Здравейте,
Имам Тойота Корола хибрид 1.8 2022, автоматична скоростна кутия ecvt и направи следния проблем:
При режим на каране на скоростната кутия B (когато използва спирачката на двигателя) напълни доста бързо батерията и беше пълна 7/8. Тогава започна при нормално каране с около 60-70 км/ч да държи високи обороти на двигателя около 4000-4500 без да падат. При натискане на спирачката или леко на газта, падаха малко и после пак се качваха. Наложи се да спра, да я изгася и да я запаля, включих на D този път и проблема изчезна. Батерията се разреди нормално и стигна нормалното си състояние от 3/8 или 4/8. Същия проблем съм наблюдавал и при режим D, когато напълни батерията е вдигала оборотите до към 3000, но за кратко, и не се е налагало да я изгасям. Някой има ли представа какъв може да е проблема, търсих във форума, но не намерих такъв? Имам чувството че при заредената батерия, излишната енергия се предава на двигателя или нещо подобно, не знам, гадая.
Благодаря предварително.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Напълно нормално поведение за мен. "B" режима държи двигателя в обороти и изтегля част от мощността към двг-то за да разсее излишната енергия. Двг е товар в този случай. Безмислено е да се кара нормално в този режим. Когато е пълна батерията ще бръмчи докато не я свали къде 60-70%. А по време на движение, това става бавно. Рестарта на колата е нулирал цикъла и затова е млъкнала. Аз при по-продължително спускане и като стигне 4000 оборота минавам на D. Резулата е същия, но като свърши спускането и натисна педала, двигателя угасва.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Напълно нормално , когато батерията се зареди вече не използва ел. мотора за спиране и се включва двг който да действа като спирачка. Точно затова е този режим.
При режим D и пълна батерия се получава нещо подобно, компютъра спира зареждането на батерията и включва двг, но не толкова агресивно и при спускане спирачките се товарят доста повече.
Между другото можеш да превключваш между B <-> D без да спираш и без да натискаш спирачката.
При режим D и пълна батерия се получава нещо подобно, компютъра спира зареждането на батерията и включва двг, но не толкова агресивно и при спускане спирачките се товарят доста повече.
Между другото можеш да превключваш между B <-> D без да спираш и без да натискаш спирачката.
- WoLF
- Мнения: 3596
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 792 пъти
- Получена благодарност: 296 пъти
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
"Превключването" между тези два режима при e-CVT е просто въпрос на смяна на логиката на работа на системата и не се изисква спиране, да. Двигателя ще работи при по-високи обороти основно, когато колата не желае да ползва батерията. Това може да се случва по ред причини, като в случая е от запълването на същата и нужда от разсейване към други места на генерираната енергия. Друг случай е по-висока температура на батерията или липса на заряд в същата. Тук пак ще имаме по-високи обороти, но вече с цел генериране на повече мощност за електрическите нужди на колата(зареждане на батерията и обезпечаване на консуматорите) чрез МГ-тата. 




-
- Мнения: 5841
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 193 пъти
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Това при спуск ли се случи?
Целта не е да се изразходва част от заряда.
Не е коректно в такъв случай да се каже, че "включва" двг, защото той си е постоянно "включен" към трансмисията. При такъв режим - трансмисията го развърта - и за сметка на това, генерира задържащ (спирачен) момент към двигателни колела.
Има и друг случай, но не знам дали в този режим "В" е реализиран. (Не съм го и пробвал на ауриса, а и при него нямам оборотомер, за да съм сигурен. Може и да е реализиран при по-новите системи.) Това е симулиране на превключване на ниска предавка. На королата го има, но при двулитровата е режим "S" (на няколко степени). Има приложение, според мен - например движим се зад товарен автомобил с не висока скорост (двг може и да е изключил) и изчакваме да се освободи насрещното - включваме на симулираната ниска предавка, двг вместо тепърва да се стартира в момента на ускорението и да се развърта, вече е стартиран и развъртян до относително високи обороти, това ни позволява по-бързо да ускорим, когато "тръгнем" да изпреварваме (само донатоварва двг при високи обороти), дава ни допълнителен контрол над трансмисията.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 11 Авг 2025 14:42
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Corolla hybrid 1.8
- Благодарил/а: 4 пъти
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Благодаря ви за отговорите, поне разбрах, че не е някакъв проблем. Не знаех също, че може да се превключва между D - B в движение.
-
- Мнения: 5841
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 193 пъти
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Поне за мен - въпроса, как функционира системата в този режим, при различни условия (в зависимост от скоростта, дали е при спуск или при изкачване, както и в зависимост от състоянието на батерията - заряд и температура) е доста любопитен. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Hursa и 2 госта