[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
- nov
- Мнения: 1221
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Бухахахахахахахахахахахха баси якия виц, ние ходим САМО за смяна на консумативи, не и на части по окачването със сувовете.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5496
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 175 пъти
- Получена благодарност: 669 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
И чат-пат за скоростна кутия

Между другото приятел кара Аурис 2018 хибрид и ... Сменя маслото в кутията на 60 000км пробег.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 109 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Да се върнем на темата.
В семейството имаме три СУВ, които формално са конкуренти от един клас: Тойота Корола Крос 2,0; Хонда ZR-V и Нисан Кашкай E-power; Имаме възможност да ги караме последователно и да ги сравняваме. Общо взето всичко е въпрос на индивидуални предпочитания - на едни по му харесва Нисана залади абсолютно плавния си ход и високата позиция на шофьора, както и заради четрите камери, въпреки, че не използва хед ъп дисплея /HUD/, на друг на Нисана волана му е "лигав" и подлакътника висок и т.н. Като качество на интериор, въпреки че трите са с различини нива на оборудване няма фрапантна разлика. За подръжката е рано да се каже, защото колите са нови, но при разхода на гориво Тойота води пред Хонда с около литър, а спрямо Нисана с 1,5. Това разбира се е пренебрежимо малко, защото пък отстъпките са обратни - Тойота не дадоха, Хонда - трудно и малко, а при Нисан беше най-изгодно и това напълно заличава икономията на гориво.
Обобщено и трите хибрида са много добри и Тойота нито е много изостанала в някое отношение, нито пък е много напред поне спрямо тези два основни японски конкурента.
В семейството имаме три СУВ, които формално са конкуренти от един клас: Тойота Корола Крос 2,0; Хонда ZR-V и Нисан Кашкай E-power; Имаме възможност да ги караме последователно и да ги сравняваме. Общо взето всичко е въпрос на индивидуални предпочитания - на едни по му харесва Нисана залади абсолютно плавния си ход и високата позиция на шофьора, както и заради четрите камери, въпреки, че не използва хед ъп дисплея /HUD/, на друг на Нисана волана му е "лигав" и подлакътника висок и т.н. Като качество на интериор, въпреки че трите са с различини нива на оборудване няма фрапантна разлика. За подръжката е рано да се каже, защото колите са нови, но при разхода на гориво Тойота води пред Хонда с около литър, а спрямо Нисана с 1,5. Това разбира се е пренебрежимо малко, защото пък отстъпките са обратни - Тойота не дадоха, Хонда - трудно и малко, а при Нисан беше най-изгодно и това напълно заличава икономията на гориво.
Обобщено и трите хибрида са много добри и Тойота нито е много изостанала в някое отношение, нито пък е много напред поне спрямо тези два основни японски конкурента.

- nov
- Мнения: 1221
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
за това нямам вина, че предния е бил, както казват някъде из Южна България "ПИСЮРЯН" и само е карал без да пипне маслото на кутията, но айде на фона на почти 160к.км навъртяни лично от мен 2.7к. не са болка за умираньИе.
Така се прави, особено ако е записано у сървис менюъла, щото в юзър менюъла сигурно пише "до живот", но не казват, че под до живот значи до края на гаранцията.
Ако случайно ги задържиш 10-на години и ги обслужваш правилно може да споделиш кой от трите ти е създал най-малко грижи и проблеми, ако се карат и долу горе еднакво, като км, натоварване и т.н., въпреки, че това е изкл. трудно постижимо да не кажа невъзможно.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 5912
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 198 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Дали заради маслото или поради не добре разчетената скоростна кутия, не достатъчно отчетено повишеното натоварване от страна на ходовата част при сув.
Защото колега смени механична скоростна кутия на 60000 и трудно може да се обвини маслото. (А уж мех скоростните са теоретично "по-здрави" и по не чувствителни по отношение на обслужване.) Но както и да е, за моя радост хибрида е "без скоростна кутия". (А и както колеги споменаха има и фордове така, има избор.
)
Ние и потребителите имаме вина. Вземаме автомобили, които само гледани от далече приличат на високопроходими. Или както в друга тема - вземаме гр заради червените шевове по тапицерията
(дори не отчитаме, че при истинските гр няма тапицерия). Преди се интересувахме от техниката под ламарините (то вече ламарината заменят с пластмаса), от техническите характеристики, а сега от налепени буквички и шарени капачки на джантите. 


Ние и потребителите имаме вина. Вземаме автомобили, които само гледани от далече приличат на високопроходими. Или както в друга тема - вземаме гр заради червените шевове по тапицерията


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1221
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Пак да кажа, в сравнение със който и да било седан, хеч или комби тази Тойота РАВ е дооооооста по-проходима, далеч е от понятието високо проходим автомобил, но в сравнение с автомобил е доста ПО- проходима, поради редица фактори.
Това незначи еднозначно, че трябва да е по-зле, при удар е важна клетката вътре с пътниците и шОфера. Пък и по-малко ръжда, по лек материал - няма лошо.
Аз лично при избор на автомобил , винаги се интересувам от това, не от буквички и червени шевове и според бюджета, който имам гледам къде и с какво мога да направя компромис.
дано му сменяш маслото на сивити-то е не лежиш на изказванията от дилърите, че това масло е лонг ЛАЙФ. Пример: на хибрид Аурис 2018 му се смени маслото, започна да рботи по съвсем различен начин, колата е купувана от чисто нова и е на 180к.км реални - до този момент не беше пипано маслото в кутията, няма да казвам каква гняс изтече при смяната.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 5912
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 198 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Ми тойота.
Проблемите със скоростните кутии - директно поставят под въпрос надеждността и свързаните с нея митове.
Ако се комрометират и в това отношение, тогава каква конкуренция са.


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1221
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Проблеми възникнали от? Аз правих ремонт поради факта, че предния собственик е бил немарлив, или по-скоро никой не го е информирал, че трабва да сменя масло на всеки 60к.км, ако беше сменяно според сервизната препоръка едва ли щях да правя ремонт. А и нека това да им е кусура, в тоя сегмент 2,7к. за ремонт при конкурентите звучи, като детска приказка. Ако Ситроен имаха СУВ, който да е по-надежден от тази Тойота щях да си купя Ситроен, или ДонгФенг или Мазда или ФВ.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
- Местоположение: Plovdiv
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Относно нивото на Антифриза - говорих тамън с Тойота, нали днес работен ден - "ааааа нема проблеми, ще я видим на обслужването" - явно им е пределно ясно какво става.
@Hursa, да кажем че имаш бюджет 70к и трябва да си вземеш нова кола и да ти легне толкова целия масраф. Как ще я избереш в категория седан, що годе адекватно? Няма ли първо да гледаш уж най-здравата хвалена марка, после модел и после ниво на оборудване? Твоята е с 2ка мотор, знаеш че после го спряха и не можеше да се поръчва.
@Hursa, да кажем че имаш бюджет 70к и трябва да си вземеш нова кола и да ти легне толкова целия масраф. Как ще я избереш в категория седан, що годе адекватно? Няма ли първо да гледаш уж най-здравата хвалена марка, после модел и после ниво на оборудване? Твоята е с 2ка мотор, знаеш че после го спряха и не можеше да се поръчва.
-
- Мнения: 5912
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 198 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Така е, гледаш хвалената марка, но дали заслужават вече хвалене. Вижте и какво споменават по нагоре - че била най-продавана, но най-продавана къде и защо (цената има голямо значение на всички пазари, особено за масовите марки, а на "европейския" тойота се надскача), отделно дали силно ме интересува да купя от най-продаваното. "Двойката" въобще не я пуснаха за седана (май). А и сега, като гледам как редуцират мощността му - се съмнявам, че си заслужава, особено поради евентуалните причини, поради които прибягват до подобна мярка
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1221
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Определено, виж и световните продажби как се движат, виж и редицата класациЙ за надеждност, не, че не се чупят не казвам това, но на фона на другите от гледна точка на надеждност са...................космос, пък не е и като да не е пред мен и да не я карам абс.всеки ден, дето рекъл оня за свтбата аз на х....я си ли да вярвам или на тъпана. Определено има и какво да подобряват, та дори един Меган е в пъти по-обезшумен, в пъти по-направен откъм корозионна защита, ама........до там.
Почти навсякъде по светО, изкл.Европа, където традиционно се залага на немския и чешки автопром, както и на Дачия - но мисля и тук беха на 3-то място по продажби, ако не се лъжа. Но не са и евтини коли, скоро гледах Корола ТС комби хибрид, ми тя започва от 58к., за тия пари примерно ще изпукам Оставия комби дизел автомат и вървежа (ако гледаме само това) ще е на светлинни години от този в Королата, примерно.
Това е така, у Щатско базово камри започва от 26 или 28к.доларЕ, тук под 76 к.лв и нагоре не можеш да го помиришеш.Гледах пак там камри 3,5 AWD за 35 или 37к $.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 5912
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 198 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
О да, точно, в Америките, че и на азиатския много знаят за шкодата или за дачия, особено при силно затормозеното производство в "евросъюза". А това са пазари вече в пъти по-големи от пазара в "евросъюза" с неговите неадекватни мерки и силно регулиран. Когато се опитват да продават много по-скъпо, от колкото си заслужават, нормално нарастват изискванията на клиентите към продукцията, включително и към надеждността. Ако се предлагаха на подобни цени и на азиатския или американските пазари - дали клиентите щяха да ги класират така високо при допитвания, включително и за надеждност. Да не забравяме и за скандалите около тойота.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1165
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
За Дачия извън Европа не знаят, заради това си слагат емблемата на Рено. Например: Не е Дачия Сандеро, а Рено Сандеро: В Русия, Латинска Америка, Иран, Египет и на други места в Африка.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5912
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 198 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Да, на пазарите на които са представени - са доста уважавани. И не заради емблемата на рено, а заради качествата им, предлагани на достъпна цена. Вижте развитието им, вижте иновациите, които вграждат. Особено са интересни хибридите и двигателите, които ще предлагат - с директно впръскване на газ. Но са силно спънати от така наречения "евросъюз", от пазарните му "политики".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1221
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
А защо незнаят? Те и за ТойоДа не са знаели преди 50 - 60 годИн?
Тъй де "АКО", ама фактите друго говорят, не вярвам в Щатско Корола да е на цената на едно Шеви или Форд в тоя клас ................. и въпреки този факт са номер едно по продажби, а де?
Да де, но зад емблемата всичко си е Дачия, салона, пластмасите - техниката е от Рено, да здрави са и са евтини и прости за обслужване, сравнително надеждни автомобили са.
Да бе, пак щеха да класират, в челото, като надеждност, пак казвам - не вервам Корола да е по-евтина от фокус там или Шеви в тоя клас на Корола и пак се купува Королата, както и Сивик, както и Мазда 3, дори да не кажа ако е на същата цена (което ще проверя, а тя е по-скъпа), защо се купува повече, като е по-скъпа?
P.S. Много обичам Епонските похвати, в случая не напразно употребих думичката "Защо" толкова пъти, има едно нещо наречено 5 Why's за root cause - а сега кажи ЩО се купува повече от другите марки там, пък и в света глобално, един Логан е долу горе колкото Корола или ГолЪф, що Королата се арчи повече? Аз отговора го знам - сподели ти твоя ЛОГИЧЕН отговор?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], dracunculus, Hursa, Majestic-12 [Bot], MrManson и 2 госта