Авенсис 2008, 2.2 Д4Д харчи около 3 литра на смяна

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 05 Яну 2010 10:27

Колеги мисля,че преди време пак засегнахме тази тема и тогава споменах ,че в личен разговор с човека от сервиза ,който прави ремонтите по двигателите ми казаха ,че има проблем със софтуера и имало възможност след флашването ,ако проблема е в начален стадий да се стабилизират нещата(говоря за лятото на 2009, и мислех ,че са оправили нещата) .Препоръчаха маслото на дизела да се сменя на 7000,аз така и правя и нямам проблем.Мотора е на над 140К и за една смяна сваля от макс до 4-5мм преди минимума.Мисля,че дърпа от високата скорост - по магистралата държа около 170-180.Имам обаче позната ,която прави смяна на бутала и сегменти на същия мотор на 40 и нещо хиляди,на ново равче.Трябва да се натисне навреме,но 3 литра са много явно сегментите са отишли,не знам защо не са я закачили на стенда да видят компресията.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Аватар
NIXON
Мнения: 81
Регистриран на: 12 Дек 2009 17:04
Местоположение: VARNA

Мнение от NIXON » 05 Яну 2010 11:35

Здравейте, колеги! Честита нова година на всички.
Новорегистриран съм във форума, но го следя от 2006г. От тук бях повлиян да си купя тойотата - Авенсис D4D , 2001г. 2.0л. 110 к.с. Вече две години и половина я карам с удоволствие, сменял съм четири пъти масло /на около 9000 км. винаги/ и ми прави впечатление, че винаги е на максимум преди смяна - ползувам 5w40 на Кастрол. Като чета за 3 литра разход на колегата, се изумявам. Това не е Москвич или Жигули да трябва напасване. Изводът ми е , че най - вероятно маслото не е читаво. Не ми се мисли , че ДВГ -то е толкова грешно конструирано. Все пак това е Тойота.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Яну 2010 11:47

Колега NIXON, ако потърсиш във форума Проблем с маслото, ще се убедиш, че и тойота грешат и имат грешно конструирани и проблемни двигатели...
Проблема е, че при москвича ремонта ти излиза стотинки, а тук се спираш на няколко хиляди лева ако не е гаранционна колата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 05 Яну 2010 12:25

Дали пък проблема не е от производствени дефекти и/или неспазване на съответните производствени предписания и мерки за контрол на качеството от страна на завода производител, в случая и за моделите в Европа от Полското предприятие на Тойота. Апропо модерно и открито преди няколко години.

Неприятно е да асоциират Тойота ДВГ с ойл бърнинг машин !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Яну 2010 13:18

scorpion, предполагам, че това е една от причините, но е факт, че на бензиновия авенсис при горене на маслото освен калпавите сегменти, смениха КОНСТРУКТИВНО буталата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 05 Яну 2010 15:17

slowtraveler написа:scorpion, предполагам, че това е една от причините, но е факт, че на бензиновия авенсис при горене на маслото освен калпавите сегменти, смениха КОНСТРУКТИВНО буталата...
Е сега на теб ли да обяснявам ,че по закон така се прави, само сегменти се сменят ,когато искаш да продаваш и не ти пука какво ще става или от крайна мизерия откъм пари или време.Даже при руснаците битува правилото че се сменя поршневая група в сборе.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 05 Яну 2010 15:27

slowtraveler написа:scorpion, предполагам, че това е една от причините, но е факт, че на бензиновия авенсис при горене на маслото освен калпавите сегменти, смениха КОНСТРУКТИВНО буталата...
Карал съм близо 2,5 godini бензинов Авенсис 1.8 VVTi. Не си спомням да съм имал проблем с маслото. Очевидно освен конструктивни дефекти има и некачествени партиди със съответните части.

А и явно полската водка си казва думата и поляците идват с мътни глави на работа biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

c
Мнения: 64
Регистриран на: 07 Сеп 2008 11:51

Мнение от c » 05 Яну 2010 15:32

този двигател явно има проблем и е хубаво да го оправят докато е в гаранция
Ако беше моя колата не ми се мисли какви скандали щеше да има
Колега търси си правата докато е време, защото частите на тойота са в челните класации по скъпотия laugh.gif
няма да давам примери, но в момента карам тойота, която е на около 200 хил км, кара се с 5-40 масло и от смяна до смяна почти не помръдва, така че сервиза да се стяга и да го оправят

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 05 Яну 2010 15:52

c написа:този двигател явно има проблем и е хубаво да го оправят докато е в гаранция
Ако беше моя колата не ми се мисли какви скандали щеше да има
Колега търси си правата докато е време, защото частите на тойота са в челните класации по скъпотия laugh.gif
няма да давам примери, но в момента карам тойота, която е на около 200 хил км, кара се с 5-40 масло и от смяна до смяна почти не помръдва, така че сервиза да се стяга и да го оправят
Ако е без турбо може,на този дизел турбото има проходни канали на втулките за мазане,къде мислите отива това масло ,а от къде се взема е ясно.По дефолт всички турбинирани пипат,но с мярка.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Яну 2010 16:14

shtephan написа:Е сега на теб ли да обяснявам ,че по закон така се прави, само сегменти се сменят ,когато искаш да продаваш и не ти пука какво ще става или от крайна мизерия откъм пари или време.Даже при руснаците битува правилото че се сменя поршневая група в сборе.
Имах предвид, че не просто се сменят бутала/сегменти, а поради конструктивен недостатък на 'старите' бутала (по-малко маслени каналчета за охлаждане), същите се подменят с нов тип бутало.

П.С. предполагам какво има впредвид stephan под проходни канали... Навярно лабиринтното уплътнение, което го има всяко турбо, и където мазането и задържането на маслото в уплътнението става чрез завихряне на маслото, а не чрез херметично уплътнение. Конструктивно всяко турбо изхвърля известна част масло от там...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

c
Мнения: 64
Регистриран на: 07 Сеп 2008 11:51

Мнение от c » 05 Яну 2010 21:52

shtephan написа:
c написа:този двигател явно има проблем и е хубаво да го оправят докато е в гаранция
Ако беше моя колата не ми се мисли какви скандали щеше да има
Колега търси си правата докато е време, защото частите на тойота са в челните класации по скъпотия laugh.gif
няма да давам примери, но в момента карам тойота, която е на около 200 хил км, кара се с 5-40 масло и от смяна до смяна почти не помръдва, така че сервиза да се стяга и да го оправят
Ако е без турбо може,на този дизел турбото има проходни канали на втулките за мазане,къде мислите отива това масло ,а от къде се взема е ясно.По дефолт всички турбинирани пипат,но с мярка.
става въпрос за 3 литровия дизелов двигател (с турбо е) на ландкрузер 163к.с.
между другото БМВ то ми е 2 литра дизел с турбо 150 к.с на 220 000км и то не пипа масло (най-много няколко мм под максимума), но това е за друга тема

rashkov
Мнения: 99
Регистриран на: 07 Юни 2009 00:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rashkov » 07 Яну 2010 01:22

Абе хубаво си споделяме, но истината е, че 3 литра е направо трагедия :(

Аз много ревах като беше чисто нова, че изхарчи 1.5л/15000км , но някак ми мина. Така се беше наложило, 10000 от километрите бяха карани над 160км/ч и то със свръх-багаж. Пък и сега май не харчи.

"Разбирач" ми каза, че всички Д4Д 2.2 харчели масло като ги подкараш над 2800-3000 оборота, т.е. над 160км/ч.

И въпреки това 3 литра е жесток проблем не вярвам с някво "ремонтче" да се оправи. :(
VERSO FORTE D4D 2.2
www.red-vertex.com

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 07 Яну 2010 15:52

c написа:този двигател явно има проблем и е хубаво да го оправят докато е в гаранция
Ако беше моя колата не ми се мисли какви скандали щеше да има
Колега търси си правата докато е време, защото частите на тойота са в челните класации по скъпотия laugh.gif
няма да давам примери, но в момента карам тойота, която е на около 200 хил км, кара се с 5-40 масло и от смяна до смяна почти не помръдва, така че сервиза да се стяга и да го оправят
Е браво,точно този мотор не търпи високи и ако го понатиснеш пипа,късметлия си или караш внимателно,но това за бмв-то недей.На новите ходят през 5К да им доливат по 0,5(уж за проверка) и моята позната взе да го сменя през 10К за да не долива.Както се казва пази боже,дано човека се размине само със смяна на бутала и сегменти,щом е гаранционна го правят за два дни.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

desotodorov

Мнение от desotodorov » 07 Яну 2010 17:18

...е какво ме направихте вие бе хора, преди половин година продадох Пижо 405 1.9 ТД, по километраж на 240к, а реално на не по-малко от 400к, е това ако щете ми вярвали за 6 години експолоатация веднъж не ме е карало да доливам, да не говорим, че разлика от смяна до смяна (10 000км) почти нямаше в нивото, сменях му сИгменти - пак не прогори масло (макар че ме убеждаваха че докато се "напаснели" новите "кръгли" сегменти, към износените елипсовидни цилиндри - шяло да гори - не повервах - според мен сегмента е достатъчно еластичен и се "самонапасва" по цилиндъра). А колата се караше в отвратителен режим - 10-15 минути сутрин, на обяд и вечер - т.е. почти само студена - съответно с най- големи хлабини в чарковете на двигателя и турбината...
Та сега .... нови коли, да дърпат по 1-3лт масло от смяна до смяна...хм не че прозиводителите не пишат по книжките 1лт/1000км...ама това си е за яка рекламация...

c
Мнения: 64
Регистриран на: 07 Сеп 2008 11:51

Мнение от c » 07 Яну 2010 21:33

shtephan написа:
c написа:този двигател явно има проблем и е хубаво да го оправят докато е в гаранция
Ако беше моя колата не ми се мисли какви скандали щеше да има
Колега търси си правата докато е време, защото частите на тойота са в челните класации по скъпотия laugh.gif
няма да давам примери, но в момента карам тойота, която е на около 200 хил км, кара се с 5-40 масло и от смяна до смяна почти не помръдва, така че сервиза да се стяга и да го оправят
Е браво,точно този мотор не търпи високи и ако го понатиснеш пипа,късметлия си или караш внимателно,но това за бмв-то недей.На новите ходят през 5К да им доливат по 0,5(уж за проверка) и моята позната взе да го сменя през 10К за да не долива.Както се казва пази боже,дано човека се размине само със смяна на бутала и сегменти,щом е гаранционна го правят за два дни.
е то е на джип ... колко високи обороти може да се кара един джип, освен това е автоматик, пък може и късмет да имам, защото наистина не съм запознат много с този мотор
а с БМВ-то нямам грижи вече три години, маслото е 5-30 и ... не мисля че го пазя много много

така и така сме заговорили за маслото - в книжката на тойотата прочетох умопомрачителни неща за маслото - смяна през 2500км ако се кара офроуд, иначе през 5000 или нещо такова... вярно ли са такива изискванията и за новите коли? през 5000км масло?

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта