skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Никога не се съмнявайте в старата японска техника, преди да сте проверили всички части, които сте влагали вие...
Горе - оемски оригинални свещи на 220к км (120к от които на газ)...
Долу - "оригинални" оемски свещи на 60к км на газ...
Горе - оемски оригинални свещи на 220к км (120к от които на газ)...
Долу - "оригинални" оемски свещи на 60к км на газ...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Леле - тея свещи направо са се разтекли... Ако питаш мен слагай старите и карай, стига да не си имал проблеми с тях. Аз не съм фен на OEM частите. При тях винаги плащаш повече, от това което реално получаваш. При такава разлика, явно стандартите за качество на вложените при производството части е едно, а за резервни OEM-части съвсем друго, въпреки че до колкото съм запознат производители като DENSO или NGK имат модели запалителни свещи точно за работа на газ.
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 72 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Прегаряне на електрода говори за висока температура, трябва да се провери настройката на газовото, въпреки че тя колата би трябвало да си прави корекции. На мен ми прилича на сонди , които не мерят коректно за съжаление в посока бедна смес Една широколентова сонда за сверка, ще помогне за диагностика.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Това си мисля и аз....
Но и самият ГИ извършва корекции по ОБД. А разлика в разхода обаче няма. От самият монтаж, до сега, ~200к км по-късно.
Ще я видим тази работа.
Последно промяна от Akima на 08 Фев 2020 11:40, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Не ръчкайте колата, макар да ви идва от вътре. Как старите на толкова километри не са изгорели така, а новите на половината за заминали. Виж третите, които си сложил как са.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Всичко спира в момента, в който човек си помисли, че знае всичко...
Та в тоя ред на мисли, свалих капака на колектора, за да видя сондата.
Всички знаем как изглеждат сонди и свещи , работили при бедна смес :
Дотук добре, за мен няма наличие на бедна смес.
Приемам, че съм изтеглил къса клечка с предишните свещи, ще си следя поведението на сондата, както досега и каквото сабя покаже.
Та в тоя ред на мисли, свалих капака на колектора, за да видя сондата.
Всички знаем как изглеждат сонди и свещи , работили при бедна смес :
Дотук добре, за мен няма наличие на бедна смес.
Приемам, че съм изтеглил къса клечка с предишните свещи, ще си следя поведението на сондата, както досега и каквото сабя покаже.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16 Юли 2019 18:15
- Местоположение: Sofiq
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Здравей колега,
Джантите са уникални! от какъв автомобил са и използва ки фланци?
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Джантите са Kosei Racing RT Maxi, 17x7.5J, 8.6 кг тегло.novobraneca написа: ↑13 Сеп 2020 16:38 Здравей колега,
Джантите са уникални! от какъв автомобил са и използва ки фланци?
Приемам ги за относително леки.
Подмених шпилките с по-дълги, като ги резнах на струга, за да може да се изпозлват и заводските гайки/джанти, фланци не съм използвал.
Много неща промених по колата, все ще стигна да опиша, снимки, стъпки...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Обслужване на спирачна система:
- пълна ревизия на апарати с оемски части, подмяна спирачна течност.
- накладки Metelli, приятно изненадан от поведението им.
Окачване:
- нови амортисьори Kayaba Ultra SR + комплект биелети
Огромно подобрение , силно препоръчвам.
Комфортът е налице, но поведението в завой стана сравнимо с една от другите ми коли (седан на спортни амортисьори), колата "мърда" леко поради височината на гумите.
Двигател:
- малко подновяване на запалването,4 нови оем бобини, старите минават в запас:
- измерване луфт на клапани, нова оемска гарнитура на капак на клапани.
Луфтовете все още са близко до максимума,но нека е ясно, че вероятността, в един момент леглата на клапаните да не подлежат на ремонт, се увеличава с всеки изминат километър.
- нов оем датчик разпределителен вал.
- проверка на запалителни свещи след изминати твърдо над 20к км. - състояние - безупречно(благодаря на Akima за намирането на читави такива
Кормилна уредба :
-смяна тампони на рейка, оказа ае, че при мен е варианта на тампон от две части:
Качване на подемника, подпиране, разглобяване. ..
Следва продължение...
- пълна ревизия на апарати с оемски части, подмяна спирачна течност.
- накладки Metelli, приятно изненадан от поведението им.
Окачване:
- нови амортисьори Kayaba Ultra SR + комплект биелети
Огромно подобрение , силно препоръчвам.
Комфортът е налице, но поведението в завой стана сравнимо с една от другите ми коли (седан на спортни амортисьори), колата "мърда" леко поради височината на гумите.
Двигател:
- малко подновяване на запалването,4 нови оем бобини, старите минават в запас:
- измерване луфт на клапани, нова оемска гарнитура на капак на клапани.
Луфтовете все още са близко до максимума,но нека е ясно, че вероятността, в един момент леглата на клапаните да не подлежат на ремонт, се увеличава с всеки изминат километър.
- нов оем датчик разпределителен вал.
- проверка на запалителни свещи след изминати твърдо над 20к км. - състояние - безупречно(благодаря на Akima за намирането на читави такива
Кормилна уредба :
-смяна тампони на рейка, оказа ае, че при мен е варианта на тампон от две части:
Качване на подемника, подпиране, разглобяване. ..
Следва продължение...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мераклия си ти...
Браво!!!
PS Как изми капака на главата, та да го докараш на заводско?
Браво!!!
PS Как изми капака на главата, та да го докараш на заводско?
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Капакът, след последната интервенция по главата, не съм го пипал.
Т.е 2018, преди 80к км.
Използвам Ravenol 0W-30 SSO и го сменявам на 10к км. Предвид пробега, двигателят е много чист.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Като гледам догодина и нови гуми ще ти трябват. То няма край на разходите.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Някъде бях попаднал на твърдението, че "Тези тампони на рейката могат да се извадят и подменят само при свалена рейка! ", та реших да пробвам и аз...
Тампоните:
Как подходих аз:
- не съм свалял рейка, не че не мога, но мисълта за демонтажа ме кара да изпитвам смесени чувства...
Извадих вътрешната част на тампона с минимални усилия (бяха скъсани).
Външната част остана на рейката (което е нормално)
Внимателно и спокойно направих прорез на челото с една ножовка :
Направих си остър секач и лекичко, с подчуквания, деформирах вътрешната част.
И така от двете страни :
После с леко омазяване на леглото и приспособление от болт м12 с две шайби и гайки, вкарах новите тампони:
И самите тампони:
Работа с разглобяване и сглобяване на подемник - около 4 часа.
Повдигнах задната част малко, доста беше клекнала, на база на споделена от колеги информация, че и с нови KYB пружини нямало голямо подобрение:
Как казвахме... "Рапорт даден"!
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Аз гумите ги сменявам често...
Скоро мерих грайфера, малко над 5мм имаше, може и да изкарат оше едно лято...
Важното е да сме живи и здрави
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Здравей. На колко хиляди стана колата. Не друго, но да знам какво ме чака. Как я повдигна отзад, с подложки или пружини ? Ако са подложки от къде да ги купя ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта