Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Toshiro
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от skydiver » 05 Апр 2019 10:00
По-новото поколение двигатели са разработвани да работят с безоловни бензини.
Влезе ли ГИ под предния капак - въпрос на време е да заминат леглата/клапаните.
Слоу е прав - коректната смес предпазва леглата, но просто забавя неизбежното. И нека не си мислим, че ако караме на бензин, леглата ще останат вечно здрави.
skydiver
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от IvoKrastev » 05 Апр 2019 11:19
От написаното оставам с впечетление, че има ли ГИ се скъсява живота на двигателя. Това че горивото не е течно си има и плюсове. Не е много ясно дали правилно работещ ГИ не удължава живота на мотора, точно както не е ясно дали на бензин ще изкара повече.
IvoKrastev
-
- Мнения: 1471
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от dracunculus » 05 Апр 2019 12:13
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от mgrigorov » 05 Апр 2019 16:39
mgrigorov
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от icoboca » 12 Апр 2019 12:15
на кого мога да се доверя да ми монтира ГИ
на Тойота авенсис 1.6ввти 110кс 2002 го.
icoboca
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Bard » 04 Май 2019 04:38
Здравейте, от скоро съм собственик на Тойота Версо 2012 с такъв мотор 1.8 valvematic, като също имам намерение да сложа ГИ. Имам също така Фокус мк1 1.6, който го карам вече 140 000км. с Фобос и без омаслител на клапаните. Преди около месец реших да му регулирам клапаните профилактично. Човека беше изненадан, че за тези километри почти не е бил нужен реглаж. Това е на база собствен опит.dracunculus написа: ↑05 Апр 2019 12:13 По отношение на АГУ съм лаик. Самият аз си имам съображения, къде напълно обосновани, къде сигурно напълно необосновани, поради които АГУ няма да влезе в моята кола никога. НО, интересно би ми било да чуя дали едно твърдение на много механици тука в ДЕ по отношение на АГУ при Валвматик моторите е вярно..... Твърдят, че клапаните при Валвматиците са с по-тънки стремена и прегаряли по-лесно на газ, щото тя горяла при по-висока температура.... Някакви идеи?
Според мен, много е важно да се настрои прецизно сместа на ГИ и като цяло монтажа. Също така и да се подбере правилната комбинация на софтуер и другите механични компоненти.
Bard
-
- Мнения: 1471
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от dracunculus » 05 Май 2019 16:19

Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Двигателист » 06 Май 2019 01:37
Винаги ми е било безкрайно интересно, когато човек употребява думата „никога”dracunculus написа: ↑05 Май 2019 16:19 Както и да е... явно колкото специалисти, толкова и мнения в това отношение. Питах от чист интерес, АГУ аз самият няма да сложа никога.![]()

Иначе по темата - стеблото на клапана на валвматика (zr) е точно толкова тънко, колкото и на предното поколение двигатели (zz) на тойота от този тип - ввти. Демек 5.5 мм. Което пък е само 0.5 мм по-малко от още по-старата генерация мотори (a, s...) , водеща началото си от 80-те години на миналия век.
Двигателист
- batececo
- Мнения: 623
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 375 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от batececo » 06 Май 2019 10:05

Дали това е фатално за наполовина по-тънките клапани може да каже само някой, който е карал 100-200 хиляди км на газ с такъв двигател и след това са му регулирали клапаните или са сваляли главата след такъв пробег на газ, мерено е и т.н. Другото е лаф-мохабет

Иначе на Реното след 50 000 км на газ сваляха глава (духна гарнитурата на Пазарджик) и майстора каза, че мотора е много запазен, нямаше никакви следи от вкопани или износени/прегорели клапани, но там са почти два пъти по-дебели. Отделно не гореше масло от смяна до смяна.
batececo
-
- Мнения: 1471
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от dracunculus » 06 Май 2019 10:06


Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от skydiver » 06 Май 2019 12:13
Встрани от останалите специфики при работа на газ, производството (не само на клапаните) се групира на партиди и качеството за всяка партида се следи да попада в определени стойности. Ако една партида е в горните гранцици на стойностите и при работа на газ не се забелязват особености , то в долните стойности може и да не е така.
Както обичаме да се шегуваме с понеделнишките коли....
skydiver
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Двигателист » 06 Май 2019 12:40
Трудно ще срещнеш днес 8мм клапан, ако говорим за двигатели до около 2 литра. Рено отдавна (почти 20 години) използват 5.5-6 мм. Рядко има 7мм (Мерцедес). Изобщо дебелите клапани изчезнаха със спирането на двигателите с 2 клапана на цилиндър. Липса на място в главата. Отделно, че по-малката глава на клапан не и трябва дебело стебло. Да, термично са по-натоварени, което се решава с подходящ материал, но пък излишните разходи в автомобилната индустрия не са желателни и се правят известни компромиси. Пък и навремето 8 мм стебло можеше да се напълни с натрий и клапана издържа на доста тормоз (принудително пълнене), докато при 5-6мм не знам дали е технологично изпълнимо. Пък и в случаите с клапани, не бива да се пренебрегва и леглото, защото и то играе важна роля, демек важна си е двойката клапан-седло.batececo написа: ↑06 Май 2019 10:05 А на Рено са по спомен около 8 мм. На японките са по-тънки. Газта изгаря по-бавно (повече време) и с по-висока температура. Така на изходящите клапани им става по-некомфортно спрямо бензина![]()
Дали това е фатално за наполовина по-тънките клапани може да каже само някой, който е карал 100-200 хиляди км на газ с такъв двигател и след това са му регулирали клапаните или са сваляли главата след такъв пробег на газ, мерено е и т.н. Другото е лаф-мохабет![]()
Иначе на Реното след 50 000 км на газ сваляха глава (духна гарнитурата на Пазарджик) и майстора каза, че мотора е много запазен, нямаше никакви следи от вкопани или износени/прегорели клапани, но там са почти два пъти по-дебели. Отделно не гореше масло от смяна до смяна.
Двигателист
- batececo
- Мнения: 623
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 375 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от batececo » 06 Май 2019 12:53
Идеята на поста ми беше, че като цяло японските двигатели са с по-тънки стебла, но пък аз газ не мисля да слагам, освен ако не взема равка.
batececo
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от richard96 » 11 Май 2019 20:21
richard96
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост