Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Здравейте,
колата е горепосоченият Yaris XP10 1.0 ръчна скоростна кутия 2001г.
На завидните 267 хил км към момента. Поддържа се добре, никога не е има газ.
Преди година започна да "хвърля" грешка P0420 Catalytic Converter System Bank 1 Efficiency Below Threshold
Да кажем на 500-600км средно, но се е случвало да мина и над 1200км без да я видя.
Това, което успях да установя е, че винаги ми я вдига, когато карам с крайцерска постоянна скорост 60-80км/ч в София по някой от околовръстните или Цариградско. Също и в извънградско 90км/ч съм я виждал.
Разбира се започнах да чета и тук и в други форуми и няма яснота, но ще пиша няколко факта, свързани с това :
1. Слагам й читаво масло 5w40 и се сменя на 6-8 хил или една година. Имаше теч, но след отстраняването му не съм забелязал сериозен харч между смените
2. Сменил съм ламбда сонда предна – Bosch 535mm преди 4 хил к,
3. Сменени са свещите преди 34хил км. Планирам да ги сменя при следващото обслужване.
4. На студен двигател се усеща остра миризма на бензин сега зимата
Питането ми е - дали имам шанс освен едно по едно да ги сменям - свещи, после катализатор. Ако трябва ще направя и двете, но не съм сигурен, че това е проблема.
Също така да ми препоръчате какъв катализатор и дали има специфики там.
Поздрави и предварително благодаря на отзовалите се!
колата е горепосоченият Yaris XP10 1.0 ръчна скоростна кутия 2001г.
На завидните 267 хил км към момента. Поддържа се добре, никога не е има газ.
Преди година започна да "хвърля" грешка P0420 Catalytic Converter System Bank 1 Efficiency Below Threshold
Да кажем на 500-600км средно, но се е случвало да мина и над 1200км без да я видя.
Това, което успях да установя е, че винаги ми я вдига, когато карам с крайцерска постоянна скорост 60-80км/ч в София по някой от околовръстните или Цариградско. Също и в извънградско 90км/ч съм я виждал.
Разбира се започнах да чета и тук и в други форуми и няма яснота, но ще пиша няколко факта, свързани с това :
1. Слагам й читаво масло 5w40 и се сменя на 6-8 хил или една година. Имаше теч, но след отстраняването му не съм забелязал сериозен харч между смените
2. Сменил съм ламбда сонда предна – Bosch 535mm преди 4 хил к,
3. Сменени са свещите преди 34хил км. Планирам да ги сменя при следващото обслужване.
4. На студен двигател се усеща остра миризма на бензин сега зимата
Питането ми е - дали имам шанс освен едно по едно да ги сменям - свещи, после катализатор. Ако трябва ще направя и двете, но не съм сигурен, че това е проблема.
Също така да ми препоръчате какъв катализатор и дали има специфики там.
Поздрави и предварително благодаря на отзовалите се!
- mapamop
- Мнения: 4856
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 147 пъти
- Получена благодарност: 486 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Закачете я на диагностика и вижте как се движат графиките на ламбдите. Мисля че за ефективността на катализатора компютъра следеше и двете ламбди. Изправна ламбда поне на моят двигател подава волтажи от 0 до 1V, при работил двигател и стоплена сонда (минимум 2 минути на 2500 оборота), като промените във волтажа трябва да са повече от 8 пъти за 10 секунди. Може да си ги засечете при изпълнени други условия на графиката на Techstream примерно, или друг софтуер. Някъде из менютата на Techstream има показания за ефективността на катализатора. Според зависи колко време колата е карана с разход на масло и масло извън предписаните от производителя специцификации по API/ACEA може и да си е заминал катализатора, защото се е задръстил със маслен клей и повечко сажди останали от маслото.
В общи линии препоръките за проверка са:
- Течове на газове от изпускателната система
- Ламбда сонди и кабелите към тях
- Катализатор
В общи линии препоръките за проверка са:
- Течове на газове от изпускателната система
- Ламбда сонди и кабелите към тях
- Катализатор
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
- Akima
- Мнения: 7340
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Бих започнал от датчика за входящ въздух - чистенето е безплатно...
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Здравейте,
попаднах в задънена улица след следните интервенции
1. почистих си сам датчика за входящ въздух по препоръка на @Akima. Купих си спрей за целта на Liqui Moly.
2. почистих си сам дросел клапата със спрей за целта на Liqui Moly.
3. сменихме ламбда сонда отпред с чисто нова.
4. смених свещите с нови NGK.
5. закупих си добавка за почистване на катализатор Liqui Moly и по посочено съотношение съм изкарал два резервоара.
6. смених бензиностанцията от Шел на Ромпетрол.
7. опитах да я карам повече извънградско (понеже е градска кола).
Грешките зачестиха напоследък - през 40-50км, преди бяха по-рядко.
Направи ми впечатление, че грешките се вдигат почти винаги карайки на околовръстния в София.
Другите пъти - при включен климатик (натоварен двигател).
Питах на ГТП момчето - каза в норми са газовете.
Ще потърся да сменя катализатора като следваща мярка - някой има някакви насоки моля да сподели.
попаднах в задънена улица след следните интервенции
1. почистих си сам датчика за входящ въздух по препоръка на @Akima. Купих си спрей за целта на Liqui Moly.
2. почистих си сам дросел клапата със спрей за целта на Liqui Moly.
3. сменихме ламбда сонда отпред с чисто нова.
4. смених свещите с нови NGK.
5. закупих си добавка за почистване на катализатор Liqui Moly и по посочено съотношение съм изкарал два резервоара.
6. смених бензиностанцията от Шел на Ромпетрол.
7. опитах да я карам повече извънградско (понеже е градска кола).
Грешките зачестиха напоследък - през 40-50км, преди бяха по-рядко.
Направи ми впечатление, че грешките се вдигат почти винаги карайки на околовръстния в София.
Другите пъти - при включен климатик (натоварен двигател).
Питах на ГТП момчето - каза в норми са газовете.
Ще потърся да сменя катализатора като следваща мярка - някой има някакви насоки моля да сподели.
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Да попитам пак при горните интервенции ^^^..
Ще питам понеделник за цена на нов катализатор при "Рами55" в Горубляне. Ходих да ми прави заварка и още тогава ми каза "ще дойдеш за катализатор като гледам". Аз съм подозрителен, но колата е стара, може да не е направил нещо, а да си е заминал.
Ще питам понеделник за цена на нов катализатор при "Рами55" в Горубляне. Ходих да ми прави заварка и още тогава ми каза "ще дойдеш за катализатор като гледам". Аз съм подозрителен, но колата е стара, може да не е направил нещо, а да си е заминал.
- mapamop
- Мнения: 4856
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 147 пъти
- Получена благодарност: 486 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Графики на празен ход, на стоплен двигател гледахте ли?
При мен изглеждат така със 2 сонди вече на 2 години и около 22000 пробег и катализатор на около 360000-370000.
Сверете графиките дали са приблизително като тая от картинката. Втората сонда специфично следи катализатора и там не трябва да има дълбоки пропадания в линията ѝ при работещ катализатор.
При мен изглеждат така със 2 сонди вече на 2 години и около 22000 пробег и катализатор на около 360000-370000.
Сверете графиките дали са приблизително като тая от картинката. Втората сонда специфично следи катализатора и там не трябва да има дълбоки пропадания в линията ѝ при работещ катализатор.
- Прикачени файлове
-
- IMG-0977beae533829ac2e58b01347b8397a-V.jpg (99.42 KiB) Преглеждано 8375 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
mapamop, с какъв апп ги следите?
П.п. това маскотът на FreeBSD ли е на аватара?
П.п. това маскотът на FreeBSD ли е на аватара?
- mapamop
- Мнения: 4856
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 147 пъти
- Получена благодарност: 486 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Това в случая е Thinkdiag+, който си идва със Thinkcar адаптера. Можеш да си ги направиш и със ELM327 + Torque, или Elmscan Toyota, Techstream или софтуера който ползваш да си четеш грешките от моторния компютър. Просто трябва да има възможност да чертае графики, на база на живи данни.
Предполагаемо отзад дори и на загрят двигател понамирисва на суров бензин?
Ако си мирише на суров бензин, тоя с гърнетата те е надушил, и затова ти е казал че ще се върнеш при него за катализатор.
Да. Любимата ми OS.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 07 Мар 2021 20:37
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: TLC 5.7 V8, 2008
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Искам да споделя как се преборих с грешката P0420.
Колата е от подписа ми – Лексус LS 460 – Бензин не е хибрид.
И при мен започна така – спорадично вдига код P0420. При мен е банка 1.
Изтривам с Техстрийм и така до следващия път – в началото един – два месеца.
Преди 3-4 месеца зачести много. Изглеждаше странно – само банка 1. Колата не гори масло и се кара на бензин – тя е D4S. Смених ламбда сондите и четирите с оригинални – без промяна.
Тогава разединих генерaцията – фланеца, с който завършва изпускателният колектор (там е и предния катализатор) и започва средната тръба. Направих го, за да огледам катализаторите. Вярно гледам ги отзад, но си бяха чисти и проходими. Пуснах камерата да видя и задните катализатори – също чисти и проходими.
Сглобих отново с нови гарнитури, но по лицата на фланците имаше много ръжда и се отлюспиха доста парченца. След сглобяването – никаква промяна.
Графиката на задната ламбда сонда на банка 1 се къдри много и бързо, на втора също се къдри, но по-бавно и не вдига код за нея.
Ходих при приятел в Сливен – има сервиз и хубава диагностика. Първият въпрос беше: “Има ли течове по изпускателната система?“. Аз отговорих абсолютно убедено – НЕ. Гарнитурите са нови.
Гледахме показанията и отговорът беше – “С нови катализатори ще се оправи“.
Хубаво, ама цената им е много солена.
Тогава реших да направя последна проба.
Взех прахосмукачката, сложих маркуча на изхода и го поставих в ауспуха, като уплътних с един парцал. И всичко лъсна. Духаше здраво от фланеца на банка 1. Банка 2 също, но по-слабо.
Този фланец е преди задната ламбда сонда. Когато двигателят работи, има пулсации и духа и смуче въздух и лъже сондата, съответно вдига код.
Кодът го вдигаше по същия сценарий – с крейсерска скорост, с малко газ. Когато ускорявам с повече газ показанието на сондата става 0,6 – 0,7 волта и няма проблеми. Отнема ли газта и се движа равномерно – показанието става 0,1 до 0 и вдига код.
Решението беше – един цимент за уплътняване на изпускателни системи на БОЗАЛ.
Отново разглобих, намазах фланците, гарнитурите и сглобих. Омазах отвън дебело, Чаках 1 час да стегне и запалих и стоях на празен ход 30-на минути да се загрее плавно и да се втвърди.
Оттогава съм минал повече от 4000 км и никакви кодове. Показанията са 0,6 до 0,9.
Става 0,1 в режим на ППХ и като дам газ веднага стават 0,8 – 0,9.
Колата е от подписа ми – Лексус LS 460 – Бензин не е хибрид.
И при мен започна така – спорадично вдига код P0420. При мен е банка 1.
Изтривам с Техстрийм и така до следващия път – в началото един – два месеца.
Преди 3-4 месеца зачести много. Изглеждаше странно – само банка 1. Колата не гори масло и се кара на бензин – тя е D4S. Смених ламбда сондите и четирите с оригинални – без промяна.
Тогава разединих генерaцията – фланеца, с който завършва изпускателният колектор (там е и предния катализатор) и започва средната тръба. Направих го, за да огледам катализаторите. Вярно гледам ги отзад, но си бяха чисти и проходими. Пуснах камерата да видя и задните катализатори – също чисти и проходими.
Сглобих отново с нови гарнитури, но по лицата на фланците имаше много ръжда и се отлюспиха доста парченца. След сглобяването – никаква промяна.
Графиката на задната ламбда сонда на банка 1 се къдри много и бързо, на втора също се къдри, но по-бавно и не вдига код за нея.
Ходих при приятел в Сливен – има сервиз и хубава диагностика. Първият въпрос беше: “Има ли течове по изпускателната система?“. Аз отговорих абсолютно убедено – НЕ. Гарнитурите са нови.
Гледахме показанията и отговорът беше – “С нови катализатори ще се оправи“.
Хубаво, ама цената им е много солена.
Тогава реших да направя последна проба.
Взех прахосмукачката, сложих маркуча на изхода и го поставих в ауспуха, като уплътних с един парцал. И всичко лъсна. Духаше здраво от фланеца на банка 1. Банка 2 също, но по-слабо.
Този фланец е преди задната ламбда сонда. Когато двигателят работи, има пулсации и духа и смуче въздух и лъже сондата, съответно вдига код.
Кодът го вдигаше по същия сценарий – с крейсерска скорост, с малко газ. Когато ускорявам с повече газ показанието на сондата става 0,6 – 0,7 волта и няма проблеми. Отнема ли газта и се движа равномерно – показанието става 0,1 до 0 и вдига код.
Решението беше – един цимент за уплътняване на изпускателни системи на БОЗАЛ.
Отново разглобих, намазах фланците, гарнитурите и сглобих. Омазах отвън дебело, Чаках 1 час да стегне и запалих и стоях на празен ход 30-на минути да се загрее плавно и да се втвърди.
Оттогава съм минал повече от 4000 км и никакви кодове. Показанията са 0,6 до 0,9.
Става 0,1 в режим на ППХ и като дам газ веднага стават 0,8 – 0,9.
Lexus LS 460, V8 / 2007
CHR 2.0 GR Sport, 2023
CHR 2.0 GR Sport, 2023
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
pminev, много ти благодаря
Ще опитам този метод, преди да правя следваща стъпка.
Звучи ми обнадеждаващо.
П.п. ние май сме се засичали в тема за Lexus възглавниците. Моят стар верен японец беше причината да побутна баща ми за Lexus
Ще опитам този метод, преди да правя следваща стъпка.
Звучи ми обнадеждаващо.
П.п. ние май сме се засичали в тема за Lexus възглавниците. Моят стар верен японец беше причината да побутна баща ми за Lexus
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 07 Мар 2021 20:37
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: TLC 5.7 V8, 2008
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
Задължително трябва да опитате. Аз мисля, че ще стане, щом колата не е карана на газ.
Сега обърнах внимание, че вие сте автор на темата за възглавниците на ЛЕКСУС.
Успех.
Сега обърнах внимание, че вие сте автор на темата за възглавниците на ЛЕКСУС.
Успех.
Lexus LS 460, V8 / 2007
CHR 2.0 GR Sport, 2023
CHR 2.0 GR Sport, 2023
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
mapamop, нещо се замотах със свалянето на графики, но успях с една апликация.
1.При загряла и на празен ход втората стои с постоянни ниски стойности под 0.2V
2. При ускорение двете графики понякога се препокриват, дори втората съм я виждал да дава над 0.8V, при първата малко под.
3. При ускорение над 60км/ч виждам голямо вариране на втората.
Прикрепям снимки - там се виждат оборити и разход.
1.При загряла и на празен ход втората стои с постоянни ниски стойности под 0.2V
2. При ускорение двете графики понякога се препокриват, дори втората съм я виждал да дава над 0.8V, при първата малко под.
3. При ускорение над 60км/ч виждам голямо вариране на втората.
Прикрепям снимки - там се виждат оборити и разход.
- mapamop
- Мнения: 4856
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 147 пъти
- Получена благодарност: 486 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
ТТодоров, в общи линии не отива на добре май...
Това е от сервизното на Авенсис Т25, за 1ZZ-FE мотор. Не вярвам принципа да е тотално различен и при Ярис:
Ето ти и целия PDF по-долу, възможно е да са различни разни стойности, та си ги провери в сервизното за Яриса. Но предвид че графиката ти на втората ламбда е доста "натрошена", ако си отметнал момента с течове на газове/въздух по генерацията, писал си горе че си промил дебитомера и дросела, и предвид че на съвсем принципно ниво 1ZZ-FE дори да имаше по спомен и грешка за мързелива ламбда сонда (и за двете), та щеше да се оплаче - май май катализатора си е заминал. Толкова начупена линия съм виждал единствено на един Авенсис Т22, който вече е разглобен и заскрапен. Та той в началото си беше с правена "двуцевка" и права тръба до отзад от нея, понеже беше и със газова уредба и явно при предния собственик е стопил катализатора с газта... Та там нямаше катализатор(и), и P0420 излизаше при всяко магистрално каране... И линията на втората сонда на практика копираше първата.
Това е от сервизното на Авенсис Т25, за 1ZZ-FE мотор. Не вярвам принципа да е тотално различен и при Ярис:
Ето ти и целия PDF по-долу, възможно е да са различни разни стойности, та си ги провери в сервизното за Яриса. Но предвид че графиката ти на втората ламбда е доста "натрошена", ако си отметнал момента с течове на газове/въздух по генерацията, писал си горе че си промил дебитомера и дросела, и предвид че на съвсем принципно ниво 1ZZ-FE дори да имаше по спомен и грешка за мързелива ламбда сонда (и за двете), та щеше да се оплаче - май май катализатора си е заминал. Толкова начупена линия съм виждал единствено на един Авенсис Т22, който вече е разглобен и заскрапен. Та той в началото си беше с правена "двуцевка" и права тръба до отзад от нея, понеже беше и със газова уредба и явно при предния собственик е стопил катализатора с газта... Та там нямаше катализатор(и), и P0420 излизаше при всяко магистрално каране... И линията на втората сонда на практика копираше първата.
- Прикачени файлове
-
- P0420.pdf
- (43.67 KiB) Свалено 126 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
- mapamop
- Мнения: 4856
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 147 пъти
- Получена благодарност: 486 пъти
Toyota Yaris XP10 1.0 грешка P0420
ТТодоров,
Ето ти пресни графики на късия и дългия трим, и на волтажите как вървят при мен. Принципно не ме кефвт много че май повечко стои на минуси късия трим.
Ето ти пресни графики на късия и дългия трим, и на волтажите как вървят при мен. Принципно не ме кефвт много че май повечко стои на минуси късия трим.
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20240210-205535.png (68.5 KiB) Преглеждано 6290 пъти
-
- Screenshot_20240210-205258.png (75.4 KiB) Преглеждано 6290 пъти
-
- Screenshot_20240210-205245.png (76.38 KiB) Преглеждано 6290 пъти
-
- Screenshot_20240210-205333.png (76.31 KiB) Преглеждано 6290 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта