Вода в стоповете на Авенсис T25 (решение)
- mapamop
- Мнения: 5279
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 166 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Вода в стоповете на Авенсис T25 (решение)
Вчера открих че имам около 2-3 сантиметра вода в дъното на десният стоп и около сантиметър в другия. Днес се заиграх да ги извадя, огледам и "излекувам". Има и снимки за следващите след мен. Накратко - причината е отворена фуга между черната пластмаса и червената. Замазах я с лепило за пластмаси, пробих си под хромираната лайсна 3 отвора за да изтича следващата (ако си позволи да навлезе) и си добавих допълнителни уплътнения. Като време ми отне грубо един следобед, като пари - 1.60 (мисля, но не е повече от 2 лева, остава повече от половината) за EVA излолационна лента от "Джъмбо", 5 лв. за лепило от LIDL (остава много повече от половината, може и силикон да се ползва), 2 лв. за крилчати гайки (опционално, но пожелателно) и време. Процедурата е следната:
- сваляте двата капака за "джобовете" отстрани в багажника.
- През отворите развивате по 3 гайки, които държат стоповете за купето. Вътрешната откъм капака на багажника се развива мно-о-о-го тррудно, защото е на гадно място и се стига трудно. Инструмент - дълбок гайков №10/6мм накрайник за тресчотка/върток.
- Изваждате леко стопа и разкопчавате модула с фасонгите на крушките за задните светлини
- Развивате видията която крепи хромираната лайсна в долната част на стопа и разкопчавате двата зъба вляво и вдясно за да я махнете. При мен главите на видиите бяха толкова изгнили, че се наложи да играе гриндъра с дискче за метал по главата.
- пробивате си три отвора на приблизително равно разстояние в долният ръб на червената пластмаса, но така че да остане зад лайсната (снимки 8 и 9)
- Запълвате отворените фуги между червената и черната пластмаси с лепило, силикон или какъвто еластичен "сопол" ви хареса. Чакате "сопола" да изсъхне.
- Сглобявате обратно хромираната лайсна отдолу на стопа
- Опция - Залепяте си по края на стопа EVA уплътнителят от "Джъмбо" или такъв по-тънък на лента (нямах наличен вкъщи) по периферията на стопа (снимки 10 и 11).
- Закопчавате си обратно модула с фасунгите на крушките и вкарвате стопа обратно на местото му, ако сте залепили уплътнение - притискате силно да си легне на местото с едната ръка и с другата завивате гайките. Опция - сменяте обикновените гайки с перчати/крилчати/ушати, ако не - успех със завиването и стягането на тази от страната на капака...
Резултатът при мен - последната снимка. Има съвсем леко увеличена фуга на стопа, но трябва да знаете колко е била за да хванете разликата. За сметка на това, предполагам че водата ще стои далеч от отвора за крушките...
Утре или в понеделник ще проверя резултатът на автомивката...
Снимки:
- сваляте двата капака за "джобовете" отстрани в багажника.
- През отворите развивате по 3 гайки, които държат стоповете за купето. Вътрешната откъм капака на багажника се развива мно-о-о-го тррудно, защото е на гадно място и се стига трудно. Инструмент - дълбок гайков №10/6мм накрайник за тресчотка/върток.
- Изваждате леко стопа и разкопчавате модула с фасонгите на крушките за задните светлини
- Развивате видията която крепи хромираната лайсна в долната част на стопа и разкопчавате двата зъба вляво и вдясно за да я махнете. При мен главите на видиите бяха толкова изгнили, че се наложи да играе гриндъра с дискче за метал по главата.
- пробивате си три отвора на приблизително равно разстояние в долният ръб на червената пластмаса, но така че да остане зад лайсната (снимки 8 и 9)
- Запълвате отворените фуги между червената и черната пластмаси с лепило, силикон или какъвто еластичен "сопол" ви хареса. Чакате "сопола" да изсъхне.
- Сглобявате обратно хромираната лайсна отдолу на стопа
- Опция - Залепяте си по края на стопа EVA уплътнителят от "Джъмбо" или такъв по-тънък на лента (нямах наличен вкъщи) по периферията на стопа (снимки 10 и 11).
- Закопчавате си обратно модула с фасунгите на крушките и вкарвате стопа обратно на местото му, ако сте залепили уплътнение - притискате силно да си легне на местото с едната ръка и с другата завивате гайките. Опция - сменяте обикновените гайки с перчати/крилчати/ушати, ако не - успех със завиването и стягането на тази от страната на капака...
Резултатът при мен - последната снимка. Има съвсем леко увеличена фуга на стопа, но трябва да знаете колко е била за да хванете разликата. За сметка на това, предполагам че водата ще стои далеч от отвора за крушките...
Утре или в понеделник ще проверя резултатът на автомивката...
Снимки:
- Прикачени файлове
-
- 1.jpg (1.07 MiB) Преглеждано 8242 пъти
-
- 2.jpg (790.3 KiB) Преглеждано 8242 пъти
-
- 3.jpg (1.5 MiB) Преглеждано 8242 пъти
-
- 4.jpg (1.6 MiB) Преглеждано 8242 пъти
-
- 5.jpg (845.37 KiB) Преглеждано 8242 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта