Трудно запалване - Corolla Verso D4D 2.0

nev_radev
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Апр 2011 08:53
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Трудно запалване - Corolla Verso D4D 2.0

Мнение от nev_radev » 10 Дек 2011 09:54

Здравейте,
намерих доста теми с проблемно запалване но нито една не е сходна с моя случай.
При топла кола върти доста докато успее да запали, понякога 3-4 секунди стига и до 5-6. Проблема не се проявява постоянно. Горе долу е в 3 от 5 запалвания, но винаги при топла кола.
До сега не се е случвало да не успее да запали. На принципа "парен каша духа" искам да реагирам с отстраняване на потенциалния проблем преди да е станало късно и да ми излезе златен ремонта на някоя по - скъпа част.
Препоръчаха ми един дизел сервиз на бош ( във Варна). Там ми казаха, че при това състояние не могат да я диагностицират точно - не е достатъчно изразен проблема за да кажат със сигурност къде е. Майстора каза карай така докато не можеш да запалиш 10 секунди и тогава ела.
На мен разбира се идеята не ми хареса и отидох отново в Карком. Забравих преди това да кажа, че един комшия с "набито ухо" настоява, че ми "прескача цилиндър". На мен това хем ми звучи стряскащо, хем малко пресилено.
В Карком казаха, че нямам основания да се притеснявам за компоненти по горивна система ( помпа, дюзи и т.н.) Тяхната диагноза е четки или втулки на стартер. Обяснението е, че не може да достигне нужните обороти и заради това мотора не иска да запали. Обяснението защо го прави при топла кола е заради температурните разширения в стартера - при студена кола явно се "уплътняват" нещата.
Искам да Ви питам, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем. От Карком казаха, че налягането ми е ОК. Идеи какво друго да проверя, или да се доверя и да оправям стартера.
Благодаря Ви.

dimpex_01
Мнения: 182
Регистриран на: 30 Дек 2009 20:40
Местоположение: София

Мнение от dimpex_01 » 10 Дек 2011 10:50

Виж настина за стартера. Оня ден в сервиза ми споделиха, че стартера се хващал лесно с тестер. Ако я закачат и стартера върти с по малко от 200 оборота е стартер. Другият признак за стартер е тръгва да върти и в един момент, все едно някой реже кабелите му и спира, въртиш пак и всичко е ОК. Стартера при тойотите не стърже като на руски коли. А и е по-добре да дадеш 90 лева макс за ремонт на стартера, отколкото да си мислиш за нещо по-скъпо.
За да запали D4D му трябвало налягане, а за него обороти от стартера.
AVENSIS combi, D4D, 2001

Изображение

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Мнение от Toyo_driver » 10 Дек 2011 11:20

Здравей Радев,
не искам да съм лош пророк но твоя проблем май не е стартера sad.gif . Симптомите ти приличат на един проблем срещан при мотори, които не са оборудвани с комън рейл, а с роторна ГНП. При износване на "главата" на помпата(чугуненото тяло, от което излизат тръбичките за дюзите) двигателя започва да пали по-трудно когато е топъл отколкото когато е студен. Причината отново са температурните разширения на метала, но на главата на помпата и увеличените хлабини в резултат на износването. Ако бяха четки на стартера, би следвало да не завърти изобщо защото електрическата верига се затваря през тях и ако има проблем ще върти трудно или никак, а ти казваш че върти доста.
Ако при компютърната диагностика не излязат никакви грешки, вероятно проблема е там. Един приятел имаше сходен проблем с друга марка автомобил, който се оправи чрез "чипосване" на двигателя без да прави нищо по помпата. Чипа оптимизира характеристиките на горивния процес и помогна да изчезне многото въртене при топъл двг.

nev_radev
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Апр 2011 08:53
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от nev_radev » 10 Дек 2011 11:47

Благодаря Ви за коментарите. Надявам се да не е помпата - ама то ще се чуе. Аз също мисля, че ако беше нещо по стартера щеше да има проблем със самото въртене - а то няма. От друга страна, след запалване, проблеми няма. Мощността си е супер, нямам завишен разход на гориво, в режим на работа няма нищо което да подсказва проблем, или поне аз не забелязвам.
Надявам се на още коментари и евентуални препоръки, за да действам по проблема.

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 10 Дек 2011 17:15

Има ли D4D, който да не е Common Rail?
Изображение

nev_radev
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Апр 2011 08:53
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от nev_radev » 11 Дек 2011 09:07

Ндявам се че не :) Признавам си че не разбирам, но първата мисъл която ми дойде след като прочетох идеята на Toyo_driver, бе да разбера моята помпа каква е. Е не намерих инфо никъде. Ако някой знае, нека да пише поне да отхвърля версията като възможна.

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Мнение от Toyo_driver » 11 Дек 2011 09:59

Rudy написа:Има ли D4D, който да не е Common Rail?
smile.gif няма такъв

имах предвид, че помпата на Д4Д само подкачва и създава налягане на горивото а компютъра управлява момента на впръскване чрез дюзите. При старите дизели всичко (включително и дистрибуцията)се прави от помпата, а дюзите се отварят при достигнато работно налягане.Аз също съм с 1cdftv 116 ама гледам в epc-то че помпите са различни за авенсис и корола версо unsure.gif ..поне на външен вид

dobatadobrev
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45

Мнение от dobatadobrev » 11 Дек 2011 17:56

Пробвай я на скорост(2) топла дали пали(при изразен проблем). Може наистина да не може да развърти достатъчно обороти. Един бендекс ми въртя душацата половин година и на тест в сервиза все не можеха да го усетят.А и как до го хванат то не се знае кога няма да завърти като хората.На 2.0 Д4-Д двигател.

nev_radev
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Апр 2011 08:53
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от nev_radev » 11 Дек 2011 18:47

Идеята ти е че ако запали на втора - проблема остава да е в стартера, ако не - версията "стартер" отпада?
Ще се опитам да излъжа "старт-стоп" бутона, макар че и имобилайзера е навързан там и подозирам, че няма да мога, но идеята е хубава.

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Мнение от Toyo_driver » 13 Дек 2011 21:22

dobatadobrev написа:Пробвай я на скорост(2) топла дали пали(при изразен проблем). ...
laugh.gif Много хубава идея как да ти превърти ремъка и да нацепиш клапаните

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 13 Дек 2011 21:31

Toyo_driver написа:
dobatadobrev написа:Пробвай я на скорост(2) топла дали пали(при изразен проблем). ...
laugh.gif Много хубава идея как да ти превърти ремъка и да нацепиш клапаните
+1 wink.gif и не само клапаните, а и буталата!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Мнение от Toyo_driver » 16 Яну 2012 21:41

nev_radev какво стана с паленето...или сега в студа нямаш проблеми? wink.gif

oki4ka
Мнения: 25
Регистриран на: 19 Ное 2008 12:16

Мнение от oki4ka » 17 Яну 2012 10:23

Здравей!Преди време имах същия проблем с авенсис Д4Д.Оказа се че проблема е на дюза на 2-ри цилиндър която не задържа връщащото гориво от което следва бавно качване на налягане.Докато не качи неоходимото налягане компа не отваря дюзите и се получава това дълго въртене.Когато го имах проблема ходих в тойота на цариградско и на тестера нищо не разбраха.Аз си оправих проблема с дюза -ра употреба,пожелавам ти успех.Проблема го откриха в сервиз на бош след като изолираха дюзите една по една.

nev_radev
Мнения: 9
Регистриран на: 10 Апр 2011 08:53
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Трудно запалване - Corolla Verso D4D 2.0

Мнение от nev_radev » 14 Юни 2012 11:12

Problema be6e v startera. V karkom go opraviha. S 4asti za 40 lv I trmud za 200. Sega pee na zapalvane :-D

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта