МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Заключено
r34c7
Мнения: 271
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 43 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 10 Апр 2024 11:58

Все си мисля, че и с 0W-20 няма да имаш никакъв проблем, нищо че и аз за лятото наливам по-високи вискозитети. По-скоро от суеверие :D
Баба Яга - Изображение

Аватар
nov
Мнения: 967
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 10 Апр 2024 16:13

r34c7 написа: 10 Апр 2024 11:58 По-скоро от суеверие
Май май,аз и в момента съм с 0в20 пък са почти летни температурите................въпроса по-скоро ми беше дали някой е карал точно с това масло на такъв двигател, като моя - въпреки, че знам, че е субективно и зависи от много фактори (износване,стил на шофиране и т.н.)
NO PAIN, NO GAIN!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1329
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 119 пъти
Получена  благодарност: 124 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 10 Апр 2024 20:23

Щом японеца е казал ,че може с 0W20 си я карай така ,ако може и 5W30 и го пише в бумагите от завода вечее въпрос на твой личен избор и вкус ;) .Само да вметна Ravenol DXG 5W30 e с около 50 %ПАО и 5-6 естери. :cheers:

Аватар
nov
Мнения: 967
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 10 Апр 2024 21:56

DXG е добро масло, миналото лято в най-големите жеги се представи отлично, за съжаление показателя, който мен ме интересува HTHS при 0в20 маслата е по-нисък отколкото при 5в30, което е и логично.Тъпото е, че гледах една схема и там е показано, че маслото преминава през валвматика и да не би с това по-гъсто масло да му разкажа играта, защото пък в кножката си пише, че 0в20 е предпочитано, а ако се тегли товар или тежки режими (не са описани какви са тези тежки режими точно) да се ползва 5в20 или 5в30, като при следващата смяна ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се премине на 0в20 , но сигурно това е било условието докато е била нова, а сега е вече на 305к.км почти.........
Та някой с мнение за въпросния Амсойл или е излишно изхвърляне, гледах му TDS-a не се отичава с нищо спрямо YACCO, еле па Равенол, а цената е "добра"?
NO PAIN, NO GAIN!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1329
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 119 пъти
Получена  благодарност: 124 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 11 Апр 2024 05:32

За тежък режим може да се смята всичко освен каране по магистрала със 110-120км/ч.Каране в градски условия,спри-тръгни ,големи задръствания,светофари,карсне на къси разстояния типа 4-5-10 км .Теглене на ремарке или каравана ,шофиране по черни пътища.....дори високата запрашеност или влажност се смятат за тежки условия.

Аватар
nov
Мнения: 967
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 11 Апр 2024 07:23

Ако караш по тракия със 100-110 трябва да държиш дясната лента, която е за тотален кашмер, лява лента, като минимум 130-140, което при външна 30-35 и нагоре градуса си е бая тежък режим, преминаване през проходи лятно време си е пак тежък режим на климатроник особено, ако пък е Пловдивско градско Юни/Октомври в 17:00 на Сточна гара е те тогава ми идва да сляза и да вървя пеш......., черни пътища и теглич моя ориз не е виждАл. Та искам да кажа май отвсякъде съм си за 5в30........както се изрази по-горе един колега "от суеверие", да държи масления филм.
NO PAIN, NO GAIN!

r34c7
Мнения: 271
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 43 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 11 Апр 2024 07:44

nov написа: 10 Апр 2024 21:56 показателя, който мен ме интересува HTHS при 0в20 маслата е по-нисък отколкото при 5в30, което е и логично
Както ти каза - логично е, но за нас и маломощните ни техники не мисля, че по какъвто и да е начин е проблем. HTHS е най-важен при малки, напомпани турбо мотори и големите атмосфери над 400 коня, разни ЕА888, M156...нищо общо с нашите астматици.
Баба Яга - Изображение

Аватар
nov
Мнения: 967
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 11 Апр 2024 08:07

