МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Все си мисля, че и с 0W-20 няма да имаш никакъв проблем, нищо че и аз за лятото наливам по-високи вискозитети. По-скоро от суеверие
Баба Яга -
- nov
- Мнения: 967
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Май май,аз и в момента съм с 0в20 пък са почти летни температурите................въпроса по-скоро ми беше дали някой е карал точно с това масло на такъв двигател, като моя - въпреки, че знам, че е субективно и зависи от много фактори (износване,стил на шофиране и т.н.)
NO PAIN, NO GAIN!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 119 пъти
- Получена благодарност: 124 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Щом японеца е казал ,че може с 0W20 си я карай така ,ако може и 5W30 и го пише в бумагите от завода вечее въпрос на твой личен избор и вкус ;) .Само да вметна Ravenol DXG 5W30 e с около 50 %ПАО и 5-6 естери.
- nov
- Мнения: 967
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
DXG е добро масло, миналото лято в най-големите жеги се представи отлично, за съжаление показателя, който мен ме интересува HTHS при 0в20 маслата е по-нисък отколкото при 5в30, което е и логично.Тъпото е, че гледах една схема и там е показано, че маслото преминава през валвматика и да не би с това по-гъсто масло да му разкажа играта, защото пък в кножката си пише, че 0в20 е предпочитано, а ако се тегли товар или тежки режими (не са описани какви са тези тежки режими точно) да се ползва 5в20 или 5в30, като при следващата смяна ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се премине на 0в20 , но сигурно това е било условието докато е била нова, а сега е вече на 305к.км почти.........
Та някой с мнение за въпросния Амсойл или е излишно изхвърляне, гледах му TDS-a не се отичава с нищо спрямо YACCO, еле па Равенол, а цената е "добра"?
Та някой с мнение за въпросния Амсойл или е излишно изхвърляне, гледах му TDS-a не се отичава с нищо спрямо YACCO, еле па Равенол, а цената е "добра"?
NO PAIN, NO GAIN!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 119 пъти
- Получена благодарност: 124 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
За тежък режим може да се смята всичко освен каране по магистрала със 110-120км/ч.Каране в градски условия,спри-тръгни ,големи задръствания,светофари,карсне на къси разстояния типа 4-5-10 км .Теглене на ремарке или каравана ,шофиране по черни пътища.....дори високата запрашеност или влажност се смятат за тежки условия.
- nov
- Мнения: 967
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Ако караш по тракия със 100-110 трябва да държиш дясната лента, която е за тотален кашмер, лява лента, като минимум 130-140, което при външна 30-35 и нагоре градуса си е бая тежък режим, преминаване през проходи лятно време си е пак тежък режим на климатроник особено, ако пък е Пловдивско градско Юни/Октомври в 17:00 на Сточна гара е те тогава ми идва да сляза и да вървя пеш......., черни пътища и теглич моя ориз не е виждАл. Та искам да кажа май отвсякъде съм си за 5в30........както се изрази по-горе един колега "от суеверие", да държи масления филм.
NO PAIN, NO GAIN!
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Както ти каза - логично е, но за нас и маломощните ни техники не мисля, че по какъвто и да е начин е проблем. HTHS е най-важен при малки, напомпани турбо мотори и големите атмосфери над 400 коня, разни ЕА888, M156...нищо общо с нашите астматици.
Баба Яга -
- nov
- Мнения: 967
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Вярно е, че не е натоварен турбо мотор или пък някой Ве 8, но законите на физиката и флуидите са еднакви, независимо при кой мотор, все си мисля, че масления филм няма да е един и същ ако караш градско при 37 градуса на "спри-тръгни" с различния вискозен клас?
NO PAIN, NO GAIN!
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Физиката си е физика, в слабите мотори просто няма сили, които да изискват кой знае колко висок HTHS. Смятай, щом в някои състезателни серии вече използват 0W-20. Наистина, доста космическо 0W-20, но все пак вискозитетите са си вискозитети по SAE.
Баба Яга -
- nov
- Мнения: 967
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Не видях никъде hths-a му, според мен е нищо особено, гледайки х-ките му.Дори не е ILSAC категоризирано, не казвам, че е лошо, но не бих го предпочел пред Яко или Равенол в този клас - лично мнение.
NO PAIN, NO GAIN!
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
VI 377
CCS -35 1700 cP
HTHS < 3.0 почти със сигурност
Не му трябват никакви одобрения, не е предназначено за ежедневна употреба, друга ми беше идеята.
CCS -35 1700 cP
HTHS < 3.0 почти със сигурност
Не му трябват никакви одобрения, не е предназначено за ежедневна употреба, друга ми беше идеята.
Баба Яга -
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 03 Май 2024 20:01
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: E15, 1.6i 1ZR-FAE Valvematic
- Благодарил/а: 2 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Здравейте,
Първата Тойота в семействот - Аурис 2010 1.6 валвематик и предстои обслужване, като в момента проучвам маслата.
Автомобилът е уж на 200 000+ км.
Какво масло ще препоръчате от марките Yacco и Bardahl:
https://www.yacco-bulgaria.com/avtomobi ... &type_id=2
https://bardahl.bg/produkt-kategoriya/avtomobili/masla/
Първата Тойота в семействот - Аурис 2010 1.6 валвематик и предстои обслужване, като в момента проучвам маслата.
Автомобилът е уж на 200 000+ км.
Какво масло ще препоръчате от марките Yacco и Bardahl:
https://www.yacco-bulgaria.com/avtomobi ... &type_id=2
https://bardahl.bg/produkt-kategoriya/avtomobili/masla/
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
0W20 или 5W30. Колегата Toyota forever има оригиналното, то също не е лошо, стига да не го сменяваш на 15 000км.
Баба Яга -
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 03 Май 2024 20:01
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: E15, 1.6i 1ZR-FAE Valvematic
- Благодарил/а: 2 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Предлагат няколко модела особено 5W30.
Bardahl - XTRA 5W30
Спецификации и одобрения:
ACEA C2/C3, API SN, BMW LL-04, MB 229.51/229.52, GM/OPEL DEXOS 2 , VW 505.01
Bardahl – XTC 5W30
Спецификации: ACEA C3 API SN/CF
OEM Одобрения: MB 229.51/229.52, VW 505.00/505.01, GM/OPEL DEXOS2, BMW LL-04;
Bardahl – XTEC 5W30 C2
Спецификации: ACEA C2 API SN/CF
Одобрения ОЕМ: FIAT 9.55535-S1/ RENAULT RN0700
Bardahl - XTEC 5W30 C3
Спецификации: ACEA C3 API SN
ОЕМ Одобрения: MB 229.51, VW 504.00/507.00, PORSCHE C30, BMW Longlife-04
Bardahl – XTEC 5W30 C4
Спецификации: ACEA C4-12
Одобрения ОЕМ: MB 229.51 / 226.51, Renault RN 0720
Bardahl - XTS 5W30
Спецификации: ACEA A1/B1-12 A5/B5-12 API SL/CF
Одобрения ОЕМ: FORD WSS-M2C-913D (A,B,C); Renault RN0700; JAGUAR-LAND ROVER STJR.03.5003 Д
и цялата гама на Yacco от 5W30
https://www.yacco-bulgaria.com/avtomobi ... proval_id=
Bardahl - XTRA 5W30
Спецификации и одобрения:
ACEA C2/C3, API SN, BMW LL-04, MB 229.51/229.52, GM/OPEL DEXOS 2 , VW 505.01
Bardahl – XTC 5W30
Спецификации: ACEA C3 API SN/CF
OEM Одобрения: MB 229.51/229.52, VW 505.00/505.01, GM/OPEL DEXOS2, BMW LL-04;
Bardahl – XTEC 5W30 C2
Спецификации: ACEA C2 API SN/CF
Одобрения ОЕМ: FIAT 9.55535-S1/ RENAULT RN0700
Bardahl - XTEC 5W30 C3
Спецификации: ACEA C3 API SN
ОЕМ Одобрения: MB 229.51, VW 504.00/507.00, PORSCHE C30, BMW Longlife-04
Bardahl – XTEC 5W30 C4
Спецификации: ACEA C4-12
Одобрения ОЕМ: MB 229.51 / 226.51, Renault RN 0720
Bardahl - XTS 5W30
Спецификации: ACEA A1/B1-12 A5/B5-12 API SL/CF
Одобрения ОЕМ: FORD WSS-M2C-913D (A,B,C); Renault RN0700; JAGUAR-LAND ROVER STJR.03.5003 Д
и цялата гама на Yacco от 5W30
https://www.yacco-bulgaria.com/avtomobi ... proval_id=
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост