По шопско си я ползвамеmityo79 написа:
Какво означава думата ( еле) . шегувам се стана ми интересно като прочетох тази дума отдавна не бях я срещал и използвал
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
мисля че е редно да си запазим говорът на дедите ни да не забравяме от къде сме дошли
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Виждам ,че темата е актуална,че да разбия легендите за клапаните че не прегаряли..... Имам корола 2006г,която карам на газ 60000км до днес. На втори цилиндър прегорял клапан и сега е в бокса за ремонт глава. Двигателя е 1,4. От Варна съм и главата ще се прави на Боровец.
- slowtraveler
- Мнения: 5552
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 255 пъти
- Получена благодарност: 261 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
На Тойотите 1.4 не се ли регулираха клапаните периодично??
Ако ДА - кога сте ги регулирали последно?
Ако ДА - кога сте ги регулирали последно?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 503
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Ако не е късно, я измерете хлабината на повредения клапан, че ми стана интересно.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
То няма такъв мит че да го разбиваш!!! Клапани горят и се вкопават на всеки един ДВГ и за това има работилници за ремонт на глави! Има мит обаче че това се случва от вида гориво! И този мит е разбит много отдавна.
Причината за горене на клапани НИКОГА НЕ ЗАВИСИ ОТ ТИПА ГОРИВО! Основната причина е техническа неизправност която обикновенно идва от неправилна експлоатация, скапани материали или неправилна настройка! Всякакви останали варианти са си спекулация.
Ако можеш снимай типа на инжекторите на ГИ. Че и аз съм много любопитен.
Иначе сори за кофти ситуацията много е неприятно!
Ако можем да помогмем с нещо свиркай.
Причината за горене на клапани НИКОГА НЕ ЗАВИСИ ОТ ТИПА ГОРИВО! Основната причина е техническа неизправност която обикновенно идва от неправилна експлоатация, скапани материали или неправилна настройка! Всякакви останали варианти са си спекулация.
Ако можеш снимай типа на инжекторите на ГИ. Че и аз съм много любопитен.
Иначе сори за кофти ситуацията много е неприятно!
Ако можем да помогмем с нещо свиркай.
- ufer
- Мнения: 2769
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Колега Басс_ман, почти напълно съм съгласен с теб, т.е на 99%. Има едно изключение - при старите двигатели с чугунените глави. Имам един олдтаймър Форд таунус, който навремето го карах около 40 000 км на газ. Тогава клапаните се регулираха на всеки 10 000 км и рядко някой си спестяваше това регулиране. Та след тези 40 000 км и редовно регулиране леглата на изпускателните клапани хлътнаха с няколко мм навътре. На всмукателните го нямаше този проблем. Писал съм преди във Форд-форума, има мисля и снимка. Но сега с новите мотори с алуминиеви глави този проблем е минимализиран, но лично аз не го игнорирам, защото и при алуминия има качество и качество. Не случайно някои колеги сменят леглата с такива, подходящи за пропан-бутан, някои слагат и керамични. Има малко момент на преподсигуряване, но всеки си решава сам. Иначе правилната техническа поддръжка си е Номер 1...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Колега само да те питам ти сигурен ли си че уредбата ти е била настроена добре като смес и като аванс? Защото ако е така няма от къде да дойде по-високата температура че нещо да гори, хлътва и тн.
Аз обичам да давам пример с на брат ми бившата лада. Без да кара на газ му изгоряха смукателните клапани!!! И какво трябва да заключим от това? Сигурно бензина не става за гориво? Ремонтира си главата, оправи си аванса дето прителите му го гласеха на око и ухо преди това и готово!
Да си дойдем на думата! Не става да настройваш на око и ухо в случая на ГИ на автоматична настройка и после да разправяш как газта не знам си какво СИ.
ПС по начина по който се работи тук се чудя как не валят подобни теми. Явно двигателите са много здрави!
Аз обичам да давам пример с на брат ми бившата лада. Без да кара на газ му изгоряха смукателните клапани!!! И какво трябва да заключим от това? Сигурно бензина не става за гориво? Ремонтира си главата, оправи си аванса дето прителите му го гласеха на око и ухо преди това и готово!
Да си дойдем на думата! Не става да настройваш на око и ухо в случая на ГИ на автоматична настройка и после да разправяш как газта не знам си какво СИ.
ПС по начина по който се работи тук се чудя как не валят подобни теми. Явно двигателите са много здрави!
- ufer
- Мнения: 2769
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Разбира се, че съм сигурен, но може би не си обърнал внимание. Говоря за неща от преди 30 години. Тогава нямаше ГИ, а само вакуумни изпарители. Беше чисто ново Ловато. Клапаните съм регулирал перфектно сам, тъй като поне за това имам нужното образование и умения. Но пак да повторя - става въпрос само за чугунени глави! Мисля че бяха от сив чугун и е възможно газта да не беше подходяща за тях. Още ги имам тези глави и ще направя нови снимки. Тепърва ще ги ремонтирам, като смятам да сложа стоманени легла. Керамични е по-добре, но са прекалено скъпи. Точно поради тази причина, както и заради безоловния бензин. Смазването, което тетраетилоловото навремето постигаше, беше идеално за старите чугунени двигатели. Разбира се, че сега на олдтаймерите се слага добавка в бензина, но имам усещането, че не е както с оловния бензин. Между другото преди 2 години направих основен ремонт на двигателя - вътре почти всичко е ново, разбира се - шлайф на цилиндрите с нови бутала и качествени сегменти, лагери и т. н., но е с други глави, които са доста добри. А оригиналните някой ден ще ги направя, само да не вземат дотогава да забранят в Европа ДВГ и всички да минем на "електрички"... Иначе, както казах, подкрепям твоята теза почти напълно - 99%. Един процент оставям, за да си "вържа гащите", т. е. защото нямам техническа лаборатория да докажа поне частично моето твърдение, а само теоретизираме във форума.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Аз принципно точно поради тази причина не се занимавам с обикновенна АГУ. Просто никога не знаеш как са ти смесите.
Относно клапаните ако искат оловен бензин това е съвсем друго нещо!
Относно клапаните ако искат оловен бензин това е съвсем друго нещо!
- ufer
- Мнения: 2769
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Не толкова клапаните искат оловен бензин, а леглата на старите чугунени глави и то в конкретния случай. Леглата са просто фрезовани в главата, т. е. и те са чугунени, а не са такива, които се набиват и могат да се сменят. Аз експериментално бях направил сменяеми легла от стомана на едната глава и главата работеше добре без никакви проблеми. Набиването на тези легла става чрез подгряване на главата до определена температура и добър фрезист...
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
клапаните не съм ги регулирал,защото по книжката първата регулировка е на 100х кл. а колата е на 105х,така че каних се да ги регулирам
- slowtraveler
- Мнения: 5552
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 255 пъти
- Получена благодарност: 261 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Попитах за регулировката, защото лоша/неправилна регулировка на клапаните може да доведе до прогаряне на изпускателен клапан...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
На 100 000км да ти прасне клапан със сигурност търси причината някъде другаде.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Това е снимката на клапана. Не съм правил настройка на газ анализатор,но това ще бъде първото нещо което ще направя след като е готова колата.
- Прикачени файлове
-
- Ето и снимкита
- image-0-02-05-a3a915df641fee57de640879df3e858005ec980ee00595a77d3e040dc3f9d8a4-V.jpg (247.19 KiB) Преглеждано 2875 пъти
-
- image-0-02-05-9b5abd9dad78bc389df6dd6cb5a4eca7b3a8dd739c455d530d2964b7897abf2b-V.jpg (246.86 KiB) Преглеждано 2875 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта