Toyota Starlet 2E-FE- теч на вода????
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
- Местоположение: Велико Търново
Toyota Starlet 2E-FE- теч на вода????
Колеги, вчера ми протече вода от двигателя, сериозен теч. Днес ходих при един мой човек да видим кво става и установихме че, теча идва от едно мъркуче, което излиза от задната страна на блока, от един трипътник. Мъркучето не е много дебело, течеше от тръбичката на трипътника.
Проследихме къде отива, щото нямаше много време, имахме и друга работа. Значи мъркучето отива в лявата долна част на Инжекциона, главата, и най-вероятно кара или връща вода от там, за да го топли, там близо има още едно такова мъркуче.
Като за най-бързо решихме да скъсаме тръбичката и да донахлузим другия мъркуч навътре, който е и по-дебел. Така спряхме теча от там.
След като запалих, обаче установихме, че от това мъркуче явно се връща водата, щото течеше силно. Сега съм го затапил с един болт и нямам течове.
Покарах колата, загрява си доволно, върви също така добре, както и преди. Усетих разлика само в оборотите на двигателя, когато е на газ. Видимо няма връзка с изпарителя, там ходи дебел мъркуч, излизащ от трипътник доста по назад по системата.
Сега, извинявам се за лаишкото обясняване, сигурно самата инсталация си има професионално название, но мисля,че стана ясно за кое мъркуче идва реч!
Въпросът ми е може ли да се кара така, или трябва да се търси резервен тройник, или какво ли и аз не знам.
От както съм я взел тази консерва само ядове с нея, вече се замислям остана ли нещо дето не съм правил- то не беше ходова част, не бяха спирачки, не беше скоростна кутия. По реда на мислене, не беше се прецаквала само охлаждащата система, и тя протече. Проблема е, че количката е доволно възрастна а и не беше карана от около година. Сега като я купих и започнах да карам всеки ден, все нещо се разсъхва, счупва, разнебитва. Както и да е.
Моля, ако има колега, който е имал такъв проблем или е запознат професионално да каже мога ли да карам така, и трябва ли да се прави нещо друго!!!!
Проследихме къде отива, щото нямаше много време, имахме и друга работа. Значи мъркучето отива в лявата долна част на Инжекциона, главата, и най-вероятно кара или връща вода от там, за да го топли, там близо има още едно такова мъркуче.
Като за най-бързо решихме да скъсаме тръбичката и да донахлузим другия мъркуч навътре, който е и по-дебел. Така спряхме теча от там.
След като запалих, обаче установихме, че от това мъркуче явно се връща водата, щото течеше силно. Сега съм го затапил с един болт и нямам течове.
Покарах колата, загрява си доволно, върви също така добре, както и преди. Усетих разлика само в оборотите на двигателя, когато е на газ. Видимо няма връзка с изпарителя, там ходи дебел мъркуч, излизащ от трипътник доста по назад по системата.
Сега, извинявам се за лаишкото обясняване, сигурно самата инсталация си има професионално название, но мисля,че стана ясно за кое мъркуче идва реч!
Въпросът ми е може ли да се кара така, или трябва да се търси резервен тройник, или какво ли и аз не знам.
От както съм я взел тази консерва само ядове с нея, вече се замислям остана ли нещо дето не съм правил- то не беше ходова част, не бяха спирачки, не беше скоростна кутия. По реда на мислене, не беше се прецаквала само охлаждащата система, и тя протече. Проблема е, че количката е доволно възрастна а и не беше карана от около година. Сега като я купих и започнах да карам всеки ден, все нещо се разсъхва, счупва, разнебитва. Както и да е.
Моля, ако има колега, който е имал такъв проблем или е запознат професионално да каже мога ли да карам така, и трябва ли да се прави нещо друго!!!!
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Направи няколко по-читави снимки да се види или си го намери на http://www.toyodiy.com/parts/q.html за да се види точно , кое маркученце е . Принципно тези малките не са особенно фатални най-много да си спрял отоплението на колктора .
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
- Местоположение: Велико Търново
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи отоплението е по доста дебели маркучи и лесно се проследяват защото са два на брой и те единствено влизат към купето . Принципно докато ти работи големия кръг , а това е радиатора отпред с дебелите маркучи и системата е херметизирана , и обезвъздушена няма особенна опасност . Но ще ти е неприятно в студените дни без парно .
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
- Местоположение: Велико Търново
качвам три рисунки, защото нямах възможност да снимам, днес, времето беше много ограничено, а и видимостта към мястото на излизане на мъркучето е много затруднена!!!
Първата снимка е на целия двигател, посочил съм от къде долу-горе излиза мъркучето
Втората снимка показва според мен самото мъркуче
Третата снимка, според мен показва до къде отива това мъркуче, сигурен съм, че то връща всъщност водата в блока, защото след запалването при, положение че беше отстранено от този трипътник и само другия му край беше на мястото си под инжекциона от него вървеше вода сериозно!
Първата снимка е на целия двигател, посочил съм от къде долу-горе излиза мъркучето
Втората снимка показва според мен самото мъркуче
Третата снимка, според мен показва до къде отива това мъркуче, сигурен съм, че то връща всъщност водата в блока, защото след запалването при, положение че беше отстранено от този трипътник и само другия му край беше на мястото си под инжекциона от него вървеше вода сериозно!
- Прикачени файлове
-
- Тук съм отбелязал къде влиза мъркучето, сигурен съм, че то връща водата от там в блока, защото като запалих, само там беше закачено и от него сериозно вървеше вода!
- diag_AuAPPc.png (91.12 KiB) Преглеждано 1848 пъти
-
- Според мен е някое от тези мъркучета, които съм отбелязал на снимката
- diag_AuADoN.png (95.09 KiB) Преглеждано 1848 пъти
-
- Тук не съм много сигурен от коя страна е даден двигателя, мястото от където излизат мъркучите е много ограничено за достъп от достата други мъркучи и кабелаци отзад. Не можах за съжаление да снимам.
- diag_efgus.png (28.25 KiB) Преглеждано 1848 пъти
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
- Местоположение: Велико Търново
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
- Местоположение: Велико Търново
Колега аз я имам същата кола не ми е създавала толкова проблеми както ти със твоята върви та се къса. Та сега на 2-рата снимка която си показал 2-та маркуча те са за радиатора на купето(парното на колата) там хавата е много тапа много трудно се сменят тези маркучи ако са ти прогнили сменяй ги и тях 15 лева са 4е 6те има6 голям проблем както аз а този малкия които показа на 3-та снимка при мене изобщо не е тънък а си е сериозен маркуч най вероятно е бил сменен a за този 3-пътник моят е железен и по хубаво си го направи да ти е мирна главата.
Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
- Местоположение: Велико Търново
Добре де, ясно е, че не може да се кара така! Тази седмица няма да имам време да го направя, но да споделя идеята ми!
След като водата от големия и малкия маркуч се връщат в едно място, е ли е възможно според вас да взема подобен тройник от магазина за части за газови уредби. Примерно малкото Ф- е 6мм а голямото е около 20мм., ще го видим точно какво е и на дебелия маркуч 4-5 см, по назад да монтирам новия тройник и там да върна маркучето с водата от колектора!
Дали според вас това е удачно решение на този проблем?
След като водата от големия и малкия маркуч се връщат в едно място, е ли е възможно според вас да взема подобен тройник от магазина за части за газови уредби. Примерно малкото Ф- е 6мм а голямото е около 20мм., ще го видим точно какво е и на дебелия маркуч 4-5 см, по назад да монтирам новия тройник и там да върна маркучето с водата от колектора!
Дали според вас това е удачно решение на този проблем?
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Еми разбира се , че така ще направиш ! Също може да провериш и по разни магазини за ВиК по някога имат доста хубави месингови преходи , муфи , тройници и тн . Също може да видиш и в магазини за отопление и климатизация и там имат разни тръбички и преходчета . И съвсем с покойно може да го преместиш от там дето е навряно или да му промениш конфигурацията , както ти е удобно с няколко метра маркуч . Само не го вдигай много нагоре , че ще стане трудно за обезвъздушаване .
ПС: може да си караш така колкото искаш въпроса е , че може да се гюбри докато загрее .
ПС: може да си караш така колкото искаш въпроса е , че може да се гюбри докато загрее .
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
- Местоположение: Велико Търново
ясно, сега разгледах по-спокойно, и ми е ясна работата.
Ходих и до Практикер, има една камара полипропиленови, медни, месингови и други троиници.
Само трябва да имам време, ама за да не си играя да надя нипели и муфи, ще видя при газаджиите. Като гледам по-нататък по дебелия маркуч има тройник, който отива към изпарителя на ГУ-то. Така, че просто трябва да намеря един тройник който в правата си част да има вход и изход на 16мм/толкова пише, че е дебелия маркуч/, а от него да излиза разклонение за 6мм. Режа дебелия маркуч по-назад, хубави скоби, нови и работата заспива!!
Благодаря за съветите колеги. Като я направя ще снимам и ще кача снимки!!!
Дано с това да спрат ремонтите, че ми писна вече!!!!
Ходих и до Практикер, има една камара полипропиленови, медни, месингови и други троиници.
Само трябва да имам време, ама за да не си играя да надя нипели и муфи, ще видя при газаджиите. Като гледам по-нататък по дебелия маркуч има тройник, който отива към изпарителя на ГУ-то. Така, че просто трябва да намеря един тройник който в правата си част да има вход и изход на 16мм/толкова пише, че е дебелия маркуч/, а от него да излиза разклонение за 6мм. Режа дебелия маркуч по-назад, хубави скоби, нови и работата заспива!!
Благодаря за съветите колеги. Като я направя ще снимам и ще кача снимки!!!
Дано с това да спрат ремонтите, че ми писна вече!!!!
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта