Електрически коли, но Не от TOYOTA
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 09 Юни 2025 04:13
Пробегът му показваше 350 мили остатъчен при 94% батерия... Като мощност според шофьора бе 530к.с. 4х4....
Дааа, вярно онзи ден приказваха 'европейците', че са подарили златна кокошка на китайците с постоянните рестрикции върху собствените си автомобили...
А китайците от BYD отварят завод в Унгария (първоначално - за някакъв малък модел)... Ще ни изядат с парцалките...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от BOz » 09 Юни 2025 17:28
Единствено трябва да се преборят с предрасъдаците. А като гледам и това им се получава леко-полека. И ако така продължава, след 5 до 10 години жалка ни майка на европейските марки.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от mapamop » 09 Юни 2025 17:34

Ще се покачи пазарната стойност на вторичния пазар, на почти 30 годишния ми безсмъртен бензинов кенеф. Само трябва да издебна момента да го продам, преди да са ликвидирали рафинериите и бензиностанциите.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от BOz » 11 Юни 2025 00:26
За пръв път виждам нещо очевидно, което автомобил има, но не е описано в книгата за експлоатация.
Както съм казал, винаги минавам през инструкциите за експлоатация на всеки мой автомобил и се сблъсках точно с този логичен въпрос:
Чудя им се на тия как един редовен потребител ще се оправи..


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 11 Юни 2025 10:00
Вероятно при КОНА-та наистина би трябвало да стартира климатик, ама може да не е имплементирано докрай - да са ползвали например стар ключ за предходен модел с ДВГ

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от BOz » 11 Юни 2025 20:16

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- BOz
- Мнения: 4575
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от BOz » 16 Юни 2025 09:15
Когато не го караш, изглежда, че на всеки 4 часа, точно за 20 минути решава да си поддържа акумулатора зареден:
За мен няма голяма логика при такъв висок волтаж да прави такова нещо. По-логично е да чака да падне да кажем на 12.4/5 Волта и ако реши тогава да прави дозареждане. Това може да се случва веднъж на седмица, примерно. А не акумулатора да е пълен догоре и той да си цъка там.

Наблюдава се и още нещо интересно. Ако си карал колата и като я изключиш, точно след 2 часа явно нещо заспива, защото волтажа се покачва леко. Това може да го видите в 22:35 часа, както и в 19:40, точно преди да запаля колата, което леко се слива със "запалването".

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- CyberTod
- Мнения: 19
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от CyberTod » 16 Юни 2025 10:10
Е там явно не смеят да го направят това нещо, защото не е толкова голяма задвижващата батерия, пък и падне ли тя проблема става огромен.
Но се слагат малки 12V акумулатори, а консумацията от всичката електроника работеща постоянно е доста. Та явно не проверява волтажа на акмулатора, а просто го дозарежда. Клипчето, което гледах беше на друга марка и там това нещо се случваше веднъж на 24 часа.
CyberTod
mirott
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от LEXUS » 21 Юни 2025 12:24
Не те разбирам. Рестрикциите в Европа са по отношение на ДВГ,а не на електрички. Това, че донякъде европейските и почти всички японски марки без Нисан са изостанали технологично при ел.колите не е заради рестрикции от ЕС,а даже напротив, на протекции за ДВГ и немското и френско автомобилостроене. Затова китайците ги задминаха. Но парадоксално или по-скоро не Тойота е най-изостанала от големите авто производители с ел.колите. И затова не е виновен ЕС,а според мен лидерството на бившия шеф Акио Тойода и най-вече корпоративната култура на взимане на решения.slowtraveler написа: ↑09 Юни 2025 04:13 Дааа, вярно онзи ден приказваха 'европейците', че са подарили златна кокошка на китайците с постоянните рестрикции върху собствените си автомобили...
А китайците от BYD отварят завод в Унгария (първоначално - за някакъв малък модел)... Ще ни изядат с парцалките...
LEXUS
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 21 Юни 2025 15:19
Какво има за разбиране - вероятно не съм се изразил добре...
Рестрикциите са комплексни - регулации, икономика, отказ от по-евтини суровини, отделяне на капитал за 'други разходи' и т.н.... И в резултат - стоката поскъпва и става непродаваема... А пазара празно не търпи - намалелите продажби на 'нашенски' модели съкращават и производството. А намалелите продажби ТУК позволяват завземане на пазара от китайците...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от LEXUS » 21 Юни 2025 16:12
"регулации, икономика, отказ от по-евтини суровини, отделяне на капитал за 'други разходи' и т.н.... И в резултат - стоката поскъпва и става непродаваема... " Това не ми изглежда конкретика. Кои регулации и какво конкретно с икономиката дава за резултат европейците и Японците да изостанат от китайците при ел.,автомобилите, след като именно ес промотираше дизелите? Ти какво очакваш - когато ЕС саботира инвестициите в нови ел.технологии Фолксваген и БМВ да ги направят ли - ами, не. Продаваха си TDI,CDI и французите HDI,dci, защото беше по-лесно -стари технологии, които се стимулираха от ЕС. И когато едните спят, другите работят. Но затова не са виновни отказа от суровини от терористични държави каквато е Русия,а политиката на ЕС против въвеждането на ел.технологии и инвестиции в тях.
Това е изключително невярно твърдение, защото особено след Ковид , та до днес има изключително търсене на същите автомобили като преди това, но сега 2 пъти по-скъпи. Отделно производителите са на рекордни печалби именно заради по-висок марж на печалба.slowtraveler написа: ↑21 Юни 2025 15:19 А пазара празно не търпи - намалелите продажби на 'нашенски' модели съкращават и производството. А намалелите продажби ТУК позволяват завземане на пазара от китайците...
Второ Китайците са завзели незначим процент от пазара - около 3%, сумарно всички китайски марки с всички задвижвания,които предлагат. И дори не влизат в ТОП 20 никоя тяхна марка, може би освен MG,която е английската MG, купена и разработвана от китайците вече като ел.коли.
LEXUS
- biro
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от biro » 21 Юни 2025 22:06
Първото е плъгин хибрид, 500 коня, голям SUV с много удобни масивни седалки. Много напред технологично, има изкуствен интелект, добавена реалност на HUD (очертава коли и пешеходци, показва линии от къде те приближават други коли). Цена от 136 000лв. През целия тест усещането беше като за евтина китайска стока. Окачването потропва, въртенето на волана при натисната спирачка предизвиква скърцане.
Lynk & Co 02 беше много интересен на пръв поглед. Изцяло елекрически, може да се управлява с 1 педал. Хубав външен вид, евтина сглобка въртре. Пространството в подлакътника се затваря с магнитен секционен капак като калъф на таблет. Беше паркирана на слънце и при качване в колата отворих всички прозорци да се проветри докато климатика охлади вътре. Зарворих ги по някое време след като потеглих и от задните прозорци се чу жално скърцане, а колата беше само на 2000км. Малка батерия сравнено с моя нисан, стъклен покрив неотваряем без щора, но затъмняващ се на слънце. Цената висока като за продукта, който видях 82х лв.
Не виждам с какво китайците ще пробият на запад освен с любопитни за нови технологии клиенти. Тия коли са конструирани за кратка употреба.
biro
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 22 Юни 2025 10:14
Може така да изглежда, но изглежда така защото резултатът е заради 'комплексни' и множество грешки в управлението...
Виж статистиката за 2024 - нещата отдавна вече не са такива... Дори по модели най-продаваният модел на най-масовият европейски производител - VW е зад този на китайците...LEXUS написа: ↑21 Юни 2025 16:12 Второ Китайците са завзели незначим процент от пазара - около 3%, сумарно всички китайски марки с всички задвижвания,които предлагат. И дори не влизат в ТОП 20 никоя тяхна марка, може би освен MG,която е английската MG, купена и разработвана от китайците вече като ел.коли.
За разлика от теб моите впечатления от BYD са коренно различни - абсолютно обезшумено без никаки потропвания на окачването или поскърцвания... Стоиш си като в стаята - дори на магистралата не чуваш шума на вятъра или гумите... Хубав външен вид и луксозна сглобка вътре - кожата изглеждаше ии се усещаше наистина прекрасно. Широко, удобно... Собственикът също бе изключително доволен - все пак я кара Убер, а не само 'до магазина в събота'... Така, че вероятно разликата в мненията е заради разликата в нивото на различните марки и модели, което го има и при китайците... Все едно да сравняваш например голфче с мерцедес

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- biro
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Мнение от biro » 22 Юни 2025 11:13
biro
Обратно към “Общи разсъждения”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост