[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
- miti83
- Мнения: 31
- Регистриран на: 25 Май 2021 23:29
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Corolla
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Аз за разлика от колегата GreenText-Pepe съм доста доволен от Королата от подписа ми. Вярно 2.0 двигател е и преди 4 години като е избирах това беше задължително условие, все тая че не най-високо ниво на оборудване, GR и т.н. изпълнения...
Единственото неудобство за мен е, че е много ниска... Затова след почти 3 месеца разузнаване на бг пазара и предлаганите СУВ с малките им прахосмукачки (разбирай двигатели) капарирах днес RAV4 2.5 HYB AWD-i Luxury MY25.
Королата се продава вече, ако някой има интерес да пише на ЛС.
Единственото неудобство за мен е, че е много ниска... Затова след почти 3 месеца разузнаване на бг пазара и предлаганите СУВ с малките им прахосмукачки (разбирай двигатели) капарирах днес RAV4 2.5 HYB AWD-i Luxury MY25.
Королата се продава вече, ако някой има интерес да пише на ЛС.
Toyota Corolla TS 2.0 HSD, Executive, Denim Blue, 2021
- nov
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Много добро решение.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
GreenText-Pepe
- Мнения: 131
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
@dracunculus те са хубави, но и цената е друга.
@nov, може и така да е с Волвото, ни хич не ми се занимава да го търся, избирам, водя по майстори и накрая пак да съм с абонамент към сервиз, ако се уцели куцо, като знам и какви цени са частите, отщява ми се. Мисля Рав да избирам след 2023, като да е на малко км, под 40/50к, някой друг да е платил вече обезценяването.
@nov, може и така да е с Волвото, ни хич не ми се занимава да го търся, избирам, водя по майстори и накрая пак да съм с абонамент към сервиз, ако се уцели куцо, като знам и какви цени са частите, отщява ми се. Мисля Рав да избирам след 2023, като да е на малко км, под 40/50к, някой друг да е платил вече обезценяването.
- nov
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Значи - безпорно Тойота е по-надеждната марка от гледна точка на счупване (breakdown), при ПТП ................не ми се коментира.
Това с частите е мноооооооооооооооооооооооого як мит, че са му скъпи, 2-ро Волво поддържам и АЗ ти казвам, че няма такова нещо. Не, че те убеждавам да си купиш Волво - просто зачекнахме материалите, недай Боже безопасността. Но , да, като цяло почти нова Тойота е по-добрия избор.
Това с частите е мноооооооооооооооооооооооого як мит, че са му скъпи, 2-ро Волво поддържам и АЗ ти казвам, че няма такова нещо. Не, че те убеждавам да си купиш Волво - просто зачекнахме материалите, недай Боже безопасността. Но , да, като цяло почти нова Тойота е по-добрия избор.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
dracunculus
- Мнения: 1577
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 221 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
По повод на ПТП. Не мисля, че един нов РАВ е толкова зле. Коментирана е темата многократно какво допринася за пасивната и активна безопастност. В тоя ред на мисли, защото в някоя тема имам спомен, че се зачекваха дебелина на ламарина и елементи като едва ли не основното и определящо за безопасността.....моят IS по-безопасен ли е от Авенсиса ми? Не мисля, въпреки, че врати и всичко в тая кола е по-тежко и масивно от в Авенсиса. В Лексуса имам и високоякостна рамка, която втвърдява шасито, в Авенсиса не, това се усеща явно, когато предните колелета са в завой върху рампа, а задните са долу...т.е. в друга равнина, и отвориш и се опиташ да затвориш вратата. Усеща се явно напрежение, защото шасито е усукано. В Лексуса вратата се затваря по конец в този случай. Да и аз се чувствам в Лексуса много по-сигурно, но мисля, че е напълно субективно. Интересна тема, която едва ли може адекватно да издискутираме ние тук
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-
gena_bs
- Мнения: 1694
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 452 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
По темата за безопасността - пожелавам на всички колеги никога да не се налага да я проверяват в екстремни ситуации!
При преобръщане на автомобила, не дай боже, дебелите ламарини и усилватели са като спасителен пояс за удавник.
Възглавници, завеси, одеяла, памперси - всичко това се отнася за леки удари.
Фронтални или в задната част със самостоятелна скорост на МПС до 80-90км/ч и без завъртане, и преобръщане.
При страничен удар инерционните сили чупят кости, прешлени и т.н.
С колан, без него - пораженията зависят от конкретните обстоятелства на инцидента, местоположенето на намиращите се в МПС и т.н.
Нищо не може да погълне кинетичната енергия на удара, освен качествен метал в корпуса и усилвателите!
За падане на покрив пък да не споменавам.
При преобръщане на автомобила, не дай боже, дебелите ламарини и усилватели са като спасителен пояс за удавник.
Възглавници, завеси, одеяла, памперси - всичко това се отнася за леки удари.
Фронтални или в задната част със самостоятелна скорост на МПС до 80-90км/ч и без завъртане, и преобръщане.
При страничен удар инерционните сили чупят кости, прешлени и т.н.
С колан, без него - пораженията зависят от конкретните обстоятелства на инцидента, местоположенето на намиращите се в МПС и т.н.
Нищо не може да погълне кинетичната енергия на удара, освен качествен метал в корпуса и усилвателите!
За падане на покрив пък да не споменавам.
- nov
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Правилен спомен имаш - в една тема в която се говореше за корозия и дебелината на ламарината/тенекията и че нямало корелация между двете един форумен професор се произнесе.dracunculus написа: ↑03 Окт 2025 12:35 някоя тема имам спомен, че се зачекваха дебелина на ламарина и елементи като едва ли не основното и определящо за безопасността.
би трябвало
Ето ти примера, сам го казваш - усуква се, така се усукваше навремето купенцето на опел Катет, Равчика не съм го пробвАл дали се усуква ако е на бордюр.
не е
Темата по безопасността се изчерпа................бих добавил и самата устойчивост на усукване на "клетката"
Е те това е интересно, но незнам дали има тест спрямо немските "премиуми" а, не баш с тоя Форд, че са в съвсем различен клас и изисквания.
А ето ти и гадния вариант - страничнич товар и върху покрив, ама е следващото поколение Волво.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
mukot
- Мнения: 76
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 115 пъти
- Получена благодарност: 22 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Дано не съм оф, обаче мисля че по-твърдите и съответно по-скъпи каросерии се правят не само със цел повишаване на пасивната безопасност. По-малката деформация на купето при експлоатацията /без удари/ по естествен начин повишава управляемостта и дава усещане за спортно поведение, което не е само субективно. 
- mapamop
- Мнения: 5588
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 694 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Виждал съм Авенсис Т25 със обърнат наопаки преден десен носач. Полуоската беше със огънат на 90 градуса прът и счупен. Нямаше нито една ламарина която да не беше ударена от салтата, включително и тавана. Имаюе кръв по тавана и почти всички възглавници бяха отворени. Обаче вратите си се отваряха като на хладилник и моя я го купи тоя труп от собственика му.
Предполагам новите ще са по-корави откъм стоманизация.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
GreenText-Pepe
- Мнения: 131
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Днес в дъжда - нов проблем - дясната чистачка стърже яко. Имаше ли нещо че трябва да се регулират от сервиза?
- mapamop
- Мнения: 5588
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 694 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Гумата на перото е твърда и в слаб дъжд няма "смазка" от вода. Виж някоя по-ароматизирана течност за чистачки, или направо зимна. Поне по нашите ширини те са по "мазни" и не ми стържат перата по стъклото. Алтернативно смени перата на чистачките със силиконови примерно. На първо време пръсни малко количество от някакъв течен сапун по стъклото около перото като го усетиш че стърже, и виж дали ще "млъкне".
Това е ако звука не е от триенето на рамото в някоя пластмаса примерно, или нещо по механизма.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
GreenText-Pepe
- Мнения: 131
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Интересно, значи ОЕМ чистачките и те нямат качество. Как едната ще стърже в джама, другата - не.
Колко горе долу сте чакали, при завеждане на нещо по гаранция? Предния път за лайсните беше одобрено още на следващия ден, този път 2 седмици и нищо още.
Колко горе долу сте чакали, при завеждане на нещо по гаранция? Предния път за лайсните беше одобрено още на следващия ден, този път 2 седмици и нищо още.
- nov
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Те да бяха само чистачките - накладките свиреха на ужасия пак ОЕМ-ски.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5588
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 694 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
При мен стърже само късата/дясната 40-45см. И то стържеха на Michelin (мисля да бяха Китай или Виетнам), разни евтини китайци от сорта на АероНещоСи за по 4 лева бройката. На Champion, Valeo не е имало стържене. Но все още си мисля че е до течността - десния ми Bosch в момента стърже когато му дойде настроението, и като пръсна малко течност за чистачки млъква за някакво време. Неслучайно ти писах да капнеш по стъклото течен сапун, или да смениш течността за чистачки и да видиш дали ще стърже. Генерално не ми стърже перото със зимна течност, дори и в много топло време.
Имаме сходен проблем със два различни автомобила, които имат 20-25 години разлика в проектирането. Единственото което не е променено в тези години е физиката...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- gimara
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
И при мен стърже дясната когато е студено. Само в едната посока, като се прибират чистачките. Това да им е проблема на колите.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта