Мнение
от Mtk_rs » 22 Дек 2021 19:10
Здравейте и от мен,
да опиша и моята сага с трудното палене когато стане студено. В началото на септември се почна с проблемите когато температурите бяха към 12-13 градуса сутрин, колата почна да пали от 3-4 път и изпушваше бял пушек с аромат на нафта. Реших ,че не е болка за умиране ,но в средата на октомври и началото на ноември когато паднаха още температурите паленето взе да става мъчно. Гледаха я на сервиз за грешки и не показа никакви , после ходих на няколко сервиза където всички бяха единодушни ,че са дюзи. Една неделя сутрин колата просто не запали дори и след 15 опита , пропуснах да спомена ,че запали ли веднъж сутринта и после няма проблеми . След като вече не палеше последва платформа и на сервиз където бе констатирано ,че подгревните свещи са заминали заедно с релето за тях и бяха подменени и уж проблема е решен. Да ама не след няколко дни отново в резултат на ниските температури колата отказа да пали и по съвет на майстора който сменя свещи смених акумулатора с нов ,но уви резултат никакъв. 20 опита да запаля и не иска. След дълго четене на темите тук и на един английски форум стигнах до извода ,че колата губи налягане нощем и трябваше да търся проблема къде е. В английския форум на тойота попаднах на тема където е описан проблема и евентуално виновника а той се оказа клапана за високо налягане (SCV Valve). Колегата там описва ,че самата част е такава дефектна и самото температурно влияние на материалите кара буталото да запича което води до нараняване и изпускане на налягането при студено време и дълъг престой, начин за тестване е да се нагрее клапана с топла вода или със горещ въздух и да се тества дали ще запали, а самият компютър след като завърти няколко пъти стартера и не е достигнато нужното налягане и отказвал да подава гориво и за това не пали. След изчетено достатъчно по темата намерих човек който продава такива клапани в града в който съм и се съгласи да тестваме с оборотен клапан. Резултатът бе на лице и колата след едно въртене при което се обезвъздушава системата и се постига налягане запали. Последва инсталация на нов клапан без нужна инициализация и сега автомобилът пали от раз а температурата е 0 градуса. Надявам се съм помогнал по темата.