Електрически коли, но Не от TOYOTA
- BOz
- Мнения: 4670
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6743
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 410 пъти
- Получена благодарност: 440 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Преди няколко месеца като споменах BYD не само Мъск, ами и тук във форума колеги се смееха

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1180
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Предпочитам Kia EV4:zorbata написа: ↑06 Ное 2025 19:20 И конкуренцията отвръща на удара: https://kia.bg/bg/za-kia/novini/kia-byl ... -za-2026-g
Обаче срокът на доставка може да е до 1 година
- Прикачени файлове
-
- Kia EV4 - цени.png (68.88 KiB) Преглеждано 2810 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- zorbata
- Мнения: 584
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 74 пъти
- Получена благодарност: 126 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
там един човек с много ама много пари(и доста вещт в инвестирането) даде финансово рамо
caryЦар
- BOz
- Мнения: 4670
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
След като завърши летния сезон със среден разход от 10.7/100, започнах да засичам есенния. Откакто захладня и активно се използва топло, средния разход скочи на 14.8/100, засега. Ще видим до астрономическата зима колко ще стане и да започна да меря и зимния, който очаквам да влезе в 20-те. 
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- zorbata
- Мнения: 584
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 74 пъти
- Получена благодарност: 126 пъти
- Filbor
- Мнения: 1180
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Топлото не е проблем толкова
. Обаче като е студено и ...
Мой извод: Топлото е по-добре от студеното: по-добре 35 градуса, отколкото 10.
Мой извод: Топлото е по-добре от студеното: по-добре 35 градуса, отколкото 10.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
Hursa
- Мнения: 6100
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Коната не е ли с термопомпа? При тези температури би трябвало да е доста ефективна.
Зоето с термопомпа ли е?
Зоето с термопомпа ли е?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1180
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
-
Hursa
- Мнения: 6100
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Тогава при сегашните не много ниски температури (през есента и пролетта), разхода не би трябвало да се повиши много. Още повече, че термопомпата на отопление е по-ефективна, отколкото при охлаждане. (Особено, ако е приспособена да усвоява топлината, отделяна от електромотора или/и батерия - дали има такива.
Как се охлаждат при вас ел мотора и батерията?)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4670
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Съвсем различно е.
Като пример - вчера вечерта се взимат децата от училище. Голямо задръстване и за 3 километра, за да сгрее купето системата бичи на макс, още макс, за да разкара и изпотяването на стъклата. И за тези 3 километра пробег, разхода удари 50/100. Тъкмо изчисти всичко и стопли купето, и гасиш.
Отделно, че ако пътуването ми е за 2-3 километра лятото, изкарвам колата от гаража на 20 градуса. Като може да си караш и на отворен прозорец за 10 минути няма грижа. А и да ползваш климатик той влиза деректно в поддържащ режим. Сега на 2 градуса и дъжд не може много да караш на отворен прозорец.
Иначе забелязах, че ако изминеш поне 6-7 километра, тогава разхода спада до малко над летния.
Ето разпределението на енергията от лятото при 30 градуса и по-дълъг маршрут, и от днес при 2 градуса и къс маршрут:
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4670
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Направих експеримент за това колко харчи колата на отопление. При зададени 21 градуса в колата и при 3 градуса външна температура, средното количество изразходвана енергия за 2 часа беше точно 0.73 кВтч.
Ако приемем, че електрониката без отопление изразходва грубо около 230 Вата, то само за самото отопление са отишли допълнително ~0.5 кВтч.
Ако приемем, че електрониката без отопление изразходва грубо около 230 Вата, то само за самото отопление са отишли допълнително ~0.5 кВтч.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- biro
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 130 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Абсурдно нисък разход. Как го измери?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4670
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
За мен си е абсолютно нормален разход за поддържане на температурата в колата. Едно уточнение, което може да се прочете и по различен начин. Отоплението не е изхарчило обща енергия за 2-та часа от 0.73 кВтч, а това е енергията за един час. Тоест отоплението харчи по 500 Вата във всеки един момент, усреднено.
Измерен е чрез отдадената енергия от батерията = напрежение по ток във времето. За цялото време на измерване от 122 минути, изхарчи общо 1.484 кВтч.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- biro
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 130 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Теоретично как се измерва е ясно. Аз питах на практика как го мериш. С електеомер свързан към компресора на термопомпата ли?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта