Защо падат оборотите на празен ход при Корола Е11?
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Защо падат оборотите на празен ход при Корола Е11?
Ето моето предположение за много ниските обороти на празен ход:
Двигателният отсек в градски условия се напича от изпускателните колекторни тръби. Въздухопроводите също се напичат. Въздухът постъпва от предна лява част на двигателният отсек, т.е. не се засмуква въздух "отвън". В бензиновият двигател (при мен 1332 куб см, т.е. 4E-FE) постъпва топъл разреден въздух с по-малко кислород. Компютъра не може да компенсира. При този двигател липсва дебитомер и компютъра изчислява количеството на въздуха. Катализаторът е добре - на магистрала не ми спъва мощността и не се зачервява при продължителна работа.
Резултатът е много ниски обороти на празен ход (650 оборота) и двигателят тресе. За топлите сезони тези симптоми са по-осезаеми. Това се появява само при топъл двигател в задръствания. Ако колата е престояла изгасена за десетина минути и после я подкарам, задължително тресе заради много ниските обороти. Търсих начин да замеря съпротивлението на температурният датчик, мушнат в кутията на въздушния филтър. Липсва куплунг и явно ще трябва с игла да пробия изолацията на проводниците на датчика. Ще замеря съпротивлението на датчика рано сутрин и в следобедните часове, когато разликата в температурите е около 10 градуса (по Целзий). Ако този датчик не работи добре, ще имам проблема с ниските обороти. Не съм правил диагностика, защото машината е японска сглобка и ОБД-буксата не се разпознава на стенд. В ТМ-ауто не съм ходил.
Конструкцията на Корола Е11 има пропуск и проблема с ниските обороти се забелязва при всички Короли (поправете ме, ако греша).
Търся съвет:
Мисля да обвия изпускателните колекторни тръби с термоизолационна лента за изпускателни колектори. Такава лента се предлага от фирмите за тунинг. Например тази термоизолационна лента за изпускателни колектори. Не правя скрита реклама, а питам, защото нямам опит с подобни новости от света на тунинга.
Някой ползвал ли е такава изолираща лента?
Дали може да се намери подходяща лента на по-прилична цена?
Да не се вдигне температурата на катализатора и от там да се появи нов проблем?
Заслужава ли си да слагам изолираща лента? Радиаторът също топли двигателния отсек.
Може би ефект от тези изолиращи ленти ще има само при чувствително повишаване на мощността при турбинирани коли?
Двигателният отсек в градски условия се напича от изпускателните колекторни тръби. Въздухопроводите също се напичат. Въздухът постъпва от предна лява част на двигателният отсек, т.е. не се засмуква въздух "отвън". В бензиновият двигател (при мен 1332 куб см, т.е. 4E-FE) постъпва топъл разреден въздух с по-малко кислород. Компютъра не може да компенсира. При този двигател липсва дебитомер и компютъра изчислява количеството на въздуха. Катализаторът е добре - на магистрала не ми спъва мощността и не се зачервява при продължителна работа.
Резултатът е много ниски обороти на празен ход (650 оборота) и двигателят тресе. За топлите сезони тези симптоми са по-осезаеми. Това се появява само при топъл двигател в задръствания. Ако колата е престояла изгасена за десетина минути и после я подкарам, задължително тресе заради много ниските обороти. Търсих начин да замеря съпротивлението на температурният датчик, мушнат в кутията на въздушния филтър. Липсва куплунг и явно ще трябва с игла да пробия изолацията на проводниците на датчика. Ще замеря съпротивлението на датчика рано сутрин и в следобедните часове, когато разликата в температурите е около 10 градуса (по Целзий). Ако този датчик не работи добре, ще имам проблема с ниските обороти. Не съм правил диагностика, защото машината е японска сглобка и ОБД-буксата не се разпознава на стенд. В ТМ-ауто не съм ходил.
Конструкцията на Корола Е11 има пропуск и проблема с ниските обороти се забелязва при всички Короли (поправете ме, ако греша).
Търся съвет:
Мисля да обвия изпускателните колекторни тръби с термоизолационна лента за изпускателни колектори. Такава лента се предлага от фирмите за тунинг. Например тази термоизолационна лента за изпускателни колектори. Не правя скрита реклама, а питам, защото нямам опит с подобни новости от света на тунинга.
Някой ползвал ли е такава изолираща лента?
Дали може да се намери подходяща лента на по-прилична цена?
Да не се вдигне температурата на катализатора и от там да се появи нов проблем?
Заслужава ли си да слагам изолираща лента? Радиаторът също топли двигателния отсек.
Може би ефект от тези изолиращи ленти ще има само при чувствително повишаване на мощността при турбинирани коли?
- racing_fan
- Мнения: 182
- Регистриран на: 04 Мар 2006 10:45
- Местоположение: София
Ха, това си е нормално за всички Короли с този мотор. И аз в началото като я купихме нашата се притеснявах, питах наляво-надясно, даже и в ТМ Ауто един от механиците имал и той такава и се оказа, че е нормално. Просто всички 4Е-FE си работят на 600-650 об. Малко е неприятно ако почне да притрисва(рядко при мен) и че по-трудно се изфорсирва.
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
това са нормалните обороти и на 4афе едва ли ще може да се променят освеен с пипане по екуто,колкото за тресенето нормално е и при мен го има,а колкото до ИАТ дат4ика съпротивлението му е около 20 килоома при ниска температура(20 градуса) и около 200-400 ома при висока,аз съм го свалякл и проверявал при разли4ни температури за да сравня характеристиката му и дали отговаря на тази в документацията ,само 4е с лъженето на този дат4ик нищо няма да промениш откъм обороти
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
не може да няма куплунг-,вади се от кутията на въздушния филтър ,сваля се от куплунга,вземаш уред със термосонда или термометър до 100 градуса и омметър,потапя се във съд с вода датчика и водата се загрява ,като се снемат през определени градуси показанията на температурата на водата и на съпротивлениеи ..около 70-80 градуса мисля 4е беше около 400 ома..всъщност имам характеристиката на дат4ика ако разбираш руски мога да ти пратя техни4еската литература на файл
Колега в оригиналния си вариант всички тойоти смучат въздух извън моторния отсек.На моята е под фара зад бронята. Всеки двигател работи по добре като гори студен въздух и няма загуба на температура.Направи си нещо като шнорхел за проба. Оборотите са зададени от комп. и според датчиците ги регулира. Катализатора работи по-добре като е с по висока темп.
Като включи перката на радиатора падат оборотите заради разхода на ток.
Като включи перката на радиатора падат оборотите заради разхода на ток.
Авенсис 3S-FE
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Разширителните казанчета както ги наричаш са имат функция на гарнета за обезшумяване на влизащия поток. За да не се чува например при напълно отворена др. клапа. Без тях двигателя ще звучи като със спортен филтър.Въздуха не минава основно през тях, а покрай тях и някак се спира звуковата вълна в казанчетата.
Авенсис 3S-FE
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Казанчетата имат доста функции.
При рязко подаване на газ в натоварен режим ще се възползваме от казанчето преди дроселовата клапа.
При попадане на малко количество вода (например при изхвърлена вода от локва от насрещно движещ се автомобил) във входната тръба ще сме благодарни на казанчето под акумулатора.
При рязко подаване на газ в натоварен режим ще се възползваме от казанчето преди дроселовата клапа.
При попадане на малко количество вода (например при изхвърлена вода от локва от насрещно движещ се автомобил) във входната тръба ще сме благодарни на казанчето под акумулатора.
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Защото падат оборотите и двигателят тресе, което не създава комфорт у водача.ceko26 написа:Защо те притеснява загряване като няма какво да загрее входящия въздух?
В задръстване температурата на въздуха в двигателния отсек се покачва и същият загрят въздух се засмуква към въздушният филтър.
При другите модели на Тойота го няма този проблем.
При Корола Е11 този проблем започва да ме съмнява, че е конструктивен недостатък.
imam corolla e11 -2002godina. imah problemi s trakaneto na kolektorite, padaha mi oborotite, trakashe kato dizel. sled dylgo tyrsene, razuchavane i prouchvane si smenih kolektorite shtoto nqmalo drug nachin da se opravi. ottogava kolata e po-tiha, povedenieto i se podobri, ne traka, ne padat oborotite. defektni plastmasovi kolektori e rabotata. prosto bugava chast.
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта