какво трябва да е маслото за Корола 99г?
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от sluchaen_fen » 24 Фев 2008 16:33
sluchaen_fen
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 24 Фев 2008 17:51


Me4oKyX
b_d
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Мнение от Aleksandar » 24 Фев 2008 21:38
Така е. Но при еднакъв вискозитет трудно някой би ме убедил че синтетичното не е най подходящо.bad_dog написа:Някой от вас дава ли си сметка, че вискозитета не зависи от това дали маслото е синтетика или минерално?
Aleksandar
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 24 Фев 2008 22:45
Няма никой за идея да те убеждава, че не е подходящо! Напротив, подходящо е но да определени километри, до определен момент. След това става прекалено тънко и НЕподходящо за двигателя и състоянието му! Просто синтетиката се кара до 100-150хил-км, след което минаваш на 10W40 - полусинтетика... до към 300хил.км... след това, че зависи според начина на поддръжка и каране може и по-рано минаваш на минералното - 15W40, за да си има смазочните качества, уплътнявайки образуваното износване, а не да е тънко и да тропа повече двигателя и да се получава същевременно и износване прекомерно.... Особено при студен двигател на повечко километри.... Идеята ми е, че не във всички случаи е подходящо синтетичното масло! А не че е гадно или нещо таковаAleksandar написа:Така е. Но при еднакъв вискозитет трудно някой би ме убедил че синтетичното не е най подходящо.bad_dog написа:Някой от вас дава ли си сметка, че вискозитета не зависи от това дали маслото е синтетика или минерално?

Me4oKyX
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: какво трябва да е маслото за Корола 99г?
Мнение от sluchaen_fen » 24 Фев 2008 23:09
Дори колата да е на 100 - 150 хил км, пак няма повод за минерално масло. Няма да е по-добре сминерално масло.В първия пост на тази тема авторът v1977 написа:Колеги в момента карам със Мобил 10w40.Колата е на 69000км(много се съмнявам да са реални)та въпроса ми е това масло не е ли много тънко?Ако и сложа 15w40 ниама ли да е по добре?Въпреки че за 7000км ми е изгорила към 400гр масло? И Кастрол нее ли по добре от Мобиле?
При тези обстоятелства, ако се поставят на везната полусинтетика и пълна синтетика, кое ще натежи повече?
sluchaen_fen
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: какво трябва да е маслото за Корола 99г?
Мнение от Bass_Man » 25 Фев 2008 02:27
Чудно си е маслото ,стига да е качествено ! Ако искаш да отидеш на по-голям клас вземи 5W-50 . И бягай от тези гориво-спестяващите завършаващи на 30 .v1977 написа:Колеги в момента карам със Мобил 10w40.Колата е на 69000км(много се съмнявам да са реални)та въпроса ми е това масло не е ли много тънко?Ако и сложа 15w40 ниама ли да е по добре?Въпреки че за 7000км ми е изгорила към 400гр масло? И Кастрол нее ли по добре от Мобиле?
Bass_Man
drago_1
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Мнение от PESHO OT MARS » 25 Фев 2008 09:40
Ей отдавна не бях чел по дълъг виц. Няма такава зависимост, колегата е прав само за вискозитета че с износването е редно маслото да става по-гъсто, само че това се определя не от типа на маслото а от индекса му. Тези мнения е редно да си отидат както си отидоха Ладите и Москвичите това са си някакви Български умозаключения за пореден път се опитваме да докажем на големите производители какви сме гяволи. Колата ми от подписа предполагам до 2-3 месеца ще се сдобие с новичко масло пълна синтетика 5W50 а тя е на 200хил.км. Ако някой се интересува тази дискусия е водена стотици пъти в почти всички авто форуми (погледнете АУДИ форума например).Me4oKyX написа:Няма никой за идея да те убеждава, че не е подходящо! Напротив, подходящо е но да определени километри, до определен момент. След това става прекалено тънко и НЕподходящо за двигателя и състоянието му! Просто синтетиката се кара до 100-150хил-км, след което минаваш на 10W40 - полусинтетика... до към 300хил.км... след това, че зависи според начина на поддръжка и каране може и по-рано минаваш на минералното - 15W40, за да си има смазочните качества, уплътнявайки образуваното износване, а не да е тънко и да тропа повече двигателя и да се получава същевременно и износване прекомерно.... Особено при студен двигател на повечко километри.... Идеята ми е, че не във всички случаи е подходящо синтетичното масло! А не че е гадно или нещо таковаAleksandar написа:Така е. Но при еднакъв вискозитет трудно някой би ме убедил че синтетичното не е най подходящо.bad_dog написа:Някой от вас дава ли си сметка, че вискозитета не зависи от това дали маслото е синтетика или минерално?
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
Мнение от jamie » 25 Фев 2008 10:47
Беше Кастрол някога, сега е Валволин. Етикета прозира под тоя с надпис Тойота.drago_1 написа:Въпрос? Колеги королата ми е на 73000км и съм за смяна на масло. Вие обсъдихте доста марки, но аз не видях да говорите за маслото на Тойота. Има ли смисъл да се взима от там с какво е по добро, С две думи плюсове и минуси?
Благодаря!
ПП: Маслата с широка граница (5/40, 5/50) не са препоръчителни заради спецификата - границите на вискозитета се осигуряват с добавки. АКо можете да ползвате 10/30 във вашия климатичен пояс - по-добре от 10/40 или 5/50 !
jamie
Bass_Man
Мнение от jamie » 25 Фев 2008 12:23
Ако в едно мултигрейд масло 10/30 добавката за вискозитет е 5%, останалите 95% са миещи добавки, антикорозионни + самото масло.
Ако е 5/50, добавката за вискозитет е примерно 10% за сметка на по-малко масло в продукта.
Затова ако климата позволява каране с 10/30 аз бих го предпочел пред аналогично но 5/50. Цената засега я оставяме настрани.
Естествено не обсъждаме варианта "чай" - т.е. неправилно подбрано масло. Аз лично ползвам основно 10/40 и 15/50 полусинтетики.
jamie
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 25 Фев 2008 12:38
А и в крайна сметка ако 5% те притесняват не би ли било вариант да си сипеш 200-500гр. повече масло в системата и да си имаш пак толкова масло в мазането но с малко повече добавки ? А и мисля , че маслото като количество и без това е повече от абсолютно необходимото за мазането на автомобила.
Но пък ако има разлика в цената и климата го позволява може би да е безмислено по-надрусаното масло . biggrin.gif
Bass_Man
jamie
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 25 Фев 2008 13:51
Но моята идея беше , че полимера , който осигурява вискозитет , като за 10W-50 може да е съсвсем друг от този за 10W-30 и да не е 5% от общото количество , а дори да е 2% . Виждал ли си някога някъде разбивка на съставките на няколко вида масло ? Защото аз не съм и за това не мога да съм сигурен в съотношенията и въобще в точния състав на добавките .
И за това ми се струва , че не е много точно това което казваш . Но пък може и да е .
Ако 10W-30 и 10W-50 се изпомпват еднакво добре при -10 градуса да кажем при 100 градуса масления клин на 10W-50 би трябвало да е по-здрав и според теб да смазва с 5% по-малко от 10W-30 .
Всъщност освен тези две числа има и други , които характеризират качествата на едно масло .
Като : най-ниска температура на изпомпване , температура на възпламеняване , вискозитетно число ( което колкото е по-голямо толкова по-малко е изменението на вискозитета при по-висока температура ) и още други .
Което ме кара да си мисля , че чисто смазващите характеристики на основите на модерните масла са достатъчно добри при всяко едно отношение. Но от добавките зависи до колко то ще полепва по цилиндровите стени или ще му се запазва вискозитета при по висока температура ( ще има по-хубав клин при висока т.) .
А освен полимерите производителите слагат и разни други добавки , които се срещат и като отделни продукти от разни фирми , които се пишат откриватели на топлата вода
Та да обобщиме малко :
ако колата си е най-обикновенна нискооборотна атмосферка ( до към 5000 rpm ) и не се кара , като бясна ( само в червеното ) , и навън не става 60 градуса по C ( да кажем от -10 до 30 градуса ) то дали ще сложите 10W30 , 10W-40, 10W-50 или 10W-60 (говорим за една и съща марка , един и същи клас , един и същи модел масло !!!!!! ) няма да има кой знае какво значение защото така или иначе маслото ви никога няма да се нагрее толкова много че на 10W-30 да му се скапе вискозитета . И е най-добре да вземето най-евтиното в класа си !!!! А не най-евтиното въобще .
Но ако карате червена супра MK3

Bass_Man
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта