По-скоро само с 1 см я повдигаш по този начин. Което пак е нещо.
Как да подобря просвета на Corolla
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
-
- Мнения: 5779
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Ами вярно е показана задницата - човека пише от "два пръста, е станало 5". Колко да се смачка подложката - полиуретан, но със сравнително голяма твърдост.
пс Пишат - "The inserts, which provide precise spacer installation onto the strut mounting plate, made from high-quality steel."
пс Пишат - "The inserts, which provide precise spacer installation onto the strut mounting plate, made from high-quality steel."
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6376
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 403 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
max-2, е нали имаш долна лостова система на Макферсъна, която започва да работи под други ъгли..
Неслучайно при смяна на тампони, монтажът става в положението, в което обичайно стои окачването

Неслучайно при смяна на тампони, монтажът става в положението, в което обичайно стои окачването

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2119
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 44 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Да, под друг ъгъл, но височината остава като тази на подложката. А отзад е друга бира. Заради ъгъла се променя височината с повече от подложката.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20 Окт 2024 16:46
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Разликата от два до пет пръста идва и от смяна назадни амортисьори. Не съм толкова запознат с реглаж на предрн и заден мост, но не виждал логика ако колата при трглаж може да се вкара в нормите, защо прължава тегли в някаква посока, все пак положението на гумите спрямо пътя е коригирано. Но да възможно е да съм збъркал със слагането на въпросните подложки, проблема ми е възможно да се е решил само със смяната на амортисьорите и ако е така ще си платя съответната цена!
- slowtraveler
- Мнения: 6376
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 403 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Амортисьорите не променят положението на автомобила в покой... 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1554
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 392 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Моят опит показва точно обратното и конкретно на комби, но друга марка.
При замяната на "уморените" оригинални газово-маслени задни амортисьори с нови от същия тип, задницата се вдигна видимо.
Не съм мерил с колко точно, но поне с 2 см. Като се добави и разликата във височините м/у стари, и нови пружини, то "повдигането" е значително.
Сменял съм газови амортисьори с маслени, защото "то кола няма насреща, ти газови искаш да слагаш".
При най-малкото и плавно завъртане на волана, задницата се клатеше като патица.
Едва ги изтраях 2 седмици и сложих правилният модел газови на Sachs.
Същото се получи и с предните. При тях "ефектът" се изразяваше в далдисване на предницата в посока обратна на завоя и недозавиване.
Пиша за доказано истински и маркови амортисьори - Sachs и Monroe. За ментетата няма наблюдения.
Относно "дърпане" на волана в някаква посока:
1.Грешна регулировка на наклона на колелата
2.Повреда в окачването.
3.Крива гума
При замяната на "уморените" оригинални газово-маслени задни амортисьори с нови от същия тип, задницата се вдигна видимо.
Не съм мерил с колко точно, но поне с 2 см. Като се добави и разликата във височините м/у стари, и нови пружини, то "повдигането" е значително.
Сменял съм газови амортисьори с маслени, защото "то кола няма насреща, ти газови искаш да слагаш".

При най-малкото и плавно завъртане на волана, задницата се клатеше като патица.
Едва ги изтраях 2 седмици и сложих правилният модел газови на Sachs.
Същото се получи и с предните. При тях "ефектът" се изразяваше в далдисване на предницата в посока обратна на завоя и недозавиване.
Пиша за доказано истински и маркови амортисьори - Sachs и Monroe. За ментетата няма наблюдения.
Относно "дърпане" на волана в някаква посока:
1.Грешна регулировка на наклона на колелата
2.Повреда в окачването.
3.Крива гума
-
- Мнения: 2177
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Нови оригинални за модела спрямо омекнали стари променят височината.slowtraveler написа: ↑18 Юли 2025 23:41 Амортисьорите не променят положението на автомобила в покой...![]()
- slowtraveler
- Мнения: 6376
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 403 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Как става този номер, при условие, че амортисьора не оказва усилие на окачването в покой?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2119
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 44 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Новия амортисьор навдига с 1 см. и това са онези 15-25 кг., които са необходими да натиснеш стъблото за да се прибере. Защото така се монтира нов амортисьор - след раздвижване на пръта от край до край няколко пъти в изправено положение. Газовия и особено новия газов амортисьор си напъва статично нагоре колата.
Да, има случаи на повдигане с повече, но там партномера е друг и тарелката на пружината е на различна височина спрямо оригиналната.
Да, има случаи на повдигане с повече, но там партномера е друг и тарелката на пружината е на различна височина спрямо оригиналната.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5779
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Амортисьора, масления амортисьор - не би трябвало да повдига окачването. "Газовия" (двутръбния) по същество си е маслен амортисьор и "газова пружина". От там идва "надигането". Добавя се допълнителна "пружина". И ако действително надигат с два три сантиметра - си е много, според мен, предполагам - така ще "втвърди" значително окачването и гумата може да губи твърде много сцепление при неравности, автомобила "ще подскача" (вероятно ще се промени и поведението в завои - по "твърдо", но и по "високо окачване"). Отделно допълнителната "пружина" и особено зависи какъв е монтажа на амортисьора спрямо щатната пружина. Това си е модифициране на окачването. (А еднотръбните, тези за капак, задна врата - по същество си е "газова пружина". Еднотръбните за окачване не съм намирал устройството им - но предполагам, че принципно работят като двутръбните.)
Винаги в една посока ли "тегли".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Във всяка тема за амортисьори, която видя се говори за газови и за маслени. Не схващам – на какво точно казвате газов амортисьор? Защото реално всички са маслени – демпфирането е с течност (маслото). Разликата е в компенсирането на обема на пръта (штока). При едините (еднотръбни, монотръбни) се използва обем с газ (предполагам азот) с някакво налягане. Именно това налягане добавя известна допълнителна сила на разпъване и в зависимост от него се повдига малко автомобила. При втория тип (двутръбни), компенсиращият обем за маслото е двойната стена на амортисьора. Но там също има газ с някакво налягане (в случая обаче функцията му е да намали разпенване и окисление на маслото), който също добавя извесна сила на разпъване, макар и по-малка, защото освен по-ниското налягане на газа е по-малка и площта на която действа. Та искам да кажа, че и двата типа имат газ, а пък чисто маслен двутръбен не мисля, че има в последните 40-50 години (изключвам лостовите амортисьори от преди над 60-70 години).
Та с оглед на написаното, предполагам, че газов амортисьор наричате тези с еднотръбна конструкция?
Моите лични наблюдения са, че ако сложите монотръбни, вместо двутръбни , колата се повдига. Също и ако смените стандартните си стари двутръбни, които са загубили газ с нови такива, отново ще има леко повдигане, по-малко отколкото при монотръбен, но все пак си зависи от налягането на газа. Като правя уговорката, че двутръбен, който е загубил газ, може да демфира напълно адекватно още много време, в смисъл, не е за хвърляне, тоест, ако си правите нещо по окачването и разглобите по-някава причина и забележите че буталото (говорим само двутръбна конструкция!) не излиза, или излиза доста по-бавно от на нов, това не означава, че амортисьорът е за смяна. По-скоро при тези конструкции е важно маслото да си е на място.
Та с оглед на написаното, предполагам, че газов амортисьор наричате тези с еднотръбна конструкция?
Моите лични наблюдения са, че ако сложите монотръбни, вместо двутръбни , колата се повдига. Също и ако смените стандартните си стари двутръбни, които са загубили газ с нови такива, отново ще има леко повдигане, по-малко отколкото при монотръбен, но все пак си зависи от налягането на газа. Като правя уговорката, че двутръбен, който е загубил газ, може да демфира напълно адекватно още много време, в смисъл, не е за хвърляне, тоест, ако си правите нещо по окачването и разглобите по-някава причина и забележите че буталото (говорим само двутръбна конструкция!) не излиза, или излиза доста по-бавно от на нов, това не означава, че амортисьорът е за смяна. По-скоро при тези конструкции е важно маслото да си е на място.
-
- Мнения: 5779
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
При двутръбния, площта на която действа газа - може да е много по-малка. Но ако налягането е в относително същата пропорция по-високо - пружинния ефект е същия. Ако е "щатно" предвиден подобен амортисьор (и ако стария не е "загубил" газа, макар, че би станало трудно, ако няма пробив, а тогава евентуално и ще се омаслява, както и ако пружините не са "омекнали") замяната му не би трябвало да повдигне автомобила. Все пак газовия обем си е пружина, в някой отношения - с по-добри качества от стоманените. Ако щатно не е предвидено това допълнително усилие - си повдига и втвърдява окачването (освен ако не се замени и пружината с подходяща). В случая - ако действително и отзад е трябвало да се повдигне с три см (все пак тези подложки са уж предвидени специално за модела и би трябвало да отчитат спецификата на окачването му), а се е повдигнало с около и над пет поради смяната на амортисьорите с по-различни качества - това допълнително би влошило устойчивостта.
Последно промяна от Hursa на 19 Юли 2025 11:52, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1554
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 392 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Пример с амортисьорите на астролета:
Оригинални задни газови, заводските бяха Sachs Boge 30 1700 105 241/ GM 90 496 638
Маслените, за които писах бяха Monroe Original Black R2655
Последните бяха Sachs Super Touring Gas. Не им помня part#.
Предните газови бяха Sachs Advantage 115 260, двутръбен.
Маслените Monroe Original Black MR258, двутръбен.
По каталозите на производителите им можеш да провериш как им е оригиналното "заглавие".
Не мисля, че проектантите са сгрешили в названието на амортисьорите си!
Оригинални задни газови, заводските бяха Sachs Boge 30 1700 105 241/ GM 90 496 638
Маслените, за които писах бяха Monroe Original Black R2655
Последните бяха Sachs Super Touring Gas. Не им помня part#.
Предните газови бяха Sachs Advantage 115 260, двутръбен.
Маслените Monroe Original Black MR258, двутръбен.
По каталозите на производителите им можеш да провериш как им е оригиналното "заглавие".
Не мисля, че проектантите са сгрешили в названието на амортисьорите си!
-
- Мнения: 5779
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Производителя кои препоръчва? Има такива за тунинг. Подходящи за модела, но не са по спецификацията от производителя на автомобила.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта