Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
- Местоположение: sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
От 2 год. имаме Ярис хибрид 2012, още с закупуването се наложи ремонт на хибридната батерия,добре че продавача върна парите необходими за ремонта. Колата е в гараж не е на улицата, но от тогава имам фикс идея за съхранението на батерията. Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде от това че след предните седалки и особенно под тях няма никакви въздуховоди и за пътниците от зад и за батерията е неприятно в жегите. С подръчни материали за 20лв. експериментирах да направя охлаждането на батерията по адекватно. Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.
- Прикачени файлове
-
- IMG_20250729_121159.jpg (78.28 KiB) Преглеждано 2406 пъти
-
- IMG_20250729_115535.jpg (77.51 KiB) Преглеждано 2406 пъти
-
- IMG_20250729_115703.jpg (13.98 KiB) Преглеждано 2406 пъти
-
- IMG_20250729_115930.jpg (79.41 KiB) Преглеждано 2406 пъти
-
- IMG_20250729_120143.jpg (58.18 KiB) Преглеждано 2406 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
- Местоположение: sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Още снимки в подкрепа на експеримента
- Прикачени файлове
-
- IMG_20250729_135419.jpg (12.74 KiB) Преглеждано 2405 пъти
-
- IMG_20250729_135301.jpg (30.1 KiB) Преглеждано 2405 пъти
-
- IMG_20250729_120700.jpg (92.17 KiB) Преглеждано 2405 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
- Местоположение: sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Никой не добавя коментари, затова ще добавя аз коментар. Вчера 10.08.2025 пътувах по маршрута Русе София външната температура беше в интервал 38-40 градуса. С допълнителното охлаждане батерията нито един път не надскочи 38 градуса.
Toyota avensis t22 3s-fe
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 24 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Преди време реших да пробвам подобно охлаждане, извадих налични въздуховоди, една куха плоскост да стане всичко невидимо под мокета. Отказах се защото видях колко бързо вдига температура при идиотско каране. Предположих, че тази струя би отложило с малко достигане на гранична температура. Мониторирам по много лесен начин- длан върху плоскостта под задната седалка. Писах във форума как вдига температура при неспокойно каране и как ограничава батерията. Но това става при екстремни жеги и екстремно каране. Жалко, че не е направено принудително охлаждане от климатика фабрично, тогава щеше да е достигнато съвършенство.
- CyberTod
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Затова на хибрид лятото никой да не пести от климатик. Да не е същото, но все пак се вкарва въздух от купето и когато той е охладен това отива и към батерията.
Това го имаше и в едно видео на The Car Care Nut.
Това го имаше и в едно видео на The Car Care Nut.
- WoLF
- Мнения: 3597
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 798 пъти
- Получена благодарност: 296 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
И ако имате тази възможност не паркирате на слънце!
С климатика двоен удар по батерията - хем е топла от престоя, хем се иска ток от нея за климатика...




-
- Мнения: 5849
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 196 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Обикновено се стартира двг, като се включи климатика - така, че се захранва се от генератора (според мен).
На четвъртата снимка - това отвора към батерията ли е? От къде "тръгва" маркуча - от въздуховода на климатика към краката? Как сте настроили подаването на въздуха от вентилатора на климатика към купето? На каква температура е настроен (има ли такава възможност)?
Какво бе положението преди да поставите маркуча, с включен климатик и приложение, 40 градуса?
На четвъртата снимка - това отвора към батерията ли е? От къде "тръгва" маркуча - от въздуховода на климатика към краката? Как сте настроили подаването на въздуха от вентилатора на климатика към купето? На каква температура е настроен (има ли такава възможност)?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4611
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 229 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
И с този, и без този маркуч, батерията все ще си умре след определен брой години. Я имаш късмет с година (спекулация), я не. Аз се съмнявам в реалната ефективност (не в теоретичната) на това изпълнение.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- mapamop
- Мнения: 5440
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 175 пъти
- Получена благодарност: 654 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Тесният маркуч създава голяма загуба на въздъшно налягане (дебит). Неслучайно въздуховодите са толкова широки, въпреки относително мизерния дебит на вентилатора. Вероятно е по-добре от съвсем нищо, заради ниската температура на въздуха от маркуча, но е по-близо до "нищо". Но и мястото за по-широк въздуховод е ограничено. Не виждам полезен ход извън "кирилизирането" с разни модули на Пелтие примерно, но дори и те са като цяло неефективно разхищение на енергия, Товапредвид че предимно топлят, отколкото да охлаждат. Отделно че нон-стоп надутите да работят вентилатори се амортизират много по-бързо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- WoLF
- Мнения: 3597
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 798 пъти
- Получена благодарност: 296 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Изкарват ли си гаранциите, изкарват ги. Защо да наливат пари в охлаждане. Иначе с всяка итерация сменят нещо по охлаждането, т.е. и те си знаят, че не са оптимални нещата 




- Митхат
- Мнения: 3873
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 141 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Карайте си колите и си чистете филтрите,няма голям келепир ако батерията ви надживее.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
- Местоположение: sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Уважаеми колеги, споделих начин за подпомагане температурата на батерията да бъде удържана до 38 градуса. При агресивно каране няма да помогне този вид подпомогнато охлаждане. Климатика го оставям на най -ниската температура , вентилатора минимум на 3,4 чертички. Разпределението на въздуха е винаги към краката и в комбинация на централните духалки на таблото или към предното стъкло. Когато автомобила е нагрят от слънцето през лятото , само дълго каране с климатик помага. Видях че и аурис също няма въздуховоди под предните седалки. Имам познат с два които са таксита. По същество исках да дам вариант за подпомагане на охлаждането на батерията. А който както иска да го прави или нищо да не прави. За да го публикувам значи съм го проверил и действа, вече цяло лято в София, и два пъти София-Русе. Ако се кара плавно помага, а когато се кара хибрида агресивно нищо не помага и на батерията и на резервоара. Само да вметна, че CVT кутията за мен е нещо ужасно но всички слагат такива, карах Хюндай кона хибрид с 6 степенен автомат доста по добре е. CVT кутиите прегряват факт дори и зимата в опит да се излезне от пряспа може да прегреят. Кой както може да се спасява до година демек третата година с батерията втора употреба ще се пренареждат клетките тези от вътре отиват на вън. Това го изисква човека който смени батерията.
Toyota avensis t22 3s-fe
-
- Мнения: 5849
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 196 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Сигурни ли сте, че помага? Както бе казано - маркуча е с много малък вътрешен диаметър (сравнете го дори със само един от въздуховодите, а са няколко). Не е и с малка дължина. Поради това съпротивлението (аеродинамичното) по отношение на въздушния поток през маркуча е доста голямо. Допълнително - входно съпротивление, изходно, няколко гънки - все местни хидравлични съпротивления, съвсем не пренебрежими. От друга страна - налягането във въздуховодите на климатика си е ниско, под налягането, което създава вентилатора на батерията пред решетката, също е много ниско - т. е. пада на налягането пред и след маркуча е малък. Поради това - разхода на въздух през него е практически незначителен (според мен). А същевременно сте прикрили значителна част от решетката към батерията. Може да се окаже, че ако махнете маркуча и оставите климатика така
Хибрида ви не е с вариатор, а проблемите, които сте описали са за вариатор (и то пресилени - всъщност в такива режими грее поради работата на хидротрансформатора най-вече - и такъв също няма при хибрида).
ще е по-добре (по-добре за температурата на батерията). (Но как се чувстват пътниците.)
Хибрида ви не е с вариатор, а проблемите, които сте описали са за вариатор (и то пресилени - всъщност в такива режими грее поради работата на хидротрансформатора най-вече - и такъв също няма при хибрида).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост