Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Здравейте, колеги! Днес по време на движение на таблото на колата на жена ми светнаха следните четири жълти лампи: лампа двигател, лампа VSC OFF, лампа тракшън контрол и лампа 4WD ( за 4х4 задвижването) Колата е Toyota Urban Cruiser 1.4 D4D 4WD 2009година. Моля ако някой е имал същия проблем или знае какво може да значи да сподели. Прилагам две снимки и благодаря на всички, които ще отговорят.
- mapamop
- Мнения: 5577
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 689 пъти
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Закачи я на диагностика и виж за каква грешка е светнал двигателя. Другите вероятно са следствие от неоптималния режим на двигателя. Всъщност на диагностика ще излезнат и другите грешки.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Това показа диагностиката
- Прикачени файлове
-
- A56BDF63-56C2-4D3B-93D6-C988DC2A14E7.jpeg (285.24 KiB) Преглеждано 4054 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6620
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Не е успял да регенерира - ДПФ е пълен.... Вероятно я шофираш на кратки разстояния и си я изгасил няколко пъти докато се опитва да регенерира ДПФ...
Ако не е в сервизен режим - разходи я по магистралата поне за половин час във високи режими - без да я жалиш...
Ако е в сервизен режим (не позволява високи обороти) - сервиз за принудителна регенерация или смяна на ДПФ..
Ако не е в сервизен режим - разходи я по магистралата поне за половин час във високи режими - без да я жалиш...
Ако е в сервизен режим (не позволява високи обороти) - сервиз за принудителна регенерация или смяна на ДПФ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Не е в сервизен режим. Ще бъде разходена този уикенд. Как да разбера дали е успяла да регенерира? Лампите спряха да светят след като колата постоя загасена, няколко часа след като светнаха. Евентуално колко би струвал нов дпф филтър (знам, че е четирицифрено число, но не знам точно колко)?
И още един въпрос. Така или иначе ще се разхожда по магистрала дали да сложа добавка за дюзи или някаква друга? Ако препоръчвате добавка, коя да е тя?
Благодаря!
И още един въпрос. Така или иначе ще се разхожда по магистрала дали да сложа добавка за дюзи или някаква друга? Ако препоръчвате добавка, коя да е тя?
Благодаря!
- slowtraveler
- Мнения: 6620
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
ДПФ се пълни със сажди заради недобро изгаряне на нафтата. Виждали сте кога обикновено пропушва дизел без ДПФ - докато е студен, като се настъпи рязко, при натъсната до долу газ и т.н....
Т.е. ако шофираме автомобил често в такъв режим и има ДПФ - тези сажди биха останали в ДПФ...
Логиката на тази сигнализация е що годе следната (моля колегите да ме поправят - не съм срещал точни числа за двигателите на Тойота ):
Принудителната регенерация се включва при запълване на ДПФ около 75-80%...
Ако принудителната регенерация не успее да приключи успешно няколко поредни пъти (често се случва в градско шофиране - регенерацията тръгва, обаче си стигнал до местоназначението и гасиш автомобила), то светват предупредителните лампи (на доста автомобили има отделна лампа точно за ДПФ)... Прекъснатата регенерация е много вредна, защото освен саждите, в ДПФ остава и гориво, което също го замърсява..
Ако продължиш да шофираш по същият начин при около 90% автомобилът влиза в авариен режим-не може да вдига обороти нито скорост и единственото, което може да се направи е да се отиде в сервиз, в който да се опитат да почистят ДПФ чрез софтуерно включване на принудителна регенерация... Или да го демонтират и измият (на камионите е лесно, но на автомобилите - не толкова...
За да се почисти ДПФ той трябва да се нагрее до над +600-650С, и да остане в това състояние 15-30 минути (на Джипа пълна регенерация от около 80% до 7% остатъчни сажди ставаше за около 20 минути). При такава температура и голям газов поток саждите доизгарят и излизат като СО2, почиствайки ДПФ..
Основните фактори за да е успешно почистване на ДПФ са:
1. Да не я гасиш преди докато е в регенерация
2. Да се 'понастъпва' при по по-високи обороти... Т.е. ако си на магистралата, но например вали дъжд и е опасно да я настъпиш около 3000 об/мин на последна предавка, по-добре смъкни предавка, но я остави във високите обороти...
П.С. На джипа регенерацията тръгваше дори и при работа на място на празен ход - усещаше се по по-плътната работа на двигателя и по жегата, излизаща под автомобила... Но доколкото си спомням - на Д4Д на Тойота дори и да дадеш команда през софтуера да започне регенерация, самата регенерация почваше само при по-високи обороти - не работеше при работа на празен ход...
Т.е. ако шофираме автомобил често в такъв режим и има ДПФ - тези сажди биха останали в ДПФ...
Логиката на тази сигнализация е що годе следната (моля колегите да ме поправят - не съм срещал точни числа за двигателите на Тойота ):
Принудителната регенерация се включва при запълване на ДПФ около 75-80%...
Ако принудителната регенерация не успее да приключи успешно няколко поредни пъти (често се случва в градско шофиране - регенерацията тръгва, обаче си стигнал до местоназначението и гасиш автомобила), то светват предупредителните лампи (на доста автомобили има отделна лампа точно за ДПФ)... Прекъснатата регенерация е много вредна, защото освен саждите, в ДПФ остава и гориво, което също го замърсява..
Ако продължиш да шофираш по същият начин при около 90% автомобилът влиза в авариен режим-не може да вдига обороти нито скорост и единственото, което може да се направи е да се отиде в сервиз, в който да се опитат да почистят ДПФ чрез софтуерно включване на принудителна регенерация... Или да го демонтират и измият (на камионите е лесно, но на автомобилите - не толкова...
За да се почисти ДПФ той трябва да се нагрее до над +600-650С, и да остане в това състояние 15-30 минути (на Джипа пълна регенерация от около 80% до 7% остатъчни сажди ставаше за около 20 минути). При такава температура и голям газов поток саждите доизгарят и излизат като СО2, почиствайки ДПФ..
Основните фактори за да е успешно почистване на ДПФ са:
1. Да не я гасиш преди докато е в регенерация
2. Да се 'понастъпва' при по по-високи обороти... Т.е. ако си на магистралата, но например вали дъжд и е опасно да я настъпиш около 3000 об/мин на последна предавка, по-добре смъкни предавка, но я остави във високите обороти...
П.С. На джипа регенерацията тръгваше дори и при работа на място на празен ход - усещаше се по по-плътната работа на двигателя и по жегата, излизаща под автомобила... Но доколкото си спомням - на Д4Д на Тойота дори и да дадеш команда през софтуера да започне регенерация, самата регенерация почваше само при по-високи обороти - не работеше при работа на празен ход...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5577
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 689 пъти
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
От личен опит:
Командите бяха 2 в техстрийма. Вдигат се и двете когато двигателя работи и е стигнал до на 65-70 градуса на антифриза поне. В момента в който се инициират командите, някой трябва да натисне и да задържи двигателя на около 3000 оборота, докато започне регенерацията. Познава се по големия, гъст черен облак дим. Може и да се държи на място на поне 2500 оборота, може и да се подкара за да не се сърдят съседите че става черно прането. Гъстия черен дим постепенно става гъст сив и накрая се "избистря" постепенно. Времето за регенерацията на място е по спомен към 30-40 минути на 2500-3000 оборота. Операцията на място е рискова, защото е влошено охлаждането на двигателя и трябва да се следи да не прегрее. Това на Версо 2011 година D4D.
Командите бяха 2 в техстрийма. Вдигат се и двете когато двигателя работи и е стигнал до на 65-70 градуса на антифриза поне. В момента в който се инициират командите, някой трябва да натисне и да задържи двигателя на около 3000 оборота, докато започне регенерацията. Познава се по големия, гъст черен облак дим. Може и да се държи на място на поне 2500 оборота, може и да се подкара за да не се сърдят съседите че става черно прането. Гъстия черен дим постепенно става гъст сив и накрая се "избистря" постепенно. Времето за регенерацията на място е по спомен към 30-40 минути на 2500-3000 оборота. Операцията на място е рискова, защото е влошено охлаждането на двигателя и трябва да се следи да не прегрее. Това на Версо 2011 година D4D.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- slowtraveler
- Мнения: 6620
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Точно това имах предвид - до този извод за оборотите стигнахме при принудителната регенерация на Авенсиса на колега от форума - т.е. пак личен опит.. 
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5577
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 689 пъти
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Уловката е че някой трябва да я форсира със грубо под 10-15 секунди закъснение, иначе не влиза в регенерация. И Делфи-то не успя да го вкара това Версо в регенерация - уж я имаше командата ...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- slowtraveler
- Мнения: 6620
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Аз пробвах с Launch - точно затова и споменах условията за високите обороти.. И даваше 'в регенерация', ама спаднат ли оборотите - веднага я прекратяваше..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Здравейте, вчера с капризната госпожица бяха изминати 212 км извънградско по магистрала “Тракия” /София - Пазардик - София/ без спиране, с шофиране в обороти 2500 - 3000. Не знам дали е успяла да регенира. Не са светкали никакви лампи. Явно ще трябва да и се правят чести извънградско разходки.
- mapamop
- Мнения: 5577
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 689 пъти
Светещи лампи на таблото Toyota Urban Cruiser
Не я ли закачихте на дигностика след тоя преход?
Предполагаемо е издухала мизерията от DPF-а, но в Техстрийма на живи данни ви дава колко е "пълен" и пи спомен май имаше и пробег след последния опит за регенерация и резултат.
Предполагаемо е издухала мизерията от DPF-а, но в Техстрийма на живи данни ви дава колко е "пълен" и пи спомен май имаше и пробег след последния опит за регенерация и резултат.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта