Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувай отговор
Аватар
max-2
Мнения: 2181
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 52 пъти
Получена  благодарност: 137 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от max-2 » 17 Дек 2025 17:42

Това го показвт на дисплея хюндай електричките.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
BOz
Мнения: 4672
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 242 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 17 Дек 2025 17:43

biro написа: 17 Дек 2025 16:14 Теоретично как се измерва е ясно. Аз питах на практика как го мериш. С електеомер свързан към компресора на термопомпата ли?
С показание от сензора за ток на батерията.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6751
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 412 пъти
Получена  благодарност: 441 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 17 Дек 2025 18:33

Не виждам нищо неестествено в такава консумация - вкъщи климатика на едната стая (12-ка) консумира между 400 и 600Вт когато се установи и в стаята е 'баня' (около 25С)...
Иначе при старт консумацията понякога се покачва до 800-900Вт, но е кратковременно ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2889
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 130 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от biro » 17 Дек 2025 21:42

BOz написа: 17 Дек 2025 17:43
biro написа: 17 Дек 2025 16:14 Теоретично как се измерва е ясно. Аз питах на практика как го мериш. С електеомер свързан към компресора на термопомпата ли?
С показание от сензора за ток на батерията.
Верваш ли му?
slowtraveler написа: 17 Дек 2025 18:33 вкъщи климатика
Е та кво общо? Къщата ти нито е от ламарина нито колата е с вътрешен обем 60м3
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
zorbata
Мнения: 589
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 74 пъти
Получена  благодарност: 129 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от zorbata » 17 Дек 2025 22:49

biro написа: 17 Дек 2025 21:42Верваш ли му?
И да не му вярва няма значение.
Намирате се на работа като си мерите какво ли не и не мисля, че тия 1-2 киловата ще са проблем за колегата.
caryЦар

Аватар
BOz
Мнения: 4672
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 242 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 17 Дек 2025 23:15

biro написа: 17 Дек 2025 21:42Верваш ли му?
Да. Достатъчно прост инструмент, който има и качествен контрол.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6751
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 412 пъти
Получена  благодарност: 441 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 18 Дек 2025 10:48

biro написа: 17 Дек 2025 21:42 Е та кво общо? Къщата ти нито е от ламарина нито колата е с вътрешен обем 60м3
То пък много трудно да се сетиш какво общо има...
Според публикации на производителите проектната максимална топлинна мощност на 'парното' на нормален автомобил е 3-5кВт (за по-големите - и до 8кВт), което е съпоставимо с нужната топлинна мощност за комфортно терморегулиране на голяма стая... Защото колата 'е от ламарина', има голям поток външен въздух, но в същият момент нужният за затопляне обем и детайли (мебели, оборудване), а и 'контактна със студа' площ е доста по-малък отколкото в бита...
Така достигаме до аналогични мощности за отопление на автомобил и на една стая вкъщи... :thumbsup:
Надявам се колегите да споделят каква е максималната консумация на 'парното' при голям студ при самият старт на системата - очаквам отчетени стойности около 1-1.5кВт електрическа мощност на компресора на климатика (които отново са аналогични на тези на един домашен климатик)... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zorbata
Мнения: 589
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 74 пъти
Получена  благодарност: 129 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от zorbata » 18 Дек 2025 18:34

slowtraveler написа: 18 Дек 2025 10:48 То пък много трудно да се сетиш какво общо има...
Освен като технология май друго няма(май и агентите не са еднакви).
А да не говорим за фактора време.
caryЦар

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6751
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 412 пъти
Получена  благодарност: 441 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 18 Дек 2025 21:17

Не разбрах за фактора 'време' - ако имаш предвид, че при автомобила се изисква 'бързо затопляне' - да, така е, затова (и заради огромният капацитет входен въздух) системата е преоразмерена... И вместо да харчи например 50-100Вт (за аналогичен обем 'килерче'), нужната енергия е колкото за голяма стая...
Агентът също е детайл, малко променящ крайният резултат... КПД-то на термопомпите варира в известни граници и според агента, но при съвременните термопомпи не става въпрос за 'разлика в 'пъти', а в няколко процента.. А ние тук обсъждаме 'порядъка', а не дали е 499 или 501 Вата :thumbsup:
Вериятно не съм изяснил ясно обосновката си - имаме термопомпи с практически еднаква технология и аналогични нужни мощности... Затова на база на личен опит с термопомпа с аналогична мощност и изисквания, споделих, че за мен порядъка е съвсем приемлив и не виждам нищо абсурдно в споделената информация...
И толкова tooth.gif :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zorbata
Мнения: 589
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 74 пъти
Получена  благодарност: 129 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от zorbata » 19 Дек 2025 00:47

slowtraveler написа: 18 Дек 2025 21:17 КПД-то на термопомпите варира в известни граници и според агента, но при съвременните термопомпи не става въпрос за 'разлика в 'пъти', а в няколко процента..
Така е, но колата се загрява за 15 минути(поне от приложението и толкова) на колкото градуси си задал, а стаята не мисля, че ще може за това време.
Мощността на термопомпата на РАВ4 е в диапазона 4-6 kW (топлинна мощност) - това успях да намеря. За хюндая май е около 5(сега не ми се рови).
Климатик 12-ка отоплява с 4.0 kW.
Та за 60м3 мисля че ще са му нужни доста повече време от 22 минути.

Колегата написа:
BOz написа: 17 Дек 2025 09:07 то само за самото отопление са отишли допълнително ~0.5 кВтч.
BOz написа: 17 Дек 2025 14:08 За цялото време на измерване от 122 минути, изхарчи общо 1.484 кВтч.
И без да смятам се вижда, че сравнението на термопомпа за кола и климатик за стая може да е на принцип на работа.
caryЦар

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6751
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 412 пъти
Получена  благодарност: 441 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2025 09:52

zorbata написа: 19 Дек 2025 00:47 Така е, но колата се загрява за 15 минути
Така е, но пък достига много по-бързо желаната температура заради малкият обем и нуждата да затопли много по-малко повърхности и 'мебели' (мисля го споделих в предходно мнение).
Затова и намерих пълна аналогия на режимите 'в умален и забързан обем' при автомобилите и 'разширен във времето заради по-големият обем' при бита...
На моя климатик му дават мощност на отопление 4.5кВт, което потвърждава, че са в един и същ ПОРЯДЪК (тук не издребняваме за детайли от рода колко прозореца има стаята и дали е пусната рециркулацията на автомобила, дали е черен автомобила и т.н..).. Затова и ПОРЯДЪКА на разхода го считам за напълно нормален...
Да, вкъщи разхода на стаята често се установява и на 0-300Вт/ч когато слънцето нагрее, но в случая умишлено избрах режим на активна работа, който предполагам е най-близо до това, което е изпитал BOz... И затова ме учудва защо част от колегите не могат да разберат такава проста и доста вярна аналогия - имаме нужда да отдадем еди-колко си топлинна енергия (която видимо за затопляне на 'неизолиран' автомобил с входящ въздух и изолирана стая в къща са доста близки, въпреки различният обем).. Поради еднаквата технология (макар и вероятно с различен агент) и разходът на ток за получаване на тази топлинна енергия са в един порядък... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zorbata
Мнения: 589
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 74 пъти
Получена  благодарност: 129 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от zorbata » 19 Дек 2025 17:04

slowtraveler написа: 19 Дек 2025 09:52 която видимо за затопляне на 'неизолиран' автомобил с входящ въздух и изолирана стая в къща са доста близки
Аз не виждам близост, но щом казваш.
caryЦар

Аватар
biro
Мнения: 2889
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 130 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от biro » 19 Дек 2025 18:30

Днес ми се случи нещо странно. Ходих до Питещ, Румъния и на връщане включих да зареди, че тръгнах натам с малко батерия. Та заредих до 70% на зарядна станция на PPC blue. Натиснах бутона за спиране на сесията и ми каза готово изписа статистика за зареждането, време, цена, начален и краен заряд обаче зареждачката продължи да си зарежда. По никакъв начин не успях да извадя конектора от колата. На дисплея на станцията имаше бутон Stop, но като го натиснах изписа да си го спра по същия начин както съм стартирал тоест в пролжението. Добре, но там нямах активна сесия, която да спра понеже вече я бях спрял. Телефон за контакти 0800 .... и греда - не мога да го набера от роуминг, само за румънски сим карти е. Успях да намеря един румънец, който не говореше английски да се обади от неговия телефон та след час и половина и 99% заряд успяха да спрат сесията от кол центъра.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Filbor
Мнения: 1182
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 48 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от Filbor » 19 Дек 2025 19:18

Аз винаги зареждането си го спирам от колата. Ама то на Зоето е лесно с HW бутон и не ровя по менюта cool.gif
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6751
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 412 пъти
Получена  благодарност: 441 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2025 21:13

Ха,,, А какво би станало ако някой хакне системата и не пуска автомобилите на зареждачките tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: peterhr и 0 госта