Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 03 Мар 2025 18:35
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота аурис
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от IvoDimitrov » 03 Мар 2025 19:00
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20250303_164739.jpg (504.76 KiB) Преглеждано 5989 пъти
-
- Screenshot_20250303_164445.jpg (598.24 KiB) Преглеждано 5989 пъти
-
- Screenshot_20250303_163355.jpg (648.64 KiB) Преглеждано 5989 пъти
-
- Screenshot_20250303_152946.jpg (565.59 KiB) Преглеждано 5989 пъти
-
- Screenshot_20250303_152719.jpg (580.54 KiB) Преглеждано 5989 пъти
IvoDimitrov
- mapamop
- Мнения: 5281
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от mapamop » 03 Мар 2025 19:22
Като бягам се задъхвам и ми прилошава, но ето ви данни както си лежа в леглото, където нямам такива проблеми. Къде ми е проблема?!
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 03 Мар 2025 18:35
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота аурис
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от IvoDimitrov » 03 Мар 2025 19:58
IvoDimitrov
WoLF
batececo
- mapamop
- Мнения: 5281
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от mapamop » 05 Мар 2025 18:44
Имам няколко въпроса след тази статия:
- Как да разбера че ми е грешно маслото, като е сменено с такова каквото пише в книжката?
- Каква е ролята на knock sensor-a във двигателите (примерно) след 2000 година? Без изключение за бензиновите, вероятно и дизелите го имат.
- Как стандартизиран (евентуално и контролиран, дори на нашия келяв пазар) бензин, се запалва предварително, или не се изпарява?
Не знаех че на мотора не му е добре да е на ниски обороти, когато е студен. От утре започвам да го ръчкам с мръсна газ до 3500-5000 оборота да не прави LSPI...Избягвайте дълги периоди на шофиране с ниски обороти особено при по-студено време, тъй като това може да допринесе за LSPI.

--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от Hursa » 05 Мар 2025 20:35
Hursa
- mapamop
- Мнения: 5281
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от mapamop » 05 Мар 2025 21:02
Отделно че е много препоръчително диагностиката да не се прави със ELM327...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от Hursa » 05 Мар 2025 21:41
"Further research studies learned that engine oil droplets are the most common cause of stochastic pre-ignition. Namely, during a piston’s compression stroke, microscopic droplets of engine oil enter the combustion chamber through the gap between the piston and the cylinder wall. The engine oil mixes with freshly injected fuel. When compressed by piston rings, the blend burns before the actual ignition process begins, causing abnormal combustion."
Този датчик - какво ще направи - ако се прояви в такъв случай по-ранно възпламеняване? (Не знам до колко е коректно описано - според мен има се предвид възпламеняване в следствие самовъзпламеняване на съставки в маслото (евентуално "тлеещи маслени капки" от предходния работен такт) под влияние на високата температура и налягане в "турбиниран" малък двигател, работещ при високо натоварване и поради ниските обороти се постига добро пълнене (съответно по-високо налягане). Лаишко написано, но толкова мога.

Турбината се "включва" много по-рано. Турбокомпресора си "работи", просто ефекта от него е осезаем над определени обороти (и натоварване на ДВГ). В случая вижте характеристиката "Въртящ момент 185 Нм @ 1500-4000 об/мин" т. е. и под 1500 оборота компресора вече осезаемо е повишил налягането в колектора (но това при "пълно" натоварване) и въртящият момент нараства "стръмно" до "максимума" си. Къде е датчика за температура на "входящия въздух"?
Hursa
gena_bs
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от Hursa » 06 Мар 2025 08:35
Ако е след компресора (макар, че в случая е на празен ход), ако е след егр ("турбинираните" бензинови обикновено нямат) - разбираемо.
Hursa
- mapamop
- Мнения: 5281
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от mapamop » 06 Мар 2025 09:57
Ако тръбата за засмукване на въздух преди филтъра е зад левия фар или някъде из коша на мотора, е нормално. Засмуква стоплен въздух от двигателя. Малко или много под капака си е относително затворено пространство, и предвид че данните са от празен ход на място, за мен е нормално да показва такава температура на входящия въздух. И при мен на около -2 до -10 градуса съм виждал плюсови температури на входящия въздух, но трябва двигателя да е загрял.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Hursa
-
- Мнения: 1487
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 366 пъти
- Получена благодарност: 94 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от gena_bs » 06 Мар 2025 13:51
Да гадаем къде е правен тестът, ама дали капакът е бил отворен, каква е температурата на маслото и охлаждащата течност при тези показания и т.н. е безсмислено.
Ако и четецът на грешки е от серията ELM327, няма да можем да познаем причината/ -те.
gena_bs
- mapamop
- Мнения: 5281
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от mapamop » 06 Мар 2025 15:38
Така като гледам всичките картинки са на загрят двигател. Антифриза навсякъде е над 85 градуса. От там и тия 34 на въдуха са очаквани за мен. За температурата на маслото май почти няма Тойотски двигатели да я показват на диагностика - заменили са датчика с математически изчисления.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта