Страница 1 от 2
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 29 Юли 2025 14:08
от sasheto
От 2 год. имаме Ярис хибрид 2012, още с закупуването се наложи ремонт на хибридната батерия,добре че продавача върна парите необходими за ремонта. Колата е в гараж не е на улицата, но от тогава имам фикс идея за съхранението на батерията. Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде от това че след предните седалки и особенно под тях няма никакви въздуховоди и за пътниците от зад и за батерията е неприятно в жегите. С подръчни материали за 20лв. експериментирах да направя охлаждането на батерията по адекватно. Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 29 Юли 2025 14:10
от sasheto
Още снимки в подкрепа на експеримента
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 11 Авг 2025 20:38
от sasheto
Никой не добавя коментари, затова ще добавя аз коментар. Вчера 10.08.2025 пътувах по маршрута Русе София външната температура беше в интервал 38-40 градуса. С допълнителното охлаждане батерията нито един път не надскочи 38 градуса.

- IMG_20250811_203334.jpg (78.57 KiB) Преглеждано 2187 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 13 Авг 2025 11:20
от planetarydrive
Преди време реших да пробвам подобно охлаждане, извадих налични въздуховоди, една куха плоскост да стане всичко невидимо под мокета. Отказах се защото видях колко бързо вдига температура при идиотско каране. Предположих, че тази струя би отложило с малко достигане на гранична температура. Мониторирам по много лесен начин- длан върху плоскостта под задната седалка. Писах във форума как вдига температура при неспокойно каране и как ограничава батерията. Но това става при екстремни жеги и екстремно каране. Жалко, че не е направено принудително охлаждане от климатика фабрично, тогава щеше да е достигнато съвършенство.
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 13 Авг 2025 13:00
от CyberTod
Затова на хибрид лятото никой да не пести от климатик. Да не е същото, но все пак се вкарва въздух от купето и когато той е охладен това отива и към батерията.
Това го имаше и в едно видео на The Car Care Nut.
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 13 Авг 2025 13:15
от WoLF
И ако имате тази възможност не паркирате на слънце!

С климатика двоен удар по батерията - хем е топла от престоя, хем се иска ток от нея за климатика...
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 14 Авг 2025 10:59
от Hursa
Обикновено се стартира двг, като се включи климатика - така, че се захранва се от генератора (според мен).
sasheto написа: ↑29 Юли 2025 14:08
Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде
sasheto написа: ↑11 Авг 2025 20:38
Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.
Какво бе положението преди да поставите маркуча, с включен климатик и приложение, 40 градуса?
На четвъртата снимка - това отвора към батерията ли е? От къде "тръгва" маркуча - от въздуховода на климатика към краката? Как сте настроили подаването на въздуха от вентилатора на климатика към купето? На каква температура е настроен (има ли такава възможност)?
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 14 Авг 2025 17:12
от BOz
И с този, и без този маркуч, батерията все ще си умре след определен брой години. Я имаш късмет с година (спекулация), я не. Аз се съмнявам в реалната ефективност (не в теоретичната) на това изпълнение.
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 14 Авг 2025 17:50
от mapamop
Тесният маркуч създава голяма загуба на въздъшно налягане (дебит). Неслучайно въздуховодите са толкова широки, въпреки относително мизерния дебит на вентилатора. Вероятно е по-добре от съвсем нищо, заради ниската температура на въздуха от маркуча, но е по-близо до "нищо". Но и мястото за по-широк въздуховод е ограничено. Не виждам полезен ход извън "кирилизирането" с разни модули на Пелтие примерно, но дори и те са като цяло неефективно разхищение на енергия, Товапредвид че предимно топлят, отколкото да охлаждат. Отделно че нон-стоп надутите да работят вентилатори се амортизират много по-бързо.
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 14 Авг 2025 18:38
от WoLF
Изкарват ли си гаранциите, изкарват ги. Защо да наливат пари в охлаждане. Иначе с всяка итерация сменят нещо по охлаждането, т.е. и те си знаят, че не са оптимални нещата

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 15 Авг 2025 07:06
от Митхат
Карайте си колите и си чистете филтрите,няма голям келепир ако батерията ви надживее.
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 25 Авг 2025 00:11
от sasheto
Уважаеми колеги, споделих начин за подпомагане температурата на батерията да бъде удържана до 38 градуса. При агресивно каране няма да помогне този вид подпомогнато охлаждане. Климатика го оставям на най -ниската температура , вентилатора минимум на 3,4 чертички. Разпределението на въздуха е винаги към краката и в комбинация на централните духалки на таблото или към предното стъкло. Когато автомобила е нагрят от слънцето през лятото , само дълго каране с климатик помага. Видях че и аурис също няма въздуховоди под предните седалки. Имам познат с два които са таксита. По същество исках да дам вариант за подпомагане на охлаждането на батерията. А който както иска да го прави или нищо да не прави. За да го публикувам значи съм го проверил и действа, вече цяло лято в София, и два пъти София-Русе. Ако се кара плавно помага, а когато се кара хибрида агресивно нищо не помага и на батерията и на резервоара. Само да вметна, че CVT кутията за мен е нещо ужасно но всички слагат такива, карах Хюндай кона хибрид с 6 степенен автомат доста по добре е. CVT кутиите прегряват факт дори и зимата в опит да се излезне от пряспа може да прегреят. Кой както може да се спасява до година демек третата година с батерията втора употреба ще се пренареждат клетките тези от вътре отиват на вън. Това го изисква човека който смени батерията.
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 25 Авг 2025 14:26
от Hursa
Сигурни ли сте, че помага? Както бе казано - маркуча е с много малък вътрешен диаметър (сравнете го дори със само един от въздуховодите, а са няколко). Не е и с малка дължина. Поради това съпротивлението (аеродинамичното) по отношение на въздушния поток през маркуча е доста голямо. Допълнително - входно съпротивление, изходно, няколко гънки - все местни хидравлични съпротивления, съвсем не пренебрежими. От друга страна - налягането във въздуховодите на климатика си е ниско, под налягането, което създава вентилатора на батерията пред решетката, също е много ниско - т. е. пада на налягането пред и след маркуча е малък. Поради това - разхода на въздух през него е практически незначителен (според мен). А същевременно сте прикрили значителна част от решетката към батерията. Може да се окаже, че ако махнете маркуча и оставите климатика така
sasheto написа: ↑25 Авг 2025 00:11
Климатика го оставям на най -ниската температура , вентилатора минимум на 3,4 чертички. Разпределението на въздуха е винаги към краката
ще е по-добре (по-добре за температурата на батерията). (Но как се чувстват пътниците.)
Хибрида ви не е с вариатор, а проблемите, които сте описали са за вариатор (и то пресилени - всъщност в такива режими грее поради работата на хидротрансформатора най-вече - и такъв също няма при хибрида).
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 25 Авг 2025 17:29
от sasheto
Зада се разбере дали помага всеки може сам да го направи за 20 лв. ако не ми вярва. Когато приложението набие 6 степен на вентилатора на батерията студения въздух от маркуча започва да помага. Маркуча е с оплетка и няма пречупване никъде. За завършване използвах накрайник от стара прахусмукачка за автомобил и , дефакто тя покрива 25-30% от отвора и не пречи. Моя автомобил е гаражен само през деня излиза и знам как му действа хладния въздух в подземният гараж . Когато батерията е загряла в гаража отварям задните врати и студеният въздух в подземният гараж с помощта на приложението охлажда батерията. И с инж. Пеев съм разговарял по тази тема и с човека който смени батерията . Тук целта е да се доразвие охлаждането или надгради, защото тойота нищо не са направили. Колата иска постоянна температура в купето целогодишно и зимата също. А защо умря батерията, защото е италианка от топлите страни на Европа батериите умират по бързо . Имам и познат с платен техсрийм с който често я закачаме. За сравнение от София до Панчарево яриса е под 38гр. ,а Лексус-а на мой приятел 41гр.
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Публикувано на: 25 Авг 2025 17:47
от sasheto
Съжалявам искрено, че пуснах тема в опит да бъда полезен ,а не да се ръсаждава дали помага или пречи . Надявах се да бъде доразвита идеята или някой да публикува изцяло друг тип нововъведение. В коментарите има повече съмнение и упреци. Да ли разбирам от хибриди едва ли. Сам си обслужвам колите в сервиз на мой приятел.Да отучня яриса е изцяло обслужен с оригинални масла, антифриз ,свещи. Почистил съм pcv клапана свалил съм и съм измил сподели и всмукателен колектор. Егр също го извмих електро механичният клапан и водният радиатор. Около батерията въздуховоди вентилатор също. Когато отидох в тойота запад за диагностика и дебатихар с приемник и механици дори там не посмяха да подложат на съмнение мойте умения. Моля администратор да изтрие темата.