Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

sasheto
Мнения: 5
Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
Местоположение: sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от sasheto » 29 Юли 2025 14:08

От 2 год. имаме Ярис хибрид 2012, още с закупуването се наложи ремонт на хибридната батерия,добре че продавача върна парите необходими за ремонта. Колата е в гараж не е на улицата, но от тогава имам фикс идея за съхранението на батерията. Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде от това че след предните седалки и особенно под тях няма никакви въздуховоди и за пътниците от зад и за батерията е неприятно в жегите. С подръчни материали за 20лв. експериментирах да направя охлаждането на батерията по адекватно. Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.
Прикачени файлове
IMG_20250729_121159.jpg
IMG_20250729_121159.jpg (78.28 KiB) Преглеждано 2414 пъти
IMG_20250729_115535.jpg
IMG_20250729_115535.jpg (77.51 KiB) Преглеждано 2414 пъти
IMG_20250729_115703.jpg
IMG_20250729_115703.jpg (13.98 KiB) Преглеждано 2414 пъти
IMG_20250729_115930.jpg
IMG_20250729_115930.jpg (79.41 KiB) Преглеждано 2414 пъти
IMG_20250729_120143.jpg
IMG_20250729_120143.jpg (58.18 KiB) Преглеждано 2414 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe

sasheto
Мнения: 5
Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
Местоположение: sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от sasheto » 29 Юли 2025 14:10

Още снимки в подкрепа на експеримента
Прикачени файлове
IMG_20250729_135419.jpg
IMG_20250729_135419.jpg (12.74 KiB) Преглеждано 2413 пъти
IMG_20250729_135301.jpg
IMG_20250729_135301.jpg (30.1 KiB) Преглеждано 2413 пъти
IMG_20250729_120700.jpg
IMG_20250729_120700.jpg (92.17 KiB) Преглеждано 2413 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe

sasheto
Мнения: 5
Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
Местоположение: sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от sasheto » 11 Авг 2025 20:38

Никой не добавя коментари, затова ще добавя аз коментар. Вчера 10.08.2025 пътувах по маршрута Русе София външната температура беше в интервал 38-40 градуса. С допълнителното охлаждане батерията нито един път не надскочи 38 градуса.
IMG_20250811_203334.jpg
IMG_20250811_203334.jpg (78.57 KiB) Преглеждано 1593 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe

planetarydrive
Мнения: 116
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 24 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от planetarydrive » 13 Авг 2025 11:20

Преди време реших да пробвам подобно охлаждане, извадих налични въздуховоди, една куха плоскост да стане всичко невидимо под мокета. Отказах се защото видях колко бързо вдига температура при идиотско каране. Предположих, че тази струя би отложило с малко достигане на гранична температура. Мониторирам по много лесен начин- длан върху плоскостта под задната седалка. Писах във форума как вдига температура при неспокойно каране и как ограничава батерията. Но това става при екстремни жеги и екстремно каране. Жалко, че не е направено принудително охлаждане от климатика фабрично, тогава щеше да е достигнато съвършенство.

Аватар
CyberTod
Мнения: 22
Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Toyota C-HR
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от CyberTod » 13 Авг 2025 13:00

Затова на хибрид лятото никой да не пести от климатик. Да не е същото, но все пак се вкарва въздух от купето и когато той е охладен това отива и към батерията.
Това го имаше и в едно видео на The Car Care Nut.

Аватар
WoLF
Мнения: 3597
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 798 пъти
Получена  благодарност: 296 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от WoLF » 13 Авг 2025 13:15

И ако имате тази възможност не паркирате на слънце! tooth.gif С климатика двоен удар по батерията - хем е топла от престоя, хем се иска ток от нея за климатика...
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5849
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 196 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от Hursa » 14 Авг 2025 10:59

Обикновено се стартира двг, като се включи климатика - така, че се захранва се от генератора (според мен).
sasheto написа: 29 Юли 2025 14:08 Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде
sasheto написа: 11 Авг 2025 20:38 Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.
Какво бе положението преди да поставите маркуча, с включен климатик и приложение, 40 градуса?
На четвъртата снимка - това отвора към батерията ли е? От къде "тръгва" маркуча - от въздуховода на климатика към краката? Как сте настроили подаването на въздуха от вентилатора на климатика към купето? На каква температура е настроен (има ли такава възможност)?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4611
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 229 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от BOz » 14 Авг 2025 17:12

И с този, и без този маркуч, батерията все ще си умре след определен брой години. Я имаш късмет с година (спекулация), я не. Аз се съмнявам в реалната ефективност (не в теоретичната) на това изпълнение.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 5440
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 175 пъти
Получена  благодарност: 654 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от mapamop » 14 Авг 2025 17:50

Тесният маркуч създава голяма загуба на въздъшно налягане (дебит). Неслучайно въздуховодите са толкова широки, въпреки относително мизерния дебит на вентилатора. Вероятно е по-добре от съвсем нищо, заради ниската температура на въздуха от маркуча, но е по-близо до "нищо". Но и мястото за по-широк въздуховод е ограничено. Не виждам полезен ход извън "кирилизирането" с разни модули на Пелтие примерно, но дори и те са като цяло неефективно разхищение на енергия, Товапредвид че предимно топлят, отколкото да охлаждат. Отделно че нон-стоп надутите да работят вентилатори се амортизират много по-бързо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
WoLF
Мнения: 3597
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 798 пъти
Получена  благодарност: 296 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от WoLF » 14 Авг 2025 18:38

Изкарват ли си гаранциите, изкарват ги. Защо да наливат пари в охлаждане. Иначе с всяка итерация сменят нещо по охлаждането, т.е. и те си знаят, че не са оптимални нещата tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Митхат
Мнения: 3873
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 48 пъти
Получена  благодарност: 141 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от Митхат » 15 Авг 2025 07:06

Карайте си колите и си чистете филтрите,няма голям келепир ако батерията ви надживее.

sasheto
Мнения: 5
Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
Местоположение: sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от sasheto » 25 Авг 2025 00:11

Уважаеми колеги, споделих начин за подпомагане температурата на батерията да бъде удържана до 38 градуса. При агресивно каране няма да помогне този вид подпомогнато охлаждане. Климатика го оставям на най -ниската температура , вентилатора минимум на 3,4 чертички. Разпределението на въздуха е винаги към краката и в комбинация на централните духалки на таблото или към предното стъкло. Когато автомобила е нагрят от слънцето през лятото , само дълго каране с климатик помага. Видях че и аурис също няма въздуховоди под предните седалки. Имам познат с два които са таксита. По същество исках да дам вариант за подпомагане на охлаждането на батерията. А който както иска да го прави или нищо да не прави. За да го публикувам значи съм го проверил и действа, вече цяло лято в София, и два пъти София-Русе. Ако се кара плавно помага, а когато се кара хибрида агресивно нищо не помага и на батерията и на резервоара. Само да вметна, че CVT кутията за мен е нещо ужасно но всички слагат такива, карах Хюндай кона хибрид с 6 степенен автомат доста по добре е. CVT кутиите прегряват факт дори и зимата в опит да се излезне от пряспа може да прегреят. Кой както може да се спасява до година демек третата година с батерията втора употреба ще се пренареждат клетките тези от вътре отиват на вън. Това го изисква човека който смени батерията.
Toyota avensis t22 3s-fe

Hursa
Мнения: 5849
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 196 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от Hursa » 25 Авг 2025 14:26

Сигурни ли сте, че помага? Както бе казано - маркуча е с много малък вътрешен диаметър (сравнете го дори със само един от въздуховодите, а са няколко). Не е и с малка дължина. Поради това съпротивлението (аеродинамичното) по отношение на въздушния поток през маркуча е доста голямо. Допълнително - входно съпротивление, изходно, няколко гънки - все местни хидравлични съпротивления, съвсем не пренебрежими. От друга страна - налягането във въздуховодите на климатика си е ниско, под налягането, което създава вентилатора на батерията пред решетката, също е много ниско - т. е. пада на налягането пред и след маркуча е малък. Поради това - разхода на въздух през него е практически незначителен (според мен). А същевременно сте прикрили значителна част от решетката към батерията. Може да се окаже, че ако махнете маркуча и оставите климатика така
sasheto написа: 25 Авг 2025 00:11 Климатика го оставям на най -ниската температура , вентилатора минимум на 3,4 чертички. Разпределението на въздуха е винаги към краката
ще е по-добре (по-добре за температурата на батерията). (Но как се чувстват пътниците.)
Хибрида ви не е с вариатор, а проблемите, които сте описали са за вариатор (и то пресилени - всъщност в такива режими грее поради работата на хидротрансформатора най-вече - и такъв също няма при хибрида).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост