planetarydrive написа: ↑31 Авг 2025 12:37
Ама и маркировки и знаци са адекватно сложени.
Точно от там ми се струва, че трябва да започнем... ПЪЛНА РЕВИЗИЯ и премахване на знаци, и поставяне на разумна маркировка...
Защото безумните ограничения правят тази 'хармоника' по нашите пътища... Сложил ограничение 60км/ч и забрана за изпреварване на прав път с видимост 'милион на милион'...
И какъв е резултатът? 'Чужденците' предполагат, че може да има полицейска засада или просто спазват правилата... Ама някои по-плашливи карат с 40км/ч 'да не ги хванат'...
Местните знаят, че там днес няма 'хранилка' и се дразнят и нарушават и двете БЕЗУМНИ ограничения - изпреварвайки в този участък и превишавайки зададеното безумно ограничение...
И до такава степен свикват с пренебрегването на такива безумни 'правила', че пренебрегват дори и тези, които са настина на място...
Затова според мен правилните стъпки са:
1. Почистване на междуградските кръстовища за осигуряване на добра видимост надалеч.
2. Премахване на ограниченията по първокласните и второкласни пътища. Подмяната на ограниченията на скоростта със знаци 'препоръчителна скорост' - прехвърляш отговорността върху шофьора... Ограничения да останат САМО на места, където няма как да се осигури видимост на кръстовища... (в Норвегия нямаше ограничения дори на остър завой, който не можеш да вземеш с повече от 40км/ч - имаш знак за препоръчана скорост и толкова)...
3. Премахване на всички 'излишни' знаци, останали с времето... Седмици след пускане участъка Мездра-Ботевград все още до Монтана си стоят знаците, указващи, че трябва в участъка Монтана - София да заобикаляш през Плевен... Да не говорим за ограничения за скорост, комбинирани с 'неравности по пътя' дори на участъци, ремонтирани преди 10 години...
4. Поставяне на знаци за ограничение на скоростта по 'западен маниер' - след участъка с ограничение следва нов знак за новото текущо ограничение (дори и скоростта да е максимално разрешената извънградска или магистрална) , а не знак 'край на ограниченията' . Това вече е наложително заради автомобилите, 'четящи' знаците за ограничение...
4. Маркировката да се прави от шофьори, а не от малоумни... Не може да подхождаш към кръстовище с три ленти, в твоята лента да имаш знак например 'направо и наляво', който в момента, в който линията между лентите стане непрекъсната, изведнъж да се преобразува на 'само наляво' ... Та нали тази маркировка е за да знаеш накъде ще продължиш ако останеш в тази лента...
П.С.
planetarydrive написа: ↑31 Авг 2025 12:02
Не мога да се стърпя на първосигнално присвяткащи, животни, които се дразнят, че има коли далеко пред тях, да не набия спирачки като доближат и продължат. Много ме радва реакцията им. И това става при краткотрайно изпреварване с или даже над ограничението.
Нямах предвид присвятване на изпреварващ автомобил и т.н. - той рано или късно ще приключи изпреварването... Но има доста идиоти, които са изпреварили 'някога', но са решили, че няма нужда да се прибират в дясна лента... Или както в снощните случаи - празна магистрала, ама той решил да се движи в лявата лента и да няма как да го изпревариш без да нарушиш правилата..