Ako срежа пружина ще получа по-твърда или по-мека пружина?
Ako срежа пружина ще получа по-твърда или по-мека пружина?
Реших малко да се изложа с некомпетентност
Чувам 2 аргументирани, но разнопосочни мнения и тъй като ще режа само веднъж - бих желал да съм сигурен
Няма да ви обърквам с предварителни разсъждения. Благодаря! biggrin.gif
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Ako срежа пружина ще получа по-твърда или по-мека пружин
Ако срежеш една пружина не можеш да промениш твърдостта й. Само намаляваш хода.
Ако подложиш някаква вложка за да запазиш същата височина, ще се получи ефект на втвърдяване, защото броя навивки е намален.
Ако подложиш някаква вложка за да запазиш същата височина, ще се получи ефект на втвърдяване, защото броя навивки е намален.
По принцип и аз не си падам по стъкмистиката, но изпаднах в подобна ситуация. Ето малко повече инфо относно моя случай:
Преди няколко дни се заех с подмяна на окачването. Амортисьорите са Tokico HTS102 с къс ход (short stroke). Отпред сложих койл-овъри със сравнително твърди пружини (400 лбс). За задни пружини тръгнах из автоморгите. Намерих чифт, който бе осезаемо твърд и с около 5 см по-къс от сток пружините, които вече бях свалил (те са около 36.2 см). Когато обаче сложих въпросните твърди пружини се оказа, че задните Токико дори и в максимално разпънато състояние не могат да достигнат долната точка за монтаж с около 3-4 см (гледано на око). От тук излезе дилемата за рязането на твърдите пружини.
Сега, въпросът за това дали при рязане пружините се втвърдяват или обратно ме засяга, защото след тестовете вчера, усещам лека сколонност към поднасяне на предницата. Предполагаема причина е именно фактът, че тя е по-стегната от задницата. Между другото, тестовете вчера бяха направени със старите задни амортисьори (Билстайн) и въпросните твърди пружини (така както ги взех от моргата). Първоначално мислех да си ги пазя и да си поръчам ТРД (още не съм се отказал), но задницата стоеше изключително смешно вирната. Затова днес се наех с рязането.
По повод днес:
според една информация от нет-а, хода на задните токико амортисьори е около 14-15 см. Това означава, че за да ги вкарам в оптимална работа среда (посредата - ако бъркам, ме поправете) трябва да направя следното:
1. меря пружината - 31.2 см
2. меря колко не достига на ухото на аморт до монтажната точка - 6 см
3. смятам половината от работния ход на амортисьора - 7 см и нещо си
4. режа 13 см от пружината --> получавам 18.2 см
плануван резултат - твърда задница и амортисьори в оптимална работна зона
Да, ама НЕ - нещо бъркам и тук пак искам съдействие от вас. Преди час бях до майсторите и те бяха скъсили пружината до 21 см (бях им казал да го правят постепенно и да мерят). С новата 21см-ова пружина ухото на амортисьора в макс разтегнато състояние подминаваше монтажната точка само с около 1.5 см. Това означава ход на амортисьора не 7/7 (общо 14 см), а 1.5/12.5 или с други думи опасност от изкаране на стержина при обратен ход на амортисьора след влизане в дупка (примерно). Това също така означава, че за да постигнем зона 7/7 от 21 см трябва да намалим още 5.5 см! Това вече ми изглежда абсурдно смешно - 15.5 см - то става като пружинка за химикал ;) Само за сравнение: бях питал наскоро за височината на твърда ТРД пружина (най-често използваните за амортисьори с къс ход) и ми дадоха отговор 21.5 см. Значи ли това, че амортисьорът не се разполага в оптималната зона за работа при ползване на ТРД пружина?! В крайна сметка казах на майсторите да скъсят още 2 см - сега пружината е 19 см. Преди малко говорих с тях - колата е сглобена. Щом имам повече инфо ще ви споделя.
Май яко се оср*х с тоя мод
ПС: ще постна подробен снимков материал по-късничко, сега отивам за колата.
Преди няколко дни се заех с подмяна на окачването. Амортисьорите са Tokico HTS102 с къс ход (short stroke). Отпред сложих койл-овъри със сравнително твърди пружини (400 лбс). За задни пружини тръгнах из автоморгите. Намерих чифт, който бе осезаемо твърд и с около 5 см по-къс от сток пружините, които вече бях свалил (те са около 36.2 см). Когато обаче сложих въпросните твърди пружини се оказа, че задните Токико дори и в максимално разпънато състояние не могат да достигнат долната точка за монтаж с около 3-4 см (гледано на око). От тук излезе дилемата за рязането на твърдите пружини.
Сега, въпросът за това дали при рязане пружините се втвърдяват или обратно ме засяга, защото след тестовете вчера, усещам лека сколонност към поднасяне на предницата. Предполагаема причина е именно фактът, че тя е по-стегната от задницата. Между другото, тестовете вчера бяха направени със старите задни амортисьори (Билстайн) и въпросните твърди пружини (така както ги взех от моргата). Първоначално мислех да си ги пазя и да си поръчам ТРД (още не съм се отказал), но задницата стоеше изключително смешно вирната. Затова днес се наех с рязането.
По повод днес:
според една информация от нет-а, хода на задните токико амортисьори е около 14-15 см. Това означава, че за да ги вкарам в оптимална работа среда (посредата - ако бъркам, ме поправете) трябва да направя следното:
1. меря пружината - 31.2 см
2. меря колко не достига на ухото на аморт до монтажната точка - 6 см
3. смятам половината от работния ход на амортисьора - 7 см и нещо си
4. режа 13 см от пружината --> получавам 18.2 см
плануван резултат - твърда задница и амортисьори в оптимална работна зона
Да, ама НЕ - нещо бъркам и тук пак искам съдействие от вас. Преди час бях до майсторите и те бяха скъсили пружината до 21 см (бях им казал да го правят постепенно и да мерят). С новата 21см-ова пружина ухото на амортисьора в макс разтегнато състояние подминаваше монтажната точка само с около 1.5 см. Това означава ход на амортисьора не 7/7 (общо 14 см), а 1.5/12.5 или с други думи опасност от изкаране на стержина при обратен ход на амортисьора след влизане в дупка (примерно). Това също така означава, че за да постигнем зона 7/7 от 21 см трябва да намалим още 5.5 см! Това вече ми изглежда абсурдно смешно - 15.5 см - то става като пружинка за химикал ;) Само за сравнение: бях питал наскоро за височината на твърда ТРД пружина (най-често използваните за амортисьори с къс ход) и ми дадоха отговор 21.5 см. Значи ли това, че амортисьорът не се разполага в оптималната зона за работа при ползване на ТРД пружина?! В крайна сметка казах на майсторите да скъсят още 2 см - сега пружината е 19 см. Преди малко говорих с тях - колата е сглобена. Щом имам повече инфо ще ви споделя.
Май яко се оср*х с тоя мод
ПС: ще постна подробен снимков материал по-късничко, сега отивам за колата.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
-
El Camino
Аз се опитах да почерпя опит от дебелите книги, ама нещо не успях да стигна до смислена зависимост, за това ползвах тоя линк
http://www.federnshop.com/Berechnung/Dr ... hnung.aspx
Излезе, че по късата пружина има по - голяма твърдост.
http://www.federnshop.com/Berechnung/Dr ... hnung.aspx
Излезе, че по късата пружина има по - голяма твърдост.
Тъкмо се прибирам. До преди малко бях страшно афектиран, ама вече се поуспокоих - значи колата е УЖАС - тва не знам къв път трябва да е, за да не те друса вътре. Станала е като датчик за денивилации, пък за дупки, трапчинки и сякви подобни явления на пътя хич не говоря - направо подскача. Пломби, зъби и да не казвам още кво оставих докато стигна до гаража.
Сега малко по-сериозно: ;)
Задницата е много твърда, нетърпимо за градски условия. Карам с 40 км/ч и въпреки това подскача. Причината може да е или в силно втвърдените пружини и/или в амортисьорите. Пружините си бяха твърди още преди рязането, а сега предполагам, че са придобили качества, много над необходимите. Колата е супер ама за писта. Пробвах и дрифтинг - под моста - там е сравнително равничко - става
;) Но на фона на останалото не мисля, че си струва. Тези вибрации допълнително разпаянтват целия автомобил.
Возията от вчера (с билстайните и още неотрязаните пружини) няма нищо общо с днешната. Това елиминира модификациите в предното окачване като възможна причина. В резултат смятам следното:
1. Не пипам предното окачване.
2. Поръчвам си ТРД задни пружи с твърдост (325лбс/инч или около 6кг/мм), съответсваща на предните (те са 400лбс/инч или около 7.1кг/мм)
3. Правя проба - според резултата ще реша дали да оставя амортисьорите или да пробвам с още по-меки пружини.
4. Ако не ми хареса и с още по-меките - слагам Билстайновете и търся подходящи пружини, които да оправят "фацата" на колата, щото с тая вирната задница от вчера е голяма смешка.
Ами толкова за сега от моя скромен опит!
ПС: не съм забравил за снимките, но пак няма да е сега - съжалявам!
Сега малко по-сериозно: ;)
Задницата е много твърда, нетърпимо за градски условия. Карам с 40 км/ч и въпреки това подскача. Причината може да е или в силно втвърдените пружини и/или в амортисьорите. Пружините си бяха твърди още преди рязането, а сега предполагам, че са придобили качества, много над необходимите. Колата е супер ама за писта. Пробвах и дрифтинг - под моста - там е сравнително равничко - става
Возията от вчера (с билстайните и още неотрязаните пружини) няма нищо общо с днешната. Това елиминира модификациите в предното окачване като възможна причина. В резултат смятам следното:
1. Не пипам предното окачване.
2. Поръчвам си ТРД задни пружи с твърдост (325лбс/инч или около 6кг/мм), съответсваща на предните (те са 400лбс/инч или около 7.1кг/мм)
3. Правя проба - според резултата ще реша дали да оставя амортисьорите или да пробвам с още по-меки пружини.
4. Ако не ми хареса и с още по-меките - слагам Билстайновете и търся подходящи пружини, които да оправят "фацата" на колата, щото с тая вирната задница от вчера е голяма смешка.
Ами толкова за сега от моя скромен опит!
ПС: не съм забравил за снимките, но пак няма да е сега - съжалявам!
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
CJ, viz nameri za proba edni predni pruzini ot VW Polo, az v momenta karam s takiva, na moite KONI-ta! Pochti 100% sum siguren che sa ot VW Polo predni! te sa tvurdi, no ne chak tolkova i kolata e dobre na putya!
podskachaneto ti idva ot tvurde stegnati pruzini, s adski kus hod, a tova ne e dobre za nishto!
probvai s teya ot Polo, mislya che dobre shte i doidat!
podskachaneto ti idva ot tvurde stegnati pruzini, s adski kus hod, a tova ne e dobre za nishto!
probvai s teya ot Polo, mislya che dobre shte i doidat!
100% kato cialo projinata shte e po meka! Daje ako otrejesh 1/2 coil, gubish hod na dvijenie "delta S". Vsiaka prujina si ima K - konstanta , koiato niama da se promeni! Ta kakvo se promenia kato otrejesh projinata osven S? Predstavisi projinata razdelena na sekcii, vsiaka seckcia e da rechem 1 coil. Vseki koil osven che doprinasia distancia, sushto taka doprinasia i kum silata, directno proporcionalna na dvijenieto na projinata. Ako razdelish projinata na oshte po malki sekcii, neshata rabotiat po sushtia nachin, no sus po minimalen effect. Vsichko zavisis kakava chast ot projinata shte otrejesh - kolkoto po malka, tolko po dobre..... my $0.02
-
agent dust
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
би трябвало да е екстра 7/6кг за дрифтене на тойотата, ще друса нечовешки обаче - това си е доста твърдо. бях чел че ТРД пружините са екстра за гладка писта и прекалено твърди за каране из града(и дупките), и трябва да се слагат в комбинация с ТРД short stroke амотрисьори(или други подобни short stroke - демек не стават за нормални) - гледах параметрите на ESPELIR ASD, те са по-меки - 3.0 / 2.8, свалят по 40мм отпред и отзад и стават за амортисьори, които не са short stroke(мисля че аз ще сложа точно такива). щом ти имаш токико short stroke, може би ще станат ТРД пружините за тях, но друсането ти е в кърпа вързано - возил съм се в кола с коиловъри - истинска мъка е по улицитеcj написа: 1. Не пипам предното окачване.
2. Поръчвам си ТРД задни пружи с твърдост (325лбс/инч или около 6кг/мм), съответсваща на предните (те са 400лбс/инч или около 7.1кг/мм)
3. Правя проба - според резултата ще реша дали да оставя амортисьорите или да пробвам с още по-меки пружини.
мисля, че без допълнителна обработка на купето с прекалено твърдо окачване нещо ще се скъса някъде. jamie спомена че има вече една тойота с уретан - ако твоята е въпросната, комбинацията от уретан и супертвърдо окачване ще е направо смърт за купето без тотален рециклаж
status: за БАН
-
agent dust
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
вижте тука:
http://www.engineersedge.com/belleville_spring.htm
във формулата Force Exerted by a Spring Set (Stackup) излиза, че като махнеш навивка, пружината хем се скъсява, хем омеква
http://www.engineersedge.com/belleville_spring.htm
във формулата Force Exerted by a Spring Set (Stackup) излиза, че като махнеш навивка, пружината хем се скъсява, хем омеква
status: за БАН
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта



