разширителен клапан
разширителен клапан
Мнение от anton_76 » 04 Юни 2018 06:52
https://www.avtochastionline24.bg/toyot ... 58/klapani
anton_76
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
разширителен клапан
Мнение от dokkito » 04 Юни 2018 07:52
Ето ориентировъчна схема
- Прикачени файлове
-
- HEATING AIR CONDITIONING COOLER UNITMANUAL AIR CONDITIONER ILLUST NO. 1 OF 2(0110- )LHD.png (22.37 KiB) Преглеждано 2896 пъти
dokkito
разширителен клапан
Мнение от anton_76 » 04 Юни 2018 16:53
anton_76
Hursa
разширителен клапан
Мнение от anton_76 » 04 Юни 2018 21:11
anton_76
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
разширителен клапан
Мнение от Hursa » 04 Юни 2018 21:38
Мисля, че оборотите, не би трябвало да имат значение. Ако е механичен, "сигнал" за управление е температурата на фреона след испарителя. Да не е "регулатора" на компресора причината.
Hursa
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
разширителен клапан
Мнение от dokkito » 04 Юни 2018 21:48
Придържам се към това ми мнение, при положение , че наистина компресора е ок и хладилния агент също е в норми.
dokkito
разширителен клапан
Мнение от anton_76 » 04 Юни 2018 21:51
https://www.avtochastionline24.bg/toyot ... ]=183&rp=1
нещо такова било
anton_76
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
разширителен клапан
Мнение от Hursa » 04 Юни 2018 21:59
Ако пуска повече от колкото трябва, компресора трябва да повиши разхода. Ако не може, при ниски обороти, по скоро неговото управление създава проблема (според мен).
За съжаление, не мога да кажа как работи. До колкото разбирам - освен, че дроселира течната фаза след ресивера, на входа на испарителя, регулира и газовата фаза след испарителя. Няма я "термопредаващата" тръба на механичния клапан, но това отгоре ми прилича на мембраното задвижване. Освен ако не е "стъпков" мотор завъртащ шибър (но май не е

Hursa
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
разширителен клапан
Мнение от dokkito » 04 Юни 2018 22:49
За какъв разход и стъпкови моторчета въобще говориш не знам. Това е една мембрана, която според високото налягане пропуска определено количество, за да изпари правилно агента след вентила. В климатичната система всичко се ръководи от налягане , а не темератури.
Излишно е да чешем езици. Каквото и да е вентила е зз смяна.
dokkito
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
разширителен клапан
Мнение от Hursa » 04 Юни 2018 23:03
Какво се получава като отвори вентила (терморегулиращия вентил - в случая, според мен)? Увеличава се разхода на фреон през контура. Намалява се налягането на напор на компресора, но се увеличава разхода през него. При инверторен климатик биха се повишили и оборотите на компресора за да се въстановят наляганията в полуконтурите с ниско и високо налягане.
Hursa
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
разширителен клапан
Мнение от dokkito » 04 Юни 2018 23:15
Обърнахме темата на говорилня. Колегата ясно е написал , че има проблем с вентила , а ние откриваме топлата вода

Лека вечер от мен
- Прикачени файлове
-
- 013763116.jpg (31.76 KiB) Преглеждано 2803 пъти
dokkito
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
разширителен клапан
Мнение от Hursa » 04 Юни 2018 23:30
(Не твърдя, че не е прав питащия - може и да е в клапана причината

Hursa
разширителен клапан
Мнение от anton_76 » 05 Юни 2018 06:17
anton_76
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
разширителен клапан
Мнение от Hursa » 05 Юни 2018 19:26
Как работи термовентила, механичния такъв, до колкото знам (не този който е показал колегата - показаното до колкото мога да преценя е негов компактен вариант – но може и да греша).
Има ампула (херметичен обем, мисля, че е с паротечна смес) – тази ампула се монтира в плътен контакт (за да има добър топлообмен) с изходящата тръба от изпарителя. Самия вентил е монтиран на входа на изпарителя, както бе казано. Той пропуска фреона след ресивера, по възможност чисто течна фаза – втечнения след кондензатора фреон. Представлява клапан, пропускното сечение на който е значително по малко от тръбата на която е монтиран. Поради това, при протичането на фреона през него се получава “дроселиране” – понижава се силно налягането на фреона след този клапан. След кондензатора – фреона, като течност е с високо налягане и температура над външната температура (т. е. относително топъл). Когато след клапана (всъщност процесите започват още при протичане на потока през клапана) налягането в течността силно се понижи, температурата на кипене на фреона при това налягане е сравнително много ниска. Поради това започва бурно кипене – температурата на образуващата се паро-течна смес рязко се понижава (“изравнява” се с температурата на кипене на фреона при това ниско налягане) и тази смес постъпва в изпарителя. Тъй като температурата на тази смес е значително по-ниска от тази в купето – поглъща топлина от въздуха прекарван от вентилатор (вентилатори) през изпарителя – така фреона се доизпарява в изпарителя и не силно се прегрява до температура над температурата му на кипене при ниското налягане (но все пак температурата му остава по ниска от температурата на охлаждания от климатика въздух).
Стеблото на вентила (клапана) се притиска в мембрана от пружина. Пружината притиска клапана в посока затваряне. Над мембраната е оформен херметичен обем, свързан чрез тънка (капилярна) тръбичка със споменатата ампула. Това сформира “пасивен” регулатор (енергонезависим).
Как работи (до колкото разбирам):
Например слънцето е “започнало да пече в прозорците” на купето. Въздуха в купето се нагрява. Климатика нека е на вътрешна циркулация – вентилатора прекарва този по топъл въздух през изпарителя. Това повишава количеството топлината постъпваща в изпарителя. Фреона се изпарява “по-рано”, съответно по-голяма част от топлообменика вместо да изпарява фреона го прегрява – т. е. част от него не работи ефективно. Това предизвиква повишаване на температурата на фреона излизащ от изпарителя. Съответно ампулата си повишава температурата – налягането в нея се повишава и това повишено налягане се предава по тръбичката с която се свързва с обема над мембраната. Мембраната се "деформира", премествайки стеблото на дросела, той се отваря повече (пружината се свива повече, създавайки по голям натиск и уравновесявайки повишеното налягане над мембраната). Това увеличава потока течност преминаващ през дросела – съответно се увеличава потока фреон през изпарителя (увеличава се скоростта на циркулация в целия контур на климатика). Нарасналия поток през изпарителя увеличава запълването му с изпаряващ се фреон – съответно температурата на изхода от изпарителя се понижава. В резултат се установява ново равновесие – температурата на изхода от изпарителя се връща до ниво близко до изходното при по отворен вентил. (Това е твърде опростено обяснение, защото равновесието почти никога не настъпва така гладко, а след известен преходен период, през който са възможни колебания.)
Обратно – нека температурата на въздуха в купето се е понижила. Съответно топлината постъпваща към изпарителя намалява. Запълването на изпарителя с изпаряващ се фреон се увеличава. Повишава се възможността неизпарен фреон да постъпи във компресора. Температурата на прегряване на фреона след изпарителя се понижава. Съответно регулатора предизвиква притваряне на вентила – намалявайки количеството фреон постъпващо в изпарителя. Степента на прегряване на газообразния фреон след изпарителя се връща към ниво близко до изходното. Така терморегулиращия вентил изпълнява и защитна роля – защитавайки компресора от хидравличен удар. Намалява се и строгостта на изискванията по степен на зареждане на системата с фреон.
Така, до колкото разбирам, терморегулиращия вентил (ТРВ) регулира производителността, но в относително много тесни граници. По значително е влиянието му при по динамични изменения. (Някой ТРВ позволяват известна пренастройка на регулировъчната си характеристика, чрез регулиране натяга на споменатата пружина, но при автоклиматиците може би не се използват такива.)
Мисля, че при климатика на питащия е терморегулиращ вентил, но не съм сигурен. Може dokkito да е прав и да е друг тип вентил с регулиране по налягане, но аз не съм срещал такъв и не мога да си обясня как би работил такъв. За производителността на климатика и регулирането му, или чрез регулиране на разхода на компресора, или чрез включване/изключване на компресора – управлението е в много широки граници и става по налягане, до колкото знам. Но разширителния клапан е или нерегулируем (с непроменливо сечение, т. н. капилярна тръба), или се регулира по температура, ако е механичен (според мен) - ТРВ, или е с електронно управление (и тогава управлението му е по някакъв алгоритъм – отчитайки както температурите, така и наляганията, управлява се и при старта и при спирането на климатика – но за съжаление информацията която съм срещал е съвсем бегла). Ако е така, както аз го знам, не мисля, че повишаването на оборотите може да помогне, ако причината е действително в разширителния клапан. Може да му влияе косвено, но слабо според мен, ако всичко друго работи нормално.
Hursa
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта