Електрическия товар затормозява механично генератора/алтернатора.А той пък се върти от мотора, т.е. натоварва се механично мотора.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
ivan_pop
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 16 Авг 2023 13:09
Нещо се случва по линия на тая комуникация. Фреон не му липсва със сигурност, по мое мнение няма и запушване по системата, защото един път е промита, второ не видях да има чак толкова финни отвори някъде, че да се задръсти от сивия прах в системата (предполагам стружки от компресора, и/или вероятно разни окиси от радиаторите и тръбите, макар че май алуминиевия оксид е бял, а не графитено сив).
Едва ли е компютъра на самия климатик, предвид че пробвах със "заводския", един дизелов, и този е със трети номер различен от предните два.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 16 Авг 2023 13:40
Да се опитам и аз да го обясня - както и до колкото го разбирам

Движите се по равно с определена постоянна скорост на относително висока предавка. Педала (на газта) е натиснат да кажем на 50%. Двигателя генерира при тези условия определен въртящ момент, който през трансмисията се предава (преобразуван от предавателното и число) към двигателните колела. Скоростта е постоянна - т. е. теглителната сила генерирана от двигателните колела е равна на съпротивителните сили действащи на автомобила (въздушно съпротивление - зависи относително силно от скоростта, триене в колела и гуми) при тази скорост на движение при тези условия на пътя. В един момент - "започва изкачване" (след неголям преход - с постоянен наклон). Теглителната сила генерирана от колелата трябва да преодолява освен споменатите съпротивителни сили, така също и съпротивителната сила на земното притегляне, действаща на изкачващия наклона автомобил (увеличава се потенциалната му енергия спрямо по ниската точка до изкачването


Може да се развие и с разглеждане на специфичен разход, и на изменението на въртящия момент в зависимост от оборотите при зададения от "педала" режим на двигателя. Както и да се разгледат вътрешните за автомобила загуби на енергия генерирана от двигателя, да се включат и загубите в самия двигател за цялото пътуване. Също и ако се включи допълнителен консуматор на енергия - като компресора на климатика. Но за това - трябва да се изпише няколко пъти повече от изписаното, да се покажат и графики


Hursa
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 19 Авг 2023 18:35
Визуално стрелката за температурата стои с 1-2мм по-нагоре от средното деление, преди стоеше с 1-2мм под него.
Нещо ми се шашна "компютъра за разхода" - вече 70 километра стои на 4.9/100.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Двигателист » 20 Авг 2023 11:45
Двигателист
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 20 Авг 2023 20:55
Да. Автоморга "Транскар": https://www.google.com/maps/@43.2373872 ... ?entry=ttu
Сумарно от днес:
- разцепих снопа с кабелите отпред на мотора, под дюзите. Гофрата миналата седмица я бях открил че е изгризана от мишка. 2 кабела бяха със оголена изолация. Единия се оказа на дюзата на първи цилиндър. Извадих го от буксата и снопа и му напъхах термошлаух, почти по цялата дължина. Другия го облепих с изолирбанд да скрие наранената изолация, и събрах снопа наново. Снимки:
- 0-02-05-f898c5430c10c6fa40aa82ed476d0ba3e6733274f1022ff833c03b546a8b0d29_83e0fb67.jpg (357.86 KiB) Преглеждано 3167 пъти
- 0-02-05-6568d6278bf3ba762150012a3a596279e18f235309ce005273da80b1a0349803_e5190680.jpg (144.89 KiB) Преглеждано 3167 пъти
- 0-02-05-60a303dde4483a3f6c81ca0ec763ca51a0d5c69d37b8ccefac4942452696fe66_85cb13ea.jpg (445.43 KiB) Преглеждано 3167 пъти

*Кабелите му си бяха идеално здрави.
- 0-02-05-a116a2f5e54473a69fbf9c12eddfbb5ad24f3a0171317357ba3c347c8f6701de_233cb9e2.jpg (537.37 KiB) Преглеждано 3167 пъти
- 0-02-05-532365d30a64f66911157450f4397b4a8878a0ea2eca7ff8e55d5522be43f6a5_2a2268d8.jpg (405.42 KiB) Преглеждано 3167 пъти
https://www.aliexpress.com/item/1005005927381005.html
И еднократно да си платят евентуално тук:
https://carprogonline.com/dashboard/Das ... nso/93C66/
Вместо това са плюли с поялника по флаша, по незнайна причина са "подгрявали" двата контролера/процесори, вероятно с неподходяща температура, и те са деградирали вътрешно от прегряването.
- 1692553619373.jpg (1.12 MiB) Преглеждано 3167 пъти
- 1692553619376.jpg (964.28 KiB) Преглеждано 3167 пъти
- 1692553619379.jpg (442.29 KiB) Преглеждано 3167 пъти
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Двигателист » 21 Авг 2023 13:23
Двигателист
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ufer » 21 Авг 2023 13:34

ufer
max-2
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 21 Авг 2023 14:55
Предполагам да. За 93C66 флаша е сигурно. За двете "хлебарки" не знам за какъв чеп са ги пипали изобщо, при условие че всичко е вътре във флаш паметта.
Върти ми се в главата че по спецификация от сервизното ръководство или не помня къде го четох, са "някакви" (поне) 8 битови процесори, и гарантирано не носят на високи температури. По маркировка са специфична изработка, за Denso и едва ли ще се намери някъде datasheet със спецификациите и температурите им на монтаж.
Ако се оправи след километража, ще е сигурно че са си заминали те. Предвид "мосШШчето" на помпата за фаровете, което изгори 2 интеграционни релета още през 2019 година, също си мисля че посерковците са осрали и тия двата процесора. Ако ел.схемата от сервизното следва подредбата на платката, тоя от първата снимкиа "снася" на компютрите ( за VSC, Airbag, климатик, централно заключване, горивен компютър и каквото още има в BEAN мрежата) данни за външната температура, скорост, ретранслира обороти и натоварване на двигателя от горивния компютър, подава на горивния компютър сигналите за IDLE-UP получени от интеграционното реле (фарове, подгреви на седалки, подгреви на предно и задно стъкло + огледала), предполагам или директно или през тоя процесор минават и командите към горивния да намали или увеличи оборотите и теглителната сила от VSC логиката в АБСа.
Засега не мога да кажа нищо - имам 80-90 километра градско, на близо 38-43 градуса външна температура, и имам много малко възможности да вкарам климатика в режим "тресене", защото става много бързо над 30 градуса в купето и влиза в режим "охлаждане". Но поне от тия километри доколкото имах възможност да се гъбаркам с климатика, не иска да тресе, или и да се разхълца не прави повече от един цикъл нагоре-надолу на стрелката.
Гадното че от моргата ми пратиха километраж със липсващ винт и отлепени със спрей за етикети всички етикети. За капак на моя под дисплея с пробега пише T36-C а на тоя пише Т36-А. Предвид че на стария опел имаше подобен надпис започващ със W ... възможно е да не е моят и тоя. Най малкото ги няма каталожните номера да го проверя.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 21 Авг 2023 15:14
Даже сега като си гледах снимките и намерих какво са насрали на процесорите ако не са ги прегрели и да са деградирали, вижда се с просто око по снимките по-горе:
На втората снимка, IC103:
Най-горе, вдясно както е снимката последните 3 крака в близост до маркировката "61" са изкривени и не са легнали по монтажните площадки. Последния, най-вдясно е очевидно крив и не ляга на площадката на писта си.
Най-долу на чипа, най-вдясно, в близост до маркировката "30", последният крак е крив и не ляга на площадката си.
На втората снимка:
Горния ред крака ми изглежда да имат твърде много припой и не е изключено да има окъсени площадки по самата платка
Резисторите горе вляво, над интегралата (R320, R334) са мръднали от горещия въздух и може и да не дават контакт. Трябва да изчистя флюса и да ги видя с лупата....
Вдясно от интегралата кондензатора C199 и той не ми харесва как изглежда.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 23 Авг 2023 16:23
Питах за рамата на донора - оказа се че донора е произведен 02.2003 година. Смяната на механичния дросел, с електронен е била след 09.2004 (респективно и ECU-то е друго).
Километража който ми пратиха:
OEN: 83800-05530, Replaced: 83800-05D70
влаган: 01.2003 - 02.2004
Моят е:
OEN: 83800-05533
влаган: 11.2005 - 04.2006
Разбира се пак си имам "уникорн", който е произвеждан само 6 месеца и го няма наличен в България....
Ще го сменя, защото предполагаемо лъже и със изминатите километри. Не виждам от какво друго ще се шашка разходомера, и да дава такива мизерно ниски стойности на разхода.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
iovkito
- mapamop
- Мнения: 5286
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 616 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 23 Авг 2023 18:04
Тоя ще го върна откъдето е дошъл.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ivan_pop » 23 Авг 2023 19:06
На моята кола при скорост над 80км/ч някъде, скоростомера отчита с 5-6 км/ч повече спрямо GPS-а.А тази разлика ще се отрази и като разлика в изминатото разстояние.И не само на моята кола е така.
А като танцува стрелката на оборотите на таблото, как са оборотите в моторния компютър през диагностика?
ivan_pop
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 2 госта