Toyota Starlet 2E-FE- теч на вода????

ivailo_stoqnov
Мнения: 17
Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
Местоположение: Велико Търново

Toyota Starlet 2E-FE- теч на вода????

Мнение от ivailo_stoqnov » 12 Фев 2011 17:47

Колеги, вчера ми протече вода от двигателя, сериозен теч. Днес ходих при един мой човек да видим кво става и установихме че, теча идва от едно мъркуче, което излиза от задната страна на блока, от един трипътник. Мъркучето не е много дебело, течеше от тръбичката на трипътника.
Проследихме къде отива, щото нямаше много време, имахме и друга работа. Значи мъркучето отива в лявата долна част на Инжекциона, главата, и най-вероятно кара или връща вода от там, за да го топли, там близо има още едно такова мъркуче.

Като за най-бързо решихме да скъсаме тръбичката и да донахлузим другия мъркуч навътре, който е и по-дебел. Така спряхме теча от там.
След като запалих, обаче установихме, че от това мъркуче явно се връща водата, щото течеше силно. Сега съм го затапил с един болт и нямам течове.
Покарах колата, загрява си доволно, върви също така добре, както и преди. Усетих разлика само в оборотите на двигателя, когато е на газ. Видимо няма връзка с изпарителя, там ходи дебел мъркуч, излизащ от трипътник доста по назад по системата.

Сега, извинявам се за лаишкото обясняване, сигурно самата инсталация си има професионално название, но мисля,че стана ясно за кое мъркуче идва реч!

Въпросът ми е може ли да се кара така, или трябва да се търси резервен тройник, или какво ли и аз не знам.

От както съм я взел тази консерва само ядове с нея, вече се замислям остана ли нещо дето не съм правил- то не беше ходова част, не бяха спирачки, не беше скоростна кутия. По реда на мислене, не беше се прецаквала само охлаждащата система, и тя протече. Проблема е, че количката е доволно възрастна а и не беше карана от около година. Сега като я купих и започнах да карам всеки ден, все нещо се разсъхва, счупва, разнебитва. Както и да е.
Моля, ако има колега, който е имал такъв проблем или е запознат професионално да каже мога ли да карам така, и трябва ли да се прави нещо друго!!!!
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 12 Фев 2011 18:59

Нормално е за автомобил на тези години. Пък и не се ли кара - става още по-зле.

Задължително си поправи системата.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Фев 2011 19:04

Направи няколко по-читави снимки да се види или си го намери на http://www.toyodiy.com/parts/q.html за да се види точно , кое маркученце е . Принципно тези малките не са особенно фатални най-много да си спрял отоплението на колктора .

ivailo_stoqnov
Мнения: 17
Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
Местоположение: Велико Търново

Мнение от ivailo_stoqnov » 12 Фев 2011 19:48

ok, сега го търся, ама нещо не мога да го позная на тези рисунки

И във варианта ако съм прекъснал отоплението на това, което казвате, какво става, може ли да карам и така?
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Фев 2011 19:56

Значи отоплението е по доста дебели маркучи и лесно се проследяват защото са два на брой и те единствено влизат към купето . Принципно докато ти работи големия кръг , а това е радиатора отпред с дебелите маркучи и системата е херметизирана , и обезвъздушена няма особенна опасност . Но ще ти е неприятно в студените дни без парно .

ivailo_stoqnov
Мнения: 17
Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
Местоположение: Велико Търново

Мнение от ivailo_stoqnov » 12 Фев 2011 20:28

качвам три рисунки, защото нямах възможност да снимам, днес, времето беше много ограничено, а и видимостта към мястото на излизане на мъркучето е много затруднена!!!
Първата снимка е на целия двигател, посочил съм от къде долу-горе излиза мъркучето

Втората снимка показва според мен самото мъркуче

Третата снимка, според мен показва до къде отива това мъркуче, сигурен съм, че то връща всъщност водата в блока, защото след запалването при, положение че беше отстранено от този трипътник и само другия му край беше на мястото си под инжекциона от него вървеше вода сериозно!
Прикачени файлове
Тук съм отбелязал къде влиза мъркучето, сигурен съм, че то връща водата от там в блока, защото като запалих, само там беше закачено и от него сериозно вървеше вода!
Тук съм отбелязал къде влиза мъркучето, сигурен съм, че то връща водата от там в блока, защото като запалих, само там беше закачено и от него сериозно вървеше вода!
diag_AuAPPc.png (91.12 KiB) Преглеждано 1845 пъти
Според мен е някое от тези мъркучета, които съм отбелязал на снимката
Според мен е някое от тези мъркучета, които съм отбелязал на снимката
diag_AuADoN.png (95.09 KiB) Преглеждано 1845 пъти
Тук не съм много сигурен от коя страна е даден двигателя, мястото от където излизат мъркучите е много ограничено за достъп от достата други мъркучи и кабелаци отзад. Не можах за съжаление да снимам.
Тук не съм много сигурен от коя страна е даден двигателя, мястото от където излизат мъркучите е много ограничено за достъп от достата други мъркучи и кабелаци отзад. Не можах за съжаление да снимам.
diag_efgus.png (28.25 KiB) Преглеждано 1845 пъти
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА

мехаННика
Мнения: 1705
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 39 пъти

Мнение от мехаННика » 12 Фев 2011 21:55

Това мААркуче подгрява всмукателния колектор.Не разбрах щуцера ли е прогнил или мААркучето се е скъсало,но трябва да го възстановиш.

ivailo_stoqnov
Мнения: 17
Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
Местоположение: Велико Търново

Мнение от ivailo_stoqnov » 12 Фев 2011 21:58

ами, щуцера е прогнил, отскубнах тръбичката малката и натиках дебелия шлаух, навътре да не тече, а това тънкото шлаухче го затапих.

Как се възстановява тази работа, ако стои така кво ще става?
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА

ivailo_stoqnov
Мнения: 17
Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
Местоположение: Велико Търново

Мнение от ivailo_stoqnov » 12 Фев 2011 22:00

то малко тъпо ама сега видях че мАркуч се пише с А! Извинявам се много!!!!
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА

Аватар
sadist_bg
Мнения: 81
Регистриран на: 23 Юни 2010 13:34
Местоположение: Пловдив

Мнение от sadist_bg » 13 Фев 2011 00:37

Колега аз я имам същата кола не ми е създавала толкова проблеми както ти със твоята върви та се къса. Та сега на 2-рата снимка която си показал 2-та маркуча те са за радиатора на купето(парното на колата) там хавата е много тапа много трудно се сменят тези маркучи ако са ти прогнили сменяй ги и тях 15 лева са 4е 6те има6 голям проблем както аз а този малкия които показа на 3-та снимка при мене изобщо не е тънък а си е сериозен маркуч най вероятно е бил сменен a за този 3-пътник моят е железен и по хубаво си го направи да ти е мирна главата.
Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 13 Фев 2011 01:55

Принципно не би трябвало да е голяма сложнотия да го възстановиш това чудо . С малко маркучи и разни преходи мисля , че за 30-тина лв. и няколко часа работа си готов .

ivailo_stoqnov
Мнения: 17
Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
Местоположение: Велико Търново

Мнение от ivailo_stoqnov » 13 Фев 2011 11:21

Добре де, ясно е, че не може да се кара така! Тази седмица няма да имам време да го направя, но да споделя идеята ми!

След като водата от големия и малкия маркуч се връщат в едно място, е ли е възможно според вас да взема подобен тройник от магазина за части за газови уредби. Примерно малкото Ф- е 6мм а голямото е около 20мм., ще го видим точно какво е и на дебелия маркуч 4-5 см, по назад да монтирам новия тройник и там да върна маркучето с водата от колектора!

Дали според вас това е удачно решение на този проблем?
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 13 Фев 2011 15:08

Еми разбира се , че така ще направиш ! Също може да провериш и по разни магазини за ВиК по някога имат доста хубави месингови преходи , муфи , тройници и тн . Също може да видиш и в магазини за отопление и климатизация и там имат разни тръбички и преходчета . И съвсем с покойно може да го преместиш от там дето е навряно или да му промениш конфигурацията , както ти е удобно с няколко метра маркуч . Само не го вдигай много нагоре , че ще стане трудно за обезвъздушаване .
ПС: може да си караш така колкото искаш въпроса е , че може да се гюбри докато загрее .

ivailo_stoqnov
Мнения: 17
Регистриран на: 11 Яну 2011 19:07
Местоположение: Велико Търново

Мнение от ivailo_stoqnov » 13 Фев 2011 16:51

ясно, сега разгледах по-спокойно, и ми е ясна работата.
Ходих и до Практикер, има една камара полипропиленови, медни, месингови и други троиници.

Само трябва да имам време, ама за да не си играя да надя нипели и муфи, ще видя при газаджиите. Като гледам по-нататък по дебелия маркуч има тройник, който отива към изпарителя на ГУ-то. Така, че просто трябва да намеря един тройник който в правата си част да има вход и изход на 16мм/толкова пише, че е дебелия маркуч/, а от него да излиза разклонение за 6мм. Режа дебелия маркуч по-назад, хубави скоби, нови и работата заспива!!

Благодаря за съветите колеги. Като я направя ще снимам и ще кача снимки!!!
Дано с това да спрат ремонтите, че ми писна вече!!!!
Хубав човек в лошо настроение, това е БЛУС, кофти човек в хубаво настроение, това е ЧАЛГА

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 13 Фев 2011 17:09

Ивайло, вече съм ти фен - заради подписа!

Когато на готин човек му е гот - това е рок.

Когато на готин човек му е кофти - това е блус - или джаз.

Когато на кофти човек му е гот - това е чалга....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 3 госта