Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

korekom
Мнения: 2
Регистриран на: 11 Авг 2025 14:42
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Corolla hybrid 1.8
Благодарил/а: 4 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от korekom » 11 Авг 2025 14:59

Здравейте,

Имам Тойота Корола хибрид 1.8 2022, автоматична скоростна кутия ecvt и направи следния проблем:
При режим на каране на скоростната кутия B (когато използва спирачката на двигателя) напълни доста бързо батерията и беше пълна 7/8. Тогава започна при нормално каране с около 60-70 км/ч да държи високи обороти на двигателя около 4000-4500 без да падат. При натискане на спирачката или леко на газта, падаха малко и после пак се качваха. Наложи се да спра, да я изгася и да я запаля, включих на D този път и проблема изчезна. Батерията се разреди нормално и стигна нормалното си състояние от 3/8 или 4/8. Същия проблем съм наблюдавал и при режим D, когато напълни батерията е вдигала оборотите до към 3000, но за кратко, и не се е налагало да я изгасям. Някой има ли представа какъв може да е проблема, търсих във форума, но не намерих такъв? Имам чувството че при заредената батерия, излишната енергия се предава на двигателя или нещо подобно, не знам, гадая.
Благодаря предварително.

Enwor
Мнения: 187
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от Enwor » 11 Авг 2025 23:31

Напълно нормално поведение за мен. "B" режима държи двигателя в обороти и изтегля част от мощността към двг-то за да разсее излишната енергия. Двг е товар в този случай. Безмислено е да се кара нормално в този режим. Когато е пълна батерията ще бръмчи докато не я свали къде 60-70%. А по време на движение, това става бавно. Рестарта на колата е нулирал цикъла и затова е млъкнала. Аз при по-продължително спускане и като стигне 4000 оборота минавам на D. Резулата е същия, но като свърши спускането и натисна педала, двигателя угасва.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

pavlan
Мнения: 15
Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Auris
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от pavlan » 12 Авг 2025 00:37

Напълно нормално , когато батерията се зареди вече не използва ел. мотора за спиране и се включва двг който да действа като спирачка. Точно затова е този режим.
При режим D и пълна батерия се получава нещо подобно, компютъра спира зареждането на батерията и включва двг, но не толкова агресивно и при спускане спирачките се товарят доста повече.
Между другото можеш да превключваш между B <-> D без да спираш и без да натискаш спирачката.

Аватар
WoLF
Мнения: 3605
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 800 пъти
Получена  благодарност: 297 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от WoLF » 12 Авг 2025 07:34

"Превключването" между тези два режима при e-CVT е просто въпрос на смяна на логиката на работа на системата и не се изисква спиране, да. Двигателя ще работи при по-високи обороти основно, когато колата не желае да ползва батерията. Това може да се случва по ред причини, като в случая е от запълването на същата и нужда от разсейване към други места на генерираната енергия. Друг случай е по-висока температура на батерията или липса на заряд в същата. Тук пак ще имаме по-високи обороти, но вече с цел генериране на повече мощност за електрическите нужди на колата(зареждане на батерията и обезпечаване на консуматорите) чрез МГ-тата. :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5865
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 197 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от Hursa » 12 Авг 2025 12:04

korekom написа: 11 Авг 2025 14:59 При режим на каране на скоростната кутия B (когато използва спирачката на двигателя) напълни доста бързо батерията и беше пълна 7/8. Тогава започна при нормално каране с около 60-70 км/ч да държи високи обороти на двигателя около 4000-4500 без да падат.
Това при спуск ли се случи?
Enwor написа: 11 Авг 2025 23:31 Когато е пълна батерията ще бръмчи докато не я свали къде 60-70%
Целта не е да се изразходва част от заряда.
pavlan написа: 12 Авг 2025 00:37включва двг който да действа като спирачка
Не е коректно в такъв случай да се каже, че "включва" двг, защото той си е постоянно "включен" към трансмисията. При такъв режим - трансмисията го развърта - и за сметка на това, генерира задържащ (спирачен) момент към двигателни колела.
WoLF написа: 12 Авг 2025 07:34Друг случай е по-висока температура на батерията или липса на заряд в същата.
Има и друг случай, но не знам дали в този режим "В" е реализиран. (Не съм го и пробвал на ауриса, а и при него нямам оборотомер, за да съм сигурен. Може и да е реализиран при по-новите системи.) Това е симулиране на превключване на ниска предавка. На королата го има, но при двулитровата е режим "S" (на няколко степени). Има приложение, според мен - например движим се зад товарен автомобил с не висока скорост (двг може и да е изключил) и изчакваме да се освободи насрещното - включваме на симулираната ниска предавка, двг вместо тепърва да се стартира в момента на ускорението и да се развърта, вече е стартиран и развъртян до относително високи обороти, това ни позволява по-бързо да ускорим, когато "тръгнем" да изпреварваме (само донатоварва двг при високи обороти), дава ни допълнителен контрол над трансмисията.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

korekom
Мнения: 2
Регистриран на: 11 Авг 2025 14:42
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Corolla hybrid 1.8
Благодарил/а: 4 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от korekom » 12 Авг 2025 15:44

Благодаря ви за отговорите, поне разбрах, че не е някакъв проблем. Не знаех също, че може да се превключва между D - B в движение.

Hursa
Мнения: 5865
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 197 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от Hursa » 12 Авг 2025 17:34

Поне за мен - въпроса, как функционира системата в този режим, при различни условия (в зависимост от скоростта, дали е при спуск или при изкачване, както и в зависимост от състоянието на батерията - заряд и температура) е доста любопитен. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Mitcom
Мнения: 8
Регистриран на: 14 Яну 2021 01:07
Местоположение: България
Благодарил/а: 5 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от Mitcom » 04 Сеп 2025 06:49

Колко дава разход извънградско? Реално. В интернет по книжка дават 3.5 извънградско. Тогава батерия няма, само двг и не мога си го представя 1.8 този разход

Аватар
FearSoft
Мнения: 639
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 118 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от FearSoft » 04 Сеп 2025 08:13

Батерия има винаги, и при 120 км/ч може да се кара само на батерия. При определени условия, естествено.
А разходът е много относително понятие, защото зависи от прекалено много неща...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
Изображение

Hursa
Мнения: 5865
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 197 пъти

Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022

Мнение от Hursa » 04 Сеп 2025 12:30

Mitcom написа: 04 Сеп 2025 06:49В интернет по книжка дават 3.5 извънградско. Тогава батерия няма, само двг и не мога си го представя 1.8 този разход
Може 3.5, но трябва много старание. (То и с нехибриден "бензинов", ако човек се постарае силно, може значително да снижи разхода.) Защо мислите, че "батерия няма" при извънградско. Например последното ми пътуване (съвсем не съм се старал - нито да шофирам икономично, нито да "използвам" батерията) - от Самоков, до Козлодуй (по "околовръстните" на "големите" градове, т. е. предимно извънградско, включително "магистрално" до максималната скорост на автомобила) ми дава, че съм шофирал в ел режим над 35% от разстоянието. При това - батерията съвсем не се използва само при шофиране в ел режим (целта на хибрида не е да се шофира продължително време в ел режим, както и да се постига висока скорост в такъв), а и да регенерира енергия при забавяне, както и да подпомага ускорението, и така икономисвайки гориво при такива ускорения, реализирайки регенерираното. Шофирането при извънградско (особено у нас и особено, когато не сме сами на пътя) - съвсем не означава поддържане на постоянна скорост, искаме или не постоянно я меним. И с това горе, съвсем не се изчерпват целите на хибридната технология (доста е писано по форума за това, така че само повтарям изписаното smile.gif). Пишете за двигателя 1,8, но вижте мощността само на двг - 98 кс. Защото работи по модифициран цикъл, така модифициран, че да работи осезаемо по-икономично. Освен това е и настроен, като цяло да работи възможно по-икономично (особено, като елемент от хибридната система). Та и това е сред основните преимущества на хибрида - използването на относително икономичен, относително по-маломощен двг, относително по-облекчен по отношение на тегло и допълнителни елементи, работещ при по-щадящи и икономични режими, но ползвателя да разполага с по-голямата мощност на хибридната система и по-добрата отзивчивост, която предлагат ел моторите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта