Защо падат оборотите на празен ход при Корола Е11?
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
При мен падаха още повечко.. чак под 600 и потеглянето беше доста тегаво.
Почистиха ми моторчето за празен ход и се стабилизираха на 650-670 без тресене.
Почистиха ми моторчето за празен ход и се стабилизираха на 650-670 без тресене.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Оборотите на празен ход на мойта corolla /98г. 1.4 бензин/ също стояха около 650.
Има едно болтче, което е без главичка и се намира между края на жилото за подаване на газ и дроселовата клапа за въздух. С навиването на това болтче вдигате оборотите. За целта първо трябва да го освободите като леко развиете гайката му.
Най-добре е да направите оборотите около 950 без включени светлини и отопление и така като ги включите няма да падат под 850 ;).
Поне аз так си реших проблема.
Успех.
Има едно болтче, което е без главичка и се намира между края на жилото за подаване на газ и дроселовата клапа за въздух. С навиването на това болтче вдигате оборотите. За целта първо трябва да го освободите като леко развиете гайката му.
Най-добре е да направите оборотите около 950 без включени светлини и отопление и така като ги включите няма да падат под 850 ;).
Поне аз так си реших проблема.
Успех.
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Колко време си карал с тази "настройка" ?
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
То приятелката ми я кара колата. Не е карана повече от 2 седмици така. Както и да е...
Днес проверих в Autodata и си го има черно на бяло Idle Speed 700+/-50 rpm за този двигател (1.3 86к.с.)
Т.е. оборотите от горния ми коментар не ги гледайте. Съжалявам, че съм ви подвел. При 900 оборота разхода ще е по- голям явно. Тъпото е, че като не карам аз колата не мога да засека разхода.
Това, което ще направя утре е да ги регулирам както си пише по книга като 1-во изчистя дроселовата клапа, която е до моторчето за празния ход.
Днес проверих в Autodata и си го има черно на бяло Idle Speed 700+/-50 rpm за този двигател (1.3 86к.с.)
Т.е. оборотите от горния ми коментар не ги гледайте. Съжалявам, че съм ви подвел. При 900 оборота разхода ще е по- голям явно. Тъпото е, че като не карам аз колата не мога да засека разхода.
Това, което ще направя утре е да ги регулирам както си пише по книга като 1-во изчистя дроселовата клапа, която е до моторчето за празния ход.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
То ако можеш не само нея ама всичко по пътя на въздуха го почисти . Става най-лесно със Carb /Manifold Cleaner . Има го почти на всички марки във флакон . Само за дросела един ти е предостатъчен но ако се разчистиш ще ти трябват поне 2 . Виж там по програмите имаш ли ЕГР и къде се намира и задължително го почисти и него защото там е най-голямата жмел и гняс . Ако имаш МАФ също може да се почтисти но трябва да видиш от кой вид е и как точно се чисти , че някой може да се развалят от неправилно чистене !!!!!!!!!!!!!!
Мисля, че този двигател няма дебитомер. За това всъщност се използва тази клапа, която се отваря при натискане педала на газта. Малко примитивно, ама карай... ;)
Наслояванията на гняс при отвора, където е клапата бяха няма и милиметър и въпреки това оборотите се дигнаха с около 100 rpm. Т.е. не е трябвало изобщо да пипам болтчето, което подпира жилото, а само да зачистя отвора и клапата. Взимате някакъв обезмаслител, търкате и това е ;)
Забравих да отбележа, че за да стигнете до клапата, само развивате 4-те болта преди всмукателния колектор и изваждате въздухоотвода откъм въздушния филтър. Почиствах на място, защото не ми се сваляха всички други маркучи и датчици по въздухоотвода.
Наслояванията на гняс при отвора, където е клапата бяха няма и милиметър и въпреки това оборотите се дигнаха с около 100 rpm. Т.е. не е трябвало изобщо да пипам болтчето, което подпира жилото, а само да зачистя отвора и клапата. Взимате някакъв обезмаслител, търкате и това е ;)
Забравих да отбележа, че за да стигнете до клапата, само развивате 4-те болта преди всмукателния колектор и изваждате въздухоотвода откъм въздушния филтър. Почиствах на място, защото не ми се сваляха всички други маркучи и датчици по въздухоотвода.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Колега , като няма дебитомер има МАП чрез , който се мери количеството въздух . А дросели има на всички бензинови двигатели с изключение на най-новите на които се променя отварянето на всмукателния клапан . Та не знам за какво примитивно говориш ?
И както казах не е много хитро да се чисти с обезмаслител от рода на Меглйо и тн , а си има специални за целта които горят и се изпаряват много бързо и дори и да попаднат в двигателя си горят със сместа .
А 1 мм отлагания не е съвсем малко , а е много и за това е имало и такъв ефект върху оборотите .
И не е било лошо да почистиш и моторчето за празния ход ама явно не ти се занимава с тези неща .
И както казах не е много хитро да се чисти с обезмаслител от рода на Меглйо и тн , а си има специални за целта които горят и се изпаряват много бързо и дори и да попаднат в двигателя си горят със сместа .
А 1 мм отлагания не е съвсем малко , а е много и за това е имало и такъв ефект върху оборотите .
И не е било лошо да почистиш и моторчето за празния ход ама явно не ти се занимава с тези неща .
Колега Bass_Man ако пръсна със спрей за почистване на карборатори през отвора на моторчето за празен ход което е непосредствено преди др.клапа докато работи мотора дали 6те има ефект(почистване) за вдигане на оборотите на празен ход(в смисъл без да го разглобявам мотора).Мотора ми е 4афе 1.6.Предварително благодаря
А това като направи занули ли компютъра, защото той си работи по данни на датчиците преди почистването?mirro написа:Е разглобих го лъснах го до ново даже по добро от ново стана,дросела ласнах и всичко покрай него различни камерки и тем подобни покраи тях и няма ефект.Оборотите си стоят 600-650.Дайте друга идея да пробвам че много ме дразни това. Нещо по въздуга примерно?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта