Трудно запалване - Corolla Verso D4D 2.0
Трудно запалване - Corolla Verso D4D 2.0
Здравейте,
намерих доста теми с проблемно запалване но нито една не е сходна с моя случай.
При топла кола върти доста докато успее да запали, понякога 3-4 секунди стига и до 5-6. Проблема не се проявява постоянно. Горе долу е в 3 от 5 запалвания, но винаги при топла кола.
До сега не се е случвало да не успее да запали. На принципа "парен каша духа" искам да реагирам с отстраняване на потенциалния проблем преди да е станало късно и да ми излезе златен ремонта на някоя по - скъпа част.
Препоръчаха ми един дизел сервиз на бош ( във Варна). Там ми казаха, че при това състояние не могат да я диагностицират точно - не е достатъчно изразен проблема за да кажат със сигурност къде е. Майстора каза карай така докато не можеш да запалиш 10 секунди и тогава ела.
На мен разбира се идеята не ми хареса и отидох отново в Карком. Забравих преди това да кажа, че един комшия с "набито ухо" настоява, че ми "прескача цилиндър". На мен това хем ми звучи стряскащо, хем малко пресилено.
В Карком казаха, че нямам основания да се притеснявам за компоненти по горивна система ( помпа, дюзи и т.н.) Тяхната диагноза е четки или втулки на стартер. Обяснението е, че не може да достигне нужните обороти и заради това мотора не иска да запали. Обяснението защо го прави при топла кола е заради температурните разширения в стартера - при студена кола явно се "уплътняват" нещата.
Искам да Ви питам, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем. От Карком казаха, че налягането ми е ОК. Идеи какво друго да проверя, или да се доверя и да оправям стартера.
Благодаря Ви.
намерих доста теми с проблемно запалване но нито една не е сходна с моя случай.
При топла кола върти доста докато успее да запали, понякога 3-4 секунди стига и до 5-6. Проблема не се проявява постоянно. Горе долу е в 3 от 5 запалвания, но винаги при топла кола.
До сега не се е случвало да не успее да запали. На принципа "парен каша духа" искам да реагирам с отстраняване на потенциалния проблем преди да е станало късно и да ми излезе златен ремонта на някоя по - скъпа част.
Препоръчаха ми един дизел сервиз на бош ( във Варна). Там ми казаха, че при това състояние не могат да я диагностицират точно - не е достатъчно изразен проблема за да кажат със сигурност къде е. Майстора каза карай така докато не можеш да запалиш 10 секунди и тогава ела.
На мен разбира се идеята не ми хареса и отидох отново в Карком. Забравих преди това да кажа, че един комшия с "набито ухо" настоява, че ми "прескача цилиндър". На мен това хем ми звучи стряскащо, хем малко пресилено.
В Карком казаха, че нямам основания да се притеснявам за компоненти по горивна система ( помпа, дюзи и т.н.) Тяхната диагноза е четки или втулки на стартер. Обяснението е, че не може да достигне нужните обороти и заради това мотора не иска да запали. Обяснението защо го прави при топла кола е заради температурните разширения в стартера - при студена кола явно се "уплътняват" нещата.
Искам да Ви питам, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем. От Карком казаха, че налягането ми е ОК. Идеи какво друго да проверя, или да се доверя и да оправям стартера.
Благодаря Ви.
Виж настина за стартера. Оня ден в сервиза ми споделиха, че стартера се хващал лесно с тестер. Ако я закачат и стартера върти с по малко от 200 оборота е стартер. Другият признак за стартер е тръгва да върти и в един момент, все едно някой реже кабелите му и спира, въртиш пак и всичко е ОК. Стартера при тойотите не стърже като на руски коли. А и е по-добре да дадеш 90 лева макс за ремонт на стартера, отколкото да си мислиш за нещо по-скъпо.
За да запали D4D му трябвало налягане, а за него обороти от стартера.
За да запали D4D му трябвало налягане, а за него обороти от стартера.
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Здравей Радев,
не искам да съм лош пророк но твоя проблем май не е стартера
. Симптомите ти приличат на един проблем срещан при мотори, които не са оборудвани с комън рейл, а с роторна ГНП. При износване на "главата" на помпата(чугуненото тяло, от което излизат тръбичките за дюзите) двигателя започва да пали по-трудно когато е топъл отколкото когато е студен. Причината отново са температурните разширения на метала, но на главата на помпата и увеличените хлабини в резултат на износването. Ако бяха четки на стартера, би следвало да не завърти изобщо защото електрическата верига се затваря през тях и ако има проблем ще върти трудно или никак, а ти казваш че върти доста.
Ако при компютърната диагностика не излязат никакви грешки, вероятно проблема е там. Един приятел имаше сходен проблем с друга марка автомобил, който се оправи чрез "чипосване" на двигателя без да прави нищо по помпата. Чипа оптимизира характеристиките на горивния процес и помогна да изчезне многото въртене при топъл двг.
не искам да съм лош пророк но твоя проблем май не е стартера

Ако при компютърната диагностика не излязат никакви грешки, вероятно проблема е там. Един приятел имаше сходен проблем с друга марка автомобил, който се оправи чрез "чипосване" на двигателя без да прави нищо по помпата. Чипа оптимизира характеристиките на горивния процес и помогна да изчезне многото въртене при топъл двг.
Благодаря Ви за коментарите. Надявам се да не е помпата - ама то ще се чуе. Аз също мисля, че ако беше нещо по стартера щеше да има проблем със самото въртене - а то няма. От друга страна, след запалване, проблеми няма. Мощността си е супер, нямам завишен разход на гориво, в режим на работа няма нищо което да подсказва проблем, или поне аз не забелязвам.
Надявам се на още коментари и евентуални препоръки, за да действам по проблема.
Надявам се на още коментари и евентуални препоръки, за да действам по проблема.
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Rudy написа:Има ли D4D, който да не е Common Rail?

имах предвид, че помпата на Д4Д само подкачва и създава налягане на горивото а компютъра управлява момента на впръскване чрез дюзите. При старите дизели всичко (включително и дистрибуцията)се прави от помпата, а дюзите се отварят при достигнато работно налягане.Аз също съм с 1cdftv 116 ама гледам в epc-то че помпите са различни за авенсис и корола версо

-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
Пробвай я на скорост(2) топла дали пали(при изразен проблем). Може наистина да не може да развърти достатъчно обороти. Един бендекс ми въртя душацата половин година и на тест в сервиза все не можеха да го усетят.А и как до го хванат то не се знае кога няма да завърти като хората.На 2.0 Д4-Д двигател.
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
+1Toyo_driver написа:laugh.gif Много хубава идея как да ти превърти ремъка и да нацепиш клапанитеdobatadobrev написа:Пробвай я на скорост(2) топла дали пали(при изразен проблем). ...

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Здравей!Преди време имах същия проблем с авенсис Д4Д.Оказа се че проблема е на дюза на 2-ри цилиндър която не задържа връщащото гориво от което следва бавно качване на налягане.Докато не качи неоходимото налягане компа не отваря дюзите и се получава това дълго въртене.Когато го имах проблема ходих в тойота на цариградско и на тестера нищо не разбраха.Аз си оправих проблема с дюза -ра употреба,пожелавам ти успех.Проблема го откриха в сервиз на бош след като изолираха дюзите една по една.
Re: Трудно запалване - Corolla Verso D4D 2.0
Problema be6e v startera. V karkom go opraviha. S 4asti za 40 lv I trmud za 200. Sega pee na zapalvane :-D
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта