Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Аватар
nov
Мнения: 1181
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 52 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от nov » 29 Юли 2025 20:23

Тараторе, мерси за полезното инфо, но утре влиза в сервиз, обясних на майсторягата какво съм искал да направя и той се хвана за главата stretcher.gif като му разправям за еърбеците на колената как съм дърпал bash.gif , обясних ми и какви са ми основните съмнения ( стъпвайки на мнението на Двигателист-а :cheers: ), та утре я оставям и да прави каквото ще, има цял работен ден...
Днес валя яко, като из ведро, ама яко поне един час, после с умерено темпо около час и нещо - Ами капка няма в колата, ще пощурея :censored:
Защо ли вече за Тойота и пестене на материали, не ме учудва нищо, Тараторе , супер яко се съмнявам тия кабеляци, които са при мен да са увити така с изолирбанд, като ученик първи курс на първата си практика в електротехника, дори си мисля, че той ще ги направи значително по-добре...а там в началото на темата трите проводника с изолирбанд за нагревателите на предното стъкло и те ли да са така фабрично? thumbdown.gif guns.gif
Имах Б4-ка, произведена 92-ра -съжалявам, че тогава не снимах кабелните снопове в шлаух и самия шлаух в гофре, всеки кабел с етикет че, например А1, С5 и т.н., сега -вярно, че върви и работи, ама много посредствено изпълнение беееееее, за Шкода Октавия 2 съм чувал , че след 10-12 години изолацията се отлюспва от проводниците, на приятел с 2-ро поколение Супърб имаше такъв проблем в гофрети на шоф.врата и беше светнала, като елха и половината модули беха ОФФ.
Смятай ако си изолират и подредят кабелните снопове, подобрят тенекията и повишат антикорозионната защита с поне още 100% поне ще станат баси яките автомобили, а да и шумоизолацията и рамките на вратите на прозорците с гумените уплътнения да са поне още 2 пъти по-дебели и кечето на пода да е поне 2 пъти по-дебели и по-плътно ама...... Всичко това вложено в 10 млн коли на година си е бая $$$$, а то и без него колата си се движи, пустия му Lean Manufacturing.....
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
nov
Мнения: 1181
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 52 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от nov » 29 Юли 2025 20:38

Тараторе, я виж тия снимки вършат ли работа?
20250729_202828.jpg
20250729_202828.jpg (1.09 MiB) Преглеждано 1076 пъти
20250729_202835.jpg
20250729_202835.jpg (1.01 MiB) Преглеждано 1076 пъти
20250729_202844.jpg
20250729_202844.jpg (913.53 KiB) Преглеждано 1076 пъти
И малко offtopic.gif offtopic.gif offtopic.gif , понеже съм stupid.gif , какво значи този символ, намиращ се под бутона за подгрев на задното стъкло, каква е функцията на този бутон, да не разделя някакви зони ( макар, че за там би трябвало да е големия кръгъл бутон DUAL)?
Бутон , функция?
Бутон , функция?
20250729_202921.jpg (404.96 KiB) Преглеждано 1076 пъти
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5431
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 173 пъти
Получена  благодарност: 651 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от mapamop » 29 Юли 2025 21:07

nov написа: 29 Юли 2025 20:38тия снимки
Като отвориш капачката с бутона на газовата BRC и погледнеш нагоре в кухината виждат ли се щипки и крепежи на панела с потенциометрите за корекцията на фаровете? Този на първата и втората снимка.
Изглежда ми отделен, отделяем и вероятно на щипки. През кухината може да избуташ нагоре да излязат "врътките за фаровете"
Джокер:
Детайл 55446A на картинката от тук:
https://japan-parts.eu/toyota/eu/2009/r ... t/2#55446A

Ако успееш да го извадиш ще ти се отвори добър отвор да огледаш и нагоре и надолу. Евентуално да ровичкаш под еърбега за колената, а да наблюдаваш от там. Опитвам се да ти спестя свалянето на горната част на таблото - за мен не е кой знае какво упражнение, но усещам че за теб ще са поне 2 душевни оргазъма и един инсулт, като си видиш разпиляната кола. tooth.gif
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
mapamop
Мнения: 5431
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 173 пъти
Получена  благодарност: 651 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от mapamop » 29 Юли 2025 21:11

nov, сори. Сега видях - 4 клипса го държат. Вероятно го избутваш нагоре през долната дупка, или генерално го издърпваш назад и нагоре, релативно към седналия в седалката "шафиьор"
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
nov
Мнения: 1181
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 52 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от nov » 29 Юли 2025 21:22

Много благодаря за идеите и насоките, но утре сутринта я оставям и майсторягата да се оправя, моите възможности и желание са до тук. А и като гледам тия кабелни снопове и тоя тук таме увъртян изолирбанд, а все пак е Made in Japan та отсега започва да ме наболява и кръста и главата :D А, като видях снимката на оня Т25, който е с "изкормената" инсталация и десетките кабелни снопове, ако так аизлиза от завода без говрета, дори нямаше изолирбанд wacko.gif , майстора, който е правил инсталацията е за медал и почетен орден за търпение и железни нерви. Навремето съм виждал така Москвич 12-так - същата гледка беше, само кабелите разбира се бяха доста по-малко на брой.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5431
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 173 пъти
Получена  благодарност: 651 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от mapamop » 29 Юли 2025 21:42

nov написа: 29 Юли 2025 21:22 изкормената" инсталация и десетките кабелни снопове, ако так аизлиза от завода без говрета
След тръбата/рамата на таблото свободните кабели са вече обелени от изолирбанда. Трябваше да се провери всеки един кабел дали и къде е разтопен.
Предвид че колегата не се оплакал да се е запалил в движение - или е продал, или е заскрапил колата, или изглежда да съм се справил с реставрацията....
От моя гледна точка издърпването на 2 пластмаси на клипсове не е ракетна технология...
То всъщност и други неща вече не са ми ракетна технология.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
nov
Мнения: 1181
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 52 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от nov » 29 Юли 2025 22:05

Чини ми се, че накрая ще измислим неква цена и ще идвам на Русе за прецизните неща, аз там долу горе хотелите ги знам :)
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5431
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 173 пъти
Получена  благодарност: 651 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от mapamop » 29 Юли 2025 23:18

nov написа: 29 Юли 2025 22:05идвам на Русе
Никакъв шанс до средата на следващата година, като си гледам плановете в гаража с двете коли, и графика на работа.
Издърпай проклетите 2 пластмаси, намери къде влиза водопроводната инсталация и я замажи със "силикон" през липсващите пластмаси. За 2 часа работа е с почесването, и нямаш работа да чоплиш кабелите.
Давам ти 2 часа, защото ще пипаш много нежно и плахо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
nov
Мнения: 1181
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 52 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от nov » 30 Юли 2025 15:29

Колеги, сега се чухме с майстора, локализиран е проблема - изпрати ми снимка с дупката, предполагам е това, което съм оградил с червен кръг и червена стрелка, това е шлауха, който е за ключето на газта в купето отпред на таблото, като дупката била бая голяма, разпарчетосал е корите отпред под чистачките, чистачки, моторче на чистачките (то е на едно, като стойка за да стигне до там.В момента чака да засъхне и ще нанася ка плюс де.Газаджията е направил дупка с шило (поне така ми обяснява майсторягата) и после не е си "закърпил" отвора :censored: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored: wacko.gif , а пак да кажа - наистина е един от най-добрите в областта, това ми е 3-та газирана кола САМО при него, но явно няма възможност да контролира всеки и всичко, защото има още около 4-5 човека в самия газ сервиз.
Прилагам и снимката от майстора - това ли е дупката, която съм оградил с червено и с червена стрелка или? Защото оранжеовот, което се вижда според мен е някаква USB лампа с магнит, мисля не е част от моята кола (знам, че звучи лаишки).
Бих искал да използвам случая да благодаря на абсолютно всички дали насоки, мнения и съвети - за търпението, обясненията и отделеното време. Та наистина - хубаво е ако си слагате газ да обръщате внимание на майсторите за тия дребни неща, защото тоя проблем мен ме побърка, а нещо на пръв поглед дребно, но супер досадно.
ДупкаТА.jpg
ДупкаТА.jpg (241.41 KiB) Преглеждано 928 пъти
P.S. Въпросите са два и са за моя информация:
1. Това ли е въпросната дупка с червено, която съм оградил?
2. В по-горен мой пост бях пуснал снимка с един неизвестен бутон на централната конзола, някой ако знае каква му е функцията? До големия кръгъл бутон (DUAL) в ляво по диагонал?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5431
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 173 пъти
Получена  благодарност: 651 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от mapamop » 30 Юли 2025 17:00

offtopic.gif
nov написа: 30 Юли 2025 15:29 хубаво е ако си слагате газ
А още по-хубаво да не си слагате газ "изваопште дажи".
Примерно за да няма водно охлаждане на краката, плуваща грешка със бобините и на четирите цилиндъра, или просто това от снимката по долу:
Прикачени файлове
20250729_182216(1).jpg
20250729_182216(1).jpg (1.92 MiB) Преглеждано 913 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
nov
Мнения: 1181
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 52 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от nov » 30 Юли 2025 17:10

Не ме устройва да карам на бензин или дизел, засега нямам абс.никакви проблеми, а за тия почти 150к.км навъртени на газ си мисля, че ремонта съм го избил на главата (ако се наложи разбира се). А бе още 350 к да ме изкара така ще съм доволен.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Двигателист
Мнения: 575
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30

Мнение от Двигателист » 30 Юли 2025 17:59

Офтопик
► Виж съдържание

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта