Смяна заден мост Авенсис Т25

Аватар
mapamop
Мнения: 5269
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 165 пъти
Получена  благодарност: 611 пъти

Смяна заден мост Авенсис Т25

Мнение от mapamop » 05 Юни 2025 12:22

mapamop написа: 05 Юни 2025 12:11 прехвърлиш предни и задни главини от старото окачване
И да се допълня че забравих - всичко до шенкелите включително може да се ползва от дизелите. От донор 2.2 се прехвърлят обратно главините, спирачните дискове и спирачните апарати. Просто на 2.2 дизелите дисковете са по-големи и междуболтовото разстояние е различно. От там идва смяна на главините, спирачните дискове и спирачните апарати - дисковете са по-широки като повърхност освен междуболтовото разстояние.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

bolshed
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Фев 2024 23:00
Местоположение: София
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2007
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Смяна заден мост Авенсис Т25

Мнение от bolshed » 11 Юни 2025 19:10

mapamop написа: 05 Юни 2025 12:11
bolshed написа: 05 Юни 2025 11:46 Това не съм сигурен, че го разбрах. Само на дизелите 150/177к.с. не стават мостовете? Моята е 1.8 бензин/комби.
На 1.8 може да сложиш всякакъв мост от всякакъв Авенсис Т25 - 1.6, 1.8, 2.0 D4D, 2.0D4, 2.2D4D, 2.2 D-CAT, без значение дали донора е със лява или дясна дирекция. На 2.2 D-CAT може да се сложи мост САМО ОТ 2.2D-CAT, което теб не те касае.
Уловката е че 2.2 дизелите (D4D и D-CAT) са масово с главини за джанти със междуболтово разстояниe на джантите 5х114.3, а твоите са 5х100. Затова ти писах че всичко извън главините можеш да го ползваш от дизелов донор, но ще трябва да си прехвърлиш предни и задни главини от старото окачване. Ако докопаш мост от бензинов донор, или дизел 116/126 коня, много вероятно главините да са за джанти 5х100 и там правиш директна замяна на цялото окачване.

По-широко от това няма как да го обясня.
Почнах да търся. Разбрах за 2.2 двигателите и междуболтовото, но последен тъп въпрос, само за да съм сигурен - няма значение дали е комби или не колата, така ли?

Аватар
mapamop
Мнения: 5269
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 165 пъти
Получена  благодарност: 611 пъти

Смяна заден мост Авенсис Т25

Мнение от mapamop » 11 Юни 2025 23:06

Задните мостове на всички купета, двигатели и дирекции са еднакви на Авенсис Т25. Но лагер-главините са различни заради междуболтовото разстояние.
Понеже подозирам че ще избухнеш и със преден мост скоро, съм ти писал по-горе спецификите за него - от 2.2 D-CAT предния мост има още едно ухо, което на другите го няма. Това допълнителното ухо/монтажен отвор посредата не пречи моста да се монтира на другите двигатели. От там идва уловката че на 2.2 D-CAT се монтира мост само от доноро 2.2 D-CAT, но всички останали могат да получат мост от всеки друг двигател, включително и от D-CAT. Зависимостта с главините отпред си остава отново - бензиновите двигатели, 2.0D4D 116/126 коня са масово със 5x100 междуболтово. 2.2 150/177 коня са със 5x114.3. И диаметъра на спирачните дискове и апаратите са различни. Така че и на двата моста всичко до шенкела е еднакво. За шенкелите не съм съвсем сигурен дали са еднакви, главините, спирачните дискове, апаратите и накладките са различни според зависи от двигателя.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост