Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 14 Юли 2022 15:55
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 16 Юли 2022 21:50
Откачих маркуча на VSV клапана към абсорбера/evaporation canister/77740-05021 и го затапих. При включване на климатика на стоплен мотор, оборотите "хлъцват" до 400-600 и после скачат до 1000-1400 според зависи от климатика. Същото се случва спорадично със закачен абсорбер.
После оставих маркуча да смуче "чист въздух". Играх си над половин час с климатика на място и оборотите се вдигат със около 100-200 "на око" и после си отиват до 800 на изключен климатик и на 1000-1200-1400 при включване.
Възможните заподозрени са частично запушен абсорбер за парите от резервоара, който "заяжда" в някакъв момент, или клапан(и) за проветрението на резервоара.
Утре ще видя да продухам отново абсорбера. Вероятно ще трябва и да го сменя ...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от memorex » 16 Юли 2022 22:25
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 16 Юли 2022 23:12
Доказано е вече, че компютъра играе с VSV клапана, когато вдига оборотите за климатика. На студен двигател през VSV клапана не минава въздух/изпарения. В момента в който стрелката подмине 4тото деление се чува през маркуча, засмукването на въздух. Магистралата до резервоара я надувах с компресора преди месец и на поразвита капачка съска налягането. Утре ще продухам филтъра по посока на движението на парите и въздуха и ще видя какъв е резулатата. Вероятно ще се запуши пак във времето ако има деградирали топчета от активен въглен. Рано или късно деградиралите на прах гранули пак ще наблъскат филтърната тъкан в абсорбера.
Примерно видео какво има вътре:
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ufer » 21 Юли 2022 14:04

- Charcoal canister.jpg (225.64 KiB) Преглеждано 3647 пъти
ufer
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 21 Юли 2022 14:20
Фактите са че моят си беше бетониран отгоре по цялата филтърна материя, и бях забравил да намаля налягането на компресора. Мисля че не бях откачил и верния маркуч. Амин ...
Не знам какво точно струва почти 700 лева в тоя филтър - сачмата на входния конектор е от стомана, а не от злато, в активния въглен не видях злато, платина или поне сребро... Даже и пластмасата е тънка и очевидно липсват ценни метали в нея.
- 0-02-05-39a9c5c2dd3a90bb0f5a2684a7f71e32021dfa87a2234d1e07e736ba3d3295e9_a2db8f4c.jpg (368 KiB) Преглеждано 3648 пъти
- 0-02-05-6348f39c72b1558fa091c0cd6d7721790db4175d3c09588c8927a219d1a3ddd7_e56851f6.jpg (619.42 KiB) Преглеждано 3648 пъти
"Новият" втора употреба и той беше със доста замърсен дунапрен. Изпрах дунапрена, възстанових разложената гарнитура на капачето над дунапрена и го тунинговах да се чисти лесно.
- 0-02-05-d048d7afce35a48e84634ae58067017de77ac46035f3db12bd567f75858ec0ce_dfeb63c6.jpg (368.35 KiB) Преглеждано 3648 пъти
- 0-02-05-57f5c4d5b84a3b70dcc1b0fa13fc162c121900ea1be08c305973fad77e7c45f8_e92798ef.jpg (621.24 KiB) Преглеждано 3648 пъти
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 21 Юли 2022 14:29
Мисля си за нов VSV клапан - не е изключено да запича като се загрее от щракането при загрят мотор. Определено обаче при пускане на климатика започва да щрака с доста по-голяма честота и да се поуспокоявва като спре компресора на климатика, така че теорията че IDLE-UP работи с тоя клапан се потвърждава. За тези след мен - да си знаят че не могат да го "шунтират". Горивния филтър сложен на мястото на канистъра не допуска достатъчно въздух и тресе мотора на топъл режим. Ако оставят клапана да смуче чист въздух също се получава нестабилност в оборотите, защото няма бензинец във въздуха, а са сметнали че ще има. Отделно че става и брутално налягането в резервоара като е запушена тръбата.
Не съм забравил темата, просто ме налегнаха други мъки в службата и нямам време и сили да ровя в червата на кочината.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
ufer
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 21 Юли 2022 14:48
Така не рестриктваш ли дебита към колектора/дросела? При мен схемата е малко по-друга:
- има вход с обратен клапан за парите на входящата камера за парите
- има камера за изходящите пари свързана с входящата и със още една камера за въздух.
- Има камера за въздух през щуцера с дунапрена свързана с изходящата камера
- отдолу има нещо което затваря тия камери и излетя някъде из мотора. Предполагам няма къде да отиде заради кората и в събота ще излезе.
Отгоре има филтърна материя така че въглен да не кажа че няма как да излезе, но няма да е бог знае колко много че да задръсти. Клапана съм го мил с контактен спрей, не знам как ще му се отрази карбураторен спрей (всъщност имам поне 1 свободен и може да пробвам да го "изкъпя").
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ufer » 21 Юли 2022 17:25

ufer
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 07 Авг 2022 21:45
Смених VSV клапана с нов китайски. Все още не мога да я накарам да трепери. На празен ход при включване/изключване на климатика, и в движение стрелката продължава да потъва със по 100-200 оборота и чак тогава да отиде където трябва. Т.е. не е клапана. Но и не трепери.
Следваща стъпка е тия дни да сменя панела на климатика.
И започва голямото дебнене. В момента в който се разтрепери и отива в мобилето...
Просто няма какво повече да се направи...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ufer » 08 Авг 2022 10:43


ufer
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 08 Авг 2022 12:31
Засега кротува стрелката. Това което не ми харесва е че вдига оборотите постфактум като зацепи климатика, а не предварително. Или аз имам такова усещане.... Отделно като изключа климатика и стрелката подскача с 200-400 оборота нагоре, потъва със едни 100 надолу и отива на 700-800. Това потъване не би трябвало да го има мисля...
Схемата е следната:
Включвам климатика от копчето, оборотите са 650-7500 примерно, падат до 600 и скачат на 1000-1200-1400, след малко си се връщат на 800-1000.
Изключвам климатика от копчето - оборотите са били 800-1000, скачат до 1200-1400, потъват до 600 и отиват на 700-800.
Това на място и в движение на свободна. На скорост няма драма, защото там вече играе с дросела и не е празен ход, а е работен натоварен режим, отделно има и инерция от колелата през скоростната кутия към мотора и той няма шанс да скача много-много.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ufer » 08 Авг 2022 13:18


ufer
- mapamop
- Мнения: 5277
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 612 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 08 Авг 2022 13:57
Всичко гумено е сменено и ревизирано със стегнати скоби да не диша. Късия трим на горивото стои на минус, дългия, кумулативния и той се върти около -1.3% -- +1.0% на място, на загрят мотор, без консуматори и празен ход. Късия в началото на одисеята беше от порядъка на +5--+8% и не слизаше на минус. Индиректно го третирам като липса на въздух от това което четох по разни сайтове:
- когато върви на преобладаващ минус означава че в сместа има излишно гориво и го реже. Т.е. липса на паразитен въздух при първата ламбда сонда. Дългия е осредняващ на първия, плюс ефективността на катализатора. Но водещият за теч на въздух е късия трим.
- когато късия трим върви на плюс е индиректен симптом за теч на въздух/вакуум след дебитомера и компютъра налива още бензин, за да докара стехиометричното число.
Не знам доколко е вярно това, но чисто житейски мисля че ми харесва идеята да ми реже горивото, отколкото да налива екстра отгоре....
Ясно е че много на плюс и много на минус не е добре - много на минус може и да е пикаеща дюза, много на плюс ,може и да е запушена дюза или масивен теч на въздух "като от комбинатска щайга".
Факт е и че е нещо по климатичната инсталация, понеже ако е изключен климатика всичко работи съвсем приемливо. За момента остава да има теч на фреон някъде, или да е позапушено радиаторчето на климатика.
Не знам вече накъде отиват нещата. Факт е че вече позагубих желание да я ровя тая кочина, да не кажа че и я намразих... така че "така ще я пее попа".
Ако се разтрепери заминава по моргаджийските сайтове, и не съм убеден че ще повторя с тая марка... Както и със Сори, едНокия. Тия две марки и на подарък да ги получа се продават преди да са влезли вкъщи.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост