Как да подобря просвета на Corolla
-
BearSm
- Мнения: 45
- Регистриран на: 20 Окт 2024 16:46
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Закарах колата отново на реглаж, имаше нужда основно отзад да се пипне, но това няма отношение върху описания от мен ефект. Освен това завартях гумите и от там нищо. Обясних ефекта на поредния майстор и той ми подсказва дали проблема не е в електрическата рейка. За тези който не следят темата описания от мен проблем е след завиване като пусна волана не се връща в права посоки, а остава леко на вид наляво или на дясно в зависимост от това в каква посока съм завива преди това. Сега забелязах, че при спряло полужение има едно леко прескачане при навиване на волана. Из форума ми е подала тема за подмяна на някакви пластмасави (гумени) фтулки по кормилна система дали не е възможно от там да се получава описания проблем?
-
BearSm
- Мнения: 45
- Регистриран на: 20 Окт 2024 16:46
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Днес пак ходих на майстор и се оказа, че подложките са пълен боклук. Тези на задния мост са се помачкали от едната страна и дясната пружина за малко да излезе от леглото (беше опряла в амортисьора). Махнах само тези отзад понеже нямаше време и за двата моста.
Чете коментари от колеги за пружини за руския пазар или пакет лоши пътища, но не намирам никъде такъв вариант ако някой знае къде мога да намеря ще бъда благодарен да сподели с мен.
Чете коментари от колеги за пружини за руския пазар или пакет лоши пътища, но не намирам никъде такъв вариант ако някой знае къде мога да намеря ще бъда благодарен да сподели с мен.
- TATI
- Мнения: 3119
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 200 пъти
- Обратна връзка:
Как да подобря просвета на Corolla
От техния пазар
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- mapamop
- Мнения: 5623
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 180 пъти
- Получена благодарност: 709 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
В каталозите какво излиза по номер на рама. Актернативно виж дали има разлики със дизеловия модел на същия автомобил като твоят.
Без номер на рама толкова от мен.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- max-2
- Мнения: 2176
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 52 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Тук някой казваше, че не се мачкали подложките отзад.
Carina E 4AFE LB 1992
-
gena_bs
- Мнения: 1737
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 481 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
То в темата няма никаква конкретна информация за автомобила, ти искаш такива сложни неща като VIN!
-
Hursa
- Мнения: 6100
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Да. Не предполагах, че са толкова зле подобни подложки. Ако не материала им, то поне тези "вложки за прецизен монтаж на дистанционните елементи от "висококачествена" стомана" за които пишат на сайта им - смятах, че би трябвало да осигурят еднородност. Като се деформират толкова - то за какво точно повдигане пишат. По лошото - при монтажа трудно ще се осигури еднаквост. Може да се получи напречен наклон на шасито или по-зле - може да поддадат повече две подложки на колела по диагонала на автомобила.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
BearSm
- Мнения: 45
- Регистриран на: 20 Окт 2024 16:46
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Извинявайте колеги!
Мисля, че съм писъл в началото за какъв автомобил стаяа въпрос. Тойота аурис комби, хибрид 2016.
VIN. SB1ZS3JE70E253529
Не виждам как е възможно задните пружини да не се смачкат.
Иначе тази седмица съм на палатка и като натоварих колата клекна зверски
В сравнение с предишния ми автомобил (Форд фокус комби 1.6 cdti 2007) със същото количество багаж. Разликата е огромна. Тойотата определено кляка повече, но не знам дали е от омекнали пружини или просто е с такова окачване
Мисля, че съм писъл в началото за какъв автомобил стаяа въпрос. Тойота аурис комби, хибрид 2016.
VIN. SB1ZS3JE70E253529
Не виждам как е възможно задните пружини да не се смачкат.
Иначе тази седмица съм на палатка и като натоварих колата клекна зверски
В сравнение с предишния ми автомобил (Форд фокус комби 1.6 cdti 2007) със същото количество багаж. Разликата е огромна. Тойотата определено кляка повече, но не знам дали е от омекнали пружини или просто е с такова окачване
- slowtraveler
- Мнения: 6735
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 410 пъти
- Получена благодарност: 440 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
За мен сравнението е некоректно и просто човек трябва да си избира автомобил, който го устройва...
'Омекването' на пружините обикновено е в следствие на неспазване на инструкциите за експлоатация... Не може да си вземеш лек автомобил и постоянно да го товариш като камион...
Не че не съм товарил 'като камион' и моите автомобили, но засега не виждам никаква следа от 'омекване' - все пак последните са само на 18 години....
Не може да се сравняват различни окачвания и т.н... След Авенсиса взех Мазда6 - доста по-късоходово и съответно - доста по-твърдо окачване, което нямаше никакво 'просядане' с времето...
Тръгне ли пружина да прави пластична деформация - явно нещата са за изхвъргачката... Авенсисът пък май не съм успявал при неравен път да достигна до тампони на окачването, за разлика от маздата
'Омекването' на пружините обикновено е в следствие на неспазване на инструкциите за експлоатация... Не може да си вземеш лек автомобил и постоянно да го товариш като камион...
Не че не съм товарил 'като камион' и моите автомобили, но засега не виждам никаква следа от 'омекване' - все пак последните са само на 18 години....
Не може да се сравняват различни окачвания и т.н... След Авенсиса взех Мазда6 - доста по-късоходово и съответно - доста по-твърдо окачване, което нямаше никакво 'просядане' с времето...
Тръгне ли пружина да прави пластична деформация - явно нещата са за изхвъргачката... Авенсисът пък май не съм успявал при неравен път да достигна до тампони на окачването, за разлика от маздата
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5623
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 180 пъти
- Получена благодарност: 709 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Няма директна опция за Аурис, за Европейския пазар "за лоши пътища". Има обаче за "Корола" (както се нарича Ауриса в Америка, Близкия Изток и Азия) от тия години. Зает съм в момента и не успях да ровя за да сверя разликите.
Или чакаш, или се справяш сам с каталозите. Алгоритъма е относително прост - отваряш си каталог с твоята рама, взмаш първата част от фрейма/шасито. Намираш си номерата на твоите пружини и им гледаш диаметъра отгоре и отдолу, диаметъра на материала и т.н. Има ги примерно в Аутодок (не е препоръка за покупка конкретно от там). После си намираш номерата на пружините на еквивалентната Корола - пак отиваш примерно в Аутодок и си намираш пружини по номерата за грубите пътища. Сверяваш диаметрите на последните врътки дали са същите, и дължините да не са генерално различни (по спомен на Авенсиса имаше с 1-2мм разлика в дебелината на материала, и около 10мм разлика във височината).
Чак тогава поръчваш афтърмаркет пружини, или оригинални пружини - каквото ти дойде на сметка. Желателно е и амортисьорите да се поръчат пак "за груби пътища" и да си ги смениш комплект.
И остава врътката, че като тръгнеш да ги сменяш, трябва да ровиш за пружини и амортисьори за другия модел, за да не се върнеш "отново в Европа".
Не се наемам с конкретно време кога ще ги изровя. Може и да не е днес изобщо...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
askeless
- Мнения: 14
- Регистриран на: 10 Сеп 2024 10:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris E180 HSD
- Получена благодарност: 12 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Аз бях написал, че колкото и да са твърди, полиуретановите подложки ясе пак се деформират под тежестта на колата и за това за предпочитане са метални. Предните фланци биха могли да се изработят лесно, за задните ще трябва стругар най-добре. Имайки полиуретановите подложки за шаблон, ще е доста по лесно.
Не всичко се вижда от снимката с реглаж, но след като дясно колело може да е с -0,65 градуса страничен наклон, защо да не може и лявото. Ако все пак не може - не е проблем в макферсона или подложките според мен.
Нестабилността, за която се коментира е възможно да е следствие от деформациите на подложките и споменатото от мен леко пружинираме при натиск, то със сигурност променя центъра на тежестта във всеки един момент и тук не промяната проблем, а постоянната промяна. За това споменах да са метални подложките. Има човек от Хасково, който изработва за Субару и не виждам защо да не може да изработи и такива.
Друга част от загубата на стабилност е вследствие на самото повдигане. Едно на ръка променената аеродинамика и най-вече количеството въздух, преминаващо под колата. Да речем, че има някакъв ефект, но е по-скоро минимален. Втората част както се коментираше тук е, че при такъв тип повдигане (а с по-дълги пружини и амортисьори е същото) е че действително има промяна в геометрията на окачването. Носачите не могат да се удължат както става с пружините и амортисьорите и нормално се променя ъгъла им в по-остър спрямо оста на мост-шенкел, което води до намаляването на следата (Колеята) и свързаното с това намаляване на страничния наклон. Действително всяко повдигане води до намаляване на страничния наклон на колелото в посока към по-малко отрицателен или дори положителен. Заводският реглажен болт при този макферсон тип окачване както се вижда и от снимката, може да задържи стойностите около -0,5-0,8 градуса, което е нормално, макар и не е средата на заданието.
Просто се скъсява ширината от крепежната им точна на моста до тази на шенкела, защото моста е прикрепен към каросерията, с тя вече е повдигната.
Това което го няма са данни за надлъжния наклон. Това е наклонът на амортисьора спрямо надлъжната ос на автомобила. Поначало винаги е положителен. Има отношение към стабилността при движение направо, както и за начина на абсорбиране на неравностите. Пряко влияе на усещането във волана и директността на управлението. Намаляването на този надлъжен наклон е една от причините воланът да не се връща сам и лесно в неутрално положение. Заводският кастър е 5-6 градуса, а след такова повдигане може да падне до 2-3, което със сигурност има отношение, но не считам, че води до толкова фрапантни последици като описаните. Колите от 90те на предно предаване бяха с такива надлъжни наклони и си се караха.
Аз смятам, че комбинацията от неизбежните промени в геометрията на окачването вследствие повдигането в комбинация с не-добре извършен реглаж дава описаното поведение на колата. Дори видно от снимката от реглажа, макар и в зелено, стойностите доста се различават. 0.65 градуса ляво/дясно отпред и 0,30 отзад е голяма разлика в напречния наклон. И следва да се отчете, че това е статична стойност, динамичната се променя още повече
Не всичко се вижда от снимката с реглаж, но след като дясно колело може да е с -0,65 градуса страничен наклон, защо да не може и лявото. Ако все пак не може - не е проблем в макферсона или подложките според мен.
Нестабилността, за която се коментира е възможно да е следствие от деформациите на подложките и споменатото от мен леко пружинираме при натиск, то със сигурност променя центъра на тежестта във всеки един момент и тук не промяната проблем, а постоянната промяна. За това споменах да са метални подложките. Има човек от Хасково, който изработва за Субару и не виждам защо да не може да изработи и такива.
Друга част от загубата на стабилност е вследствие на самото повдигане. Едно на ръка променената аеродинамика и най-вече количеството въздух, преминаващо под колата. Да речем, че има някакъв ефект, но е по-скоро минимален. Втората част както се коментираше тук е, че при такъв тип повдигане (а с по-дълги пружини и амортисьори е същото) е че действително има промяна в геометрията на окачването. Носачите не могат да се удължат както става с пружините и амортисьорите и нормално се променя ъгъла им в по-остър спрямо оста на мост-шенкел, което води до намаляването на следата (Колеята) и свързаното с това намаляване на страничния наклон. Действително всяко повдигане води до намаляване на страничния наклон на колелото в посока към по-малко отрицателен или дори положителен. Заводският реглажен болт при този макферсон тип окачване както се вижда и от снимката, може да задържи стойностите около -0,5-0,8 градуса, което е нормално, макар и не е средата на заданието.
Просто се скъсява ширината от крепежната им точна на моста до тази на шенкела, защото моста е прикрепен към каросерията, с тя вече е повдигната.
Това което го няма са данни за надлъжния наклон. Това е наклонът на амортисьора спрямо надлъжната ос на автомобила. Поначало винаги е положителен. Има отношение към стабилността при движение направо, както и за начина на абсорбиране на неравностите. Пряко влияе на усещането във волана и директността на управлението. Намаляването на този надлъжен наклон е една от причините воланът да не се връща сам и лесно в неутрално положение. Заводският кастър е 5-6 градуса, а след такова повдигане може да падне до 2-3, което със сигурност има отношение, но не считам, че води до толкова фрапантни последици като описаните. Колите от 90те на предно предаване бяха с такива надлъжни наклони и си се караха.
Аз смятам, че комбинацията от неизбежните промени в геометрията на окачването вследствие повдигането в комбинация с не-добре извършен реглаж дава описаното поведение на колата. Дори видно от снимката от реглажа, макар и в зелено, стойностите доста се различават. 0.65 градуса ляво/дясно отпред и 0,30 отзад е голяма разлика в напречния наклон. И следва да се отчете, че това е статична стойност, динамичната се променя още повече
E180 Auris 2ZR-FXE / B14 LGT EJ255 / HT XL7 H27A
- slowtraveler
- Мнения: 6735
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 410 пъти
- Получена благодарност: 440 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
То това е ясно, ама 'резултата' е построяването на нов автомобил
Трудът е много. Разходите - също...
И обикновено резултата е 'франкенщайн'...
Често се чудя защо някои хора си го причиняват за 'ежедневен' автомобил... Убеден съм, че обикновената замяна на автомобила с такъв, който ни устройва като просвет е доста по-икономически изгоден (в дългосрочен план)
И обикновено резултата е 'франкенщайн'...
Често се чудя защо някои хора си го причиняват за 'ежедневен' автомобил... Убеден съм, че обикновената замяна на автомобила с такъв, който ни устройва като просвет е доста по-икономически изгоден (в дългосрочен план)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
askeless
- Мнения: 14
- Регистриран на: 10 Сеп 2024 10:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris E180 HSD
- Получена благодарност: 12 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
След повече от 10 г в Субару сектата, мога да кажа, че там повдигането по този начин е много често срещано и хората се борят с подобни проблеми успешно. Жертват част от стабилността за 5см повече клиренс. Карал съм също 15+5см повдигнат автомобил и то от 90те години, че и с 100кг метанови бутилки на височина зад задната седалка и 35к км не съм имал проблеми с това колата да се чувства стабилна и да върви със 130-140 км/ч по магистрала, без да се налага да коригирам непрекъснато и да съм на тръни. Там битката беше повече с теглото отзад и лашкането му, както и с он-деманд задното. Моето поне беше такова. Карам сега и една друга кола освен Ауриса, която много плаче за реглаж и сее по пътя много неприятно, но просто чакам да се сменят някои неща и ще си мине през майстора, като се надявам това да оправи поведението. При Субару има и другата крайност, коли с 20см просвет да падат на 12-14, там също има драми с геометрията. Пак при Субару всъщност възможностите за модификации са най-интересното нещо, защото моделите са много унифицирани и юсър френдли платформи, с голяма афтърмаркет поддръжка. Повечето поне. И реално можеш да получиш точно това, което искаш, по начинът, по който го искаш, но което производителя не иска, защото не му е изгодно. За да не става мнение с хвалебствия само за Субару и да ме заяде някой да ходя да си ги карам като толкова много говоря за тях, държа да отбележа, че все още имам две такива коли и поне половин кола на части, но година и половина не съм ги карал, а не слизам от Ауриса. Причините са основно икономически - разход, защото си въртя км и рационални - функционално и за общият ми начин на ползване ми върши перфектна работа. И въпреки, че до момента след 6 Субару автомобила и 200к км никой от тях не ме е оставил на път поради технически проблем, не знам по каква причина се чувствам безкрайно сигурен в Тойота-та че това дори не е възможно да се случи при нея. Явно това е Тойота усещането. Но пък липсва дух и усещане понякога.
Та идеята ми е, че всеки преценява какво го устройва и когато човек е решил да промени нещо, за да направи за себе си малко по-удобна една кола и когато това не е свързано с крайни промени по конструкция, задвижване и окачване, не виждам защо да се дамгосва и да се обяснява колко е неправилно, невъзможно и грешно е това. По скоро тези опити следва да се насърчават, защото те са прогрес и Ноу-хау. В тоя ред на мисли защо не се негодува при повдигане на джиповете и сувовете на Тойота, които понякога са доста крайни. Дано колегата пише какво е станало в крайна сметка и успял ли е да повдигне колата или се е върнал в основно положение.
Поздрави!
Та идеята ми е, че всеки преценява какво го устройва и когато човек е решил да промени нещо, за да направи за себе си малко по-удобна една кола и когато това не е свързано с крайни промени по конструкция, задвижване и окачване, не виждам защо да се дамгосва и да се обяснява колко е неправилно, невъзможно и грешно е това. По скоро тези опити следва да се насърчават, защото те са прогрес и Ноу-хау. В тоя ред на мисли защо не се негодува при повдигане на джиповете и сувовете на Тойота, които понякога са доста крайни. Дано колегата пише какво е станало в крайна сметка и успял ли е да повдигне колата или се е върнал в основно положение.
Поздрави!
E180 Auris 2ZR-FXE / B14 LGT EJ255 / HT XL7 H27A
- slowtraveler
- Мнения: 6735
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 410 пъти
- Получена благодарност: 440 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Не става въпрос за 'дамгосване' а за практичност... Ако човек реши да прави 'уникален' автомобил трябва да знае няколко неща - ще му трябват доста знания за да го направи така, че да е с най-малко техническа вреда по конструкцията (и трябва да знае техническият ефект от дадено решение)...
Трябва да знае негативите и това, че в повечето случаи колата ще стане по-трудно продаваема, защото 'стандартният купувач' не би могъл да поддържа такъв автомобил ако няма същите знания и пари.. И най-вече - трябват доста пари за тези модификации,и за плащането на 'грешките при растежа' на проекта и понякога - допълните разходи за експлоатация...
Което не е много приложимо за автомобил като Тойота, където се търси чистата практичност..
Относно стабилността - ами променя се коренно поведението в завой.. При движение направо ефектите не са толкова явни - увеличава се 'клюмването' при спиране и ускорение. И се увеличава разхода на гориво заради влошена аеродинамика...
За да се направи избора - трябва човек да прецени колко биха го дразнили тези ефекти..
Мен лично ме дразни повече първият негатив, защото обичам шофиране по завои, но с висок автомобил усещаш, че поведението НИКАК не може да бъде сравнено с по-нисък... (До степен с 250к.с. съвременен висок автомобил едва да поддържам темпото на слаб шофьор с Голфче 1.6 по един от проходите, като гумите ми 'предупреждаваха' на почти всеки завой).
Проста физика - няма как да я отмениш
И въпреки горното - при нашата инфраструктура от доста повече от десетилетие съм само с висок автомобил (само че лесно продаваемо и с лесна поддръжка заводско изпълнение) - затова и казвам, че хората трябва да знаят и негативите, пък всеки да си прецени дали тези негативи биха го отказали от такъв проект...
Трябва да знае негативите и това, че в повечето случаи колата ще стане по-трудно продаваема, защото 'стандартният купувач' не би могъл да поддържа такъв автомобил ако няма същите знания и пари.. И най-вече - трябват доста пари за тези модификации,и за плащането на 'грешките при растежа' на проекта и понякога - допълните разходи за експлоатация...
Което не е много приложимо за автомобил като Тойота, където се търси чистата практичност..
Относно стабилността - ами променя се коренно поведението в завой.. При движение направо ефектите не са толкова явни - увеличава се 'клюмването' при спиране и ускорение. И се увеличава разхода на гориво заради влошена аеродинамика...
За да се направи избора - трябва човек да прецени колко биха го дразнили тези ефекти..
Мен лично ме дразни повече първият негатив, защото обичам шофиране по завои, но с висок автомобил усещаш, че поведението НИКАК не може да бъде сравнено с по-нисък... (До степен с 250к.с. съвременен висок автомобил едва да поддържам темпото на слаб шофьор с Голфче 1.6 по един от проходите, като гумите ми 'предупреждаваха' на почти всеки завой).
Проста физика - няма как да я отмениш
И въпреки горното - при нашата инфраструктура от доста повече от десетилетие съм само с висок автомобил (само че лесно продаваемо и с лесна поддръжка заводско изпълнение) - затова и казвам, че хората трябва да знаят и негативите, пък всеки да си прецени дали тези негативи биха го отказали от такъв проект...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Baidu [Spider] и 3 госта