Защо падат оборотите на празен ход при Корола Е11?

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Защо падат оборотите на празен ход при Корола Е11?

Мнение от sluchaen_fen » 04 Ное 2007 20:07

Ето моето предположение за много ниските обороти на празен ход:

Двигателният отсек в градски условия се напича от изпускателните колекторни тръби. Въздухопроводите също се напичат. Въздухът постъпва от предна лява част на двигателният отсек, т.е. не се засмуква въздух "отвън". В бензиновият двигател (при мен 1332 куб см, т.е. 4E-FE) постъпва топъл разреден въздух с по-малко кислород. Компютъра не може да компенсира. При този двигател липсва дебитомер и компютъра изчислява количеството на въздуха. Катализаторът е добре - на магистрала не ми спъва мощността и не се зачервява при продължителна работа.

Резултатът е много ниски обороти на празен ход (650 оборота) и двигателят тресе. За топлите сезони тези симптоми са по-осезаеми. Това се появява само при топъл двигател в задръствания. Ако колата е престояла изгасена за десетина минути и после я подкарам, задължително тресе заради много ниските обороти. Търсих начин да замеря съпротивлението на температурният датчик, мушнат в кутията на въздушния филтър. Липсва куплунг и явно ще трябва с игла да пробия изолацията на проводниците на датчика. Ще замеря съпротивлението на датчика рано сутрин и в следобедните часове, когато разликата в температурите е около 10 градуса (по Целзий). Ако този датчик не работи добре, ще имам проблема с ниските обороти. Не съм правил диагностика, защото машината е японска сглобка и ОБД-буксата не се разпознава на стенд. В ТМ-ауто не съм ходил.
Конструкцията на Корола Е11 има пропуск и проблема с ниските обороти се забелязва при всички Короли (поправете ме, ако греша).

Търся съвет:
Мисля да обвия изпускателните колекторни тръби с термоизолационна лента за изпускателни колектори. Такава лента се предлага от фирмите за тунинг. Например тази термоизолационна лента за изпускателни колектори. Не правя скрита реклама, а питам, защото нямам опит с подобни новости от света на тунинга.
Някой ползвал ли е такава изолираща лента?
Дали може да се намери подходяща лента на по-прилична цена?
Да не се вдигне температурата на катализатора и от там да се появи нов проблем?
Заслужава ли си да слагам изолираща лента? Радиаторът също топли двигателния отсек.
Може би ефект от тези изолиращи ленти ще има само при чувствително повишаване на мощността при турбинирани коли?

Аватар
racing_fan
Мнения: 182
Регистриран на: 04 Мар 2006 10:45
Местоположение: София

Мнение от racing_fan » 04 Ное 2007 22:12

Ха, това си е нормално за всички Короли с този мотор. И аз в началото като я купихме нашата се притеснявах, питах наляво-надясно, даже и в ТМ Ауто един от механиците имал и той такава и се оказа, че е нормално. Просто всички 4Е-FE си работят на 600-650 об. Малко е неприятно ако почне да притрисва(рядко при мен) и че по-трудно се изфорсирва.

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 04 Ное 2007 22:22

Вчера оставих мотора да работи на празен ход при достигната работна температура и отворен преден капак. Оборотите се повишиха. После малко спаднаха когато се включи вентилаторът на радиатора с антифриз. Следователно може да се направи нещо по въпроса с ниските обороти.

niki60
Мнения: 147
Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
Обратна връзка:

Мнение от niki60 » 05 Ное 2007 00:18

това са нормалните обороти и на 4афе едва ли ще може да се променят освеен с пипане по екуто,колкото за тресенето нормално е и при мен го има,а колкото до ИАТ дат4ика съпротивлението му е около 20 килоома при ниска температура(20 градуса) и около 200-400 ома при висока,аз съм го свалякл и проверявал при разли4ни температури за да сравня характеристиката му и дали отговаря на тази в документацията ,само 4е с лъженето на този дат4ик нищо няма да промениш откъм обороти

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 05 Ное 2007 00:31

Няма да лъжа датчика, а само ще го проверя дали е напълно изправен, т.е. дали ЕКУ прави корекция по сигнал от този датчик.
Как се измерва този датчик, защото на цокъла на този датчик не видях куплунг.

niki60
Мнения: 147
Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
Обратна връзка:

Мнение от niki60 » 05 Ное 2007 00:42

не може да няма куплунг-,вади се от кутията на въздушния филтър ,сваля се от куплунга,вземаш уред със термосонда или термометър до 100 градуса и омметър,потапя се във съд с вода датчика и водата се загрява ,като се снемат през определени градуси показанията на температурата на водата и на съпротивлениеи ..около 70-80 градуса мисля 4е беше около 400 ома..всъщност имам характеристиката на дат4ика ако разбираш руски мога да ти пратя техни4еската литература на файл

drago_1
Мнения: 120
Регистриран на: 18 Юни 2007 23:23
Местоположение: София, Надежда

Мнение от drago_1 » 05 Ное 2007 08:21

а когато имаме проблем с пластмасовите колекторни тръби на 1.6 16v двигател? тръбите просто тракат подозирам че са хлабави понеже като малко ги вдигна нагоре този шум спира. един колега каза че ги е сменявал но за сега 750лв не ми се дават? дали има вариянт да са се отхлабили?

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 05 Ное 2007 10:11

Колега в оригиналния си вариант всички тойоти смучат въздух извън моторния отсек.На моята е под фара зад бронята. Всеки двигател работи по добре като гори студен въздух и няма загуба на температура.Направи си нещо като шнорхел за проба. Оборотите са зададени от комп. и според датчиците ги регулира. Катализатора работи по-добре като е с по висока темп.
Като включи перката на радиатора падат оборотите заради разхода на ток.
Авенсис 3S-FE

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 05 Ное 2007 11:17

Королата ми е 100 % в оригинален вид. Всички Короли Е11 смучат въздух зад преден ляв фар. Може чи въздуха се затопля в двете разширителни казанчета (едното е под акумулатора, а другото е преди дроселовата клапа).

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 06 Ное 2007 13:26

Разширителните казанчета както ги наричаш са имат функция на гарнета за обезшумяване на влизащия поток. За да не се чува например при напълно отворена др. клапа. Без тях двигателя ще звучи като със спортен филтър.Въздуха не минава основно през тях, а покрай тях и някак се спира звуковата вълна в казанчетата.
Авенсис 3S-FE

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 06 Ное 2007 13:51

Казанчетата имат доста функции.
При рязко подаване на газ в натоварен режим ще се възползваме от казанчето преди дроселовата клапа.
При попадане на малко количество вода (например при изхвърлена вода от локва от насрещно движещ се автомобил) във входната тръба ще сме благодарни на казанчето под акумулатора.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 06 Ное 2007 14:02

При мен това под акумолатора е извън моторния отсек и не се загрява а точно то и обезшумява (пробвал съм).Защо те притеснява загряване като няма какво да загрее входящия въздух?
Авенсис 3S-FE

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 06 Ное 2007 15:41

ceko26 написа:Защо те притеснява загряване като няма какво да загрее входящия въздух?
Защото падат оборотите и двигателят тресе, което не създава комфорт у водача.
В задръстване температурата на въздуха в двигателния отсек се покачва и същият загрят въздух се засмуква към въздушният филтър.
При другите модели на Тойота го няма този проблем.
При Корола Е11 този проблем започва да ме съмнява, че е конструктивен недостатък.

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 06 Ное 2007 21:59

imam corolla e11 -2002godina. imah problemi s trakaneto na kolektorite, padaha mi oborotite, trakashe kato dizel. sled dylgo tyrsene, razuchavane i prouchvane si smenih kolektorite shtoto nqmalo drug nachin da se opravi. ottogava kolata e po-tiha, povedenieto i se podobri, ne traka, ne padat oborotite. defektni plastmasovi kolektori e rabotata. prosto bugava chast.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 07 Ное 2007 09:06

Не се загрява въздуха който влиза , а темп. на двигателя.Като е била нова въздуха е минавал по същия начин дори и лятото.Предполагам, че тогава не е правила този проблем. Изкарай си датчика от филтъра някъде на студено за проба, но според мен ако има проблем е другаде.
Авенсис 3S-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта