[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nov
Мнения: 1218
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 22 Сеп 2025 21:17

Бухахахахахахахахахахахха баси якия виц, ние ходим САМО за смяна на консумативи, не и на части по окачването със сувовете.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5496
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 175 пъти
Получена  благодарност: 669 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от mapamop » 22 Сеп 2025 21:29

nov написа: 22 Сеп 2025 21:17 ние ходим САМО за смяна на консумативи, не и на части по окачването със сувовете.
И чат-пат за скоростна кутия tooth.gif
Между другото приятел кара Аурис 2018 хибрид и ... Сменя маслото в кутията на 60 000км пробег.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

mukot
Мнения: 64
Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
Благодарил/а: 109 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от mukot » 22 Сеп 2025 21:36

Да се върнем на темата.
В семейството имаме три СУВ, които формално са конкуренти от един клас: Тойота Корола Крос 2,0; Хонда ZR-V и Нисан Кашкай E-power; Имаме възможност да ги караме последователно и да ги сравняваме. Общо взето всичко е въпрос на индивидуални предпочитания - на едни по му харесва Нисана залади абсолютно плавния си ход и високата позиция на шофьора, както и заради четрите камери, въпреки, че не използва хед ъп дисплея /HUD/, на друг на Нисана волана му е "лигав" и подлакътника висок и т.н. Като качество на интериор, въпреки че трите са с различини нива на оборудване няма фрапантна разлика. За подръжката е рано да се каже, защото колите са нови, но при разхода на гориво Тойота води пред Хонда с около литър, а спрямо Нисана с 1,5. Това разбира се е пренебрежимо малко, защото пък отстъпките са обратни - Тойота не дадоха, Хонда - трудно и малко, а при Нисан беше най-изгодно и това напълно заличава икономията на гориво.
Обобщено и трите хибрида са много добри и Тойота нито е много изостанала в някое отношение, нито пък е много напред поне спрямо тези два основни японски конкурента. smile.gif

Аватар
nov
Мнения: 1218
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 22 Сеп 2025 21:46

mapamop написа: 22 Сеп 2025 21:29 И чат-пат за скоростна кутия
за това нямам вина, че предния е бил, както казват някъде из Южна България "ПИСЮРЯН" и само е карал без да пипне маслото на кутията, но айде на фона на почти 160к.км навъртяни лично от мен 2.7к. не са болка за умираньИе.
mapamop написа: 22 Сеп 2025 21:29 Сменя маслото в кутията на 60 000км пробег
Така се прави, особено ако е записано у сървис менюъла, щото в юзър менюъла сигурно пише "до живот", но не казват, че под до живот значи до края на гаранцията.
mukot написа: 22 Сеп 2025 21:36 Обобщено и трите хибрида са много добри и Тойота нито е много изостанала в някое отношение, нито пък е много напред поне спрямо тези два основни японски конкурента
Ако случайно ги задържиш 10-на години и ги обслужваш правилно може да споделиш кой от трите ти е създал най-малко грижи и проблеми, ако се карат и долу горе еднакво, като км, натоварване и т.н., въпреки, че това е изкл. трудно постижимо да не кажа невъзможно.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Hursa
Мнения: 5908
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 198 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от Hursa » 23 Сеп 2025 09:10

Дали заради маслото или поради не добре разчетената скоростна кутия, не достатъчно отчетено повишеното натоварване от страна на ходовата част при сув. smile.gif Защото колега смени механична скоростна кутия на 60000 и трудно може да се обвини маслото. (А уж мех скоростните са теоретично "по-здрави" и по не чувствителни по отношение на обслужване.) Но както и да е, за моя радост хибрида е "без скоростна кутия". (А и както колеги споменаха има и фордове така, има избор. smile.gif)
Ние и потребителите имаме вина. Вземаме автомобили, които само гледани от далече приличат на високопроходими. Или както в друга тема - вземаме гр заради червените шевове по тапицерията smile.gif (дори не отчитаме, че при истинските гр няма тапицерия). Преди се интересувахме от техниката под ламарините (то вече ламарината заменят с пластмаса), от техническите характеристики, а сега от налепени буквички и шарени капачки на джантите. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nov
Мнения: 1218
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 23 Сеп 2025 10:02

Hursa написа: 23 Сеп 2025 09:10 Вземаме автомобили, които само гледани от далече приличат на високопроходими.
Пак да кажа, в сравнение със който и да било седан, хеч или комби тази Тойота РАВ е дооооооста по-проходима, далеч е от понятието високо проходим автомобил, но в сравнение с автомобил е доста ПО- проходима, поради редица фактори.
Hursa написа: 23 Сеп 2025 09:10 то вече ламарината заменят с пластмаса
Това незначи еднозначно, че трябва да е по-зле, при удар е важна клетката вътре с пътниците и шОфера. Пък и по-малко ръжда, по лек материал - няма лошо.
Hursa написа: 23 Сеп 2025 09:10 Преди се интересувахме от техниката под ламарините
Аз лично при избор на автомобил , винаги се интересувам от това, не от буквички и червени шевове и според бюджета, който имам гледам къде и с какво мога да направя компромис.
Hursa написа: 23 Сеп 2025 09:10 за моя радост хибрида е "без скоростна кутия"
дано му сменяш маслото на сивити-то е не лежиш на изказванията от дилърите, че това масло е лонг ЛАЙФ. Пример: на хибрид Аурис 2018 му се смени маслото, започна да рботи по съвсем различен начин, колата е купувана от чисто нова и е на 180к.км реални - до този момент не беше пипано маслото в кутията, няма да казвам каква гняс изтече при смяната.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Hursa
Мнения: 5908
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 198 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от Hursa » 23 Сеп 2025 10:20

Ми тойота. smile.gif Проблемите със скоростните кутии - директно поставят под въпрос надеждността и свързаните с нея митове. smile.gif Ако се комрометират и в това отношение, тогава каква конкуренция са.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: mirott и 2 госта