Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6306
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 22 Юни 2025 11:22

Не знам - като гледам на Sealion 7 най-голямата батерията е по-голяма от тази на Нисан (93 срещу 87)... Размерът, динамиката, обхвата на китаеца - пак по-добри дори и от NIsmo на нисан (за по-евтините/малки модели - съвсем да не говорим)...
Според мен просто сравняваме различни като тип автомобили (да, нисанът е по-евтин)...

П.С. объркал съм се - нисанът е по-скъп с около 20% - за Нисмото говорим сравнено с що годе подобни параметри на китаеца (дори срещу Нисмото китаецът е с около 100к.с. отгоре).... Не виждам нещо, по което китаеца да отстъпва... Дори напротив - архитектурата му е 800V срещу 400V на Нисана... Да, AC зарядът е двойно по-слаб на китаеца - 11кВт... Ама DC зарядът - двойно по-бърз :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4577
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 22 Юни 2025 16:05

biro написа: 22 Юни 2025 11:13 Ще се радвам да тествам и BYD някой ден. Но като параметри и цена не виждам нищо конкурентно спрямо не-китайски марки. Например миделът Sealion 7 го сравнявам с моя нисан: по-малка батерия, максимална мощност на АС зареждане на половина, цената в UK по-висока.
Батерията е по-голяма на китаеца.
Средна мощност на зареждане на ДЦ на китаеца е 165 кВт, срещи 110 на Нисана и накрая има проблем - ама той с 11 кВт АЦ срещу 22 при Нисана. Баси проблема.
Нищо, че китаеца с едно 15 минутно зареждане изминава 490 километра, а нисана 380. Ма, да, АЦ то му е 11 кВт. tooth.gif
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
zorbata
Мнения: 401
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 59 пъти
Получена  благодарност: 83 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от zorbata » 22 Юни 2025 18:22

BOz написа: 22 Юни 2025 16:05 Ма, да, АЦ то му е 11 кВт.
Ми ако търсиш евтино зареждане - в къщи например, си е проблем
caryЦар

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6306
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 22 Юни 2025 19:40

Едва ли е проблем - колко време стои колата ви в гаража нощем? Не докарвате ли едни 9-10 часа?
Но като цяло - за мен Нисан въобще не са на нивото на BYD... Да, със съжаление го казвам(като каращ Нисан в момента :) ) , ама не е и неочаквано - все пак Нисан от години са в сериозна криза..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2821
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от biro » 22 Юни 2025 22:18

BOz написа: 22 Юни 2025 16:05 Батерията е по-голяма на китаеца.
Убеден ли си? Моята е 91kWh, от които 87kWh са използваеми.
В грешка си и за DC мощностите както на китаеца, така и на нисана.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
biro
Мнения: 2821
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от biro » 22 Юни 2025 22:20

slowtraveler написа: 22 Юни 2025 19:40 Едва ли е проблем - колко време стои колата ви в гаража нощем?

Често се случва да включа и след 2-3 часа да пътувам на някъде. Голяма необходимост за мен е 22kW
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6306
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 23 Юни 2025 06:54

biro написа: 22 Юни 2025 22:18 В грешка си и за DC мощностите както на китаеца, така и на нисана.
Не знам - аз гледах сравнение на параметрите и 'китаеца' превъзхожда нисана във всичко - не видях параметър, който при китаеца да е по-лош... Дори и икономичността (на китаеца бе някъде 211 Wh/km а на Нисана - 213 или нещо подобно - съразмерими, въпреки, че китаеца е с 40см по-голям :) )...
Относно АС зареждането - напълно разбираемо е решението на китайците... На вилата силно ме съмнява да могат да ми отпуснат 22кВт (да, соларът може да реши проблема)... А в града нямам нужда - зарядни бол...
Защото факторите се натрупват и дисбаланса се променя - например защо държавата трябва да ти прави отстъпка за цената на битовият ток при условие, че ползваш автомобила за работа :)
Предполагам съвсем скоро 'защитената цена' няма да се разпространява върху зарежданията на ЕВ и ще стане не толкова изгодно да си зареждаш вкъщи...
За DC - ами скоростта на зареждане бе почти двойна на тази на Нисана, което е напълно логично имайки предвид двойното напрежение на платформата... Китаецът - 235Квт макс и 165кВт средно 10-80%... На нисана гледам макс му е 130кВт а средното 10-80% около 110кВт - издиша отвсякъде... Просто е различна платформа - няма как да сравняваш двойно повече по брой батерии...
За батериите - това, което гледам като параметри е Нисана (източник: ev-database.org) - номинал/използваем: 91.0-87.0кВтч, а китаеца - 93.0/91.3кВтч.. :whistle:
WLTP пробег - Нисана 417, китаеца 502км... Наистина не виждам нито един параметър, където Нисана да превъзхожда..
За интериора не мога да съдя - не съм се качвал в този Нисан, но китаеца впечатли и съпругата ми с кожите (силно приличащи на естествени, добре изпипани и изключително приятни на допир).. Наистина много добър и широк интериор... Е да имаше разни интересни решения - например интериорните лампи реално бяха едни кръгли светодиодни 'копчета' с вид на малките китайски фенерчета, ама с дизайнерите не се спори tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4577
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 23 Юни 2025 09:55

biro написа: 22 Юни 2025 22:18 Убеден ли си? Моята е 91kWh, от които 87kWh са използваеми.
В грешка си и за DC мощностите както на китаеца, така и на нисана.
Така пишат. Ето и точните цифри, които цитирам:

BYD SEALION 7
Батерия: LFP
Номинален капацитет: 93 кВтч
Използваем капацитет: 91.3 кВтч
ДЦ максимален заряд: 230 кВт
ДЦ среден заряд (10-80%): 165 кВт

Nissan Ariya e-4ORCE Nismo
Батерия: NMC
Номинален капацитет: 91 кВтч
Използваем капацитет: 87 кВтч
ДЦ максимален заряд: 130 кВт
ДЦ среден заряд (10-80%): 110 кВт

При заряд на BYD-то, при 120 км/ч скорост на придвижване, зарежда в диапазона 10-100% по 6.0 км/мин. Нисана по 5.1 км/мин. Или иначе казано имаме 20% по-бърза характеристика на придвижване.
Само като видиш архитектурата на Нисана и я сравниш с тази на BYD, все едно да сравнявам моята Кона с една Тесла примерно. Дори е по-малка. tooth.gif
Още повече, че да зареждаш всяка вечер батерията на 100%, след 10 години на Нисана химията ще е Панталей пътник. Ааа, ама забравих, сигурно си я ограничил на 80%, за да ти служи по-дълго. Ако ти дреме де. :whistle:
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2821
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от biro » 23 Юни 2025 12:41

Аз сравнявам средното нивo на Sealion 7 и то има батерия 82.5kWh , 150kW DC. Цената му е 52 000 GBP в UK. Нямат представителство в БГ и за това гледам UK.
Тоя BYD с 93kWh батерия е на цена колкото нов нисан с една нова резервна батерия :D
Нисана си зарежда на 130kW DC до към 45-50%. Съвсем достатъчно да стигна до гаража.
Батерията я зареждам на 100% само ако ще пътувам над 350км. Настройката на зареждачката ми е от 23:00 до 1:30. Включвам само ако е под 25% или ако ми трябва на 100% за следващия ден я включвам на по-високи %.
Последно зареждане на 100% на 31. Май. От тогава съм минал 1400км с 6 зареждания:
до 78%, до 37% (DC в Търново, колкото да стигне до гаража. Споделях 150kW зареждачка с една тесла и съответно 75kW ), 58%, 82%, 79%, 76% (общо 273kWh)
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6306
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 23 Юни 2025 13:07

biro написа: 23 Юни 2025 12:41 Аз сравнявам средното нивo на Sealion 7
Вероятно сравняваш ниското ниво на Sealion 7 (щото то средното е същото като ниското :) ) със средното на Нисана :) Щото ниското на Нисана - доооста надолу под 'китаеца' :)
Но и като цяло говорим за напълно различни автомобили - нисанчето си е доста по-малко...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2821
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от biro » 23 Юни 2025 14:37

Колко да е доста по-малко? 1 педя (23см по-къс) и 250кг по-лек е нисана. Това имам с това сравнявам.
Ниското ниво на нисана не бих си купил поради малката батерия. Цената на ниския нисан е 90 000лв, на Sealion 7 ниското ниво в UK e 107 000лв. Разбива илюзиите на любителите на китайска афера.
Ако китайката беше 60 000лв, имаше представителство в БГ поне от 10 години и имаше отзиви за качеството щях да си купя 2 броя.

Където нямат представителство на BYD, но искат ефтино и хубаво гледай кво става: Byd Sealion 7 Stopped Working While Driving tooth.gif
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6306
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 23 Юни 2025 14:45

biro написа: 23 Юни 2025 14:37 Където нямат представителство на BYD, но искат ефтино и хубаво гледай кво става
Да де - говоря, че сравняваш различни автомобили... Поне от това, което видях - китайците са напреднали ДОСТА и вече изместват активно другите производители...
Сравняваш 'ниските нива', какъвто китаеца напрактика няма... Защо не сравни високите нива :) Гледам 'китаеца' със 100к.с. по-мощен, с по-голяма батерия, по-икономичен от нисана в Германия - 59х.Евро, Нисана - с доста по-ниски параметри във всяко отношение (и да - педя по-къс, но за автомобил това е осезаемо) - 64х.Евра... Да, конкретната държава може да въведе допълнителни мита, които изкривяват картината.
И да - винаги съм казвал - качественото китайско си държи цена... Това го научих от приятели, които работеха в Китай за западно европейски фирми (датчани си поръчваха кораби)... Та имаше няколко класа заводи - едните евтини, и пускат боклук, а другите - скъпи и качествени... Само че 'скъпи и качествените' все пак бяха с по-ниска цена отколкото другите алтернативни добри производители по света... Да, не с много по-евтини, но това си е търговската политика :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2821
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от biro » 23 Юни 2025 15:43

slowtraveler написа: 23 Юни 2025 14:45 Защо не сравни високите нива
По-нагоре писах защо сравнявам средно ниво. Аз NISMO не бих си купил както и 4х4. И разбира се нисана в средното ниво е с по-голяма батерия и по-бързо AC зареждане, което на мен ми е нужно. Задължително условие за избора ми е наличието на представителство на марката в България. За това не купих Тесла.
BYD нямат алтернатива на нисан ария. По-малкия СУВ АТТО 3 е с половин педя по-къс "за автомобил това е осезаемо" :D и с много по-малка батерия. Да не споменавам бавното AC и DC. Китайското СУВче е много под характеристиките на нисан, а го продават в UK на същата цена като най-ниското ниво на нисан. Къде са тръгнали китайците да се състезават с утвърдени марки? За това и не ги карат много ел. китайчетата в БГ.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6306
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 23 Юни 2025 17:29

biro написа: 23 Юни 2025 15:43 Къде са тръгнали китайците да се състезават с утвърдени марки
Както виждаш - състезават се и то съвсем успешно... Растейки уверено за разлика от 'утвърдените марки', чиито дял спада :) Дали ги карат китайчетата в БГ - ами все още са рядкост, защото представителствата са малко...
Приятел си взе китайче (но не електричка) - смени си старата Х5... Общо взето е много доволен засега... Но според мен инстинският бум би настъпил когато решат да 'оправят инфраструктурата' (въпреки, че България вероятно ще е някъде по-назад в списъка) с начин на обслужване и ремонт на автомобилите... То и ЕС прави всичко възможно да им попречи, ама нещата не са толкова прости (след като си изтървал питомното :) ) ...
Затова кой какво би си взел - разбира се, че е лично решение, но не съм уверен, че решението на Нисан за такъв модел като твоя е правилно :) Въпреки, че за теб е удобно... (вероятно аналогично може да се твърди, че Нисан не може да представи никакъв аналог на BYD, защото няма нито по-малък, нито по-голям ел-СУВ :) )
Предполагам пазара би показал кое е по-удобното на масата потребители - това, което го интересува производителя :) :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2171
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 29 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от mirott » 23 Юни 2025 17:33

slowtraveler написа: 22 Юни 2025 11:22 утвърдените марки', чиито дял спада
То щото Нисан една утвърдена марка последните десетилетия... tooth.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта