Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Публикувай отговор
bogdandimitrov
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Дек 2025 09:38
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2004 D4D E120
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от bogdandimitrov » 04 Дек 2025 09:07

Благодаря Ви.

Явно ще трябва да си помогна сам за да помогне и Господ. :) Ще потърся този колега, който споменахте, със сервиза.
Сервизно ръководство - така и не намерих. Намерих това за потребителя, едно с ел. схеми около 300 страници, но там нищо не разбирам.
Определено съм се замислил и за уред за диагностика, но не знам дали всички съвременни obd2 стават. В едно видео някакъв човек спомена, че е прочел такава Toyota само с ELM устройство версия 1.5.

Благодаря и за линковете към темите за софтуера и клапана. Ще търся решение и се надявам скоро да споделя, че проблема е решен и как е решен. :)

Аватар
mapamop
Мнения: 5618
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 703 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от mapamop » 04 Дек 2025 12:32

bogdandimitrov написа: 04 Дек 2025 09:07ELM
Точно на ЕЛМ-а не се хвърляй да ровиш дюзи и разширените показания на мотора които реално ти трябват.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

bogdandimitrov
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Дек 2025 09:38
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2004 D4D E120
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от bogdandimitrov » 08 Дек 2025 09:21

Сагата продължава. В този епизод участва MAF сензор :)

Гледах няколко клипа, в които споменават MAF сензора като вероятна причина за трудно палене. Или обратното, че трудното палене е симптом за изгорял MAF сензор. Тестваха го като при запален двигател изключват клемата и твърдят, че ако двигателя спре е изправен, ако не значи сензора е заминал.
Някой знае ли дали това е вярно? И има ли и друг начин да го проверя?
Аз го изключих и двигателя не спря. Продължи да си работи без никаква промяна. След това забелязах, че ми светна лампата за чек на двигателя на таблото. Но при следващото запалване спря да свети сама.
Почистих го със спрей въпреки, че той си изглеждаше като нов. Дори не беше прашен. Но и след това запалването е трудно, само със спрей.

Аватар
mapamop
Мнения: 5618
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 703 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от mapamop » 08 Дек 2025 10:05

Продъ
bogdandimitrov написа: 08 Дек 2025 09:21 Гледах няколко клипа, в които споменават MAF сензора като вероятна причина за трудно палене. Или обратното, че трудното палене е симптом за изгорял MAF сензор. Тестваха го като при запален двигател изключват клемата и твърдят, че ако двигателя спре е изправен, ако не значи сензора е заминал.
Продължаваш да отказваш да четеш официалната литература на Тойота и да се доверяваш на разни знахари и врачки. Разбира се че няма да изгасне, защото ако се повреди в движение, докато изпреварваш ще се пребиеш. Просто поради липса на данни за постъпващият въздух, горивния компютър спира управлението на дросела, дюзите и турбината. Преминава на статична консервативна карта на смесообразуването, за да не се пребиеш и да може да стигнеш до сервиз, макар и с много намалена мощност.
Интересно ми е като се разболееш, пак от Ютуб ли си вземаш решение как да се лекуваш, или отиваш на лекар, който пък ти "прави адекватна диагностика" - със слушалките, апарата за кръвно налягане и т.н.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Тинк
Мнения: 296
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 32 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от Тинк » 08 Дек 2025 10:29

bogdandimitrov, на тия дизели често срещан проблем е датчик на коляновия вал.
Проверява се по следния начин - въртиш стартера и гледаш стрелката на оборотомера. Ако не помръдва от 0, значи датчика е заминал.
Какво стана с SCV клапана?
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

bogdandimitrov
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Дек 2025 09:38
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2004 D4D E120
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от bogdandimitrov » 08 Дек 2025 12:44

mapamop написа: 08 Дек 2025 10:05 Продъ
bogdandimitrov написа: 08 Дек 2025 09:21 Гледах няколко клипа, в които споменават MAF сензора като вероятна причина за трудно палене. Или обратното, че трудното палене е симптом за изгорял MAF сензор. Тестваха го като при запален двигател изключват клемата и твърдят, че ако двигателя спре е изправен, ако не значи сензора е заминал.
Продължаваш да отказваш да четеш официалната литература на Тойота и да се доверяваш на разни знахари и врачки. Разбира се че няма да изгасне, защото ако се повреди в движение, докато изпреварваш ще се пребиеш. Просто поради липса на данни за постъпващият въздух, горивния компютър спира управлението на дросела, дюзите и турбината. Преминава на статична консервативна карта на смесообразуването, за да не се пребиеш и да може да стигнеш до сервиз, макар и с много намалена мощност.
Интересно ми е като се разболееш, пак от Ютуб ли си вземаш решение как да се лекуваш, или отиваш на лекар, който пък ти "прави адекватна диагностика" - със слушалките, апарата за кръвно налягане и т.н.
Доверявам се и на Вас защото нямам избор. Защото като се обада в сервиз, който изглежда читав и има супер отзиви - или започват с дюзи или ми казват не можем да приемем колата търси дизелджия. А на въпроса къде е този дизелджия - няма отговор. Освен това, никой не гарантира, че са дюзи, така уверено както го предлага. И как да гарантира като дори няма стенд и даже не е видял колата. По същата логика и препоръката - Нова кола - ще свърши работа.

Явно Ви досаждам, но пиша защото се опитвам се да намеря причината сам. Вече няколко пъти платих за безмислени диагностики, смених горивен филтър, който може и да не е бил за смяна, платих "престой" в сервиз за нищо и т.н.
Доверявам се защото Вашите размишления и съвети звучат по-смислено от тези които чувам от сервизите. Днес дори ми казаха - Нали знаеш, че колата не е първа младост?.

Е знам ама, знам че не е и за изхвърляне при положение, че всички показатели до сега са и били в норма. Няма пушеци, и гори 3.5/100. Колко "млади" коли пък било и Toyota ще се похвалят с това. ;)

Благодаря за супер полезната информация която ми изпратихте на лични. В крайна сметака сигурно ще поръчам и този кабел, за да тествам колата, с препоръчания софтур за Toyota.

Относно SCV клапан - нищо не е станало защото не съм намерил сервиз. Ще опитам това с оборотите.

За докторите - същата история. Когато се лекувам обикновено имам повече доверие на фармацевта отколкото на лекаря. И не защото съм фен на конспирацията а защото до сега съм получавал по-добри препоръки за лекарства от аптекаря от кокото от доктора. Което, съм сигурен, за съжаление, че много хора ще потвърдят. Но да чукна на дърво сега съм здрав. Опитвам се да излекувам и колата. :)

Може аз да съм коцуз. Но съм и оптимист. Ще намеря решението и на този проблем.

За пореден път Ви Благодаря, че отделихте време да прочетете моите писания и да ми отговорите. Благодарен съм Ви и защото съм наясно, че никой не ми е виновен, нито някой е длъжен да ми отговря.
Не ми се ядосвайте много, моля.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост