Електрически коли, но Не от TOYOTA
- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Днес (то май вчера, ама нейсе) ме кара един Убер с BYD... Ами учуди ме - добри материали, кожи, красив дизайн, широко вътре и в багажника... Комфортна возия...
Пробегът му показваше 350 мили остатъчен при 94% батерия... Като мощност според шофьора бе 530к.с. 4х4....
Дааа, вярно онзи ден приказваха 'европейците', че са подарили златна кокошка на китайците с постоянните рестрикции върху собствените си автомобили...
А китайците от BYD отварят завод в Унгария (първоначално - за някакъв малък модел)... Ще ни изядат с парцалките...
Пробегът му показваше 350 мили остатъчен при 94% батерия... Като мощност според шофьора бе 530к.с. 4х4....
Дааа, вярно онзи ден приказваха 'европейците', че са подарили златна кокошка на китайците с постоянните рестрикции върху собствените си автомобили...
А китайците от BYD отварят завод в Унгария (първоначално - за някакъв малък модел)... Ще ни изядат с парцалките...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4570
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Аз още преди 2-3 години го казах това. А само за това кратко време качеството им се е вдигнало до небесата.
Единствено трябва да се преборят с предрасъдаците. А като гледам и това им се получава леко-полека. И ако така продължава, след 5 до 10 години жалка ни майка на европейските марки.
Единствено трябва да се преборят с предрасъдаците. А като гледам и това им се получава леко-полека. И ако така продължава, след 5 до 10 години жалка ни майка на европейските марки.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- mapamop
- Мнения: 5269
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 165 пъти
- Получена благодарност: 611 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA

Ще се покачи пазарната стойност на вторичния пазар, на почти 30 годишния ми безсмъртен бензинов кенеф. Само трябва да издебна момента да го продам, преди да са ликвидирали рафинериите и бензиностанциите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- BOz
- Мнения: 4570
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Нещо интересно реших да споделя.
За пръв път виждам нещо очевидно, което автомобил има, но не е описано в книгата за експлоатация.
Както съм казал, винаги минавам през инструкциите за експлоатация на всеки мой автомобил и се сблъсках точно с този логичен въпрос:
Чудя им се на тия как един редовен потребител ще се оправи..
За пръв път виждам нещо очевидно, което автомобил има, но не е описано в книгата за експлоатация.
Както съм казал, винаги минавам през инструкциите за експлоатация на всеки мой автомобил и се сблъсках точно с този логичен въпрос:
Чудя им се на тия как един редовен потребител ще се оправи..

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Обикновено това е бутона за дистанционен старт на ДВГ за Америка... И аз гледах точно подобни 4 бутонни ключове за Джипа и дори се чудих дали да не си взема такъв... Обаче за европейките трябваше да се смени доста електроника (проблем по онова време за Джип, защото заради за ограничаване на кражбите, всичко си идва с ПИН код, който трябва да се въведе от дилъра на сървъра в Щатите и така да могат да се 'свържат' отделните компютри на автомобила)..
Вероятно при КОНА-та наистина би трябвало да стартира климатик, ама може да не е имплементирано докрай - да са ползвали например стар ключ за предходен модел с ДВГ
Вероятно при КОНА-та наистина би трябвало да стартира климатик, ама може да не е имплементирано докрай - да са ползвали например стар ключ за предходен модел с ДВГ

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4570
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Факт е, че няма в книгата за експлоатация как да използваш бутона. А не е толкова интуитивно просто да го натиснеш и нещо да се случи. На 99% и на теб да ти го дам, бая ще се изпотиш докато схванеш логиката на използването му без да търсиш усърдно информация. А какво остава за "обикновен" потребител, който няма строго техническо мислене с познания и логично мислене.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4570
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Интересно нещо се наблюдава в тоя автомобил.
Когато не го караш, изглежда, че на всеки 4 часа, точно за 20 минути решава да си поддържа акумулатора зареден:

За мен няма голяма логика при такъв висок волтаж да прави такова нещо. По-логично е да чака да падне да кажем на 12.4/5 Волта и ако реши тогава да прави дозареждане. Това може да се случва веднъж на седмица, примерно. А не акумулатора да е пълен догоре и той да си цъка там.
Наблюдава се и още нещо интересно. Ако си карал колата и като я изключиш, точно след 2 часа явно нещо заспива, защото волтажа се покачва леко. Това може да го видите в 22:35 часа, както и в 19:40, точно преди да запаля колата, което леко се слива със "запалването".
Когато не го караш, изглежда, че на всеки 4 часа, точно за 20 минути решава да си поддържа акумулатора зареден:
За мен няма голяма логика при такъв висок волтаж да прави такова нещо. По-логично е да чака да падне да кажем на 12.4/5 Волта и ако реши тогава да прави дозареждане. Това може да се случва веднъж на седмица, примерно. А не акумулатора да е пълен догоре и той да си цъка там.

Наблюдава се и още нещо интересно. Ако си карал колата и като я изключиш, точно след 2 часа явно нещо заспива, защото волтажа се покачва леко. Това може да го видите в 22:35 часа, както и в 19:40, точно преди да запаля колата, което леко се слива със "запалването".
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- CyberTod
- Мнения: 19
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Явно всички или поне повечето електрически автомобили имат подобна система. Това го открих като търсих защо на хибридите толкова им падат акумулаторите.
Е там явно не смеят да го направят това нещо, защото не е толкова голяма задвижващата батерия, пък и падне ли тя проблема става огромен.
Но се слагат малки 12V акумулатори, а консумацията от всичката електроника работеща постоянно е доста. Та явно не проверява волтажа на акмулатора, а просто го дозарежда. Клипчето, което гледах беше на друга марка и там това нещо се случваше веднъж на 24 часа.
Е там явно не смеят да го направят това нещо, защото не е толкова голяма задвижващата батерия, пък и падне ли тя проблема става огромен.
Но се слагат малки 12V акумулатори, а консумацията от всичката електроника работеща постоянно е доста. Та явно не проверява волтажа на акмулатора, а просто го дозарежда. Клипчето, което гледах беше на друга марка и там това нещо се случваше веднъж на 24 часа.
-
- Мнения: 2169
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 29 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Това можеш да го промениш с оригинална диагностична програма. Има минимум и макс. В момента е на заводски настройки, демек макс.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта