Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Мнение от isoti » 22 Мар 2025 09:17
Предстои ми ремонт на главата на Corolla Verso, 1.8 vvti, 2002 г., защото компресията на втори цилиндър е 8. На останалите е 11. Вероятната причина е изгорял клапан, защото карам на газ. Моля ви за съвет на какво друго да обърна внимание, защото ми се струва, че колата не върви, като за 130 к.с. Струва ми се мудна при тръгване и особено си личи като съм на 5-та и има лек баир. Дори и да върна на четвърта изключително бавно набира. Доста е тегаво като изпреварвам. Като е равно не се чувства толкова силно, но има какво да се желае. Поведението е еднакво и на газ и на бензин. Правен е основен ремонт преди 80 хил., защото харчеше много масло. Смених сегменти, гумички верига. Купих я внос от Италия (никога повече) на 200 К. Тогава си викнах мобилен диагностик, който я провери и каза, че горе-долу километрите отговарят. Не откри нещо притеснително, като я закачи, само ме предупреди, че много пуши при форсиране и вероятно ще харчи масло. Това не ме притесни, защо и без друго я купувах с идеята да й правя ремонт на двигателя. В последствие обаче се оказа, че маслото най-вероятно никога не е сменяно, а само е доливано. Имаше много гняс, но ремонтът беше сполучлив. До момента какво съм правил: бобини hella 50 лв бройката на 40 К, нови свещи от ТМ ауто, гарнитура на колектор и дросела, чистене на стъпково моторче, проверени са всички вакуми, проверен клапан на кариерни газове - отваря и затваря. От скоро имам диагностика и видях грешка P1349 за проблем с vvti. Намерих инфо във форума как се чисти, филтъра и клапана за vvti. Клапана беше добре, но филтъра с яко гняс. Почистих го старателно с wd и спрей за maf сензори и грешката изчезна. Като написах за спрея се сетих, че имам и нов maf сензор hella, но не видях разлика във вървенето, та си върнах оригиналния. Забелязах мръсотия по колекторите, но тук бях чел мнение, че нямо особен ефект от чистенето им. Та колеги, моля за мнение дали не пропускам нещо, че ми се ще да й върна силите на колата. Няма никъде ръжда, всичко й работи, само дето не е попаднала в ръцете на италиянец-мърльо. Сещам се дали пък катализаторът да не е запушен, но имали начин за проверка? Излиза ми грешка P0420 за efficiency на катализатора под нивото, но според мен е защото карам на газ. Все пак след ремонта ще пробвам да карам на бензин известно време за да потвърдя. Прилагам снимка на филтърчето.
Причина: Променено заглавие.
isoti
isoti
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
1.8 vvti - бавно набира
Мнение от mapamop » 22 Мар 2025 09:43
Засега толкова, по-късно може и да (не) се прежаля да споделя какво съм открил, предвид на едни събития които се случиха.
Проблемът ти ми е почти ясен, и имам почти готово решение. Но не изчистена теорията и практиката на 100%, като това ще се случи някъде около края на април до началото на май.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
1.8 vvti - бавно набира
Мнение от isoti » 24 Мар 2025 06:46
isoti
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
1.8 vvti - бавно набира
Мнение от ufer » 24 Мар 2025 09:28


ufer
WoLF
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
1.8 vvti - бавно набира
Мнение от mapamop » 24 Мар 2025 11:39
Ламбда сонди, катализатор, опечени и запушени дюзи, омекналата пружина на масления клапан за VVT-i, цялостната мизерия из двигателя от тази черна грес, гумени изделия по отношение на вакуума, ревизия на глава и клапани.
Ако не е пипана веригата вероятно ще е разпъната и ще е за смяна.
Ревизията на глава и клапани, подмяната на клапана за газорапределението и разни други неща, ще са на цената на същата такава от моргата, но по-нова година. Алтернативно двигател втора употреба, в неизвестно състояние е към 1200 лева АКО ГО НАМЕРИШ. Ако смениш двигател ще има труд по смяната му и разни такси в КАТ.
За мен тази кола е за нарязване в моргата, предвид на всичките поражения които е претърпяла, и предвид на възрастта ѝ. Предполагаемо от спестените пари от газта са ти останали едни 5000 лева спестени в касичката - добави си още някой лев и си купи друга бройка.Твоята я разглоби, и си прехвърли на следващата каквото си струва и я нарязвай.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Мнение от ufer » 24 Мар 2025 15:09
Като стана въпрос за омекнали пружини...



ufer
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Мнение от mapamop » 24 Мар 2025 15:24
Но това от първото мнение вече не е автомобил, а донор в моргата за мен. Аз не бих я ремонтирал тази кола, колкото и да съм самонадеян и може би луд, но моето мнение не е меродавно и задължително.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
ufer
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Мнение от mapamop » 24 Мар 2025 16:13
Аз на тази думичка, и на подобната "случайност" не разчитам. В живота изглежда че май работят срещу мен.
Неслучайно писах че е лично мое мнение, да я нареже.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Мнение от Двигателист » 28 Мар 2025 13:32
От любопитство - какви са хлабините на изпускателните клапани? Доколкото разбирам е карана на пропан-бутан 80000 км?isoti написа: ↑24 Мар 2025 06:46 Днес ще свалят капака на клапаните за да се прецени дали ще се сваля и главата. Цедката на помпата е чистена още при първия ремонт, заедно с картера и някои други елементи. Като я взема ще проверя корекциите и времената и ще пиша. Ще следя с интерес дали е отстранен твоя проблем и по какъв начин.
Двигателист
isoti
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Мнение от isoti » 07 Апр 2025 21:04


isoti
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Corolla Verso Е121 1.8 1ZZ-FE VVTi 2002 - Ремонт на цил.глава - изгорял клапан ?
Мнение от mapamop » 07 Апр 2025 22:01
2 сонди първо. Или нови или доказано работещи и да не са "мързеливи" от донор. 250 лева са по спомен от лятото 2 нови на Denso за Корола-Версо 2007.11. И на менми беше светнал катализатора, но си знаех че са сонди. Изциганих се и смених само първата и катализатора взе да светка още по-често и рязко. Смених и втората и всичко си дойде на мястото.
Датчика за горивото е в кошницата. На Корола-Версо се сменя и купува само той. На Авенсис Т25 май се сменя с кошницата срещу скромните 168 или 415 лева за нова кошница.
Тези данни от тримовете нищо не значат. Пусни я да тропа на празен ход на загрял двигател без консуматори. И пусни графика на тримовете.
Клапана за VVT-I се мие натопен в коресилин и обезмаслител 1:1 и се плакне със спрей за карбуратори. Цедката му също. Пробвай преди да отгърмиш 90-100 лева за клапан да го промиеш.
Тая грешка с какъв код е, че нещо не ми се връзва по името.
Клапаните ти са били "стегнати" със хлабина под допуска и са препилили лифтърите и/или стеблата им. Което е глупост за мен.
Веригата някой погледна ли я колко е разтегната като са вдигали валовете?
Преди да си сменя веригата моята беше гладна за бензин и унила.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], kiik и 2 госта