Температура на климатик?
- TATI
- Мнения: 3051
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 176 пъти
- Обратна връзка:
Температура на климатик?
Ясно.
Ще се изпишат няколко страници, без нищо конкретно, за да се разбере, че няма проблем.
Заради това, колегата по-горе написа за безсмислената тема.
Успех с решаването на "проблема"!
Ще се изпишат няколко страници, без нищо конкретно, за да се разбере, че няма проблем.
Заради това, колегата по-горе написа за безсмислената тема.
Успех с решаването на "проблема"!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 1529
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Температура на климатик?
На мен ми е интересно как без "ровене" по колата и намеса от страна на сервизен специалист, колегата ще си реши "проблема"?
С тези негови "познания" в климатичните системи.
Сигурно с баене?
С тези негови "познания" в климатичните системи.
Сигурно с баене?
- zorbata
- Мнения: 422
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 61 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Температура на климатик?
Нали си е пъхнал сонда да му мери температурата.
п.п. някои си мислят че като я напече слънцето, климатика ще оправи положението за няколко минути. Явно физиката не му е била силната страна в училище.
caryЦар
- BOz
- Мнения: 4592
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 221 пъти
Температура на климатик?
А аз мисля, че бъркаш. Въпросната температура общо-взето е минималната, която би трябвало да се постигне. Под тази температура трудно би свалил при изправна система.
Изпарителя винаги се държи на положителна температура, за да не замръзне. Това означава на около 1 градус минимум. Пак зависи и от влажността на въздуха. Но при 1 градус на изпарителя, мноого трудно да изкараш 1-2 градуса и на изхода, при средна сила на вентилатора, както си цитирал. Или образно казано 4-5 градуса изходящ въздух е абсолютно минимума, който може да очакваш. Което показва, че климатика ти работи идеално. И както Слоу още преди Х мнения ти написа - нищо не пипай, за да не страдаш.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6350
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Температура на климатик?
Май наистина доста хора не са учили физика, и още по-малко - термодинамика...
Та затова да обясня малко по-просто - слагаш на котлона, загрят до 100С тенджера с вода... Колко градуса ще ти водата е след определено време - например 1 минута (защото и в климатика също въздухът 'престоява' в изпарителя части от секундата)?!
И не зависи ли това от температурата на водата, която си сложиш на котлона (и температурата на въздуха, който влиза в изпарителя на климатика)?
Заради тези многото условности, при напълно изправен климатик може на изхода му да имаш и 15-20С температура на въздуха (голям поток, горещ въздух, допълнително нагряти въздуховоди)...
Затова и въобще не смятам за достоверно измерването на точната температура на изхода на въздуховодите - тя може да е в широки граници при изправна система...
При автомобил на толкова малко километри наистина не бих пипал нищо... За справка - Кашкая за почти 18г до момента не е правена НИКАКВА профилактика на климатика, освен периодичната смяна на филтър купе...
И си охлажда... Да, зле, когато колата е била напечена, и му трябва известно време да докара нормална за живеене температура
И да - за толкова години и километри има вероятност при мен има вероятност да е позагубил част от фреона, но все още охлажда... А поради възрастта - не се решавам да пипат клапаните и конекторите за да връзват машина за проверка количеството фреон...
Та затова да обясня малко по-просто - слагаш на котлона, загрят до 100С тенджера с вода... Колко градуса ще ти водата е след определено време - например 1 минута (защото и в климатика също въздухът 'престоява' в изпарителя части от секундата)?!
И не зависи ли това от температурата на водата, която си сложиш на котлона (и температурата на въздуха, който влиза в изпарителя на климатика)?
Заради тези многото условности, при напълно изправен климатик може на изхода му да имаш и 15-20С температура на въздуха (голям поток, горещ въздух, допълнително нагряти въздуховоди)...
Затова и въобще не смятам за достоверно измерването на точната температура на изхода на въздуховодите - тя може да е в широки граници при изправна система...
При автомобил на толкова малко километри наистина не бих пипал нищо... За справка - Кашкая за почти 18г до момента не е правена НИКАКВА профилактика на климатика, освен периодичната смяна на филтър купе...
И си охлажда... Да, зле, когато колата е била напечена, и му трябва известно време да докара нормална за живеене температура

И да - за толкова години и километри има вероятност при мен има вероятност да е позагубил част от фреона, но все още охлажда... А поради възрастта - не се решавам да пипат клапаните и конекторите за да връзват машина за проверка количеството фреон...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1529
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Температура на климатик?
При мен на вече ретро-автомобил след обслужване и зареждане на системата достигна, и работи стабилно на +2 градуса.
При околна 28C на нивото на кондензера, в метално ремонтно хале с височина на покрива 5-6м.
Прочетете си с разбиране Инструкцията за експлоатация!
При околна 28C на нивото на кондензера, в метално ремонтно хале с височина на покрива 5-6м.
Прочетете си с разбиране Инструкцията за експлоатация!
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Температура на климатик?
Така описано - изглежда действително няма проблем с климатика. Важна е не само температурата на изхода, а и въздушния поток, общия въздушен поток от всички въздуховоди. Дори при по-висока температура на изхода от топлообменника, ако потока е със значително по-голям дебит - може да "охлажда" по-ефективно. Може да е по-маломощен от климатика на пежото. Все пак е било комби и с климатроник.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- peterhr
- Мнения: 643
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
- Обратна връзка:
Температура на климатик?
При климатроника най-голямо усещане за това дали работи/охлажда/поддържа дадена температура има управлението му. При моята Корола управлението е далеч от оптималното и това води да усещане, че нещо не е наред. Но всъщност всичко си работи правилно, просто усещането е различно.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 20 Юни 2019 09:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota corola 2019
- Получена благодарност: 1 път
Температура на климатик?
Ето подобни разсъждения очаквах,а не да ме пращат да уча термодинамика.
Все едно аз да пращам някой да учи хармония,солфеж,свирене на няколко инструмента.
Мога да изредя още доста професии,които владея.Но все пак сме български форум и тук е така!
Все едно аз да пращам някой да учи хармония,солфеж,свирене на няколко инструмента.
Мога да изредя още доста професии,които владея.Но все пак сме български форум и тук е така!
- max-2
- Мнения: 2106
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 113 пъти
Температура на климатик?
Пробвай да намалиш на 20 или 18 градуса в началото, може да започне да работи по активно.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1529
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Температура на климатик?
Колега,
Законите на термодинамиката и доста други са общи за всички области.
Ти какъв отговор очакваш да получиш?
Може би в тон с акустиката, която също се подчинява на всеобщите физични закони?
Или някой да ти напише, че си се прекарал и е трябвало да купиш отново Peugeot?
Но с електронно управление на климатичната система.
Индивидуалните усещания се наричат такива, защото зависят от конкретния човек.
От неговото здравословно и даже душевно състояние.
Както разбирам си свързан с музиката и това трябва да ти е известно по-добре, отколкото на мен.
За последен път: RTFM!
-
- Мнения: 559
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Температура на климатик?
plamenhar, това с климатиците в автомобилите е доста относително. В смисъл, усещането за комфорт зависи от прекалено много фактори. На първо място, естествено е мощността на климатика. Трябва да намериш данни каква е на Пежото и каква е на Тойотата. Прост пример – на RAV4-ката ми (XA30) е 5.1 киловата (охладителна мощност) на Авенсис Т22 е 4.6 киловата. Еми малкa е разликата, но се усеща. Максималният дебит също е различен – 475, срещу 430 куб.м./час. Разбира се зависи и от много други неща – изолация на купето, обем, тип стъкла, панорамни покриви, начин на подаване на въздуха, дебит, откъде се взима въздух от купето за измерване на температура и... сигурно пропускам нещо. Алгоритъма на управление на температурата и / или на подаването на въздух в режим Auto… Отново пример от моя опит – при Рав4 получавам субективно еднакво усещане в сравнение с Авенсис, като при първия зададена температура е 25 градуса, а при втория 22-23. Това примерно при 30-35 градуса навън.
Така че на първо време пробвай просто да зададеш по-ниска температура и да видиш как се се усещат нещата. Разбира се, не е невъзможно климатика на пежото просто да е по-мощен... И не на последно място, всички сравнения имат смисъл при изправни климатични уредби, които за заредени с правилното количество охлаждащ агент.
Така че на първо време пробвай просто да зададеш по-ниска температура и да видиш как се се усещат нещата. Разбира се, не е невъзможно климатика на пежото просто да е по-мощен... И не на последно място, всички сравнения имат смисъл при изправни климатични уредби, които за заредени с правилното количество охлаждащ агент.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта