RAV4 2.2 2AD-FHV D-CAT 2009 - Пали трудно и пуши много ?

Галин Кукумеев
Мнения: 4
Регистриран на: 14 Юни 2025 17:23
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Тойота рав 4

RAV4 2.2 2AD-FHV D-CAT 2009 - Пали трудно и пуши много ?

Мнение от Галин Кукумеев » 14 Юни 2025 17:32

Имам тойота рав 4 2009 година 2.2 д кат дизел, автоматик. Дюзите са рециклирани и са тествани на друга тойота плюс рейла. Компресията е ок. На колата е открит китайски чип пауър бокс които е отстранен. На колата са махнати егеер, дипиев и катализатор. Тествана е с нова помпа и двата компютъра на двигател и този към дюзите. В момента колата пали трудно и пуши много като и се натиска педала на газта не реагира на момента, а след няколко секунди. Като се запали колата на диагностика, на живи данни единствено показва, че вместо към дюза от нормалните 10 бара подава 38 бара. Моля за съвет какъв може да е проблема.
Последно промяна от Akima на 16 Юни 2025 11:28, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.

gena_bs
Мнения: 1481
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 364 пъти
Получена  благодарност: 94 пъти

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от gena_bs » 14 Юни 2025 18:44

В ECU е заредена неизвестна програма. Какво и как е променено спрямо оригиналната, само "написалият" я знае.
Предполагам, че няма никакви записани грешки.
Първо възстановете оригиналната програма за конкретния автомобил. След това - каквото покаже диагностиката.
EGR затапен ли е, DPF и Cat отстранени ли са физически или нямате представа?
Така също доколко качествено е направено последното?

Галин Кукумеев
Мнения: 4
Регистриран на: 14 Юни 2025 17:23
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Тойота рав 4

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от Галин Кукумеев » 14 Юни 2025 19:12

EGR е затапен, dpf и cat са отстранени.

Аватар
TATI
Мнения: 3040
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 170 пъти
Обратна връзка:

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от TATI » 14 Юни 2025 21:22

Когато ги възстановиш, нещата ще си дойдат на място
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
WoLF
Мнения: 3522
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 744 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от WoLF » 14 Юни 2025 22:26

1. Връщаш оригиналния софтуер;
2. Гледаш как са живите данни;
3. Става ти ясно откъде е проблема...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mapamop
Мнения: 5269
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 165 пъти
Получена  благодарност: 611 пъти

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от mapamop » 14 Юни 2025 23:00

Купуваш си компютър втора употреба. Справяш се с имобилайзера. Сменяш компютрите и си намираш проблема.
Не губиш техническото извращение на някой пишман "тунер". Не знам да има надежден метод за рециклиране на пиезо дюзи, знам че се сменят с нови.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
WoLF
Мнения: 3522
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 744 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от WoLF » 14 Юни 2025 23:07

Пиезо дюзи в най-добрия вариант се раздвижват, но го знам от авер, дето е чул как един го разказва на друг след като го е видял по телевизията tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Галин Кукумеев
Мнения: 4
Регистриран на: 14 Юни 2025 17:23
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Тойота рав 4

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от Галин Кукумеев » 15 Юни 2025 07:59

Тази тойота е 150 к.с. не е с пиезо дюзи. И двата компютъра са закупени от Германия. Монтирани, главния обучен и разлика никаква.

Аватар
iovkito
Мнения: 2991
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от iovkito » 15 Юни 2025 09:04

Няма тойота д-кат, която да не е с пиезо. Последната рав4, която е с обикновени дюзи, е 136кс с ръчна кутия.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Галин Кукумеев
Мнения: 4
Регистриран на: 14 Юни 2025 17:23
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Тойота рав 4

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от Галин Кукумеев » 15 Юни 2025 10:25

Дюзите са рециклирани и сложени на друга тойота от същият модел пали и върви без никакъв проблем.

gena_bs
Мнения: 1481
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 364 пъти
Получена  благодарност: 94 пъти

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от gena_bs » 15 Юни 2025 19:18

Галин Кукумеев написа: 15 Юни 2025 07:59 И двата компютъра са закупени от Германия. Монтирани, главния обучен и разлика никаква.
Кои са тези два компютъра и какво разбираш под "главен" и "обучен"?
Помпата на високото налягане и SCV проверени ли са?

Аватар
TATI
Мнения: 3040
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 170 пъти
Обратна връзка:

2.2 д кат Моля за съвет

Мнение от TATI » 15 Юни 2025 19:58

Тази тема ми се дава като обречена.
Автора споделя някакви откъслечни факти, които никой не го интересува.
Колата си иска сериозен сервиз, за да може поне малко да влезе в някакви релси, за да върви до някаква степен
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Akima
Мнения: 7467
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 104 пъти
Получена  благодарност: 190 пъти

RAV4 2.2 2AD-FHV D-CAT 2009 - Пали трудно и пуши много ?

Мнение от Akima » 16 Юни 2025 11:48

Галин Кукумеев написа: 14 Юни 2025 17:32 Дюзите са рециклирани
Не се прави.
Галин Кукумеев написа: 14 Юни 2025 17:32 китайски чип пауър бокс които е отстранен.
Къде точно беше присъединен и посредством кой способ?
Галин Кукумеев написа: 14 Юни 2025 17:32 нова помпа
Новата помпа струва повече от шасито - може би се има предвид друга помпа / ново SCV...
Галин Кукумеев написа: 14 Юни 2025 19:12 dpf и cat са отстранени.
5-тата дюза на мястото си ли е - има ли запоен резистор 1 Ohm/вероятно циментов/ към нея ?
gena_bs написа: 15 Юни 2025 19:18 Кои са тези два компютъра и какво разбираш под "главен" и "обучен"?
ECU и EDU - второто изделие е Electronic Driving Unit или т.нар Injector Driver - накратко един доста скъп и много прецизен траф.
Галин Кукумеев написа: 14 Юни 2025 17:32 Моля за съвет какъв може да е проблема.
Цитираните от вас параметри и използване на мерна единица различна от сочената от производителя на горивната Ви апаратура/kPa/ индикират грешно/неналично програмно обезпечение от Ваша страна и/или сервиза.
Способът за решаване на проблема изисква преглед на всички сензори в системата - налягане на рейка, разтоварващ клапан и т.н., преглед на цялата ел. инсталация за други повреди освен китайското чудо.
Посочените дюзи не се рециклират - щом е налична друга Toyota под ръка защо не сложихте нейните дюзи на RAV4 - така щяхте до потвърдите и общото състояние на горивопроводи и сензори?
Премерени ли са дроселовата клапа и педалът на газта - какви са показанията им в основаната единица от системата SI?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост