Сгъстяване на 4afe lean burn.
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Колата е карина е 1992 г. японска сглобка на близо 400000км. Според мен досега не е отваряна. Преди 90000км. смених гумички на клапаните и спря да гори масло, а гореше до 1-1,5л. на смяна(5w40). Тъй-като скоро се наляга отваряне за гарнитура на главата, искам да използвам момента да дам главата за припасване на клапаните и фрезоване и шлайфане с цел да се вдигне степента на сгъстяване от 9.5 на 12 може би. Кара се на газ и целта е да се използва устойчивостта на горивото към детонации и да се оптимизира моторчето максимално за работа на газ. Имам намерение да проверя биелните шийки и лагери, както и да открия тракащия бутален болт от около 200000 км., който утихва при загрял двигател. Моля за мнения и съвети каква степен на сгъстяване е удачно да направя, за да не се влоши работата в даден работен диапазон, но и все пак да се почувства по- добра пъргавина и разход на гориво.
Ще я отварям заради шума от въздух в парното сутрин, който го има отскоро.
Ще я отварям заради шума от въздух в парното сутрин, който го има отскоро.
Carina E 4AFE LB 1992
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Предполагам, че знаеш газовата ти система трябва да е на течна фаза. Предполагам знаеш, че трябва да караш с бензин с над 100 октана , или въобще да не ползваш бензин.
- Akima
- Мнения: 7175
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 80 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
4A-FE на етанол...
Колега, Макс,
Опишете точно и детайлно проблемът поради, който ще отваряте двигател.
Колега, Макс,
Опишете точно и детайлно проблемът поради, който ще отваряте двигател.
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Да, разбира се, само 100 октана и предимно за палене и движение докато стопли малко.
Защо газта трябва да е течна фаза? Може би степен на сгъстяване 12 е много? По принцип търся съвет за допустима степен на сгъстяване за газова уредба с газова фаза.
Проблемът е с шуртене на балончета въздух през радиаторчето на парното само когато е карана колата в по- натоварени режими и на другия ден сутринта се чува няколко пъти. Парното има кранче. Ще отида и на анализ за изгорели газове в антифриза.
Защо газта трябва да е течна фаза? Може би степен на сгъстяване 12 е много? По принцип търся съвет за допустима степен на сгъстяване за газова уредба с газова фаза.
Проблемът е с шуртене на балончета въздух през радиаторчето на парното само когато е карана колата в по- натоварени режими и на другия ден сутринта се чува няколко пъти. Парното има кранче. Ще отида и на анализ за изгорели газове в антифриза.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2648
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Трябва ти някой човек с много практика или конструктор, който да изчисли нещата. При такава сериозна промяна в степента на сгъстяване термодинамиката се нарушава значително и не се знае къде ще се обади нещо. По мой скромен опит максималната промяна би могла да бъде с около 1-1,5, т.е. степен на сгъстяване максимум 11:1, но дори и това може да се окаже рисково за всеки конкретен мотор.
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Колега не си създавай главоболия това което ще спечелиш е нищожно на фона на това което е твърде вероятно да загубиш след такава интервенция.
Човек и добре да живее умира .......
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Колега Вокил, ценя мнението ти като човек, който е врял и кипял с такива стари машини. Ако може по-подробно какво е вероятно да загубя като поведение на моторчето.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2648
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Девствеността на мотора... Извинявам се! Просто ми стана весело! Промяната в степента на сгъстяване се счита за много сериозна намеса, тъй като се променят термодинамичните характеристики, а това може да доведе до каквито си искаш неприятности. Друг е въпросът, ако искаш да експериментираш, прежалваш мотора и чакаш да видиш, какво ще стане...
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Няма нищо лошо да се посмеем малко.
Моля за по-сериозно отношение.
Ясно е, че клапаните ще потънат след обработване на фаските и припасване. Това увеличава горивната камера и "изяжда" част от сгъстяването.
Мотора загуби девствеността си когато започна да върви на пропан-бутан преди има няма 120к.
Високооктановото гориво само по себе си изисква по-висока степен на сгъстяване, за да се използва рационално горенето в цилиндъра.
Да, бих си направил експеримент, но в рамките на разумното. Затова много ми се иска да се включи някой, който е правил сгъстяване на какъвто и да е мотор, като каже каква е била и каква е станала степента на сгъстяване и сподели за положителни/отрицателни страни.
Ясно ми е и че ако прекаля с намаляването на камерата ще се изместят фазите на пълнене и издухване. А в същото време изискването на новата степен ще е различно от заводското и от това,което ще стане....
Моля за по-сериозно отношение.
Ясно е, че клапаните ще потънат след обработване на фаските и припасване. Това увеличава горивната камера и "изяжда" част от сгъстяването.
Мотора загуби девствеността си когато започна да върви на пропан-бутан преди има няма 120к.
Високооктановото гориво само по себе си изисква по-висока степен на сгъстяване, за да се използва рационално горенето в цилиндъра.
Да, бих си направил експеримент, но в рамките на разумното. Затова много ми се иска да се включи някой, който е правил сгъстяване на какъвто и да е мотор, като каже каква е била и каква е станала степента на сгъстяване и сподели за положителни/отрицателни страни.
Ясно ми е и че ако прекаля с намаляването на камерата ще се изместят фазите на пълнене и издухване. А в същото време изискването на новата степен ще е различно от заводското и от това,което ще стане....
Carina E 4AFE LB 1992
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Добре преди години пробвахме на един опел такова подобрение. На двигател 1.6 сложихме глава от 1.4 горивната камера се намали сериозно на манометър колата правеше 17-18 бара . Запалихме я с колегата и покарахме на пропан бутал 4-5 километра вървенето не беше повече от преди интервенцията , може би една идея в ниските. Обаче като тествахме на бензин за около километър и единия цилиндър спря след разглобяването едното бутало се оказа строшено. На моята кола степента на сгъстяване в момента е 7,6/1 в атмосферен режим е изгубила не повече от 4-5 максимум 8 коня. Но преди беше много рязка при подаване на газ от много ниски обороти придърпваше много неприятно сега мога да карам с 800 оборота на 5-та на равно давам пълна газ и колата мноооого бавно но гладко ускорява. Мисля че тая работа със степента на сгъстяване е малко надценена .Защото и разхода ми сравнен с колеги с 4А-ФЕ при еднакво каране си е същия като техния. Дължините на колекторите и фазите на валовете дават доста по-сериозни резултати.
Другия вариант е драстично да увеличиш налягането и да изместиш паленето след горна мъртва точка. Да и такова чудо има чети за този човек "Гаджи Ибадулаев" При 30 бара компресия колата му работи на бензин и има КПД около и над 60% От доста години се каня да пробвам такова чудо но все няма време.
Другия вариант е драстично да увеличиш налягането и да изместиш паленето след горна мъртва точка. Да и такова чудо има чети за този човек "Гаджи Ибадулаев" При 30 бара компресия колата му работи на бензин и има КПД около и над 60% От доста години се каня да пробвам такова чудо но все няма време.
Човек и добре да живее умира .......
- ufer
- Мнения: 2648
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Аз в момента си експериментирам с един фордов двигател V6, 2,0 l. Сложил съм 2 други глави с един мм по-ниски от оригиналните, има и малка разлика във формата на горивните камери (завихрянето е по-различно), освен това сложих други валове - колянов и разпределителен (условно казано по-динамични). Но резултатът засега не ми харесва. Двигателят не работи много добре, освен това има доста пушилка. Понеже е карбураторен - правя ревизия на 2-та карбуратора, които имам, че са малко проблемни, и ако не се оправи работата, май ще си сложа всичко оригинално, разбира се след съответната ревизия, особено на главите...
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Колеги, благодаря за коментарите. Ако правя нещо ще е най-много 11:1 както каза ufer. За сега с е в застой работата. Минал съм над 1500 км. Като чух че прекарва балончета първия път погледнах антифриза-радиатора пълен, разширителния съд до половината както си му е реда. Спрях да чувам шума вече 3 сутрини. Ще ходя да направя проверка за наличие на изгорели газове и ще ви държа в течение. Това е старата тойота-вечняк отвсякъде.
Още веднъж благодаря!
Още веднъж благодаря!
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Колеги, вчера ходих на СО тест на охладителната течност. Беше отрицателен. Явно пропуска е много малък засега и не може да го хване химията. След това пробвахме с човешки дъх и течността веднага пожълтя.
Carina E 4AFE LB 1992
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Какъв е шанса да има пропан бутан във водната система а не изгорели газове ?
Човек и добре да живее умира .......
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Сгъстяване на 4afe lean burn.
Шанса е минимален, изпарителя е брц без водна мембрана. Карал съм на бензин, че ми свърши газта и на другия ден пак имаше балончета в парното. Иначе ако работи с отворена капачка не вади балони.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта