Електрически коли, но Не от TOYOTA
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Днес (то май вчера, ама нейсе) ме кара един Убер с BYD... Ами учуди ме - добри материали, кожи, красив дизайн, широко вътре и в багажника... Комфортна возия...
Пробегът му показваше 350 мили остатъчен при 94% батерия... Като мощност според шофьора бе 530к.с. 4х4....
Дааа, вярно онзи ден приказваха 'европейците', че са подарили златна кокошка на китайците с постоянните рестрикции върху собствените си автомобили...
А китайците от BYD отварят завод в Унгария (първоначално - за някакъв малък модел)... Ще ни изядат с парцалките...
Пробегът му показваше 350 мили остатъчен при 94% батерия... Като мощност според шофьора бе 530к.с. 4х4....
Дааа, вярно онзи ден приказваха 'европейците', че са подарили златна кокошка на китайците с постоянните рестрикции върху собствените си автомобили...
А китайците от BYD отварят завод в Унгария (първоначално - за някакъв малък модел)... Ще ни изядат с парцалките...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Аз още преди 2-3 години го казах това. А само за това кратко време качеството им се е вдигнало до небесата.
Единствено трябва да се преборят с предрасъдаците. А като гледам и това им се получава леко-полека. И ако така продължава, след 5 до 10 години жалка ни майка на европейските марки.
Единствено трябва да се преборят с предрасъдаците. А като гледам и това им се получава леко-полека. И ако така продължава, след 5 до 10 години жалка ни майка на европейските марки.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 614 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA

Ще се покачи пазарната стойност на вторичния пазар, на почти 30 годишния ми безсмъртен бензинов кенеф. Само трябва да издебна момента да го продам, преди да са ликвидирали рафинериите и бензиностанциите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Нещо интересно реших да споделя.
За пръв път виждам нещо очевидно, което автомобил има, но не е описано в книгата за експлоатация.
Както съм казал, винаги минавам през инструкциите за експлоатация на всеки мой автомобил и се сблъсках точно с този логичен въпрос:
Чудя им се на тия как един редовен потребител ще се оправи..
За пръв път виждам нещо очевидно, което автомобил има, но не е описано в книгата за експлоатация.
Както съм казал, винаги минавам през инструкциите за експлоатация на всеки мой автомобил и се сблъсках точно с този логичен въпрос:
Чудя им се на тия как един редовен потребител ще се оправи..

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Обикновено това е бутона за дистанционен старт на ДВГ за Америка... И аз гледах точно подобни 4 бутонни ключове за Джипа и дори се чудих дали да не си взема такъв... Обаче за европейките трябваше да се смени доста електроника (проблем по онова време за Джип, защото заради за ограничаване на кражбите, всичко си идва с ПИН код, който трябва да се въведе от дилъра на сървъра в Щатите и така да могат да се 'свържат' отделните компютри на автомобила)..
Вероятно при КОНА-та наистина би трябвало да стартира климатик, ама може да не е имплементирано докрай - да са ползвали например стар ключ за предходен модел с ДВГ
Вероятно при КОНА-та наистина би трябвало да стартира климатик, ама може да не е имплементирано докрай - да са ползвали например стар ключ за предходен модел с ДВГ

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Факт е, че няма в книгата за експлоатация как да използваш бутона. А не е толкова интуитивно просто да го натиснеш и нещо да се случи. На 99% и на теб да ти го дам, бая ще се изпотиш докато схванеш логиката на използването му без да търсиш усърдно информация. А какво остава за "обикновен" потребител, който няма строго техническо мислене с познания и логично мислене.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Интересно нещо се наблюдава в тоя автомобил.
Когато не го караш, изглежда, че на всеки 4 часа, точно за 20 минути решава да си поддържа акумулатора зареден:

За мен няма голяма логика при такъв висок волтаж да прави такова нещо. По-логично е да чака да падне да кажем на 12.4/5 Волта и ако реши тогава да прави дозареждане. Това може да се случва веднъж на седмица, примерно. А не акумулатора да е пълен догоре и той да си цъка там.
Наблюдава се и още нещо интересно. Ако си карал колата и като я изключиш, точно след 2 часа явно нещо заспива, защото волтажа се покачва леко. Това може да го видите в 22:35 часа, както и в 19:40, точно преди да запаля колата, което леко се слива със "запалването".
Когато не го караш, изглежда, че на всеки 4 часа, точно за 20 минути решава да си поддържа акумулатора зареден:
За мен няма голяма логика при такъв висок волтаж да прави такова нещо. По-логично е да чака да падне да кажем на 12.4/5 Волта и ако реши тогава да прави дозареждане. Това може да се случва веднъж на седмица, примерно. А не акумулатора да е пълен догоре и той да си цъка там.

Наблюдава се и още нещо интересно. Ако си карал колата и като я изключиш, точно след 2 часа явно нещо заспива, защото волтажа се покачва леко. Това може да го видите в 22:35 часа, както и в 19:40, точно преди да запаля колата, което леко се слива със "запалването".
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- CyberTod
- Мнения: 19
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Явно всички или поне повечето електрически автомобили имат подобна система. Това го открих като търсих защо на хибридите толкова им падат акумулаторите.
Е там явно не смеят да го направят това нещо, защото не е толкова голяма задвижващата батерия, пък и падне ли тя проблема става огромен.
Но се слагат малки 12V акумулатори, а консумацията от всичката електроника работеща постоянно е доста. Та явно не проверява волтажа на акмулатора, а просто го дозарежда. Клипчето, което гледах беше на друга марка и там това нещо се случваше веднъж на 24 часа.
Е там явно не смеят да го направят това нещо, защото не е толкова голяма задвижващата батерия, пък и падне ли тя проблема става огромен.
Но се слагат малки 12V акумулатори, а консумацията от всичката електроника работеща постоянно е доста. Та явно не проверява волтажа на акмулатора, а просто го дозарежда. Клипчето, което гледах беше на друга марка и там това нещо се случваше веднъж на 24 часа.
-
- Мнения: 2170
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 29 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Това можеш да го промениш с оригинална диагностична програма. Има минимум и макс. В момента е на заводски настройки, демек макс.
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Не те разбирам. Рестрикциите в Европа са по отношение на ДВГ,а не на електрички. Това, че донякъде европейските и почти всички японски марки без Нисан са изостанали технологично при ел.колите не е заради рестрикции от ЕС,а даже напротив, на протекции за ДВГ и немското и френско автомобилостроене. Затова китайците ги задминаха. Но парадоксално или по-скоро не Тойота е най-изостанала от големите авто производители с ел.колите. И затова не е виновен ЕС,а според мен лидерството на бившия шеф Акио Тойода и най-вече корпоративната култура на взимане на решения.slowtraveler написа: ↑09 Юни 2025 04:13 Дааа, вярно онзи ден приказваха 'европейците', че са подарили златна кокошка на китайците с постоянните рестрикции върху собствените си автомобили...
А китайците от BYD отварят завод в Унгария (първоначално - за някакъв малък модел)... Ще ни изядат с парцалките...
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Какво има за разбиране - вероятно не съм се изразил добре...
Рестрикциите са комплексни - регулации, икономика, отказ от по-евтини суровини, отделяне на капитал за 'други разходи' и т.н.... И в резултат - стоката поскъпва и става непродаваема... А пазара празно не търпи - намалелите продажби на 'нашенски' модели съкращават и производството. А намалелите продажби ТУК позволяват завземане на пазара от китайците...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Това са общи приказки.
"регулации, икономика, отказ от по-евтини суровини, отделяне на капитал за 'други разходи' и т.н.... И в резултат - стоката поскъпва и става непродаваема... " Това не ми изглежда конкретика. Кои регулации и какво конкретно с икономиката дава за резултат европейците и Японците да изостанат от китайците при ел.,автомобилите, след като именно ес промотираше дизелите? Ти какво очакваш - когато ЕС саботира инвестициите в нови ел.технологии Фолксваген и БМВ да ги направят ли - ами, не. Продаваха си TDI,CDI и французите HDI,dci, защото беше по-лесно -стари технологии, които се стимулираха от ЕС. И когато едните спят, другите работят. Но затова не са виновни отказа от суровини от терористични държави каквато е Русия,а политиката на ЕС против въвеждането на ел.технологии и инвестиции в тях.
Второ Китайците са завзели незначим процент от пазара - около 3%, сумарно всички китайски марки с всички задвижвания,които предлагат. И дори не влизат в ТОП 20 никоя тяхна марка, може би освен MG,която е английската MG, купена и разработвана от китайците вече като ел.коли.
"регулации, икономика, отказ от по-евтини суровини, отделяне на капитал за 'други разходи' и т.н.... И в резултат - стоката поскъпва и става непродаваема... " Това не ми изглежда конкретика. Кои регулации и какво конкретно с икономиката дава за резултат европейците и Японците да изостанат от китайците при ел.,автомобилите, след като именно ес промотираше дизелите? Ти какво очакваш - когато ЕС саботира инвестициите в нови ел.технологии Фолксваген и БМВ да ги направят ли - ами, не. Продаваха си TDI,CDI и французите HDI,dci, защото беше по-лесно -стари технологии, които се стимулираха от ЕС. И когато едните спят, другите работят. Но затова не са виновни отказа от суровини от терористични държави каквато е Русия,а политиката на ЕС против въвеждането на ел.технологии и инвестиции в тях.
Това е изключително невярно твърдение, защото особено след Ковид , та до днес има изключително търсене на същите автомобили като преди това, но сега 2 пъти по-скъпи. Отделно производителите са на рекордни печалби именно заради по-висок марж на печалба.slowtraveler написа: ↑21 Юни 2025 15:19 А пазара празно не търпи - намалелите продажби на 'нашенски' модели съкращават и производството. А намалелите продажби ТУК позволяват завземане на пазара от китайците...
Второ Китайците са завзели незначим процент от пазара - около 3%, сумарно всички китайски марки с всички задвижвания,които предлагат. И дори не влизат в ТОП 20 никоя тяхна марка, може би освен MG,която е английската MG, купена и разработвана от китайците вече като ел.коли.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- biro
- Мнения: 2814
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Тия китайци не мисля, че ще са успешни в Европа. На скоро имах възможност да тествам GWM Wey 05 и Lync & Co 02.
Първото е плъгин хибрид, 500 коня, голям SUV с много удобни масивни седалки. Много напред технологично, има изкуствен интелект, добавена реалност на HUD (очертава коли и пешеходци, показва линии от къде те приближават други коли). Цена от 136 000лв. През целия тест усещането беше като за евтина китайска стока. Окачването потропва, въртенето на волана при натисната спирачка предизвиква скърцане.
Lynk & Co 02 беше много интересен на пръв поглед. Изцяло елекрически, може да се управлява с 1 педал. Хубав външен вид, евтина сглобка въртре. Пространството в подлакътника се затваря с магнитен секционен капак като калъф на таблет. Беше паркирана на слънце и при качване в колата отворих всички прозорци да се проветри докато климатика охлади вътре. Зарворих ги по някое време след като потеглих и от задните прозорци се чу жално скърцане, а колата беше само на 2000км. Малка батерия сравнено с моя нисан, стъклен покрив неотваряем без щора, но затъмняващ се на слънце. Цената висока като за продукта, който видях 82х лв.
Не виждам с какво китайците ще пробият на запад освен с любопитни за нови технологии клиенти. Тия коли са конструирани за кратка употреба.
Първото е плъгин хибрид, 500 коня, голям SUV с много удобни масивни седалки. Много напред технологично, има изкуствен интелект, добавена реалност на HUD (очертава коли и пешеходци, показва линии от къде те приближават други коли). Цена от 136 000лв. През целия тест усещането беше като за евтина китайска стока. Окачването потропва, въртенето на волана при натисната спирачка предизвиква скърцане.
Lynk & Co 02 беше много интересен на пръв поглед. Изцяло елекрически, може да се управлява с 1 педал. Хубав външен вид, евтина сглобка въртре. Пространството в подлакътника се затваря с магнитен секционен капак като калъф на таблет. Беше паркирана на слънце и при качване в колата отворих всички прозорци да се проветри докато климатика охлади вътре. Зарворих ги по някое време след като потеглих и от задните прозорци се чу жално скърцане, а колата беше само на 2000км. Малка батерия сравнено с моя нисан, стъклен покрив неотваряем без щора, но затъмняващ се на слънце. Цената висока като за продукта, който видях 82х лв.
Не виждам с какво китайците ще пробият на запад освен с любопитни за нови технологии клиенти. Тия коли са конструирани за кратка употреба.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Може така да изглежда, но изглежда така защото резултатът е заради 'комплексни' и множество грешки в управлението...
Виж статистиката за 2024 - нещата отдавна вече не са такива... Дори по модели най-продаваният модел на най-масовият европейски производител - VW е зад този на китайците...LEXUS написа: ↑21 Юни 2025 16:12 Второ Китайците са завзели незначим процент от пазара - около 3%, сумарно всички китайски марки с всички задвижвания,които предлагат. И дори не влизат в ТОП 20 никоя тяхна марка, може би освен MG,която е английската MG, купена и разработвана от китайците вече като ел.коли.
За разлика от теб моите впечатления от BYD са коренно различни - абсолютно обезшумено без никаки потропвания на окачването или поскърцвания... Стоиш си като в стаята - дори на магистралата не чуваш шума на вятъра или гумите... Хубав външен вид и луксозна сглобка вътре - кожата изглеждаше ии се усещаше наистина прекрасно. Широко, удобно... Собственикът също бе изключително доволен - все пак я кара Убер, а не само 'до магазина в събота'... Така, че вероятно разликата в мненията е заради разликата в нивото на различните марки и модели, което го има и при китайците... Все едно да сравняваш например голфче с мерцедес

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2814
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Ще се радвам да тествам и BYD някой ден. Но като параметри и цена не виждам нищо конкурентно спрямо не-китайски марки. Например миделът Sealion 7 го сравнявам с моя нисан: по-малка батерия, максимална мощност на АС зареждане на половина, цената в UK по-висока.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: zorbata и 1 гост