Вярно е, че не е натоварен турбо мотор или пък някой Ве 8, но законите на физиката и флуидите са еднакви, независимо при кой мотор, все си мисля, че масления филм няма да е един и същ ако караш градско при 37 градуса на "спри-тръгни" с различния вискозен клас?
NO PAIN, NO GAIN!

r34c7
Мнения: 271
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 43 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 11 Апр 2024 08:46

Физиката си е физика, в слабите мотори просто няма сили, които да изискват кой знае колко висок HTHS. Смятай, щом в някои състезателни серии вече използват 0W-20. Наистина, доста космическо 0W-20, но все пак вискозитетите са си вискозитети по SAE.
pennzoil ultra platinum 0w-20.pdf
(44.67 KiB) Свалено 45 пъти
Баба Яга - Изображение

Аватар
nov
Мнения: 967
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 11 Апр 2024 09:25

Не видях никъде hths-a му, според мен е нищо особено, гледайки х-ките му.Дори не е ILSAC категоризирано, не казвам, че е лошо, но не бих го предпочел пред Яко или Равенол в този клас - лично мнение.
NO PAIN, NO GAIN!

r34c7
Мнения: 271
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 43 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 11 Апр 2024 09:39

VI 377 punk.gif
CCS -35 1700 cP guns.gif
HTHS < 3.0 почти със сигурност

Не му трябват никакви одобрения, не е предназначено за ежедневна употреба, друга ми беше идеята.
Баба Яга - Изображение

Slays
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Май 2024 20:01
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: E15, 1.6i 1ZR-FAE Valvematic
Благодарил/а: 2 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Slays » 10 Май 2024 03:03

Здравейте,

Първата Тойота в семействот - Аурис 2010 1.6 валвематик и предстои обслужване, като в момента проучвам маслата.
Автомобилът е уж на 200 000+ км.
Какво масло ще препоръчате от марките Yacco и Bardahl:

https://www.yacco-bulgaria.com/avtomobi ... &type_id=2

https://bardahl.bg/produkt-kategoriya/avtomobili/masla/

r34c7
Мнения: 271
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 43 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 10 Май 2024 09:50

0W20 или 5W30. Колегата Toyota forever има оригиналното, то също не е лошо, стига да не го сменяваш на 15 000км.
Баба Яга - Изображение

Slays
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Май 2024 20:01
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: E15, 1.6i 1ZR-FAE Valvematic
Благодарил/а: 2 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Slays » 10 Май 2024 20:53

Предлагат няколко модела особено 5W30.

Bardahl - XTRA 5W30
Спецификации и одобрения:
ACEA C2/C3, API SN, BMW LL-04, MB 229.51/229.52, GM/OPEL DEXOS 2 , VW 505.01

Bardahl – XTC 5W30
Спецификации: ACEA C3 API SN/CF
OEM Одобрения: MB 229.51/229.52, VW 505.00/505.01, GM/OPEL DEXOS2, BMW LL-04;

Bardahl – XTEC 5W30 C2
Спецификации: ACEA C2 API SN/CF
Одобрения ОЕМ: FIAT 9.55535-S1/ RENAULT RN0700

Bardahl - XTEC 5W30 C3
Спецификации: ACEA C3 API SN
ОЕМ Одобрения: MB 229.51, VW 504.00/507.00, PORSCHE C30, BMW Longlife-04

Bardahl – XTEC 5W30 C4
Спецификации: ACEA C4-12
Одобрения ОЕМ: MB 229.51 / 226.51, Renault RN 0720

Bardahl - XTS 5W30
Спецификации: ACEA A1/B1-12 A5/B5-12 API SL/CF
Одобрения ОЕМ: FORD WSS-M2C-913D (A,B,C); Renault RN0700; JAGUAR-LAND ROVER STJR.03.5003 Д

и цялата гама на Yacco от 5W30
https://www.yacco-bulgaria.com/avtomobi ... proval_id=

Аватар
WoLF
Мнения: 3008
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 411 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от WoLF » 10 Май 2024 21:19

Само последното е за теб :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост