
Corolla E11 1.4 VVTi 4ZZ-FE 97HP 2000 - Натрошено зъбно колело на колянов вал - РЕШЕН - подмяна
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от solun » 14 Яну 2020 06:35

solun
urb
- slowtraveler
- Мнения: 6296
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от slowtraveler » 14 Яну 2020 10:04
Също съм имал проблем с бобина, пробиваща само на високи обороти

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от solun » 17 Яну 2020 08:12
Обаче защо като се появи проблема , компа гаси по два цилиндъра и защо ако е от бобина при поява на проблема оборотомера както си е на 3500об пада на 0 за две три секунди все едно съм изгасил ДВГ колата забива муцуна и после пак се връща на 3000+об като разбирасе вече е угасила два цилиндъра и страшно прекъсва. Трябва да спра, да я угася и ......така на татък, като я запаля отново вече си работи както трябва - до следващата проява на проблема. Не зная дали бобината/те могат да предизвикат такива симптоми - бих ги сменил пак стига да съм убеден, че е в тях проблема.
solun
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от solun » 19 Яну 2022 09:05
Лятото след продължително поддържане по магистралата със 120км/ч, поради задръстване се наложи да намаля и на моменти лазех, ииии колата угасна. Пробвах да запаля и нищо,върти но не ще да пали. Понеже беше на долу наклона та леко отбих в аварийната лента, пробвах пак да запаля - нищо. И така след няколко опита тя припали угасна, завъртях пак и вече си запали и заработи нормално. Закачих и от тези ЕЛМ327 и на тел ми се изписаха грешки: Р1346 Р0335 Р0170. Зачистих ги и си продължих пътуването безпроблемно, но не вдигах повече от 100км/ч.
В началото на темата бях написал подробности около моята Одисея с колата още от 2019год, които още не съм успял да разгадая, и ако не преминавам 100 км/ч колата не ми прави проблеми с гасненето........но последно време забелязвам, че вече и при тази скорост има понякога гаснене, оборотомера директно пада на 0 нищо , че съм със скорост. После пак си запалва още докато се движи колата, и все едно нищо не се е случвало. Изписва грешка Р1346 и Р0170. Аз я трия, след няколко дена тя пак си се явява, в някои случаи даже и преди 100км да съм изминал. Тази Р0170 си ми я е изписвало винаги, още от както сме взели колата 2011год.
Снощи както си карах (до около 100...110км/ч) и при влизане в града намалих на 50 км/ч, и изведнъж оборотомера ми падна на 0 все едно съм изгасил колата, то тя си и беше угаснала де......пробвах още докато е по инерция 3...2... но не иска да запали , а и оборотомера не помръдваше. Пробвах с алармата - заключих, отключих, не ще да запали. И така след 5...6 опита припали...угасна, после запали и си заработи нормално. Изминах около 85км и не ми е гаснала. Грешката която ми се изписа е Р0335.
Някакви идеи..какво може да бъде ?
solun
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от ufer » 19 Яну 2022 09:16

ufer
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от BOz » 19 Яну 2022 09:46
Датчик на колянов вал, който ти измерва оборотите.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от solun » 19 Яну 2022 09:55
То е ясно, че без майстор няма да се мине. Съвет за такъв в района на Враца и близките градове (за тм ауто е ясно,там се чака до второ пришествие)?
Да, грешка Р0335 това означава, но не би ли трябвало симптомите да са други ако е този датчик?
Да влезе в авариен режим или да прекъсва но да работи двг.
При мен направо гасне от раз, без нищо друго, все едно съм изгасил колата от контактния ключ.
solun
- Akima
- Мнения: 7469
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 191 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от Akima » 19 Яну 2022 11:21
Колко мъка има на този свят...
Защо според вас я изписва...
Какво ли означава P0170:
https://www.autocodes.com/p0170_toyota.html
Проблемът ви е комплексен по мое мнение - от 2011 насам и с неоторизирания "ремонт" на ГРМ - вериги и т.н. сте довършили автомобила.
1.Кой и как извърши този ремонт?
2.Какви части са ползвани?
3.Четено ли е внимателно ремонтното ръководство от производителя?
4.Шлайф базата какво ремонтира и как са регулирани хлабините на клапаните?
5.Толкова неща сте изписал, че забравих дали имате поставен ГИ?
Akima
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от solun » 19 Яну 2022 12:58
След ремонта на ГРМ вериги и т.н . съм изминал близо 100 000км - ако е имало нещо не както трябва по механиката то за тези км щеше отдавна да се е проявило, разпаднало, строшило.... (веригите до колкото знам се произвеждат само от 2 пройзводителя / аз части не съм поръчвал, майстора го прави и то от места дет всеки път поръчва, и части(вериги и др. с които вече е работил, изпитал, има им доверие в надежността).
Това за четенето на рем.ръководство - от къде мога да знам дали този дет ремонтира го е чел, предполагам че е.
Шлайфа е направен от хора , които само с това се занимават от поне 25 год, те подмениха и отрегулираха клапаните и т.н.
Да, доста неща изписах, прав сте. Това е за да е по-пълна информацията за проблема и евентуално по-удачно да се стигне до неговото разрешаване.
Нямам ГИ и никога не е имало.
И започването на поста Ви (Akima) към мен с "Колко мъка има на този свят...
Защо според вас я изписва...
Какво ли означава P0170:" оставя у мен усещането, че по-скоро ме упреквате за това, отколкото опит за помощ.
solun
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от BOz » 19 Яну 2022 13:32
Пробвай с един датчик, примерно този (провери го дали отговаря като част по твоя ВИН) и сподели резултата.
Ако пробата ти се струва скъпа, може да експериментираш и с половин цена.

Сега разбирам защо Тойота имали скъпи части. Баси оферти за по 300 лв. за този датчик, много яко.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Akima
- Мнения: 7469
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 191 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от Akima » 19 Яну 2022 15:26
Никой не Ви упреква - но за да получите помощ е необходимо да предоставите точни, пълни и детайлни данни.
Например не сте правили диагностика с Toyota Techstream - потърсете във форума - търсачка работи перфектно.
Ако бяхте ползвали програмата по-горе щяхте да разберете, че има кодове P0171 и P0172 - ето ви информация:
P0171 P0172 - ZZ-FE.pdf
- (589.1 KiB) Свалено 122 пъти
viewtopic.php?p=401951#p401951
viewtopic.php?p=402003#p402003
Говоря от практика - тук има хора с много обширни познания, но не всички са с емпиричен опит.
Подменени ли са всички гарнитури по мотора с оригинални?
Датчикът на коляновия вал, който ви предлагат по-горе може да се измери - 1850-2450 Ом при 20°C на пинове 1-2 на датчика.
Въпросът е пластината /зъбно колелце/ за положение на коляновия вал дали е сменена или е сцепена, защото е неоригинална и т.н.
ZZ-серия мотори са вече 20 годишни и се вграждат е в E15 например - има толкова боклуци-части за тях, че си нямате представа.
Въобще толкова много неща са разбутани по този автомобил, че без ПЕРФЕКТНО ОПИСАНИЕ от ваша страна едва ли ще може някой да Ви помогне, освен да нацели с голям късмет диагнозата.
Akima
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от solun » 19 Яну 2022 21:07
Описал съм това, което смятам, че би помогнало да разреши проблема ми и то достатъчно коректно, според познанията ми в тази област , като нямам претенции за инженерна прецизност, защото самия аз не съм участвал в извършването на тези дейности, а са извършвани от майстори, които са ми казвали какво са сменили, ремонтирали и аз се осланям единствено на тяхната коректност/честност към мен.
Пластината /зъбно колелце/ за положение на коляновия вал не мисля, че е сменяна и защо да се сменя ако е здрава (тя няма как да се износи, сцепи, ако не се въздейства със сила върху нея). ""С голяма вероятност мога да заложа, че цилиндровата ви глава не е правилно направена - нормално е 100к км след некоректен ремонт без смяна на лифтъри и без подменени легла да е приключила:"" - ами според мен не е приключила....защото всичко по главата е направено "от до", включая и нещата които сте изброили, на практика стана като нова. И както споменах, тези хора се занимават с това от 25+ години (познавам ги, ползвал съм услугите им и преди, отзивите за тях са положителни, да не казвам, че е трудно в рамките на месец да се вредиш при тях).
Наясно съм, че има мноооого некачествени части на пазара. Опитвам се да се предпазя до колкото ми е възможно, стремя се да ползвам опита на майсторите с това ,кои са качествени части и кои не (разбира се и според финансовите ми възможности).
И представете си , знам че има грешки Р0171 и Р0172 и т.н., но това с нищо не ми помага.
И не разбрах защо да са разбутани толкова много неща по моето МПС...та нима не е нормално да има амортизация след като се експлоатира колата, ами аз точно за това съм я купил - за да я карам и да ми върши работа, пък като се повреди ще я ремонтирам, а и може някой да "нацели с голям късмет диагнозата" според това как съм описал/изложил нещата или да е имал същия проблем с колата си и да го е разрешил.
solun
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Проблем може би с VVTI системата или някой датчик ?
Мнение от solun » 24 Яну 2022 07:42
Никъде не успях да прочета какво трябва да е съпротивлението на електромагнитния vvti клапан. Моя сочи на мултицета 9-9,1ом, а в ютюб гледах някакъв клип на който една кака спомена, че параметрите трябва да са 6,9 - 7,9ом (горещ - студен). На друго място пък се казваше в друг клип, че параметрите са 835-1,400ом студен и 1,060-1,645ом горещ.........
За датчика на коляновия вал 985-1,600ом студен, 1,265-1,890ом горещ.....като под студен е от-10 до 50градуса, а под горещ е от 50 до 100 градуса.
Моя датчик сочеше 2,100 ом студен.
solun
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост