Европейският пазар за автомобили
-
Hursa
- Мнения: 6108
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Европейският пазар за автомобили
Отживелица? Вижте кпд-то му при установени режими. Сравнимо с кпд на огромни стационарни енергопроизвеждащи мощности. Интеграцията му в хибридите, за съжаление все още е много слабо. И за съжаление - развитието му сега се спъва от налагане на абсурдни норми. Електродвигателя е нещо "много хубаво", с много високо кпд, но само когато получи от някъде електроенергия.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6761
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 415 пъти
- Получена благодарност: 443 пъти
Европейският пазар за автомобили
Гледам нещо решиха да дадат назад за ДВГ - така, че не е отживелица все още...
Също както и турбореактивните двигатели за самолетите - да, има гръмки 'електрически полети', но няма реален комерсиален заместник нито на тези двигатели, нито на корабните двигатели...
Така, че според мен още поне 30г ще се карат ДВГ при леките автомобили...
Също както и турбореактивните двигатели за самолетите - да, има гръмки 'електрически полети', но няма реален комерсиален заместник нито на тези двигатели, нито на корабните двигатели...
Така, че според мен още поне 30г ще се карат ДВГ при леките автомобили...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
gena_bs
- Мнения: 1745
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 483 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Европейският пазар за автомобили
По-скоро ще променят указанията и ще махнат всички неправомерни дотации за електрокарчетата.
Освен, ако не направят военни машини за 404. Ама това едва ли ще се случи!
А ако еврогейския съюз се разпадне, електрокарчета ще заминат в небетието.
Както се случи с първите опити на GM в началото на 90-те. Изкупували са ги обратно и са ги унищожавали целенасочено.
Защо - не ми е известно.
Освен, ако не направят военни машини за 404. Ама това едва ли ще се случи!
А ако еврогейския съюз се разпадне, електрокарчета ще заминат в небетието.
Както се случи с първите опити на GM в началото на 90-те. Изкупували са ги обратно и са ги унищожавали целенасочено.
Защо - не ми е известно.
- slowtraveler
- Мнения: 6761
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 415 пъти
- Получена благодарност: 443 пъти
Европейският пазар за автомобили
Едва ли ще става въпрос за унищожаване, но предполагам срокът на експлоатация ще се посъкрати доста...
И то не заради амортизация, а заради технологичният прогрес в момента - китайците вече пуснаха сериен автомобил с полутвърдотелни батерии с плътност над 800Wh/kg, като очакват в скоро време да подминат 1кВтч/кг... Както са и на финалната права за твърдотелните батерии... Което в комбинация с бързото зареждане намалява недостатъците на електромобилите...
Съответно електромобилите с по-стара технология бързо ще станат нежелани... Като телефоните с бутони
Обаче в комбинация с автономното шофиране това може да промени изцяло и начина на собственост и употреба на автомобилите...
Например защо би ти трябвало да плащаш за закупуване на все по-скъпи автомобили, застраховки, шофьорски курс, поддръжка, паркинг и т.н. ако просто можеш 'да си го наемеш' и да те закара откъдето докъдето искаш? На цена съпоставима с разходите, които би имал за собствен автомобил... Но това предполагам ще стане по-масова практика след 20-30 години ...
И то не заради амортизация, а заради технологичният прогрес в момента - китайците вече пуснаха сериен автомобил с полутвърдотелни батерии с плътност над 800Wh/kg, като очакват в скоро време да подминат 1кВтч/кг... Както са и на финалната права за твърдотелните батерии... Което в комбинация с бързото зареждане намалява недостатъците на електромобилите...
Съответно електромобилите с по-стара технология бързо ще станат нежелани... Като телефоните с бутони
Обаче в комбинация с автономното шофиране това може да промени изцяло и начина на собственост и употреба на автомобилите...
Например защо би ти трябвало да плащаш за закупуване на все по-скъпи автомобили, застраховки, шофьорски курс, поддръжка, паркинг и т.н. ако просто можеш 'да си го наемеш' и да те закара откъдето докъдето искаш? На цена съпоставима с разходите, които би имал за собствен автомобил... Но това предполагам ще стане по-масова практика след 20-30 години ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6108
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Европейският пазар за автомобили
В техниката (а и на пазара) са в сила трудно преодолими закони. Не се подчиняват на тези измислени от "еврокомисията". Това не е като "гениалното" изискване за "връзване" на капачките към бутилките. "Дават назад" с двг, но технологиите вече изостават, дори са затворени заводи. И така китайците предлагат свои все по-добри хибриди и автомобили с двг. Вижте и вече колко американски модели се появиха, пазара не търпи пустоти, не прощава на изоставащите.
Вижте как е било при турбореактивните двигатели. Налагат се в авиацията с предимствата си за летателни апарати пред буталните двг. Въпреки по-ниското си кпд, въпреки скъпите материали и технология. А не с "регламенти", не с политики и не защото е "нещо ново", налагат се не с рестрикции, ограничения, забрани срещу конкурентните решения, не със субсидиране на турбореактивните двигатели. Все пак буталните двигатели запазват приложението си при самолетите с малка мощност, въпреки "старата технология" не могат да бъдат изместени. А автомобилите използват именно такива с по-ограничена мощност.
Вижте как е било при турбореактивните двигатели. Налагат се в авиацията с предимствата си за летателни апарати пред буталните двг. Въпреки по-ниското си кпд, въпреки скъпите материали и технология. А не с "регламенти", не с политики и не защото е "нещо ново", налагат се не с рестрикции, ограничения, забрани срещу конкурентните решения, не със субсидиране на турбореактивните двигатели. Все пак буталните двигатели запазват приложението си при самолетите с малка мощност, въпреки "старата технология" не могат да бъдат изместени. А автомобилите използват именно такива с по-ограничена мощност.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 594
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 74 пъти
- Получена благодарност: 129 пъти
Европейският пазар за автомобили
Не намесвайте самолетите - там е друга бира!
Икономическите закони в крайна сметка ще си кажат думата - и е въпрос на време.
Икономическите закони в крайна сметка ще си кажат думата - и е въпрос на време.
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 6761
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 415 пъти
- Получена благодарност: 443 пъти
Европейският пазар за автомобили
И при корабите и при самолетите 'битката' е подобна... И 'зелени идеи' се натискат и струват сериозни пари - само да вземем 'катализатора/DPF' (scrubber) на корабният ДВГ, който се измива редовно и събраните от въздуха елементи и частици се измиват с химия и хвърлят в морската вода...
Или пък самолетите - как трябвало да се 'електрифицират'.. Да, вече има електрически самолети (демонстрационни) и електрически мотоглайдъри... То е като при дроновете - може да работи 10-20 минути, но не може да се използва за сериозни цели. Затова дори малко по-сериозните дронове не са електрически...
Затова и при автомобилите въпреки, че 'икономическите закони' казват друго, се налагат електричките с тоягата (реклама, закони, ограничения на автомобили с ДВГ, високи такси и данъци и за горивото и т.н.)
Просто се връзва каруцата пред магарето, защото безусловно технологията ще напредне достатъчно за да стане електричката по-добрият и икономически изгоден избор...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6108
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Европейският пазар за автомобили
Икономическите закони си казаха думата.
Администрацията принуди европейските производители да се оттеглят от руския пазар и веднага бе зает от китайски, индийски и други производители. Скъсаха търговските отношения и вече нямаме директен евтин достъп до техните енергийни ресурси и суровини, към тях веднага се ориентираха Китай, Индия и други, включително САЩ.
Принудиха ни да се откажем от техните технологии, например в атомната енергетика, така Китай, Индия, Турция и други разшириха достъпа си до тези технологии. И какво се оказа - целия "технологичен" потенциал на страната ни не може да пресъздаде един "късащ" се болт с големината на пръст и една мембрана с диаметър около 200 мм с дебелина на фолио - това във връзка с последните спирания на 6 енергоблок в АЕЦа. И сега обвиняват управлението на централата, а не "европолитиците", които ни натискаха да прекъснем връзките с производителите и нашите сервилни така наричани "политици".
Изкуствено завишиха търсенето на ел автомобили, слънчеви панели, батерии, вятърни централи и други така наричани "зелени технологии", и докато "европропагандата" прокламираше така настъпващото "зелено бъдеще", всячески ограничаваше алтернативите, като затваряне на АЕЦове, топлоелектроцентрали, ограничаваше до абсурдност произвежданите автомобили с двг, провъзгласяваше отказ от двг - китайците действаха и станаха най-големите производители на "зелени технологии" - "щом търсим, те ще ни ги произведат". "Европолитиците" с "политиките" си да се намесват във всичко, скапаха доказалите се европейски производители практически във всички области и вече не могат да се конкурират с китайските, дори в такива области, като в производството на автомобили с двг (а бяха световна сила, гледахме с насмешка на американските и китайските марки), включително хибриди.
Принудиха ни да се откажем от техните технологии, например в атомната енергетика, така Китай, Индия, Турция и други разшириха достъпа си до тези технологии. И какво се оказа - целия "технологичен" потенциал на страната ни не може да пресъздаде един "късащ" се болт с големината на пръст и една мембрана с диаметър около 200 мм с дебелина на фолио - това във връзка с последните спирания на 6 енергоблок в АЕЦа. И сега обвиняват управлението на централата, а не "европолитиците", които ни натискаха да прекъснем връзките с производителите и нашите сервилни така наричани "политици".
Изкуствено завишиха търсенето на ел автомобили, слънчеви панели, батерии, вятърни централи и други така наричани "зелени технологии", и докато "европропагандата" прокламираше така настъпващото "зелено бъдеще", всячески ограничаваше алтернативите, като затваряне на АЕЦове, топлоелектроцентрали, ограничаваше до абсурдност произвежданите автомобили с двг, провъзгласяваше отказ от двг - китайците действаха и станаха най-големите производители на "зелени технологии" - "щом търсим, те ще ни ги произведат". "Европолитиците" с "политиките" си да се намесват във всичко, скапаха доказалите се европейски производители практически във всички области и вече не могат да се конкурират с китайските, дори в такива области, като в производството на автомобили с двг (а бяха световна сила, гледахме с насмешка на американските и китайските марки), включително хибриди.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 594
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 74 пъти
- Получена благодарност: 129 пъти
Европейският пазар за автомобили
Няма "битка" при тях нещата трябва да са сигурни и докато това не се случи нищо не се влага в употреба. В авиацията на първо място е сигурността, технологиите са след това - не напразно в самолетите все още се ползват обикновени стоманени въжета наравно с мощната хидравлика, а има и къде, къде по-съвременни техники.
То и едно време кочияшите са въстанали срещу трамваите и колите, но като гледам света не се е свършил.
caryЦар
-
mukot
- Мнения: 78
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 115 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
Европейският пазар за автомобили
Напълно съгласен. Жалко е, защото преди 35 год. се надявахме това да се промени. Тогавашния соц правеше същото което сега запада - решенията бяха на конгреси и после се претворяваха в дела. Пазарът нямаше значение. Видяхме до къде доведе това.
- slowtraveler
- Мнения: 6761
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 415 пъти
- Получена благодарност: 443 пъти
Европейският пазар за автомобили
Офтопик
► Виж съдържание
И изкривяването се използва за 'реклама' от рода - ама виж колко са хубави щом се търсят/продават много...
Просто би посъветвал колегите, които мислят така, да се замислят дали преди 15-20г не се приказваше същото за дизелите - и те се продаваха тогава много
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zorbata
- Мнения: 594
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 74 пъти
- Получена благодарност: 129 пъти
Европейският пазар за автомобили
Да, всичко е въпрос на време - 30 год. до първо въвеждане и почти 50 год. за масово(за мен 20 самолета не е масово визирам Конкорд)
Но да не спамя повече темата за електричките.
Относно тях, както и при други технологии идва момент в който науката напредва в дадена област - в повечето случаи защото някой с пари е решил, че има начин чрез нея да изкара още пари и го прави.
Мъск "направи" Тесла и нещата се задвижиха.
За мен дори и да ги нямаше всичките тези еко норми пак нещата щяха да тръгнат в тази посока, е може би не толкава бърза, но знае ли човек.
caryЦар
-
dracunculus
- Мнения: 1587
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 228 пъти
- Получена благодарност: 141 пъти
Европейският пазар за автомобили
А, аз седя и гледам сеир. От супер много колеги, приятели, а и из разните дискусии по соц. медии и форуми слушам от години неща от сорта...."гледайте, електрическите коли как масово се продават, това е бъдещето, ти с твоите хибриди и ДВГ си спрял, ето 2035 се забранява ДВГ". Ок, че далечното бъдеще е с друга задвижваща концепция, различна от ДВГ...така е. Но видяхме пък и, че 2035 не е "краят на ДВГ"- нещо, в което се кълняха страшно много хора, и, че електричките много далеч не се продават толкова добре, колкото им се искаше. Но да, пазарът в западна Европа е повече от изроден напоследък. Моето лично мнение е, че всякак се опитват да го надуят изкуствено бивайки сервизите в несъстояние да правят по-сериозни ремонти на по-стари коли...и искайки за тях чудовищни суми, ако се наемат изобщо. Пресен пример- А4ката (2l TDI) на сестра ми замина за София при доверения ни механик да смени ангренажен ремък (на 160 000км). При Allroad двигателят е надлъжен, съответно се сменя трудно и поискаха тук 4-5 000 Евро за цялостното удоволствие. Е .....ясно е с каква цел е това, според мен, защото просто смяната на този ремък НЕ струва толкова, дори и при тукашните цени
Последно промяна от dracunculus на 24 Дек 2025 17:18, променено общо 2 пъти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
Hursa
- Мнения: 6108
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Европейският пазар за автомобили
Това, че пазара се изкривява дори не е най-съществения проблем. А това, че се потиска и забавя развитието. Нормално е когато така целенаправлено се потиска създаването, когато се ограничава производството на двг – да се забави развитието на тази технология. Нормално е когато се спускат директиви за забрана – да не се развива. Но освобождаването на пазара по този начин, при лишаването от конкуренция се забавя развитието и на ел автомобилите. Развиват се не по-ефективните, по-перспективни, по-конкурентни варианти, които могат да се съревновават с все по-съвършени двг, а тези от които има по-бърза възвращаемост. И това се забелязва не само при ел автомобилите, а и при фотоволтаиците, и при вятърните турбини. Развива се и предимно това, което способства за бързо усвояване на субсидията, не се оценява по-ефективност.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] и 2 госта