Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
- nov
- Мнения: 1181
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Колеги, ако някой може да помогне с акъл ще съм благодарен.Сутринта бях на автомивка и като си тръгнах започна да ми капе по левия крак по пръстите (горен ляв ъгъл на шофьорското място вляво по диагонал над педала на съединителя -Снимка първа), никога досега не съм имал този досаден и гаден проблем.Прилагам и снимки, където тече и горе на отворен капак, където са корите.Какво би могло да се е разместило, или имам запушени дренажни отвори -къде се намират те и как се стига до тях? Какво трябва да се направи, че като започнат дъждовете не ми се мисли или да търся майсторяга?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- iovkito
- Мнения: 3000
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
При мен всичко беше запушено от листа. Махат се чистачките и кората и се чистят дренажните отвори.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- nov
- Мнения: 1181
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Предполагам корите тия пластмасовите не могат да се свалят, ако не се салят чистачките така ли? Че отстрани, като застанеш срещу двигателя в ляво се вижда нещо, като габърче от пластмаса, но явно няма да мина само с това, после, като се махнат тия пластмаси и се откриват дренажните отвори, така ли?
Извинявам се за глупавите въпроси предварително, но може д погледна и в ютюб как се случват нещата, макар, че за ХА 30 няма много материал.
Извинявам се за глупавите въпроси предварително, но може д погледна и в ютюб как се случват нещата, макар, че за ХА 30 няма много материал.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5431
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 651 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Тази над отвора за вентилатора на парното би трябвало да излиза само тя, без чистачките, води се дясна/пасажерска страна. Или поне на Авенсиса и на Корола-Версо илиза самостоятелно. За лявата се отварят 2 капачета на самите рамена на чистачките и се развиват 2 гайки "12". Рамената излизат или със скоба или като ги вдигнеш и клатиш за рамената по посока на багажника и фаровете.
Правилен отговор. Има щипки под гуменото уплътнение под капака и се чупят адски лесно, защото са пълен боклук откъм пластмаса и са вече със 2 страници по-стари от библията. Ако си късметлия и монтажа е като на Корола-Версото има и щипки между гумената лента отпред и парчето от пластмасата преди тези решетки които си снимал. От снимките изглежда да няма - корите се крепят с едни уши в долния ръб на предното стъкло, 2 щипки/габърчета/пинове в двете страни и под гумената лента на уплътнението (те се виждат ако погледнеш ръба под нея).
Трябва ти инструмент за вадене на щипки за кори и тапицерия (изглежда като кози крак), и клещи с дълги остри човки. И компресор или прахосмукачка.
Като цяло си е за цял час работа разхвърлянето, и от моята камбанария си е смехотворно упражнение. Ако никога не са сваляни рамената на чистачките там ще ти отнеме нечовешките 20 минути да ги свалиш, след клатенето им като дърт бик селска порта.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- nov
- Мнения: 1181
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Ясно, мерси.Ще се търси майсторяга.....
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5431
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 651 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Виж си и гуменото уплътнение около антената на покрива - ако е изгоряло, или напукано го смени.
Няма да ти убивам ентусиазма, да ти кажа защо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- nov
- Мнения: 1181
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Изглежда наред, мислиш, че оттам "сваля" до краката на шОфера вода ли?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5431
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 651 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Кабела върви или под мокета покрай тунела, и се качва нагоре някъде в зоната на теча, или върви горе по тавана и слиза през лявата колонка. Не е изключено да ти носи вода тоя кабел от отзад.
В каталозите го има на чертежа къде върви.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- nov
- Мнения: 1181
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Идеята е умна, но след автомивката и като покарах 200-300 метра и започна да капе, вдигнах предния капак и в лявата част върху кората (ако застанеш срещу колата при вдигнат капак се пада в дясно -точно мястото на шОфера) се беше "завирило" с пяна, тоест никаква пропускливост надолу, освен вътре в купето, та оттам лееееееекинко ме навява на мисълта, че виновника е под тая кора , задръстен дренаж, но само с отваряне ще стане, че есента идва .....
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1181
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Да ъпдейт на темата-сега си идвам от майсторягата, свали всичко -чистачки,кората цялата (снимка 1 и 2), свали и моторчето на чистачките с все металната стойка - поливах по стъклото с 10 литрова туба, капчица не капна в купето, ама капчица.Сетих се, че на тавана, където имам отвори за релси за багажник, от страната точно над шофьора липсва капачката, (снимка 3 ), айде и там 5 литра -капчица не влезе в купето, имаше боклуци, но дренажите не бяха задръстени, водата си изтичаше от там, самите те са с диаметър поне 25-30мм, да не кажа и повече.
Като свалихме кората се видя и защо не ми работи подгрева на предното стъкло, снимка 4, не вярвам така с тоя изолирбанд да излиза от завода.
Всичко се свали супер лесно, супер ремонти пригодно, нито една щипка или пластмаса не се счупи, всичко си пасна обратно.
Като свалихме кората се видя и защо не ми работи подгрева на предното стъкло, снимка 4, не вярвам така с тоя изолирбанд да излиза от завода.
Всичко се свали супер лесно, супер ремонти пригодно, нито една щипка или пластмаса не се счупи, всичко си пасна обратно.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1181
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Забравих да пробвам да поливам върху антената отзад на покрива, но сега пак огледах уплътнението, пластмасата над него -изглеждат здрави.
Да минат един , два дена и пак тест на автомивка.....
,P S.Дали е възможно пък да е някъде от тази лайстна страничната на прозореца, там пък забравих да пробвам или където тя свършва в горния си край към тавана на колата, но то пък трябва да има дупка в тенекията, друго обяснение логично не се сещам да търся, като причина...
Да минат един , два дена и пак тест на автомивка.....
,P S.Дали е възможно пък да е някъде от тази лайстна страничната на прозореца, там пък забравих да пробвам или където тя свършва в горния си край към тавана на колата, но то пък трябва да има дупка в тенекията, друго обяснение логично не се сещам да търся, като причина...
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- max-2
- Мнения: 2128
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 44 пъти
- Получена благодарност: 122 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Поливай челното стъкло, може да е отлепено.
Carina E 4AFE LB 1992
- mapamop
- Мнения: 5431
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 651 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
На Корола-Версото е подобен монтажа на тавата за дъждовната вода. Всички болтове някога са имали гумено уплътнение - от най-евтината и мизерна EVA гума. На ръба на тавата някога е имало уплътнение да не подлизва водата под нея пак от EVA гумена лента. Разбира се миналата година намерих само следи от лепилото на гумената лента и трохи от нея по лепилото. Сложих дебело гумено уплътнение за ПВЦ дограма на мястото на гадната лента за да се смачка и да уплътни. Билтовете им сложих от тези шайби с гумата от Практикер (засега, че не ми се търсеха о-пръстени, или да си сека гумени гарнитурки). Що не я снима тая тава малко по-панорамно, "като за продан"?
На горната част на пластмасовите кори някога е имало гумена лента, която да пречи на водата стечена по стъклото да не подлизва под кората. Смених я с лента за прозорци или някаква подобна шитня от гаража. То и на М*нзиса я нямаше, та положението беше "заучено", още от изметната и разкривена кора на Астмата. Тук поне кората не се измята, и не се бори за свобода.
Стъклото да е сменяно? На Авенсиса от него по спомен излизаха пластини със запоени и херметизирани кабели, а на кабелите виси хидроизолирана букса. Не мисля че тук би следвало да е различно и да не е "кирилизирано", но може и да са спестили в годините буксата.
Не ти давам решения, а само теми за размисъл. Елементатното е да тече през някой болт. А тия болтове вероятно се развиват да се махне тавата, за да се обслужи спирачната течност примерно.
Ако е сменяно стъклото може да си вкарал вода под налягане в някоя пора, по горния ръб, и по страничните ръбове на стъклото. Иди на автомивка и надувай агресивно с водоструйката, а някой да седи вътре и да дебне за течове.
Отляво няма ли една пластмаса със същата форма като на отвора за парното вдясно? От Авенсис Т22 поне, няма "ляво или дясно купе" - едно е за двете дирекции и просто подредбата вътре и части от оборудването са различни.
На горната част на пластмасовите кори някога е имало гумена лента, която да пречи на водата стечена по стъклото да не подлизва под кората. Смених я с лента за прозорци или някаква подобна шитня от гаража. То и на М*нзиса я нямаше, та положението беше "заучено", още от изметната и разкривена кора на Астмата. Тук поне кората не се измята, и не се бори за свобода.
Стъклото да е сменяно? На Авенсиса от него по спомен излизаха пластини със запоени и херметизирани кабели, а на кабелите виси хидроизолирана букса. Не мисля че тук би следвало да е различно и да не е "кирилизирано", но може и да са спестили в годините буксата.
Не ти давам решения, а само теми за размисъл. Елементатното е да тече през някой болт. А тия болтове вероятно се развиват да се махне тавата, за да се обслужи спирачната течност примерно.
Ако е сменяно стъклото може да си вкарал вода под налягане в някоя пора, по горния ръб, и по страничните ръбове на стъклото. Иди на автомивка и надувай агресивно с водоструйката, а някой да седи вътре и да дебне за течове.
Отляво няма ли една пластмаса със същата форма като на отвора за парното вдясно? От Авенсис Т22 поне, няма "ляво или дясно купе" - едно е за двете дирекции и просто подредбата вътре и части от оборудването са различни.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- nov
- Мнения: 1181
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Не обърнахме внимание с майсторягата за разхлабени болтове по "тавата", аз си мисля, че тази тава не се маха.На снимка 2 се вижда вдясно една част на пластмаса, която и нея извадихме, под нея се вижда филтъра на купето, дъното на тая пластмаса опира в отвора за филтър купето на едни като дунапрени, а от страната на купето е една дебела гума, та тоя "дунапрен" ляга върху гумата, самия дунапрен е здрав, не е накъсан или разрушен, но аз там от тази страна нямам проблем.
Преди 4-5 дена валя зверски дъжд, на пресекулки, но беше порой, нямам гараж, в купето нямаше капчица. Явно при определено положение на водоструйката на автомивката и вътре прокапва, но ми се случва за първи път.
По темата за стъклото - при проверката в Тойота няма данни да е сменяно предното стъкло, ако така са пуснали подгревите с този смешен изолирбанд наистина ще ги призная, много ме съмнява, поне една лустер клема да беха сложИли. Прави ми впечатление обаче - сега загледах, всички стъкла на колата са Пилкингтън, колата ми е сглобявана в Япония - японците да нямат собствено производство, а да чакат доставка от Европа на Пилкингтън? По спомен тая фирма мисля е Английска, много странно?
Моя майстор е фен на БМВ и кара само БМВ-та, та чак той се очуди как я разглоби буквално за 3 минути, обясни ми, че при 5-та серия Ф11 (защото са сходни, като години с моя РавЧИК), са необходими поне час и нещо за да се стигне до моторчето на чистачките, иначе Тойотите ги презира
, че от тях пари не се изкарвали-разбирам го напълно
Колеги, мерси за съветите и насоките, тия дни ще я закарам на автомивка и някой друг ще следи вътре положението и ще върна фийдбак.
Тараторе - между пластмасовата кора, намираща се под чистачките и чиито горен край обляга в челното стъкло, нямам никакви ленти, гумирани или каквито и да било, сигурно идеята на тази цяла кора е просто да не падат голямо габаритни боклуци към парното и към моторчето на чистачките, там дори и да подлизва вода между нея и прозореца, тая вода пада в "тавата" и оттам през огромните дренажи се извежда навън.
Преди 4-5 дена валя зверски дъжд, на пресекулки, но беше порой, нямам гараж, в купето нямаше капчица. Явно при определено положение на водоструйката на автомивката и вътре прокапва, но ми се случва за първи път.
По темата за стъклото - при проверката в Тойота няма данни да е сменяно предното стъкло, ако така са пуснали подгревите с този смешен изолирбанд наистина ще ги призная, много ме съмнява, поне една лустер клема да беха сложИли. Прави ми впечатление обаче - сега загледах, всички стъкла на колата са Пилкингтън, колата ми е сглобявана в Япония - японците да нямат собствено производство, а да чакат доставка от Европа на Пилкингтън? По спомен тая фирма мисля е Английска, много странно?
Моя майстор е фен на БМВ и кара само БМВ-та, та чак той се очуди как я разглоби буквално за 3 минути, обясни ми, че при 5-та серия Ф11 (защото са сходни, като години с моя РавЧИК), са необходими поне час и нещо за да се стигне до моторчето на чистачките, иначе Тойотите ги презира


Колеги, мерси за съветите и насоките, тия дни ще я закарам на автомивка и някой друг ще следи вътре положението и ще върна фийдбак.
Тараторе - между пластмасовата кора, намираща се под чистачките и чиито горен край обляга в челното стъкло, нямам никакви ленти, гумирани или каквито и да било, сигурно идеята на тази цяла кора е просто да не падат голямо габаритни боклуци към парното и към моторчето на чистачките, там дори и да подлизва вода между нея и прозореца, тая вода пада в "тавата" и оттам през огромните дренажи се извежда навън.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- BOz
- Мнения: 4611
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 229 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
По принцип за теч от предното стъкло се проверява на обратен принцип. Прави се пяна и се обмазва отвън, а отвътре по периферията се духа с въздух под налягане.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта