biro написа: ↑22 Юни 2025 22:18
В грешка си и за DC мощностите както на китаеца, така и на нисана.
Не знам - аз гледах сравнение на параметрите и 'китаеца' превъзхожда нисана във всичко - не видях параметър, който при китаеца да е по-лош... Дори и икономичността (на китаеца бе някъде 211 Wh/km а на Нисана - 213 или нещо подобно - съразмерими, въпреки, че китаеца е с 40см по-голям

)...
Относно АС зареждането - напълно разбираемо е решението на китайците... На вилата силно ме съмнява да могат да ми отпуснат 22кВт (да, соларът може да реши проблема)... А в града нямам нужда - зарядни бол...
Защото факторите се натрупват и дисбаланса се променя - например защо държавата трябва да ти прави отстъпка за цената на битовият ток при условие, че ползваш автомобила за работа

Предполагам съвсем скоро 'защитената цена' няма да се разпространява върху зарежданията на ЕВ и ще стане не толкова изгодно да си зареждаш вкъщи...
За DC - ами скоростта на зареждане бе почти двойна на тази на Нисана, което е напълно логично имайки предвид двойното напрежение на платформата... Китаецът - 235Квт макс и 165кВт средно 10-80%... На нисана гледам макс му е 130кВт а средното 10-80% около 110кВт - издиша отвсякъде... Просто е различна платформа - няма как да сравняваш двойно повече по брой батерии...
За батериите - това, което гледам като параметри е Нисана (източник: ev-database.org) - номинал/използваем: 91.0-87.0кВтч, а китаеца - 93.0/91.3кВтч..
WLTP пробег - Нисана 417, китаеца 502км... Наистина не виждам нито един параметър, където Нисана да превъзхожда..
За интериора не мога да съдя - не съм се качвал в този Нисан, но китаеца впечатли и съпругата ми с кожите (силно приличащи на естествени, добре изпипани и изключително приятни на допир).. Наистина много добър и широк интериор... Е да имаше разни интересни решения - например интериорните лампи реално бяха едни кръгли светодиодни 'копчета' с вид на малките китайски фенерчета, ама с дизайнерите не се спори
